View Full Version : Има ли някаква алтернатива за кранчето на климатроника?
Здравейте,
преди има няма 3 месеца смених въпросното кранче, което се намира долу до педала за газта зад една кора. И в момента пак се разби, като давам газ отново се чуват някакви водопади. Има ли шанс да се изиграе по друг начин без кранче, или евентуално да си поръчам някъде от чужбина читаво, защото не ми се дават през 3 месеца 30 лева ей така за спорта.
Мерси :)
thecleaner
16-04-2011, 11:39
Чекваш се в ЕПЕР а дали има за твоя модел оргинално кранче и ако се произвежда още си поръчваш оргиналдъ ;)
Alexanderbb
16-04-2011, 13:27
Аз първо бих проверил дали всичко е наред с мотора и той не "надува" охладителната система
Принципно миналото кранче финишира тотално след като я резнах до 6000 оборота и тогава долу в краката направо ме напръска с антифриз. Какво трябва да се гледа по самия мотор?
AnastasKOSTOV-REX
16-04-2011, 15:11
Що всеки на който му е запушен водния радиатор търси проблема в датчици,термостати,кранчета и т.н!
Приятел сменяй кранчето и с него и Водния радиатор,че лятото ще кипиш.
Тия радиатори като че ли са програмирани да се запушват на 200 хил. км.
Това са ясни признаци на всяка 155-ца за запушването на радиатора и.Всеки е минал по пътя,некои за една година са сменяли до 4 кранчета след всяко резване в лютеницата.
Поздрави
nicola 59
16-04-2011, 15:21
Що всеки на който му е запушен водния радиатор търси проблема в датчици,термостати,кранчета и т.н!
Приятел сменяй кранчето и с него и Водния радиатор,че лятото ще кипиш.
Тия радиатори като че ли са програмирани да се запушват на 200 хил. км.
Това са ясни признаци на всяка 155-ца за запушването на радиатора и.Всеки е минал по пътя,некои за една година са сменяли до 4 кранчета след всяко резване в лютеницата.
Поздрави
Подкрепям колегата на 100 процента
Просто не разбирам, за това и питах. Значи да се ориентирам към нов радиатор. Продават ли нови или да търся втора ръка?
Ако е за втора и твоя си е добър.
Може да опиташ да го свалиш и промиеш!
Ако не става - нов, защото втората употреба ще е същия като твоя.
Първо го понаблъскай с оцет, промий го, а после и с Калгон.
Изобщо идеи колкото искаш.
Успех!
Ако е за втора и твоя си е добър.
Може да опиташ да го свалиш и промиеш!
Ако не става - нов, защото втората употреба ще е същия като твоя.
Първо го понаблъскай с оцет, промий го, а после и с Калгон.
Изобщо идеи колкото искаш.
Успех!
Мой познат си проми радиатора на Рено 19 с оцет и протече на 9 места след това.:new_Eyecrazy:
Все някъде трябва да има места, където да се занимават с радиатори, аз поне съм чувал, че може да се рециклират, знам че и за мотори направо могат да ти направят, че новите били яко скъпи. Иначе тия кранчета итзглеждат толкова паянтови, ако го погледна лошо имам чувството, че ще се разпадне :)
Мой познат си проми радиатора на Рено 19 с оцет и протече на 9 места след това.:new_Eyecrazy:
Щото е измил и боклука дето е запушвал дупките.
Аз за това казвам: Ако стане!
Иначе-:priest:
Аз първо бих проверил дали всичко е наред с мотора и той не "надува" охладителната система
Май никой не обърна сериозно внимание на този пост на колегата?!
Alfa User
18-04-2011, 13:29
Мдам, аз по същата причина сега правя ремонт на ДВГ-то ...
Добре де, кажете нещо повече, щом сте запознати. Какво по мотора трябва да се погледне? Евентуално има ли други симптоми? Доколкото знам проблема с кранчетата е още от миналия собственик, от 2 години и нагоре сигурно дават проблеми. Иначе колата е ОК, не загрява, не губи масло (повече от стандартното), харчи нормално, не светят лампи...
Alfa User
18-04-2011, 14:41
Повишеното налягане в охладителната система може да се дължи на :
- проблем с водната помпа
- проблем с термостата (зацикля в едно от двете положения)
- проблем с гарнитура на главата
При мен се оказа,че е третата причина, а симптомите са :
- бълбукане в охладителната система при форсиране на мотора (газовете от цилиндъра започват да преминават в охладителната система);
- остатъчно налягане в системата след гасене на мотора - познава се като се развърти капачката на разширителния съд. В този случай оттам започва да излиза "въздух" под налягане, и след кратко време нагоре хуква цялата охладителна течност.
При запушен радиатор просто няма да има циркулация (или ще е недостатъчна) в охладителната система, и колата започва да прегрява. Бълбукане и/или налягане в разширителния съд в този случай не би трябвало да има - особено ако системата е обезвъздушена при смяната на антифриза.
