Log in

View Full Version : до колко е нормално дизела да пуши?



ivelin.yanev
04-04-2011, 11:28
Здравейте колеги,
Интересно ми е до колко е нормално дизела да пуши.
Става въпрос за Alfa 166 2.4 JTD - 2001g. Забелязъл съм че освен - на пълна газ припушва и...... абе когато е по голямо натоварването - примерно баир или с повече народ в колата. Пушека е черен и не е гъст но си се вижда в страничното огледало като се загледам. Най интересното е че в този момент ако натисна примерно до край газта може да спре да пуши.

GALIN4O
04-04-2011, 12:18
Доколкото знам не е нормално изобщо да пуши и то черно, нека все пак да кажат по запознатите.

Jivko7777
04-04-2011, 13:03
Ако е така леко както казваш е нормално ;)

vladev
04-04-2011, 13:08
Нафтов локомотив е нормално да припушва черно. Когато го настъпиш преди 2000 оборота, преди турбината да е достигнала добро налягане пуши много, след това намалява. Неща като чип и махнат катализатор допълват ефекта с черния пушек.

Реално, черното се дължи на недоизгоряла нафта в отработените газове - за дизелите е нормално да припушват - ако не припушваха, тия с бензинките нямаше да има за какво да ни базикат. :)

ivelin.yanev
04-04-2011, 13:19
Мерси за отговорите.
Предполагах че е от недоизгоряла нафта но .... знам ли :). Защото пък маслото грам не мърда.

ihalachev
04-04-2011, 13:24
Нафтов локомотив е нормално да припушва черно. Когато го настъпиш преди 2000 оборота, преди турбината да е достигнала добро налягане пуши много, след това намалява. Неща като чип и махнат катализатор допълват ефекта с черния пушек.

Реално, черното се дължи на недоизгоряла нафта в отработените газове - за дизелите е нормално да припушват - ако не припушваха, тия с бензинките нямаше да има за какво да ни базикат. :)

Колега мислиш ли че при махнат катализатор ще пуши повече. питам тъйкато съм пред дилема дали да го махна.

Jivko7777
04-04-2011, 18:27
Колега мислиш ли че при махнат катализатор ще пуши повече. питам тъйкато съм пред дилема дали да го махна.

Точно обратното няма да припушва ;)

ihalachev
04-04-2011, 18:56
Точно обратното няма да припушва ;)

И аз мисля така, ама колегота по горе пише за обратното.

Jivko7777
04-04-2011, 19:11
Няма как да е обратното!
Когато имаш катализатор и караш бавно в ниските обороти се събират сажди в него и когато настъпваш и припушва защото се пречиства и изкарва всичките събрани сажди наведнъж и така пуши...А когато нямаш катализатор не се събират никъде саждите и винаги си излизат но малко невидимо количество...
Единствено ако пуши търси вина в мапера ти ;)

Bobo
04-04-2011, 19:20
Няма как да е обратното!
Когато имаш катализатор и караш бавно в ниските обороти се събират сажди в него и когато настъпваш и припушва защото се пречиства и изкарва всичките събрани сажди наведнъж и така пуши...А когато нямаш катализатор не се събират никъде саждите и винаги си излизат но малко невидимо количество...
Единствено ако пуши търси вина в мапера ти ;)

Тука много не съм съгласен - първо като караш леко колата не изпуска едри сажди които да се събират в катализатора;) После като натискаш и колата пуска сажди катализатора е точно за това да ги събира и изгаря колкото може. Ти си обеснил катализатора като кофа дето се изсипва което въобще не е така, то затова и си има определен пробег живот, и затова се нарича катализатор ;)
Ако една кола пуши може да има 1000 причини дори и да не е ремапвана ;)
Живко много грешни работи пишеш и ще се караме ;)
Има мнооогооо фабрични коли с катализатори които си изпушват и причините изобщо не са лесни за обеснение и според мен въобще не си заслужава да ги обсъждате ;)

andro88
04-04-2011, 20:22
Трябва да ви кажа ,че моята не пуши повече от бензинова примерно,а е '99 година...трябва да я вкарам над 4 000 оборота за да подкади иначе не.:drool:

rusiq86
04-04-2011, 22:06
След махане на катализатор и ако има чип, ще препушва като ти натежи крака.
Също може да пуши ако имаш скъсан/ не добре затегнат маркуч от турбото нагоре по веригата.
Ако нафтата е кофти също!

