PDA

View Full Version : Качествени части за ремонт на ДВГ - от къде ?



Alfa User
10-04-2011, 22:50
Писна ми от части-ментета и едни и същи ремонти всяка година. Имам добри майстори под ръка, но частите са абсолютен боклук...
Сега се налага ОТНОВО да сменям гарнитура на главата, та искам да споделите - от къде да си взема частите, и някакви ориентировъчни цени за свястни такива :
- гарнитура на главата
- гумички за клапаните
- водачи за клапаните (евентуално)

Много благодаря за всички сериозни отговори !

MUROMAN
10-04-2011, 23:06
Като човек на който му се наложи това упрежнение преди 500 км ще споделя.

От читавите марки са GOETZE или PAYEN.
Гарнитура глава на GOETZE /аз такива си сложих/- 65-70 лв , гумички 8-10 лв,така варират цените Алекс. :)
Бързо да оправиш близначката. :coolio:

Furious 155
10-04-2011, 23:14
Моята гарнитура на главата е Елринг. А ако не е тайна, какво и е на твоята пак, че ще я сменяш?

Alfa User
10-04-2011, 23:47
Избива налягане във охладителната система, и пак виждам ла*на от масло в разширителното казанче ... Налягането е такова, че оня ден като се прибрах от работа радиатора беше вече пробил, и съскаше като тенджера под налягане. Та освен всичко, и радиатор трябва да сменям :(

kiko73
11-04-2011, 00:31
За тия неща (щото съм страдал) тука в на`що село добрите майстори предпочитат "Виктор Рейнц". Ама все пак освен гарнитура сигурен ли си, че главата не е спукана някъде, последния път освен шлайф тестваха ли я под налягане. Освен това, ако мАтора ти е с ризи проверено ли е да не "изпуска" някоя отдолу през пръстена на блока. Каква гарнитура ти сложиха последния път.

Alfa User
11-04-2011, 07:24
Предния път е шлайфана главата, и до колкото разбрах - съвсем малко. За други нередности не са ми казали. А за това каква гарнитура е слагана - ми нямам спомен, но не беше от скъпите.
Този път се надявам да бъде огледана обстойно, лошото е че нямам възможност да вися там , за да видя сам за какво иде реч.

don_pepone
11-04-2011, 07:56
Колега аз съм чувал доста добри неща за виктор рейнц гарнитурите,а и предишната ми кола беше с такава и е претърпяла доста тормоз без да имам ядове. Интересно ми е на четирицилиндровите алфи дали главата се нанизва на шпилки на блока или е с болтове,защото ако е с болтове при сваляне на главата се препоръчва смяната и на болтовете,защото са малко или много разтегнати и при повторно стягане науж същите нютон метри се получава разминаване. Успех от мен този път с ремонта.
П.С. Забравих марката но има едни многопластови метални гарнитури,който ги препоръчват и за къстъм турбо коли,ако искаш провери в магазините.

TRENDi
11-04-2011, 10:18
За г-ра глава и гумички читави марки са: PAYEN, GOETZE, Виктор Рейнц, Елринг. Каквото и да купиш от изброеното - няма да сгрешиш. Цените са 55-75 лв за г-рата и 8-15 лв за гумичките.
Водачи за клапаните освен Метели друго не съм мяркал по местните магазини. Цената им е по 4-5 лв/бр. Ако се наложи да купуваш го направи, след като ти свалят старите и измерят, какви ще ти трябват. Има ремонти и стандартни. Логично е да ти премерят и дебелината на стеблото на клапаните. Ако е под 7.90-92\по спомен, в менюалите пишеше точните допустими размери\ може да приготвиш и по 9,5 - 10 лв за бр. за нови клапани, защото смяната на водачите няма да оправи нещата.


Интересно ми е на четирицилиндровите алфи дали главата се нанизва на шпилки на блока или е с болтове,защото....
На шпилки е.

RoMeO_156_GTA
11-04-2011, 14:27
Тук при нас добрите майстори , един много доверен магазинер , а и доста хора , препоръчват Виктор Рейнц . Цени вече кой колко процента печалба слага или каква отстъпка ползваш :)

Alfa User
11-04-2011, 18:09
За Goetze и аз знам, благодаря за инфото за останалите неща. :cheers:
Питането има и друга важна страна - от коя верига магазини ги купувате, защото съм се нагледал на скъпи "оригинални" части, дето са по-смотани от евтините аналози :(
Т&N ми предложиха някаква оригинална италианска гарнитура за 35лв, в AXM Auto гледам предлагат само GLASER, AJUSA и GUARNITAUTO - http://axm-auto.com/index2.php?brand=3&model=48&modif=222&cat=14&subcat=105... нищо не знам за тях...
В Александър Ауто пък ми изскочиха очите : Оригинален No 60609156 ----- Цена за 30 дневна доставка: 103,46лв. ----- GUARNIZIONE TESTA (гарнитура на главата) ?!?!?!?!?