AnastasKOSTOV-REX
18-04-2011, 17:08
Аз лично гърмях 4 кранчета и лятоска греех на 100 града.
И поонеже съм много отворен смених термостат(безпроблемен),водна помпа(перфектна),датчици за радиатор поне 5,реле(безпричинно щото се фанах за главата вече).
И бат Боре все ми повтаряше смени си радиатора момче.
Абе бат Боре яла да видим и релетата и реостатите и дали не е избила някой пръстен на гарнитурата,че вече се хванах за главата......
Е тогава вече щеше да ме бие!
Тази алфа не надува само вкарва масълце в антивриза.
Момчета не си вкарвайте мишките в главата и не откривайте топлата вода!Гледам като дойде лято и сички почват да пускат тема след тема с едни и същи неща...и се почват едни размисли и гадания......
Ама и аз така ме мързеше да сменям радиатор че е зор и се праих на много отворен.
Що се отнася за радиатор,а от разпространените марки в България най-добри са АВИЯ(немски).
По магазините са за 204-210 лева.
И пак щото съм много отвореи и имам почти навсякъде 30 процента намаление щях да го взема за смятайте колко.
Да ама не,Борьо ми го взе от вносителя на AVIA за 106 лева:Suicide:.
Моето мнение е,че по тази тема(а и по много други) много се е изписало и за съжаление малко се е направило.
Имаше един виц който накрая свършваше "много четеш,малко е.еш"
Поздрави
При запушен радиатор просто няма да има циркулация (или ще е недостатъчна) в охладителната система, и колата започва да прегрява. ... налягане в разширителния съд в този случай не би трябвало да има - особено ако системата е обезвъздушена при смяната на антифриза.
И тук на статиката на флуидите поставени при различни условия(t,P..) и разказахме фамилията!
Благодаря ви момчета. Мисля че схванах идеята каква е :) Да видим какво ще излезне.
mimouzunov
18-04-2011, 19:59
Аз лично гърмях 4 кранчета и лятоска греех на 100 града.
И поонеже съм много отворен смених термостат(безпроблемен),водна помпа(перфектна),датчици за радиатор поне 5,реле(безпричинно щото се фанах за главата вече).
И бат Боре все ми повтаряше смени си радиатора момче.
Абе бат Боре яла да видим и релетата и реостатите и дали не е избила някой пръстен на гарнитурата,че вече се хванах за главата......
Е тогава вече щеше да ме бие!
Тази алфа не надува само вкарва масълце в антивриза.
Момчета не си вкарвайте мишките в главата и не откривайте топлата вода!Гледам като дойде лято и сички почват да пускат тема след тема с едни и същи неща...и се почват едни размисли и гадания......
Ама и аз така ме мързеше да сменям радиатор че е зор и се праих на много отворен.
Що се отнася за радиатор,а от разпространените марки в България най-добри са АВИЯ(немски).
По магазините са за 204-210 лева.
И пак щото съм много отвореи и имам почти навсякъде 30 процента намаление щях да го взема за смятайте колко.
Да ама не,Борьо ми го взе от вносителя на AVIA за 106 лева:Suicide:.
Моето мнение е,че по тази тема(а и по много други) много се е изписало и за съжаление малко се е направило.
Имаше един виц който накрая свършваше "много четеш,малко е.еш"
Поздрави
И тук на статиката на флуидите поставени при различни условия(t,P..) и разказахме фамилията!
След като си такъв капацитет ,би ли ми обяснил на мен неразбиращия следното!Каква ще е разликата м-у запушен радиатор и блокирал в затворено състояние термостат!?!Кое къде и как ще надува според теб и ще го прави ли!?Термостата като се затвори какво прави!?Спира циркулацията през радиатора нали?Това незначи ,че като циркулира през малкия кръг трябва да прави някакво неземно налягане и да гърмят кранчета и тн...Със всичкото изписано до тук искам да кажа ,че според мен няма как да надува и да дига налягане ако е запушен радиатора ,нали все пак има и малък кръг за циркулация...
Furious 155
18-04-2011, 20:19
Напротив!!! Ако е запушен радиатора, охлаждането става силно влошено и повишаването на температурата на флуда, води до повишаване на налягането в системата! И става БУМ :dyrvo_v_kenefa:
Alfa User
18-04-2011, 20:31
Да говорим за статика на флуиди тук е меко казано ... хммм ... неразумно ... В случая флуидите биха могли да бъдат статични при температури далеч под нулата, и разбира се - неработещ ДВГ.
Ма ние май пропуснахме наистина едно доста повтарящо се словосъчетание в писанието на колегата REX ... и то не се отнасяше за радиатора май ... :ph34r:
Ако е запушен радиатора, охлаждането става силно влошено и повишаването на температурата на флуда, води до повишаване на налягането в системата! И става БУМ
Aко капачката на разширителния съд е изправна, този проблем няма да доведе точно до "БУМ", или поне не веднага. Но този вариант го изписахме вече, наред с прецаканата гарнитура. Остава някой препатил да спомене как се отразява повредената водна помпа на системата.