ihalachev
04-04-2011, 22:28
Аз съм с чип и не съм махнал катализатора. Като я сръчкам здраво пуши яко черно. Интересно ми е защо ми пропушва и като карам кротко. Не вдигав повече от 2000 об. а на моменти изхвърля чернилка. Това не винаги го прави. Някой път няма и помен от пушене друг път почти без газ пропушва. Забелязал съм че пропушва когато повече време колата е била в покой. Някакви идеи? Дали с махане на катал. ще се оправи? Няма симптоми на запушен. Тоест има яка мощност и никакво давене и зачудване при сръчкване.

pinko
05-04-2011, 02:34
Абе само аз ли забелязвам, че тука тотално се бъркат понятията.

Катализаторите на нашите дизелови Алфи са оксидационни и изобщо нямат отношение към саждите, те подобряват само емисиите на въглеводороди и СО. Азотните окиси (NOx) при дизелите (защото те винаги работят с много голям излишък на въздух) могат да се пречистят само чрез EGR-системи и впръскване на карбамид(урея). Напоследък се работи и по акумулиращи NOx-катализатори, ама са мноо скъпи.

А пушилките (саждите), за които говорите тук, се улавят само и единствено от филтрите за твърди частици (DPF) - аз досега не съм виждал Алфа 166 с такъв филтър. Може би при последните 2.4 JTD 20V от 2006-2007 г. да е монтиран, не знам.

Ето ви малко четиво, само тва намерих набързо

http://en.wikipedia.org/wiki/Catalytic_converter#For_diesel_engines

rusiq86
05-04-2011, 09:12
Поправете ме ако греша, но логиката ми е такава:
- Ако е махнат катализатора, газовете излизат по-бързо, нефилтрирани и може да се виждат осезаемо.
- След чип колата може да припушва като и дадеш повече газ.
- От кофти нафта пуши също
- От скъсан/ не добре стегнат маркуч от турбото (някои от трите до кулекторите)....

kiko73
05-04-2011, 09:34
Абе щом "припушва" черно нЕма страшно, кат почне беличко и синичко вече става лошо положението.
п.с. От "спортната" нафта пушат дооооста по-малко печките - поне моите, т`ва пък ако от време на време ей така за кеф поне веднъж на месеца си слагате двутактово синтетично масло нещата стават още по-добри.

rusiq86
05-04-2011, 10:18
Коя е тая спортна нафта...

oem
05-04-2011, 10:39
Аз съм с чип и не съм махнал катализатора. Като я сръчкам здраво пуши яко черно. Интересно ми е защо ми пропушва и като карам кротко. Не вдигав повече от 2000 об. а на моменти изхвърля чернилка. Това не винаги го прави. Някой път няма и помен от пушене друг път почти без газ пропушва. Забелязал съм че пропушва когато повече време колата е била в покой. Някакви идеи? Дали с махане на катал. ще се оправи? Няма симптоми на запушен. Тоест има яка мощност и никакво давене и зачудване при сръчкване.

