View Full Version : 166 2.0 TS
Здравейте, Не искам темата да се превръща в поредния Бензин - Дизел спор имам конкетни факти и въпроси към тях и ще се радвам колеги с такива автомобили да помогнат с мнение.
имам възможност да взема такава кола и съм пред голяма дилема защото:
1) Двигателя бил слаб за такава кола - да ама аз не я взимам да се гоня по светофарита а да ми е удобно като ме вози, защото карам предимно извън градско.
2) Гори много тзашото двигателя не е достатъчно мощен за това купе - Колата е с газов инжекцион и имайки предвид т.1 мисля че си заслужава повече от гледна точна на икономичност, от моята кола в момента която 2.3 150 коня.
3) Поддръжката е непосилна за човек с нормани доходи но имайки предвид 1) и 2) се надявам да не се налага често висене в сервиза, като добавя че карам по около 10-15 000 км на година... :? Дори и да са 20 в момента обслужването на личния ми автомобил е 150 лв с хубаво масло и филтри. Много повече ли е на тази Алфа?
Другото което искам да попитам. При БМВ например както и при по старите Мерцедеси човек може да добавя екстри които в колата ги няма сравнително лесно. Да речем ел щора или салон с подгрев и т.н. Как стои този въпрос при 166 защото ми се иска да сложа някой екстри които към момента колата няма. Например кожа с подгрев, чейнджър, круиз контрол за ръчна скоростнакутия, щори на задните стъкла и т.н, евентуално боди кит но нещо изчистено тъй като става въпрос за новата маска.
Благодая!
Колега, моето скромно мнение е, че колата е хубава и ГИ е добро решение. Обаче в никакъв случай не е евтина. 150 лв може и да ти стигнат за масло и филтри, но доброто обслужване включва и други неща (ремъци, ролки, обтегачи и т.н.).
Ходовата част също трябва да се поддържа и там частите струват едни пари. Не мога да ти кажа скъпо или евтино, защото всеки има различно разбиране за тези понятия. Най-добре можеш да се ориентираш за цените тук: ЦЪК (http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=12108&page=13)
Не разбирам какво имаш предвид под "човек може да добавя екстри които в колата ги няма сравнително лесно". Кожата с подгрев върви със седалките, така че за да я добавиш, трябва да смениш целия салон.
За круиз контрола е писано из форума - пусни търсачката и намери темите. Доколкото разбрах от писаното в тия теми, някои екземпляри са подготвени и става само със смяна на лоста за мигачите с прилежащите му превключватели.
За щората на задното стъкло трябва да погледнеш дали кората има съответния процеп. Има и едни кукички на тавана, за които се закача щората като я вдигнеш - трябва да видиш може ли да се сложат и как. Ел. щора не съм виждал и нямам представа има или няма, може или не може.
danchev63
18-04-2011, 21:38
Колега,
най удачно е дизел щом ти трябва извънгадско според мен. Само за масло и филтри сумата е същия порядък. Аз навъртях 11000км без да сменям и доливам, скоро ще сменя всички филтри и маслото - маслото е за 15000км. Ако е сносна и си я гледаш може и да не харчиш образно казано по нея. Двигателя е добър за купето и е доста пъргава. Някои от изброените неща лесно се допълват. Като се има в предвид, че круиза в някои серии е фабричен а на други е окабелен само трябва да се сложи ръчката и да се свърже. За чейнджъра мисля че всички са окабелени и остава само да се намери устройството -което е доста трудно. За салона с подгрев немога да кажа както и за боди кит.
За щора на задното стъкло мойта е с фабрично такава и незнам лесно ли се слага.
Дано съм ти бил полезен с нещо.
Колег, дизела е по добрия избор но аз не карам толкова максимум 15000 км на година свръх сили и затова се спрях на варианта с газ. Все пак 6 х 2,40лв = 14,40 а 10 х 1.20 = 12,00 и това е при заниженаконсумация на нафта. Това както и по скъпата цена ан дизеловият автомобил ме спира от покупката. А и съм чувал че технически погледнато поддръжката на дизелов автомобил е по скъпа от колкото на бензинов. Но все пак сизависи и от това колко е читрава колата де. Но тази Алфа ми идва на много добра цена директно от италия - около 8К за новата маска мисля че е доре . При разумна експлоатация се надявам да нямам кой знае какви проблеми :( и затпова и пуснах тук темата за да поясня как точно ще експлоатирам колата. Надявам се колегата leshoiad да се включи в дискусията имам му респект и от други форуми!
