View Full Version : проблем с първа степен на перката
alfonso90
27-03-2011, 18:04
Здравейте колеги.Търсих тема из форума но не можах да открия конкретно за моя проблем.А той е следния.
Перката на охлаждането на радиатора не включва 1-ва степен а само 2-ра степен.Релето под волана за 1-ва степен го смених с друго и никаква промяна.Питам се дали проблема е в резистора или в температурния датчик?
Благодаря на отзовалите се!
Колата е от подписа с климатроник
Най-вероятно е от резистора.... контактите често нагарят , но пък е на много удобно място :-)
Alexandrov70
27-03-2011, 22:31
От няколко дни имам същия проблем и мисля че е от датчика на радиатора(при теб не знам как е - има ли такъв),защото преди известно време перката се въртеше непрекъснато ,без значение каква е температурата.Изключих буксата на вентилатора , колата започна да дига темература в задръстванията и се принудих да я включа на един светофар.От тогава тръгва и спира нормално , но само на втора скорост.
Alexanderbb
27-03-2011, 22:52
колега порови се из точно този раздел. Има доста подробни обяснения как се проверява датчика, как резисторите и как релетата
Furious 155
27-03-2011, 22:57
При мен на 8 калановия ми 1.8тс първа степен е с реле в кутията до радиатора, като първа степен работи през реостат, който е на корпуса на вентилатора - два кабела дебели влизат там. Втора степен е директна за перката и релето за нея е под кората отляво на шофьора.
Вероятно е изгорял този реостат, но пак трябва да се прегледа всичко по веригата!
kavalista
27-03-2011, 23:10
Който е от Пловдив мога да помогна,да му дам да пробва дали е от резистора имам чисто нов
don_pepone
28-03-2011, 08:20
То стига и само да се изчака колата да загрее до 94-5 градуса и с еднин мултицет да се види дали отива напрежение до реостата. Мисля че това щее най-лесният начин без да се сяваля или разглобява нищо.
vaklinator
28-03-2011, 10:03
Мисля, че алфите без климатик или климатроник нямат първа степен на вентилатора - директно втора, така че какво ти пука, ако не се включва?
При мен се включва на 92, стигала ми е и 94 в градски условия незнам първа ли е втора ли е на тая температура но не мисля че ще и стане нещо ако не включва изобщо е по-кофти
Alexandrov70
28-03-2011, 22:51
Днес след малко ровене се установи следното:релето за втора скорост(под таблото) е наред,включва го датчика намиращ се на самия радиатор.Зад дебитомера има две релета , съответно за климата и за първа скорост.Релето е здраво,но на оперативната му верига няма нито "+", нито "-".Някой има ли представа от кой датчик се упрвлява, по "+" или по "-" се управлява?На датчика на радиатора има само една верига(два кабела),затова си мисля , че сигнала за това реле е от друго място.
Alexanderbb
29-03-2011, 15:01
Днес след малко ровене се установи следното:релето за втора скорост(под таблото) е наред,включва го датчика намиращ се на самия радиатор.Зад дебитомера има две релета , съответно за климата и за първа скорост.Релето е здраво,но на оперативната му верига няма нито "+", нито "-".Някой има ли представа от кой датчик се упрвлява, по "+" или по "-" се управлява?На датчика на радиатора има само една верига(два кабела),затова си мисля , че сигнала за това реле е от друго място.
пък аз си мисля че някой хитро ти е сложил неподходящ датчик. Истинския датчик управляващ двете скорости на перката има 3 крачета, съответно и към него идват 3 кабела. по един + за двете релета и един общ -
Alexandrov70
29-03-2011, 22:14
И аз си го помислих , но куплунга за датчика по нищо не личи да е рязан или сменян,има само два кабела докъдето може да се проследи.
Majed_146
30-03-2011, 00:13
Колега здравей, Провери дали резистора е наред. На моята специално това беше проблема. Нагорели клеми. Ако не се лъжа този резистор се явява като част от делителна група на напрежение със самия Ел-мотор на перката. Токът е голям! Често се получава нагар, даже и от най малкото увеличение на контактното съпротивление.
don_pepone
31-03-2011, 11:36
пък аз си мисля че някой хитро ти е сложил неподходящ датчик. Истинския датчик управляващ двете скорости на перката има 3 крачета, съответно и към него идват 3 кабела. по един + за двете релета и един общ -
Клолега не се бъркай така че ще прецакате нещо.
В датчика на една кола влиза уили постоянен + или постоянен Минус и съответно ако е с една или две скорости,при достигане на определената температура датчика праща постоянният + или минус към перката.