Във въпроса ти се крие и отговора :)

ihalachev
05-04-2011, 11:07
Във въпроса ти се крие и отговора :)

И какъв е отговора?

oem
05-04-2011, 14:26
Ако всичко е наред по колата, то тя страда от некачествен ремап. Сега разбира се с хвърляне на боб ще го кажа, но все пак с лош ремап може да няма значения за пушенето на какви обороти си, а по-скоро колко си натиснал педала на газта. И все пак нито знам кой ти е правил чипа, нито знам състоянието на колата, но съм виждал много чипове с много насрани настройки. Много пушек по принцип не води до повече мощност, а напротив. Води до лоши последствия. Щом пуши яко черно значи имаш твърде много неизгоряла нафта и същата мощност и дори и по-висока се постига и без да пуши колата. Лош ремап или проблеми с мотора имаш, но щом върви добре и видимо няма ядове по-вероятно е първата причина. Разбира се това са само вероятности както казах. Намери някой близо до теб който разбира да ти прочете софтуера и да прегледа как са направени настройките.

kiko73
05-04-2011, 18:08
Коя е тая спортна нафта...

Аз така казвам на разните Дизел+; Премиум дизел; В-пауър дизел....

Bobo
05-04-2011, 18:10
Поправете ме ако греша, но логиката ми е такава:
- Ако е махнат катализатора, газовете излизат по-бързо, нефилтрирани и може да се виждат осезаемо.
- След чип колата може да припушва като и дадеш повече газ.
- От кофти нафта пуши също
- От скъсан/ не добре стегнат маркуч от турбото (някои от трите до кулекторите)....

Така и още:
- От скапан ЕГР пуши също
- От скапан дебитомер също може да пуши
- От скапан температурен датчик също може да пуши и/или от кола която не згрява в работен режим ;)
- От пикаещи дюзи също може да пуши повече
- От зацапан или неизправен мап също
- От скапана турбина която не дава достатъчно налягане също може да пуши
- ............

Jivko7777
05-04-2011, 18:29
Тука много не съм съгласен - първо като караш леко колата не изпуска едри сажди които да се събират в катализатора;) После като натискаш и колата пуска сажди катализатора е точно за това да ги събира и изгаря колкото може. Ти си обеснил катализатора като кофа дето се изсипва което въобще не е така, то затова и си има определен пробег живот, и затова се нарича катализатор ;)
Ако една кола пуши може да има 1000 причини дори и да не е ремапвана ;)
Живко много грешни работи пишеш и ще се караме ;)
Има мнооогооо фабрични коли с катализатори които си изпушват и причините изобщо не са лесни за обеснение и според мен въобще не си заслужава да ги обсъждате ;)

Ся разбра ме какво исках да кажа :) Нема за какво да се караме :) Факт е че всичко освен тоя катализатор зависи и от състоянието на колата, също и от нафтата, най-общо и просто казано пиши ли не и достига въздух дали от спукан маркуч, кофти дебитомер...също може и от незатапен или неработещ коректно ЕГР...
Моите и двете нямат катализатори, само прави тръби и крайно гърно, ест. и затапен ЕГР и нито Алфата нито БМВ-то не пушат ама грам...Единствено може да се забележи дим ако дълго време е карано леко и спокойно до 2000, тогава при първото сръчкване може да се получи леко изпушване и до там, но сам знаеш защо ;)

Не казвам че знам много, уча се постоянно и от знаещи хора като теб винаги приемам нова информация! Но съм сигурен че знам доста от масата народ където дори и са доста по големи от мен! Сам знаеш че немския кошник, тежката 5-ца да идеш само да я чипнеш и няма как да върви на по малко от 2 коли зад Миро, точно на тебе няма да ти обяснявам, щото ти е пределно ясно :) Но факт е че след положения труд над нея стана приятна вървяща лимузина!

Поздрави, Живко!

ihalachev
05-04-2011, 18:50
Ако всичко е наред по колата, то тя страда от некачествен ремап. Сега разбира се с хвърляне на боб ще го кажа, но все пак с лош ремап може да няма значения за пушенето на какви обороти си, а по-скоро колко си натиснал педала на газта. И все пак нито знам кой ти е правил чипа, нито знам състоянието на колата, но съм виждал много чипове с много насрани настройки. Много пушек по принцип не води до повече мощност, а напротив. Води до лоши последствия. Щом пуши яко черно значи имаш твърде много неизгоряла нафта и същата мощност и дори и по-висока се постига и без да пуши колата. Лош ремап или проблеми с мотора имаш, но щом върви добре и видимо няма ядове по-вероятно е първата причина. Разбира се това са само вероятности както казах. Намери някой близо до теб който разбира да ти прочете софтуера и да прегледа как са направени настройките.