P.S. За да избегнем излишни фрустрации, цитирам учебника по физика, раздел "механика" :
"Статиката на флуидите изучава свойствата и законите на флуиди, които са в равновесие (покой) ..."
nicola 59
18-04-2011, 20:40
Напротив!!! Ако е запушен радиатора, охлаждането става силно влошено и повишаването на температурата на флуда, води до повишаване на налягането в системата! И става БУМ :dyrvo_v_kenefa:
Завира течността ако е вода при по ниска температура ,ако е антифриз при малко по висока и както казва колегата Фуриоус идва БУМ
mimouzunov
18-04-2011, 21:02
Напротив!!! Ако е запушен радиатора, охлаждането става силно влошено и повишаването на температурата на флуда, води до повишаване на налягането в системата! И става БУМ :dyrvo_v_kenefa:
Фури!!! Не четеш какво пише питащия в темата!!!
Колата му не прегрява и тн!!! Никъде нее написал ,че стрелките му отиват в червеното и тогава му избива от някъде антифриза!!!(от това съдя ,че няма проблем тои с радиатора)
AnastasKOSTOV-REX
18-04-2011, 21:22
Колега mimouzunov (http://clubalfaromeo.com/forum/member.php?u=4321) чест и почетания
когато си на 92 градуса примерно,термостата е отворен ,помпата върти на 6000 оборота и имаш стена на входа на радиатора според теб този поток на 6000 оборота от помпата като се акъняса в тази стена не би ли избил на най-слабото място.Примерно
И все пак си на 92 градуса и нямаш проблем и не отива в червеното,и не надува.
И сега ако няма проблем с греенето,Юли идва!
mimouzunov
18-04-2011, 21:44
Колега mimouzunov (http://clubalfaromeo.com/forum/member.php?u=4321) чест и почетания
когато си на 92 градуса примерно,термостата е отворен ,помпата върти на 6000 оборота и имаш стена на входа на радиатора според теб този поток на 6000 оборота от помпата като се акъняса в тази стена не би ли избил на най-слабото място.Примерно
И все пак си на 92 градуса и нямаш проблем и не отива в червеното,и не надува.
И сега ако няма проблем с греенето,Юли идва!
Чест и почетания на целия форум :dance:
А сега да си представим следната ситуация:
Паля колата и се хвърлям с двата крака на газта (както е студена) заводски си имаме една тапа наречена термостат (затворен в тоя момент ,колата нее загряла ,няма никаква циркулация през радиатора) какво следва!? Следва циркулация през малкия кръг САМО ,нали така!?От тук правя извода ,че би трябвало и само с малкия кръг системата да работи и да смогва с циркулацията ,а дали радиатора е запушен в тоя момент не го коментирам (говорим за студена кола и запушен от термостата радиатор) ... :thumbup:
Alfa User
18-04-2011, 23:22
Аз пък предлагам да оставим автора на темата да види какъв е проблема, и в крайна сметка да каже какво става.
Хипотетични предположения и анализи надали ще са му от полза - наистина има няколко стандартни ситуации на проблема, но от моя скромен опит знам, че винаги може да се натъкнем и на комбинация.
Така че нека изчакаме инфо от потърпевшия колега. Приятна вечер на всички !
Вчера и направих вечерта към 50 км градско. Не вдига 90 градуса, седи малко от долу. Преди няколко дни навън на слънчево време в задръстването тук таме стига 90 перката включва, но вдигна ли скоростта, така по-постоянно каране пада пак под 90 градуса. Не знам това дали е нормално, или трябва да ги лепи 90-те. Плюс това се оказва, че като съм я карал повечко като я паркирам капе отпред в ляво (от шофьорската страна). Така капе, че се стича баш по бронята. Но много малко, за това явно не съм хващал липси в антифриза. Лошото е, че тамън оправих предницата и сложих накладчици и в момента финансовата ми мощност не ми позволява нищо :( Вероятно обаче е радиатора, тъй като това капене си идва май баш от него (или нещо около него, пак казвам, хич ме няма в техническата част).
Alfa User
19-04-2011, 19:06
1. Постоянно отворен термостат - за лятно каране не пречи, но зимата би трябвало да ти е трудно - хладно в колата и повишен разход от лош температурен режим на мотора.
2. Водното съединение от долната страна на радиатора ти изпуска - или се е пропукало самото то, или накрайника на радиатора - можеш да пробваш с притягане на скобата например или уплътняване с тефлонова лента под маркуча.
Не е случайно едновременното избиване на парното и радиатора....Рано или късно ще се стигне до едно уплътнение с 4 кръгли отвора около 90мм
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.