PDA

View Full Version : Автомобилните писти в България и как се прави писта



алфа
06-04-2011, 22:14
Интересувам се къде в България има още функциониращи писти за автомобилни състезания . И втория ми въпрос какви разрешителни документи и други глупости ти трябват да отвориш писта?

WhitePower
08-04-2011, 13:42
Питай Живко от асеновград

ФЕРАРИСТ
08-04-2011, 18:34
Интересувам се къде в България има още функциониращи писти за автомобилни състезания . И втория ми въпрос какви разрешителни документи и други глупости ти трябват да отвориш писта?
Запознат ли си първо колко пари са нужни за това като средства по построяването, за да се кахъриш какви документи трябват.....първото е много по голям проблем.....

Derry
10-04-2011, 22:38
То и мен ме интересува, засега от любопитство, но никога не се знае.
Според мен трябва да си купиш място 100 декара минимум, правиш си план за трасето, викаш пътното да ти го асфалтира, за шиканите може да се изкормят няколко легнали полицай /от тия металните/, ограждаш си мястото и си караш :). Това съм си го мислил ама... На око 100 - 150 хиляди.

stelt
10-04-2011, 23:01
То и мен ме интересува, засега от любопитство, но никога не се знае.
Според мен трябва да си купиш място 100 декара минимум, правиш си план за трасето, викаш пътното да ти го асфалтира, за шиканите може да се изкормят няколко легнали полицай /от тия металните/, ограждаш си мястото и си караш :). Това съм си го мислил ама... На око 100 - 150 хиляди.


А пък според мен си далеко от приблизителните цифри за едно подобно съоражение :)

Derry
10-04-2011, 23:44
Имам предвид нещо елементарно, без някакви претенций. Без боксове, пейки за зяпачите и т.н. Шосе и толкова.

DSlavev
10-04-2011, 23:53
То и мен ме интересува, засега от любопитство, но никога не се знае.
Според мен трябва да си купиш място 100 декара минимум, правиш си план за трасето, викаш пътното да ти го асфалтира, за шиканите може да се изкормят няколко легнали полицай /от тия металните/, ограждаш си мястото и си караш :). Това съм си го мислил ама... На око 100 - 150 хиляди.

Не сам на 100% сигурен, но по спомени 1м2 настилка струва около 300-400лв. В тази сметка влиза около 30-40см основа и да кажем 2 пласта асфалт от по 4см и това е за обикновен второстепенен път за писта най-вероятно ще трябва и още един пласт, който е доста по-специален. И така да кажем, че ще правим не много голяма писта от 1,5-2,0км с ширина около 8,0м ще струва около 3,6-5 милиона лева. За другите малки нещица може да продължите сами в тази насока :BIGsmile:

The_Game
11-04-2011, 00:11
То и мен ме интересува, засега от любопитство, но никога не се знае.
Според мен трябва да си купиш място 100 декара минимум, правиш си план за трасето, викаш пътното да ти го асфалтира, за шиканите може да се изкормят няколко легнали полицай /от тия металните/, ограждаш си мястото и си караш :). Това съм си го мислил ама... На око 100 - 150 хиляди.



100 000лв не стигат даже и за картинг писта.

-Bobby-
11-04-2011, 10:46
Със 100 000 лв, само трамбоването на чакъла на картинг писта не можеш да направиш... в Благоевград, собственика на картинг пистата преасфалтира едно малко каре, което беше ужасно неравно и напукано и там новите му картове се чупеха. За да свали машините от Банско и да му направят това каре, са му взели близо 10 бона. А карето е около 30 х 4 метра...

bouncer
11-04-2011, 12:17
Пичове преди време правихме едни предварителен проект. Трасето с качествени материали и направено както трябва излиза около 1 млн. лв на километър. Това е само трасето без разрешителни, земя, такси, инфраструктура и т.н.

алфа
13-04-2011, 22:23
Който хвани шестица от тотото ще спонсорира !

DJ Vladic
13-04-2011, 23:16
Тия пари, може би никога няма да се възвърнат на инвеститора! Ако някой има много пари и много желание да го направи, ще е само заради негово удовлетворение. Иначе като започване на бизнес е немислимо. Вложенията са много, а ЕВЕНТУАЛНИТЕ приходи много малко.

Cvetan79
14-04-2011, 10:19
Който хвани шестица от тотото ще спонсорира !
:thumbup:

Derry
14-04-2011, 12:28
И да вземе та да купи по едно Мазерати и Ламборджини та да има с какво да караме по нея.