Мерси за подробното обяснение. Чипа е слаган в Италия. Егра съм го затапил. Карам я вече 6м и съм минал 10000км. без да имам проблеми. 4-5 пъти съм я тествал на сериозни разстояния 1000+ км и машината се представи много добре. Бобо споменава за вэзможни проблеми с турбо, дебитомер, мар. Мисля си че щом върви тока зверски може ли да ги изключа горните неща? Остъва нещо по чипа и май ще трябва да си направя една ексурзия до София да го види Бобо. На два пъти ми светна дюлза и след ден изгасна без да има каквато и да е промяна в работата на мотора. Дано не е пикаеща дюлза.

Mixi
05-04-2011, 19:57
То е нормално да изпуши черно:когато си в малки обороти и висока предавка.
Впрочим дизела нее чист,нали слагат нерафинирано олио и е около 3%,ще достигне 7% И как няма да пушат.

Bobo
05-04-2011, 20:04
Мерси за подробното обяснение. Чипа е слаган в Италия. Егра съм го затапил. Карам я вече 6м и съм минал 10000км. без да имам проблеми. 4-5 пъти съм я тествал на сериозни разстояния 1000+ км и машината се представи много добре. Бобо споменава за вэзможни проблеми с турбо, дебитомер, мар. Мисля си че щом върви тока зверски може ли да ги изключа горните неща? Остъва нещо по чипа и май ще трябва да си направя една ексурзия до София да го види Бобо. На два пъти ми светна дюлза и след ден изгасна без да има каквато и да е промяна в работата на мотора. Дано не е пикаеща дюлза.

Чипа може и да си е ок от италия а може и да е боклук спорна работа - може да се провери :) А светенето на дюзата просто трябва да се види от какво е и готово - но не е нормално да свети инжекциона - със сигурност има проблем щом е святкала:)

oem
06-04-2011, 01:16
Има едно сравнение такова по международните тунинг форуми. :) На лошия чип му викат Италиански чип :) Но със сигурност имаш и проблем щом ти свети лампата.

Bobo
06-04-2011, 02:18
Има едно сравнение такова по международните тунинг форуми. :) На лошия чип му викат Италиански чип :) Но със сигурност имаш и проблем щом ти свети лампата.

То има и такъв лаф за италянките ма кат гледам си ги караме и не ни пука :humpx: Видял съм всякви чипове и съм виждал и италянски прилични ;)

oem
06-04-2011, 09:18
Е има да. Все пак повечето тунинг софтуер, инструменти за тунинг и не само са италиански. Нормално е да има и качествени неща. :) Но както знаеш в интернет се разпространяват твърде много "италиански" тунинг файлове който са пълен шит и като знам по форумите как си ги разменят и "тунинговат" чак жална им майка на тея коли :)

VIHHRONNY
06-04-2011, 09:54
аз ще кажа само че 75% от писаното са пални глупости казане от лаици. Дизел няма как да не пуши защото е Дизел. единствено ако има филтър за тварди частици само тогава не пуши, но алфите не знам да имат и по-добре, че като се запуши и започва цакане на всичко коз. Ако не пуши черно значи не достига нафта, мощност, въртящ момент...
С две думи скопен дизел, куц кон....
То може да пуши и пак да е куц кон, но това е друго.
Що се отнася до ТДС-ките 2.5 могат само да ми дишат черното защото не им достига....

Jivko7777
06-04-2011, 14:05
аз ще кажа само че 75% от писаното са пални глупости казане от лаици. Дизел няма как да не пуши защото е Дизел. единствено ако има филтър за тварди частици само тогава не пуши, но алфите не знам да имат и по-добре, че като се запуши и започва цакане на всичко коз. Ако не пуши черно значи не достига нафта, мощност, въртящ момент...
С две думи скопен дизел, куц кон....
То може да пуши и пак да е куц кон, но това е друго.
Що се отнася до ТДС-ките 2.5 могат само да ми дишат черното защото не им достига....

