PDA

View Full Version : Смяна на гарнитура на главата



Lazarincho
13-04-2011, 15:27
Здравейте колеги стана едно от най-лошите неща,а именно замина ми гарнитурата на главвата.С баща ми сме решили да я правиме ,но имам следните въпроси:Има ли някъде ръководство за обслужване и ремонт и като се свали веригата ще трябва ли след това центровка?Ще съм много благодарен ,ако някой само я е сменял да сподели как става точно и дали има особености при смяната.Благодаря предваирително колеги :)

Lazarincho
13-04-2011, 16:38
Колеги само да дабовя,свлихме с баща ми казанчето за водата и какво да видим,само в него се беше отложиило масло като надухме маркучите излезе чист антифриз,което е много странно.

didod
13-04-2011, 18:15
Свали казана, измий го и налейте чист антифриз/вода. Покарай и виж пак какво става и тогава отивайте на глава примерно. Да не говорим, че теоретично може и да е от другаде маслото.

alfageorgi
13-04-2011, 19:36
Колеги само да дабовя,свлихме с баща ми казанчето за водата и какво да видим,само в него се беше отложиило масло като надухме маркучите излезе чист антифриз,което е много странно.

Абе няма нищо странно.Нали знаеш , че маслото е по-леко от водата и изплува най-отгоре .Казанчето е горе- долу най-високата точка в охладителната система, а и няма как маслото да влезе в антифриза без да има прегоряла гарнитура или направо да е спукан блока-някоя маслена магистрала.Направо се моли да е гарнитурата.

Lazarincho
13-04-2011, 20:06
Колеги то май се е видяло ,че трябва да се свали главата да се види дали е от гарнитурата и дали е здрава главата,въпроса ми е дали може да се намери някъде литература за това нещо(аз гледах в интернет ,но не успях да намеря) и с колко N/m трябва да се затегне след това.

starata alfa
13-04-2011, 20:12
в раздел 164 мисля че има технически ръководства
темите които са отбелязани като важни

didod
13-04-2011, 20:17
Само като идея - може да е пукнат топлообменника.

sti6o
13-04-2011, 20:47
Доста заигравка и тънкости има при този мотор, по-добре закарай колата при механик колата който добре познава Т.С.8v мотори.Най малко ще избегнете разместването на ризите и след това правилното зацепване на валовете,плюс всички други тънкости на мотора при демонтажа, монтажа и стягането на главата.

Кайо
13-04-2011, 21:12
Колега савсем наскоро имах подобен проблем,ако питаш мен най-добре търси майстор,гарнитурата е 50-80 лева поне за мойта кола е така,глават трябва да се шлайфа малко или много 20-30 лева е процедурата и от там натам завис как се разбереш с майстора за труд,моя щеше да ми вземе 150 лева,ма излязоха и други проблеми по мотора.

gkalinov
14-04-2011, 00:50
Колега,ако не си достатъчно подготвен технически,по-добре не се захващай със смяната на гарнитурата.На това;упражнение;се дънят много от така наречените ;майстори;,та камо ли човек,който не го е правил.Освен смяната на гарнитурата е препоръчително да се шлайфа главата,да се провери дали не е спукана,да се сменят гумичките на клапаните и чак тогава идва ред на правилното зацепване.Всичко това трябва да бъде извършено много грамотно.Така че,разпитай и се обърни се към някой,който наистина е в час,за да не съжаляваш после.АЗ самия съм го правил,след като бях изчел много информация и знам за какво става въпрос.Преди мене го бяха правили два ма други ;МАЙСТОРИ; и си бяха оставили ръцете.След тяхната намеса последваха две пробити гарнитури и две спукани глави.Да неговорим,че зацепването наверигата беше под всякаква критика и двигателя тресеше,та щеше да изскочи от коша.Не искам да те плаша а само да те предупредя да внимаваш.Поздрави.

Grigor
14-04-2011, 09:06
Подкрепям мнението че по-добре да не се занимаваш с подонои неща сам.