голямата риба
12-04-2011, 00:00
Алекс, проблема надали е в гарнитурата.
Честно казано дори и глейзър да сложиш, ако всичко е в час няма ядове.
Има дота други неща от които може да става този проблем.

dimo
12-04-2011, 00:20
Доста преди да бъдат произведени нашите 155-ци ,а и доста след това , основни доставчици на гарнитури за първично вграждане на Alfa, fiat ,и др.
са Спесо http://www.spesso.com/ing.html
и Гуарнитауто http://guarnitauto.demo.alchimedia.it/index.aspx
Разбира се в днешно време на пазара има голямо разнообразие от производители и доставчици което дава голяма свобода на избора Всекиму според потребностите.

don_pepone
12-04-2011, 12:16
аз си пазаря всичко от auto plus и съм много доволен от всички части които съм взел ( разбирасе ползвам и отстъпка,което ме прави още по-доволен :) )

dimo
12-04-2011, 14:31
Гарнитурите са лесни.Важно е да се огледат добре нещата,за да се разбере дали има проблем някъде другаде, че да не се получава двойна работа + двойни консумативи.

Alfa User
12-04-2011, 19:17
Мдам, утре карам колата на доктор и ще поговорим за тия неща точно - ризи, пукнатини, шлайф ...
Гледах в сайта на Guarnitauto дефектите на гарнитурите и техните основни причинители - забелязах, че често проблемни се явяват нискокачественото гориво и кофти свещи, та взех сериозно да се замислям ...

Petronii
12-04-2011, 21:26
Май, май не е от лошите менте части а от лошите менте майстори!

Alfa User
12-04-2011, 23:11
Ба*и чудото ... мислех,че имам здрав радиатор за смяна, а се оказа, че изобщо не е така.
Момчета, гледайте добре като вземате нещо свалено от друга кола - радиатора, който взех преди 6 месеца, сега се оказва почти неизползваем - една от медните тръби, излизаща от радиатора, е отрязана по най-грозен начин - по всяка вероятност с клещи, защото е характерно смачкана.
Някой има ли идея дали може да се оправи това, или да търся някой да ми залепи оригиналния радиатор ?

Furious 155
12-04-2011, 23:44
Ба*и чудото ... мислех,че имам здрав радиатор за смяна, а се оказа, че изобщо не е така.
Момчета, гледайте добре като вземате нещо свалено от друга кола - радиатора, който взех преди 6 месеца, сега се оказва почти неизползваем - една от медните тръби, излизаща от радиатора, е отрязана по най-грозен начин - по всяка вероятност с клещи, защото е характерно смачкана.
Някой има ли идея дали може да се оправи това, или да търся някой да ми залепи оригиналния радиатор ?

Както преди малко установихме, Алекс си има вафлата от двата радиатора - воден и климатичен и климатичния е малко грубо отрязан :).

don_pepone
13-04-2011, 12:16
щом е меден се заваря лесно. иди при някой майстор на домашни климатици да ти го завари

Alfa User
13-04-2011, 18:55
Момци, отделих двата радиатора един от друг, та да питам - има ли начин да се смени водния радиатор на колата без да се разкачва всичко по климата, или ще трябва да се бъркам после и за пълнене на климатроника ?!?!?

nicola 59
13-04-2011, 19:21
Да колега може вдигаш колата на 2 доста високи тухли ако нямаш подемник и вадиш радиатора от долу при нужда сваляш бронята за да ги разделиш ,но ти казваш ,че вече си ги разделил двата радиатора ,а за части мога да ти купя орегинални и да ти ги пратя като цени са като в БГ

Alfa User
13-04-2011, 21:49
Мерси колега, ще те имам в предвид за нещо по-нататък :)
Аз питах за радиатора, защото не ми се ще да се точи системата на климата - и без това разхода за текущия ремонт ще ми е преко сили в този момент точно :(

don_pepone
14-04-2011, 08:37
става става,аз също сменях радиатора за антифриза преди година и нещо и мога да кажа че зорът е да ги отделиш като са колата иначе се сваля само единият без да буташ този за климата

vaklinator
15-04-2011, 15:11
Момци, отделих двата радиатора един от друг, та да питам - има ли начин да се смени водния радиатор на колата без да се разкачва всичко по климата, или ще трябва да се бъркам после и за пълнене на климатроника ?!?!?