ИЛИ казано иначе ако е с постоянен + и със две скорости ( тоес с три кабела) като стигне 94 градуса пуска + по единият кабел към първата скорост на перката,а ако загрее още пуска + и по вторият кабел към перката ;-)
Alexanderbb
31-03-2011, 15:15
Клолега не се бъркай така че ще прецакате нещо.
В датчика на една кола влиза уили постоянен + или постоянен Минус и съответно ако е с една или две скорости,при достигане на определената температура датчика праща постоянният + или минус към перката.
ИЛИ казано иначе ако е с постоянен + и със две скорости ( тоес с три кабела) като стигне 94 градуса пуска + по единият кабел към първата скорост на перката,а ако загрее още пуска + и по вторият кабел към перката ;-)
Мерси за пояснението какво НЕ СЕ СЛУЧВА в една ел. инсталация на съвременна кола. В датчика на твоята кола не знам какво влиза и какво излиза и кой на какво пуска. В моята глупава Алфа веригата през датчика има общо с веригата на перката (при мен 2 перки) само до толкова че това всъщност е веригата на релетата които управляват първа и втора скорост на перките. И повярвай ми релетата са постоянно захранени с + само - им се прекъсва от датчика на радиатора и затова котвите им седят отворени в нормалното си положение. Може да е изненада за теб но в самите перки влизат само 2 кабела (един + и един -) и някак си е трудно да им се пуска още + по накакъв начин. Вероятно сам може да си обясниш защо се ползват релета а не се пуска директно силовата линия към перките през датчика
mimouzunov
31-03-2011, 15:47
Мерси за пояснението какво НЕ СЕ СЛУЧВА в една ел. инсталация на съвременна кола. В датчика на твоята кола не знам какво влиза и какво излиза и кой на какво пуска. В моята глупава Алфа веригата през датчика има общо с веригата на перката (при мен 2 перки) само до толкова че това всъщност е веригата на релетата които управляват първа и втора скорост на перките. И повярвай ми релетата са постоянно захранени с + само - им се прекъсва от датчика на радиатора и затова котвите им седят отворени в нормалното си положение. Може да е изненада за теб но в самите перки влизат само 2 кабела (един + и един -) и някак си е трудно да им се пуска още + по накакъв начин. Вероятно сам може да си обясниш защо се ползват релета а не се пуска директно силовата линия към перките през датчика
Това го прочетох към 20 пъти и пак немога да го схвана!!!
Имате 2 релета с нормално отворени контакти ,тия релета си имат постоянен + които подават на перката/те в зависимост от това кои датчик е сработил!!!
Релето което е за първа скорост подава + през един як резистор (това чудо отпред на радиатора) и благодарение на пада на напрежение в-у тоя резистор вентилатора се върти по-бавно!!
Втора скорост е така да се каже дирекна...
Датчика е с 3 кабела защото подава при различна температура - за управление на съответното реле!
+са които отива до датчика нее реално истински + а е такъв които минава през бубините на релетата....
Alexanderbb
31-03-2011, 16:12
Е да де аз нали точно това съм написал :-)
nicola 59
31-03-2011, 23:06
Е да де аз нали точно това съм написал :-)
Не точно това което ти пишеш като още повече плюс е плюс през и не през резистор
Alexandrov70
31-03-2011, 23:20
Не се карайте ,моля ,тоя писал глупости , друг се опитва да обясни и пр.Предполагам съм наясно със толкова коментираната схема на връзване ... ...но - датчика е с един нормално отворен контакт а не с два, релетата са две(едно в купето и едно зад дебитомера до релето за климатика)и работят като релета , резистора е ок.Та значи ,ако към релето се подава прекъснат "+" , то би следвало след 94 градуса на единият край на оперативната верига да се появи "+"!На другия край би трябвало да има постоянен"-"(мултицета на верига трябва за врещи)...Да ама не - няма нито постоянен "+" ,нито"-" , нито датчик с два контакта.
Изгледах 100 менюала и нищо подобно не открих,дори не съм сигурен че съм гледал за моята модификация.М/у другото ниската скорост до скоро работеше.
Въпросът е :има ли модел , вариант или бали му мамата случай , при който някакъв дръглив модул да управлява първата скорост.Друг датчик...Да минава през ЕКЮ...Да зависи от нещо си...
Или пък менюал във който има ел. схема за 155 8в от '92 година
Alexanderbb
01-04-2011, 08:48
Можеш да погледнеш евентуално и схемите в Аутодата.
Alexandrov70
01-04-2011, 20:50
Можеш да погледнеш евентуално и схемите в Аутодата.