ФЕРАРИСТ
14-04-2011, 13:06
Тия пари, може би никога няма да се възвърнат на инвеститора! Ако някой има много пари и много желание да го направи, ще е само заради негово удовлетворение. Иначе като започване на бизнес е немислимо. Вложенията са много, а ЕВЕНТУАЛНИТЕ приходи много малко.
Айде бе - ако плесна една права километър дълга, и с 3 платна на нея, по подобие на Божура преди време, и забия едни пари вход, и е на подходящото място най - вече, ела да видиш какво става.......

Mind_Control
14-04-2011, 16:26
Айде бе - ако плесна една права километър дълга, и с 3 платна на нея, по подобие на Божура преди време, и забия едни пари вход, и е на подходящото място най - вече, ела да видиш какво става.......

Какво става- 750 000 лв за земя, 1 милион за правия участък, 250 000 за инфраструктура= 2 000 000 лв.

52 седмици в годината са равни на 104 почивни дни- когато реално ще има наплив. 500 коли по 5 лв вход (и то ще се събират ако е на удобно място, където пък цената на земята ще е в пъти повече). Та 500х5= 2500х104=260 000 лв. евентуален приход на година (доста оптимистичен между другото). Като приспаднем разходите и се получава, че за около 10 години ще се избие инвестицията. ОК но след 10 години пистата ще е за преасфалтиране. А и цената на земята съм я смятал по 0.5 лв на кв. метър, което е нереално малко.

С други думи- има файда ако имаш едни 2-3 милиона, които няма да ти трябват в следващите 15 години.

ФЕРАРИСТ
14-04-2011, 17:02
Сметката ти е малко праволинейна, и приходите могат да се формират не само от тва за което всеки си мисли че нещо такова може да даде пари......
Изключваме факта че може и да се направи на същия терен такава писта, която да изглежда като последен писък на модата в сравнение с нивата която представлява Калояново да речем, и директно ставаш баш пистов монополист в БГ......

bouncer
14-04-2011, 18:26
сбъркана ти е сметката. Ако пистата е хомологизирана пропускаш таксите от участия на шампионати - национални и международни, пропускаш приодите от реклама, приходите от наем за събития - тест драйв на отделните марки, събори, трак дни. Общо взето входа събота и неделя ти е най-малкия доход. Можеш да даваш коли за трак дей под наем, услуга "такси" с професионален шофьор и кола, собствен шампионат с хоби автомобили..... изобщо бизнес плана е много подробен.

viktorivanov
14-04-2011, 19:37
Еми бил съм дълго време в тези среди и истината е , че за изграждането на една професионална картинг писта с лиценз от ЦИК-ФИА , закупуване на место , данъци , изграждане на шикани и допълнителни съоръжения е около 1млн.лв. Правете смека за автомобилна писта.

-Bobby-
14-04-2011, 23:38
сбъркана ти е сметката. Ако пистата е хомологизирана пропускаш таксите от участия на шампионати - национални и международни, пропускаш приодите от реклама, приходите от наем за събития - тест драйв на отделните марки, събори, трак дни. Общо взето входа събота и неделя ти е най-малкия доход. Можеш да даваш коли за трак дей под наем, услуга "такси" с професионален шофьор и кола, собствен шампионат с хоби автомобили..... изобщо бизнес плана е много подробен.

Добре че по тия две точки не абсолютно всички са като Бърни Екълстън, иначе изграждането и притежаването на писта ще е най-губещото нещо на света...

ne0
15-04-2011, 21:17
от опита и кариерата си в спорта се запознах с много хора които се занимават с изграждането на спортни обекти. Та автомобилната писта е едно от нещата с най-лош бизнес план и изисква плаващ песонал и управление. Почти всички писти се субсидират от държава и общини и т.н.... естествено има много частни писти, но те са построени от мегабогаташи с цел самозадоволяване, а не с цел вадене на пари. Основна причина за построяване на писта е пране на пари и крадене на народни и международни фондове с цел пълнене на гушата на определени хора...

ето и една от последните построени писти... има бая инфо как и защо е построена...

http://autodromoalgarve.com.pt

Плюейки по Калояново ще Ви кажа че Ицо прави чудеса от храброст за да я има пистата.

Имам въпрос колко според вас струва да се премахне тревата и обезпаразити един път само терена на пистата? Ей така да Ви чуя предположенията. А има периоди в годината когато се прави на две седмици...