Колата не е "ядрена физика", но нямаш си на представа колко малко ти трябва за да си скъсаш нервите, отвориш пак мотора, дадеш двойно или тройно повече пари и на края има вероятност да я пуснеш за части.

Не знам точно за какъв мотор става дума - мисля че е Т.С. (но съм и много сънен и може да бъркам), но ако свалиш главата трябва да я шлайваш, напаснеш клапани, ако трябва да се сменят водачите им. После не трябва да взимаш менте карнитура за да не стане пак "мяу"....

Ако не си сигурен че е за гарнитура или нямаш 400-600лв да дадеш (не знам дали толкова ще отидат, но ти трябва да си подготвен защото всичко може да излезне) по-добре се консултирай с добър механик. Това естествено ако имаш намерение да си караш колата и да си сигурен в нея.

Казвам ти го като патил... преди 3-4 години на Т.С. след ремонта още два пъти му сваляхме главата и то заради моята тъпотия и неслушане...

Lazarincho
14-04-2011, 12:43
Добре колеги май наистина ще поразпитам,насам натам и евнтуално ще се опитам да намеря надежден майстор.Наистина е сложна операция и ще ни затрудни с бащи ми,той е правил подобно нещо ,но на доста по-стара кола тук явно е доста по-сложно.Мерси на всички за съветите!

Sunny
14-04-2011, 19:49
Моето мнение е да послушаш Григор ,че поне е патил ;)
А ако е стария Т.С. със делката заигравката е още по-голяма .
Гледам си от София - там поне има специалисти които са виждали такъв мотор и няма да им е проблем .

sti6o
15-04-2011, 00:04
Дали е със делка или с бобини е все тая, просто трябва да знаеш какво му трябва на този мотор при работата по него.

gkalinov
15-04-2011, 00:48
Колега,чувал съм,в София има много сериозна фирма,която се занимава с цялостен ремонт на глави на двигатели.Даваш главата и си я взимаш изцяло ремонтирана,с извършени всички необходими операции по нея и с гаранция.Информацията ми е,че работят с модерни френски машини-последна дума и ти я дават готова за качване.Ще ти остане да се качи на двигателя,да се стегне с необходимото усилие,да се зацепят правилно разпределителните валове и да се обтегне добре веригата.Качването на двигателя и последващите операции може да ги извърши и някой твой познат,който го е правил и преди това и си има понятие.Ако решиш да ползваш услугите на фирмата за ремонта на главата,пиши ми на Л.С.за да те свържа с човека,който може да ти даде повече информация.Поздрави.

Lazarincho
15-04-2011, 10:41
Благодаря за съветите колеги,чакам да взема заплата и да се оправи времето и ще реша какво да правя иначе става дума за Alfa 164 2TS Super 95г.

alfaracer
16-04-2011, 00:15
Аз си правих тази операция преди 4 месеца.Алфата ми вкарваше масло в антифриза ,от както я купихме през 2001.Все отлагах докато не почна да вкарва 1л масло на 1000км, и така след последното ми пътуване вече имах към 1л масло в охл. с-ма.Колегата "75 турбоделта" още преди време като разбра ,че ще я разглобявам се засмя и каза " ще падне борба". Понеже никога не беше разглобяван двигателя , шпилките които държат главата бяха корозирали.Просто трябваше да снимам клип ,как съм напънал главата нагоре( за да я извадя) с крика за двигатели ,като съм упражнил сила 300-400 кг и едва ли не дигам цялата предница.Но това не беше достатъчно и започнах да удрям по шпилките с чука, еее и отлепи 1-2 мм.Последва блъскане, напъване с щанги и пръскане на спрей ,добре че не бях сам.Тази ражда беше " заварила" шпилките към главата ,абе беше се получил ефекта на анкерен болт. Затова разбирам ,какво искаше да каже колегата с това "ще падне борба".Смених всички маркучи защото се бяха разтворили от маслото, смених и маслообирачите и още доста неща.Но аз съм много доволен от резултата и сега карам друга кола.