PDA

View Full Version : ролка на алтернатор или... ?



RangeUser
15-04-2011, 01:18
Здравейте колеги :)

Точно на 10 000 км. и моята красавица нещо се контузи:sad: Онзи ден се прибирах и по магистралата върви както си трябва, прибирам се, изгасих я за около 2 часа, и след като я запалих и ахнах. При каране или подаване газ на място - скърцане, бръмчене, реване :shocking: Покарах я малко нищо не се беше променило от към вървеж или работа на двигателя на празен ход. На другия ден отивам да си сменя маслото и разправям за проблема, свалиха гумата, пластмасата зад нея и накрая ремъка. Момчетата казаха, че ролката на алтернатора е заминала (в друга тема го прочетох шайба). Провериха демпферната шайба и казаха че тя е добре. Иначе няма никакво тресена при тръгване, ускорение, пускане рязко на газта или каквото и да е друго. В клипа може да чуете за какво иде реч. Реших да попитам и тук преди да предприема покупка и ремонт на каквото и да е. Мотора е 150к.с.

Видео (http://www.youtube.com/watch?v=lHeZZox-FhU)

alfageorgi
15-04-2011, 20:32
По звука наистина изглежда е лагер шайбата /ролката/на алтернатора.За 100% сигурност обаче може да се каже когато се свали ремъка и се завърти на ръка самата ролка или със замерване на клемите на акумулатора на напрежението което подава алтернатора на празен ход и при подаване на газ.На контакт преди палене акумулатора трябва да е поне 12.5 волта.При запалване и празен ход около и малко над 13 волта , а над 1500 оборота до 14.2 зареждане от алтернатора ако е изправен диодния блок и шайбата не е превъртяла.Ако ролката е заминала показателите ще са по-ниски т.е. няма да сочи повече от 12.5.Измерването става с обикновен мултицет.Успех и ако се наложи смяна на ролката/лагер-шайбата/ по-добре я заведи на майстор , че си е играчка със свалянето на самия алтернатор защото свалянето на самата шайба в твоя случай с тоя мотор няма да стане на място или ако стане ще е голям проблем.Самата шайба или ролка струваше около 80лв.

RangeUser
17-04-2011, 22:27
Утре ще замеря както казваш да видим какво ще покаже :) А иначе от първата проверка шайбата INA 90лв. :)

Благодаря за отговора :cheers:

raiders
18-04-2011, 10:45
От моят скромен опит и смяна на всичко дето се върти по двигателя ще кажа: Шума не ми харесва и е доста стряскащ, така и да искам не мога да кажа или определя от къде е, но когато при мен има шум и определено е от ролка, свалям пистовия ремък и паля пак, има шум продължавам нататък. Според мен така най-лесно ще разбереш от къде е проблема. След това се сваля и ако е алтернатор/климатик/стартер или друго се сменя и ремонтира.

До сега съм правил алтернатор и то точно лагерите на ролката му ми шумяха, стартер, след това едната ролка на ангренажа се прецака (въпреки, че всичко е сменено и е на ~30 000км).

Успех и по-скоро оправи колата!

RangeUser
27-04-2011, 19:27
Днес сменихме ролката, която наистина си беше заминала, но уви шумът не е от нея. Оказа се гарнитура на изпускателните колектори:cry: До колкото разбрах, нова гарнитура и шлайф на колекторите:pain: Филмът продължава с пълна сила.

didko_boy
28-04-2011, 18:03
Днес сменихме ролката, която наистина си беше заминала, но уви шумът не е от нея. Оказа се гарнитура на изпускателните колектори:cry: До колкото разбрах, нова гарнитура и шлайф на колекторите:pain: Филмът продължава с пълна сила.

айдеееееее СЛЕДВАЩА серия на филма се казва ТУРБО :stretcher: до болка познат звук :stretcher:

Linkestis
28-04-2011, 18:33
айдеееееее СЛЕДВАЩА серия на филма се казва ТУРБО :stretcher: до болка познат звук :stretcher:

Турбо ама леко си се объркал.
Точно гарнитура на изпускателен колектор!!!

didko_boy
29-04-2011, 00:32
Турбо ама леко си се объркал.
Точно гарнитура на изпускателен колектор!!!