От там започнах!
alfonso90
02-04-2011, 19:50
Днес смених резистора на радиатора и първа степен на перката тръгна.Но не съвсем. Странното е че като пусна климатроника първата степен тръгва след 10-тина секунди тръгва втора работи малко и перката изобщо спира.Пак след 15-на секунди тръгва 1-ва,втора и пак перката спира.Е това от какво е?
vaklinator
02-04-2011, 23:36
Днес смених резистора на радиатора и първа степен на перката тръгна.Но не съвсем. Странното е че като пусна климатроника първата степен тръгва след 10-тина секунди тръгва втора работи малко и перката изобщо спира.Пак след 15-на секунди тръгва 1-ва,втора и пак перката спира.Е това от какво е?
Това си е нормалното работно състояние
nicola 59
03-04-2011, 01:31
Днес смених резистора на радиатора и първа степен на перката тръгна.Но не съвсем. Странното е че като пусна климатроника първата степен тръгва след 10-тина секунди тръгва втора работи малко и перката изобщо спира.Пак след 15-на секунди тръгва 1-ва,втора и пак перката спира.Е това от какво е?
Е това колега си е от завода :surrender:
alfonso90
03-04-2011, 11:00
Не трябваше ли при включен климатроник 1-ва степен да върти непрекъснато.а даже и втора?
vaklinator
03-04-2011, 11:47
Не трябваше ли при включен климатроник 1-ва степен да върти непрекъснато.а даже и втора?
Това се управлява от датчика за налягането /т.н пресостат/ , на празен ход на двигателя е точно както го описваш ти . Първа Втора и се изключва. На по-високи обороти е вече не е така. Той даже и компресора се изключва автоматично, при повишаване на налягането над 40 бара.
Извинявам се , че се намесвам в темата, но за да не отварям друга такава искам да изразя и моите впечатления по проблема. Та накратко примен първа степен се включва и след секунди веднага се включва втора без значение дали температурата е по-ниска за втора степен. Каквито и да са условията включи ли се перката винаги е така. Дали е реостата или датчика на радиатора?
vaklinator
04-04-2011, 19:40
Извинявам се , че се намесвам в темата, но за да не отварям друга такава искам да изразя и моите впечатления по проблема. Та накратко примен първа степен се включва и след секунди веднага се включва втора без значение дали температурата е по-ниска за втора степен. Каквито и да са условията включи ли се перката винаги е така. Дали е реостата или датчика на радиатора?
Не се тревожи, така е фабрично:rosso_racers:
Ако датчика ти (на радиатора) е с два кабела няма първа и втора степен – няма два температурни прага! "Първата степен" е само за 10-тина секунди колкото да разърти вентилатора, защото стартовия му ток е много голям (ако е директно - без резистора) и след това включва "втората степен". Колегите по-горе са ви го написали...
don_pepone
06-04-2011, 12:53
Това го прочетох към 20 пъти и пак немога да го схвана!!!
Имате 2 релета с нормално отворени контакти ,тия релета си имат постоянен + които подават на перката/те в зависимост от това кои датчик е сработил!!!
Релето което е за първа скорост подава + през един як резистор (това чудо отпред на радиатора) и благодарение на пада на напрежение в-у тоя резистор вентилатора се върти по-бавно!!
Втора скорост е така да се каже дирекна...
Датчика е с 3 кабела защото подава при различна температура - за управление на съответното реле!
+са които отива до датчика нее реално истински + а е такъв които минава през бубините на релетата....
Абе стоя и аз и чета и накрая искам да се извиня че се опитвам да обясня нещо по най-простият начин и че искам да помогна.
Да не отварям нова тема ... ще пиша тук.
Първа степен кога би трябвало да включва? На колко градуса?
Ам втората?
става дума за моята 155ца. (2.0 16v)
При мен перката цъква един милиметър след като мине цифрата 90 на таблото.
И при мен е така
Доколкото си спомням, първа е на 93, втора на 97, карай смело нема ядове или си сложи датчик от пунто и ще включва на 88
митака-пловдив
27-07-2012, 18:43
И при мен е така
Доколкото си спомням, първа е на 93, втора на 97, карай смело нема ядове или си сложи датчик от пунто и ще включва на 88
Кой датчик се сменя че да включва на 88?
AnastasKOSTOV-REX
28-07-2012, 00:58
Кой датчик се сменя че да включва на 88?
Тоя на радиатора.
Къвто искаш от 164,33,Ритмо и тн с една скорост.Само трябва да изолораш реостата.Дори и ГТВ-то с 16 салатовия го карам така.
Ела ти обЯсна.
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.