Нямаш грижи приятелю. Сменят се съмсем нормално, без да разкачаш климатичния радиатор. www.vaklin.hit.bg
тука ще се сетиш сам как съм го правил:sleepy:

ПП приготви си чувала с псувните, за да ти е подръка:)

Alfa User
15-04-2011, 20:43
Хех, псувни няма да готвя, защото не смятам да го правя аз :)
Иначе равносметката до тук след един ден работа по колата :
- стартера беше тоталка - за 95лв е сменено почти всичко в него - остана само корубата май да е оригиналната... ;
- главата е свалена и шлайфана - забележки по нея няма. Момчетата бяха учудени в какво добро състояние са валовете за кола на 325 000 км ... като нови са;
- в блока също няма проблеми - цилиндрите не са надрани и износени, буталата си изглеждат супер - няма разместени или спукани ризи;
- клапаните са в доста лошо състояние - повечето надхвърлят допустимите стойности на хлабините (0.4-0.45) - има един и с над 0.6 ... ужассссст, аз се чудех какво трака в мотора ...
Утре ще се напасват клапани, очаква се доста играчка с пуловете ... дано нещата се получат добре. Остава и смяна на водния радиатор, и дай Боже ако всичко е наред, в понеделник привечер колата да запали.
Ново масло и нов антифриз надали трябва да споменавам... Ще се почисти и масления сепаратор. Лошото е, че майсторите се опасяват, че главата май не е сваляна преди това, макар че уж правих ремонт ... Забравих обаче да попитам за състоянието на водачите на клапаните - надявам се ако се регулират правилно и добре, да няма проблеми нататък.
Ем'тва е - слагам малко снимки, щото и на мен ми бе интересно да си видя вътрешностите на колата лично - в общи линии, за мотор на над 320 000 всичко е повече от добре :)
- снимка 1 - общ вид на свалената глава
- снимка 2 - единия вал от близо
- снимка 3 - цилинди и бутала в суров, непочистен вид
- снимка 4 - "новия" ми стартер

голямата риба
15-04-2011, 21:18
само аз ли виждам много голям луфт между буталото и втулките
и сенки на ризата на 3-ти цилиндър

Alfa User
15-04-2011, 21:26
На снимката така изглежда ... наживо е другояче. Или поне не видях да има някакви подобни дефекти ...
Тъмната част на снимката е масло.

vaklinator
15-04-2011, 22:01
Баси приключението... Аз на такъв уй не се качвам. Смелчага си Алекс.

mimouzunov
15-04-2011, 22:54
А аз като гледам цвета на валовете... Изпускателния е сменяван вече!!!!

thecleaner
15-04-2011, 23:15
А аз като гледам цвета на валовете... Изпускателния е сменяван вече!!!!

Или е от сухите :) Надолу няма ли да се отваря тоя мотор ?

TRENDi
15-04-2011, 23:40
- снимка 3 - цилинди и бутала в суров, непочистен вид

При 1.8 така ли се паркират буталата, когато всичко е на белези :lupe:? При мен бяха малко по-различно:
http://trendi.snimka.bg/automobiles/tipo-1-7-ts.546899.21320258.big

?

toki4a
15-04-2011, 23:45
явно майсторите така ги правят !!!!:lupe:

Furious 155
16-04-2011, 01:08
При 1.8 така ли се паркират буталата, когато всичко е на белези :lupe:? При мен бяха малко по-различно:
http://trendi.snimka.bg/automobiles/tipo-1-7-ts.546899.21320258.big

?който както я разглоби
При мен направихме да е точно както при теб - 1ви да е на гмт, и после не се пипат, да не мръдне някоя риза.

kiko73
17-04-2011, 13:07
На снимката така изглежда ... наживо е другояче. Или поне не видях да има някакви подобни дефекти ...
Тъмната част на снимката е масло.

Той имаше в предвид вертикалните драскотини, които са дооста добре изразени (на снимката) - това майсторите наричат сенки - там сегментите не могат да "оберат" маслото и то остава като сянка.
Накарай ги да разглобят ДВГ и да ти премерят износването на цилиндрите и буталата щото има опасност да хвърлиш пари на вятъра за половинчат ремонт.

Alfa User
19-04-2011, 21:45
Аз пък казах, че това е (д)ефект от самия фотоапарат, но както и да е ...
Днес си взех колата от майсторите. Каква е равносметката :
1 - 95лв за пълно обновяване на стартера - от него остана само оригиналната обвивка - колата палеше когато си иска преди това...;
2 - около 60лв за радиатор втора употреба и монтаж - ниската цена е заради пакетна покупка на части преди време - сега няма никакви течове вече :) ;
3 - 200лв за ремонта + частите (гарнитура глава, гумички на клапани, гарнитури изпускателни и смукателни колектори).
Покрай всичко друго ми бяха напаснати и клапаните - преди ремонта имаше хлабини от порядъка на 5-6 десети, което е просто ужасно - а аз си мислех, че ми трака веригата ... Сега колата работи доста по-тихо, и има много по-добра работа при ускорение - дано не си фантазирам де, но наистина има положителна промяна.
Ми т'ва е - за около 350лв си върнах колицата в състояние, доста по-добро, отколкото преди ремонта - което е и основния замисъл все пак :)

nicola 59
19-04-2011, 23:22
Честито колега за 350 лева си направил най важното защото главата и клапаните са най важното за един мотор за буталата и сегментите щом няма драскотини да не ти е зор

menski
19-04-2011, 23:34
Аз сменях,но майстора ми я купува и не знам марката.Гарнитурата струваше 70 лв и е метална.Гумичките бяха по 0.70лв бройката.Трудът му струваше 130лв.