WhitePower
16-04-2011, 11:00
а не могат ли да са докопат некви евро кинти по някоя програмка
примерно по пътищята или по подобраване на сигурността като изнесем идиотите от улицата на пистата

V@K@T@
16-04-2011, 12:06
Имам въпрос колко според вас струва да се премахне тревата и обезпаразити един път само терена на пистата? Ей така да Ви чуя предположенията. А има периоди в годината когато се прави на две седмици...Ами зависи от площа която се обработва , от препаратите които се използват , от машините с които се пръска ... :prescription: Но щом задаваш въпроса по такъв начин ... явно парите са очудващо много за такова нещо :screwy:

Stoyan Georgiev
16-04-2011, 16:28
абе май къмто 7-8 мил. евро го смятахме веднъж без земята :)

това е за нещо скромно естествено 2-3 трибуни и постройка за 12 бокса без никакво оборудване :)

ФЕРАРИСТ
16-04-2011, 18:04
Плюейки по Калояново ще Ви кажа че Ицо прави чудеса от храброст за да я има пистата.

Тва добре, ама някакси да правиш нови 2-3ста метра нов участък, при положение че места от стария са под сякаква критика, някак не мога да го смеля......
Частна ли е пистата?

tanatos
16-04-2011, 18:32
абе май къмто 7-8 мил. евро го смятахме веднъж без земята :)

това е за нещо скромно естествено 2-3 трибуни и постройка за 12 бокса без никакво оборудване :)


Дам , толко го смятахме и това беше без оборудване и инфраструкторите (ресторанти, барове, хотелска част).

Та понеже има една земя дето беше подходяща и решихме да го сметнем и излезе както каза Стоян към 10 милиона евра. Да речем, че ги извадим тези пари и пистата стане реалност. Вадим още толко и правим всички глезотиики за дето се сещата и дето ги има да речем на пситата в Турция.

Направата на една картинг писта струва около милион в евро и това е без картовете.Само асфалт и инфраструктура. А една картинг писта е максимум 1,5 км.

От там нататък какво правим?

По-горе е казано много точно и ясно. Писти се строят с една цел - пране на пари и облагодетелстване от фондове.

Пораади що според вас н България няма писта, това не е защото няма пари, а просто щото е глупава инвестиция от където и да го погледнеш. Не си ли вързан към няколко пистови шампионата и други такива файда йок.
По нашите ширини единственият моторен спорт който може да се развива е мотокроса от части рали шампионати.

-Bobby-
16-04-2011, 21:45
Да, те щото WRC не дойдоха и не се питаха един друг "бе ралито асфалт ли е, макадам ли е"... и това, докато си коментираха, че било вече решено повече в БГ да не се върнат за кръг от WRC.
У нас не става, няма и да станат тия неща...

ФЕРАРИСТ
16-04-2011, 22:03
...
Абе колко му излезе на оня бастун от Конска пистата че и на мен ми стана интересно, дали знаеш?

V@K@T@
16-04-2011, 22:03
У нас не става, няма и да станат тия неща...
Абе я аз да спечеля Италянското тото пък ела виж после каква писта съм изпраскал посредата на България ... :go: и за драг и за дрифт и са квот са сетиш

-Bobby-
16-04-2011, 22:16
Абе колко му излезе на оня бастун от Конска пистата че и на мен ми стана интересно, дали знаеш?

Само чакъла, дето е нахвърлял между завоите и правите, му струва 12 бона... друго не знам... ааа, да, май и някоя хилядарка е хвърлил за снимките на пистата от дирижабъл... и там е лудата пералня и се работи за някого - никой нормален човек със собствени средства няма да хвърли 12 бона за тоя чакъл, дето гат' го барнат загрелите гуми, хвърчи навскъде по пистата и е опасен за клиентите... при положение, че за 10 пъти по-малко, с все хонорара за градинаря и стойността на една косачка, ще хвърли един рай грас и ще реши въпроса...

А тази зима е положил още асфалт и има нови завои дори... там след изхода от бокса, от първия завой направо...

Mind_Control
21-04-2011, 16:20
сбъркана ти е сметката. Ако пистата е хомологизирана пропускаш таксите от участия на шампионати - национални и международни, пропускаш приодите от реклама, приходите от наем за събития - тест драйв на отделните марки, събори, трак дни. Общо взето входа събота и неделя ти е най-малкия доход. Можеш да даваш коли за трак дей под наем, услуга "такси" с професионален шофьор и кола, собствен шампионат с хоби автомобили..... изобщо бизнес плана е много подробен.

Прав си. Сметката ми е тотално погрешна ако говориме за хомологизирана писта. Тогава умножи всичко по 10. Аз говорих за писта от селско ниво.

Derry
22-04-2011, 20:17
И аз съм за селска писта :hmm:.

Furious 155
23-04-2011, 00:46
Дефинирайте селска писта, че нещо се обърках!

Derry
23-04-2011, 18:19
Шосе със завой като на писта, построено на частен терен, без претенция за официални спортни мероприятия и признаване от някаква институция. Няма боксове и така нататък, може и да има някаква скромна постройка за сервизни функций и 2-3 пейки за зяпачите.
Шосето без дупки :).