Поздрави
old alfist
19-04-2011, 14:51
Аз съм доволен от 150-коньовия TS двигател - за 3год. и около 30 хил.км не ми е правил никакви проблеми, гори нормално масло и не смятам, че мощността е малка.
Колег, дизела е по добрия избор но аз не карам толкова максимум 15000 км на година свръх сили и затова се спрях на варианта с газ. Все пак 6 х 2,40лв = 14,40 а 10 х 1.20 = 12,00 и това е при заниженаконсумация на нафта. Това както и по скъпата цена ан дизеловият автомобил ме спира от покупката. А и съм чувал че технически погледнато поддръжката на дизелов автомобил е по скъпа от колкото на бензинов...
Колега, казах ти, че колата е добра въпреки че карам дизел. Прав беше, че не бива темата да се превръща в поредния спор бензин/дизел. Познавам колеги от форума с бензинови 166 и са доволни. Виждам, че си харесал кола, провери какви ще са ти разходите по нея и ако те устройва - скачай.
За разхода на дизела не си прав - моята ми дава 6 на извънградско и никой не ме изпреварва, т.е. може и надолу. Това за поддръжката са остарели разбирания, при тия мотори нещата са горе-долу изравнени, освен ако на дизела не му пръдне турбината.
endeavour
24-04-2011, 17:31
... в момента обслужването на личния ми автомобил е 150 лв с хубаво масло и филтри. Много повече ли е на тази Алфа?
Колега, аз карам 166 дизел, туинспарка ми е 16 клапанов, ама на 155. Нека ме поправи този,който смята че бъркам, ама има ли някой дето да се оправи със 150 лв поддръжка на година...? Уточнявам - тука не става въпрос колата да се движи, а да е перфектна,както подобава на добра кола. Тъй че всичко зависи от екземпляра,на който ще попаднеш - съвсем спокойно може да те разори за три месеца.И това не е само при алфа. Успех и късмет!
Аз имам такава двулитрова и е вече на година и половина при мен. Също я използвам главно за извънградско и не съм състезател.
В моя случай, най-често пътувам София - Карлово - София. Когато пътувам през "Подбалканския" път, за 150км (~17км инерция), при средна скорост ~90км/ч разхода ми е около 6.7-7. Ако обаче я понатисна малко, разхода стига до 7.5.
Когато обаче реша да пътувам през магистралата, средната скорост е 130-140км/ч. Там разхода вече се качва на 8.3-8.5.
Надявам се да съм ти помогнал с тия цифри относно разхода. Това което имам предвид е че извън града, разхода лично според мен е напълно нормален. Предполагам има дизели, които горят по-малко, но ако ще купуваш такъв тип автомобил, не мисля че трябва да издребняваш за литър-литър и половина.
Виж обаче, в града разхода е в големи мащаби. Няма да го коментирам. Само ще кажа че много, много рядко използвам колата в града. Не само заради нервите по чакането, а и заради самия разход.
Относно поддръжката, аз също правя по около 10хил. км. на година. Заедно с каско, данък и смяна или покупка на части, грубо на година ми излиза около 1200лв. Това като се има предвид, че колата за мен не е толкова важна и не се опитвам да поддържам абсолютно всичко. Демек ако се вманияча, предполагам ще хвърлям по 2000лв на година.
Така че ти си направи сметка. Моето мнение е че разхода е напълно поносим. Поддръжката обаче убива цялата любов. Аз също в началото преди да я взема имах планове да я поддържам, да добавям екстри. Уви, живота е несправедлив и не остават пари за екстри след като покриеш най-важното.
Разход на V6 2.5 24V. Колата се кара от мен с леко спортен стил всеки ден. С 2 думи ходя си на работа с нея и обикалям насам натам. Има да и се премахне катализатора и да се смени една лула и може да поспадне още малко.
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.