Най-големия смях от всичко казано до тук :roll2: И това че на тди-ките черното не им достигало, сериозно :tooth:
И да те светна доста Алфи имат фълтър твърди частици ;)

VIHHRONNY
06-04-2011, 14:28
Най-големия смях от всичко казано до тук :roll2: И това че на тди-ките черното не им достигало, сериозно :tooth:
И да те светна доста Алфи имат фълтър твърди частици ;)
светни ме кои...? и не ме заяждай моля щото за алфа тди не съм чувал. ако има нещо, нема нищо. ставаше вапрос нормално ли е да пуши. та нормално ли е или не каже си мнението...

ihalachev
06-04-2011, 20:51
Интересна тема се заформи. Да питам и още нещо. По горе съм описал как моя звер пуши. Интересно ми е защо като я форсирам на място няма и помен от пушена, а в движение и без много газ пуши.

rusiq86
06-04-2011, 22:32
159 имат филтър за твърди частици, при махането му физически, налага и софт. маниполация.
Ако колата пуши на място с подаване на газ, работите не са на добре....дизел ще пуши като го напънеш, но не е фрапиращо. Това си е нормално според мен.
За мен нефрапиращи неща, който могата да допренесат за пешене съм ги написал.
Конкретно при две алфи, моята и на приятел пушеше, от сцепен леко маркуч на турбото. На аверчето ставаше завеса.
За мен иначе 2.5тди мотора е кофти, цепи главата...не е добър избор...но това е др бира. За вървене немога да споделя!

- Ако е махнат катализатора, газовете излизат по-бързо, нефилтрирани и може да се виждат осезаемо.
- След чип колата припушва малко като и дадеш повече газ.
- От кофти нафта пуши също
- От скъсан/ не добре стегнат маркуч от турбото (някои от трите до кулекторите)....
Както колегата БОБО, сподели:
- дебиторер
- запушен ЕГР
Това са за мен нормални неща...винаги можеш на комп да провериш налягане на турбо...темп. датчик и др стойности!

oem
07-04-2011, 00:08
Интересна тема се заформи. Да питам и още нещо. По горе съм описал как моя звер пуши. Интересно ми е защо като я форсирам на място няма и помен от пушена, а в движение и без много газ пуши.

Защото на място не можеш да я вкараш в толкова натоварен режим.

zaza
21-04-2012, 21:36
Я зареди от друга бензиностанция и виж дали пак ще припушва

lordliness
21-04-2012, 22:13
Моята не пуши,има катализатор,и всичко е както е излязла от завода,карам само.с обикновен дизел и когато подам газ излита,по баирите на магистралата мачка наред.

Jivko7777
23-04-2012, 16:19
Моята не пуши,има катализатор,и всичко е както е излязла от завода,карам само.с обикновен дизел и когато подам газ излита,по баирите на магистралата мачка наред.

брех тая бърза стоковица :flirt:

lordliness
23-04-2012, 17:21
Андро я е виждал.

Андро,кажи им какво имам!

silversnake
25-04-2012, 14:17
...Дори и "сток", ако всичко в моторетката е наред, определено "наказва" и изтребители от селски тип, и новозакупени чайници със съмнителни качества:hehehm:...
...А по темата - моята и без катализатор, от едно време взе да хвърля пердето яко. Отдавах го на партидите нафта, докато не премахнах ЕГР-а. Сега не пърдя:-D

Jivko7777
26-04-2012, 14:23
Андро я е виждал.

Андро,кажи им какво имам!

е какво имаш бавен стоков дизел...

lordliness
26-04-2012, 17:08
Не бих казал, че е бавен.В интерес на истината, когато си търсих такава кола исках всичко по нея да е перфектно,последното което ме интересесуваше е с какъв двигател е и колко гори,просто тази се случи дизел без да го искам специално.