View Full Version : Смяна на маншони и накрайници на кормилна рейка (снимки)
lordliness
10-04-2011, 19:59
И това не е сложно,моят моншон беше накъсан и пълен с вода видях го навреме преди да има по -сериозни последствия за рейката.Необходими са малко гаечни ключове, инбус 5,и тежък чук.Сваляме колелото,после развиваме стоп гайката на накрайника на рейката,при липса на приспособление за сваляне използваме чука и удряме на мястото където съм показал на снимката докато накрайника излезе.В никакъв случай не се удря другаде!Купих си маншони от неопрен 22 лв за 2 броя.Те се разтягат много и се нахлузват през накрайника (не е необходим демонтаж),слага се бялата фунийка намазва се с лубрикант и се нахлузва,малко по различни са от оригиналните ,но стават идеално ,гумения диск от оригиналния маншон го оставих под новия маншон защото не пречи.За смазване на ябълковидната връзка използвах графитна грес.Когато стягате накрайника му държите контра с инбуса защото иначе превърта и е добре да сложите нова стоп гайка.Ако сменяте накраника развийте кoнтрагайката хванете контра и развийте накрайника,може да минете и без стенд ако преброите колко са врътките или бележите до къде е бил навит стария ,но при положение ,че стария и новия накрайници са идентични на дължина,ако се разминават в дължините ще трябва да приспаднете разликата.Ако проверявате редовно всички маншони по окачването и своевременно ги подменяте ябълковидните болтове ще ви служат много дълго.
]
144182144183
144184144185
144186144187
144188144189
144190144191
144192
lordliness
23-07-2012, 17:17
................
макар да съм с либра- при мен се беше закъсал отгоре, защото е опирал в ламарината. Купих някакъв, който беше като пластмасов и не можах да го нахлузя на рейката, но се водеше оем част и ми казаха, че оригиналните са точно от такъв материал- не знам как се казва, но си е като полиуретанов този маншон и верно оригиналния излезе такъв. Сложих гумен за 8 лв, но е само на няколко месеца и не мога да кажа впечатление. Виж в ахм дали няма оем маншони
lordliness
23-07-2012, 19:52
..............
Оригиналния ми е ТРВ и е наистина много твърд, провери гумения да не се е прищипъл и скъсал, като моя неопренов.Може би при определени ситуации опира в ламарината, но тогава трябва да опират и да се късат на всички.При поредната смяна ще сложа някакъв протектор на ламарината.
Понеже при мен се случи след зимата, допуснах, че някъде може да е нахвърляло и стегнало някоя буца и маншона да се е протрил там. Може и при теб да има такъв вариант. Иначе гумения е ясно, че е кофти, но се нахлузи добре, за разлика от оригиналния, с който се мъчих с часове и не успях. Като го слагаш, давай пълен волан да видиш докъде излиза, да не би да излиза след ламарината и като попадне не неравност и свие пружината да се качи нагоре и да го трие.
mitkomeg
17-04-2015, 21:59
И моят беше така и като отидох в сервиза и по магазините никъде нямаше маншон за тая кола и по размерите пратих няколко да пробваме ако пасне нещо иии от бмв е46 долу горе пасна. Маааалко по-къс идва но като се стегнат скобите явно не е проблем и да не чуе дявола вече половин година съм с него и още е здраав.
lordliness
17-04-2015, 22:12
Стават от Ланча, от 156. Не помня вече.
Разбрах защо се е късал, вътре има една шайба, тя се беше изместила и направо го режеше при завой.
144193
Колеги, миналата година се наложи да си сменя и аз единия маншон.Като ми казаха цената ме втресе. 40 лв за оригинален.Намерих си много по-евтин от Мерцедес.Важното е за маншона да отговаря диаметъра и дължината.
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.