дано не съм прав ама сте 1-2 епизода назаде

П.П. може и да бъркам все пак е клипче снимано с телефон

Linkestis
29-04-2011, 10:20
Надявам се в сервиза в които работиш да не прожектирате този филм на своите клиенти :)

Освен че момчето е написал за колектора,аз заставам зад това на 100%.
Не мисля че е нужно да цитирам имена на хора присъствали на същият звук.И минахме през теория за пробит ЕГР,турбина и какво ли още не.
Звука е много специфичен,турбината не е с такъв.Даже мисля че и някоя шпилка на колектора,е скъсана

RangeUser
29-04-2011, 12:13
Звука е 101% от колектора, като се махне кората, като се подаде газ и се вижда къде е дупчицата и от къде излиза пушек и свири. Турбината на компютър си е добре:flowers: Linkestis някаква ориентировъчна цена за гарнитурата да знаеш, да се подготвя психически :help:

Linkestis
29-04-2011, 12:29
Аз я купих за 28 лв.
Всички шпилки ли за здрави?

RangeUser
29-04-2011, 12:47
Незнам, колекторът не е свалян още. Ако някоя е заминала, какво следва ? :) Иначе 28лв. е добре :cheers: А може ли да стане по-зле като я карам така, като се изръчка 4-5 пъти и явно дупчицата се запушва и колата върви както си трябва без да свири, но само да я изгася и запаля и почва пак.

Linkestis
29-04-2011, 12:53
Освен да те дразни друго няма да стане :)
Иначе за шпилки потърси същият размер/ако има скъсана/ в Евроболт на Сточна гара или в Ем комплект 33.Преди около два месеца в Евроболт чакаха доставка.Ако няма търси втора употреба.Предполагам дупката е на цилиндъра над турбината.

RangeUser
29-04-2011, 13:56
Като застанеш срещо колата, най-левият цилиндър в ъгълчето :blush:

Linkestis
29-04-2011, 14:33
:) Пуу не уцелих

RangeUser
02-05-2011, 18:24
След цял ден в сервиза, вагончето е отново на улицата:hehehm: Освен гарнитура, имаше счупени шпилки и два скъсани болта на турбината. :shocking:

Linkestis
04-05-2011, 21:03
Бели кахъри :)

RangeUser
10-05-2011, 23:39
По-малко от седмица, и проблемът е отново налице..:crybaby: Идеи за някакви странични причини ?

Linkestis
10-05-2011, 23:52
Пак прегоряла гарнитура ли????

RangeUser
10-05-2011, 23:56
Еми сигурно, пак почна така да си свири..

Отново каране по магистралата, и малко преди София почна леко да се обажда и днес цял ден се усилва лека по лека.

Linkestis
10-05-2011, 23:58
С риск малко да се посмеем..ама да не са ти набутали нещо в ауспуха.
Стига де по-малко от седмица....в Севлиево ли ти я правиха?
Смяната на гарнитурата.
От къде взе гарнитурата?Изчистили изпускателния колектор преди това?Смени ли скъсаните шпилки?Затегна ли ги добре?

RangeUser
11-05-2011, 00:14
Не, тук в София (на лично къде), гарнитурата имаше етикет че е от Euro07. Иначе за ремонта казаха, че всичко е направено както трябва. Колата като я взех наистина вървеше много по-добре отпреди да засвири още първият път, нооо...:thumbdown:

Bobo
11-05-2011, 21:44
Някой замери ли фланеца на колектора дали е прав ?

---------- Post added at 18:44 ---------- Previous post was at 18:43 ----------


С риск малко да се посмеем..ама да не са ти набутали нещо в ауспуха.
Стига де по-малко от седмица....в Севлиево ли ти я правиха?
Смяната на гарнитурата.
От къде взе гарнитурата?Изчистили изпускателния колектор преди това?Смени ли скъсаните шпилки?Затегна ли ги добре?

При тапа в аспуха колата по магистралата ще се мъчи и ще вдигне работната температура на мотора ;)

Linkestis
12-05-2011, 20:22
Някой замери ли фланеца на колектора дали е прав ?

---------- Post added at 18:44 ---------- Previous post was at 18:43 ----------



При тапа в аспуха колата по магистралата ще се мъчи и ще вдигне работната температура на мотора ;)

Това беше на майтап :)

Bobo
12-05-2011, 21:12
Това беше на майтап :)

Майтап майтап ма съм виждал такова нещо ;)