View Full Version : Проблем с предварението !!!
Здравейте,имам малко странен проблем,колкото и батално да звучи това за алфа :)Карам 145 1.6 боксер 1995 на газ(с обикновена газова съм,не е инжекцион).Значи проблема е следният:когато навън е над 12-13 градуса колата на бензин просто не върви.Глъхне,дави се,мирише си стабилно на неизгорял бензин,докато на газ няма абсолютно никави проблеми.Паднат ли температурите малко и този проблем просто изчезва всичко си е перфектно.Ходих на диагностика когато беше по-топло и точно докато си се давеше я закачих и се оказа че предварението ми играе между 11 и 29 ,а момчето което ми прави диагностика ми каза че не трябва да помръдва дори.Та сега моля за някое компетентно мнение преди да започна да я правя за да не хвърлям излишно пари за пореден път.
На това момче му кажи много здраве от мене!
Предварението играе в зависимост от оборотите и натоварването, а освен това там се бъркат и двата детонационни датчика.
Провери си първо, да не се е скъсал или запушил маркуча на МАП сензора.
После си виж температурните датчици. На водата и въздуха. После и ТПС-а.
А най-добре, първо изкарай на гореизброените щекерите и ги огледай, а после ги напръскай с ВД-40 или нещо от сорта.
Аз залагам на МАП сензора!
Успех!
alfonco147GTA
24-04-2011, 22:51
Здравейте,имам малко странен проблем,колкото и батално да звучи това за алфа :)Карам 145 1.6 боксер 1995 на газ(с обикновена газова съм,не е инжекцион).Значи проблема е следният:когато навън е над 12-13 градуса колата на бензин просто не върви.Глъхне,дави се,мирише си стабилно на неизгорял бензин,докато на газ няма абсолютно никави проблеми.Паднат ли температурите малко и този проблем просто изчезва всичко си е перфектно.Ходих на диагностика когато беше по-топло и точно докато си се давеше я закачих и се оказа че предварението ми играе между 11 и 29 ,а момчето което ми прави диагностика ми каза че не трябва да помръдва дори.Та сега моля за някое компетентно мнение преди да започна да я правя за да не хвърлям излишно пари за пореден път.
колега виж си гориво проводите, има един къс маркуч който с времето се напуква и от там сълзи, и мирише на суров бензин, и аз като теб си мислех че колата ми не изгаря бензина хубаво, и какво ли не правих докато един път не я запалих на отворен капак и видях как прокапва бензин и мирише естествено, също и в движение! Провери около инжекциона, провери и за това което ти е казал мордохай :upsidedwnsmiley:
колега виж си гориво проводите, има един къс маркуч който с времето се напуква и от там сълзи, и мирише на суров бензин, и аз като теб си мислех че колата ми не изгаря бензина хубаво, и какво ли не правих докато един път не я запалих на отворен капак и видях как прокапва бензин и мирише естествено, също и в движение! Провери около инжекциона, провери и за това което ти е казал мордохай :upsidedwnsmiley:
С тоя късия маркуч са патили мнозина и още си патят, но не мисля, че е от него. На студено щом няма проблем, значи е богата сместа, а основния заподозрян е вакуумното маркуче на МАП сензора.
Скъсано или запушено все тая!
Имитира, че няма разреждане и блъска яко бензин.
Всичко това е вярно, ако го прави само на студено.
Ако го прави и на загрят мотор, до сега сме си говорили почти глупости.
Щото отиваме на ламбда сонда!
Нека изчакаме колегата да уточни тая подробност!
Извинявам се за може би глупавия въпрос,но къде точно се намира това маркуче на този МАП сензор.:big_whoops:между другото колата ми прави тази мизерия само,когато е топло над 13-14 градуса.
Понеже ги бъркам постоянно 1.3 и 1.6, ще ти кажа и двата варианта, както и как да го откриеш.
Представлява малка четриъгълна плочка около 3х4см. Има щекер и е свързано с маркуче с диаметър около 3мм. Всъщност е 1/8" - 3.2 мм.
Маркучето идва от всмукателния колектор.
На едните се намира точно над дросела и е с късо маркуче, а другия вариянт е с дълго и стои в задния край на коша.
На колектора има няколко такива маркучета.
Едното е за клапата на филтъра за бензинови пари и отива под калника.
Второто на регулатора за налягане на бензина. Едно кръгло нещо на рейката.
Третото е за МАП сензора.
Пак не уточни, дали го прави само на студен мотор или и на топъл или само на топъл.
Защото освен сензора, може да е и от сондата и/или температурните датчици.ю
Сензора е най-вероятната, но не и единствена причина
само когато е топло навън(времето):).А когато е студено навън(времето) даже и на загрял мотор не го прави:)Сега се прибрах от работа и ще слезна да го видя този мап сензор и ще пиша дали има промяна.
ivan dimitrov
25-04-2011, 16:01
---
Значи намерих го този МАП сензор обаче маркучето му е като чисто ново,все пак го свалих и почистих,напръсках и щекера,но нищо:( Тези температурни датчици скъпи ли са направо да ги сменя и да не се занимавам да търся евентуално в кой е вината ,защото май натам клонят нещата,а като ходих на диагностика ми казаха че трябва поне 30% отклонение да дава някои датчик за да го засекат там.За ТПС и това ТАР нищо не мога да ви кажа :laughing1:от 4 години я карам тая алфа и досега не съм чувал,че съществуват такива неща :)
Датчика за температура на въздуха се намира на тръбата между филтъра и кривия маркуч преди дросела.
От долната страна на тръбата.
Изключи го и ако е от него -ще се оправи значително.
Аванса може да играе и от преебана бобина. GM бобините понякога въртят много шантави номера.
Но първо си смени диагностика и тогава всичко останало. Много са важни и кабелите на свещите. От калпави кабели бобината прави странни номера.
да, от софия си, вземи отиди на истинска диагностика. иначе ако ще сменяш датчици направо, първо почни от датчика за температура на антифриза за еку-то.около 20 лева е, ако колата е карана дълго на чешмяна вода направо го сменяй.
Не съм чел всички мнения, но ще ти кажа какво стана при мен. Направиха ми диагностика със старата бубина, която се беше пробила и ми казаха, че ламбдата била заминала, защото имало грешка. Запалих колата и на място не отчете грешка, но нищо не ми казаха за бубината .. та нали уж компютър и тн .. а не ми я откри. Поръчах си бубина и от аутодата видях как се тества (като това не е категоричен тест за бубина, но може да даде яснота) и се оказа, че бубината не е работила от доста време. След смяната, нещата се оправеха .. та така .. от 100 нагоре бавно наемаше в ниските обороти също не много добре .. понякога като студена придърпваше и така.
Също така и свещите трябва да се сменят редовно ...
Та исках просто да критикувам компютърната диагностика и пишмян майсторите като цяло.
:prescription:
*видях, че са ти писали за бубина по- горе .. с омметър т.е. мултицет можеш да я измериш. на входа 2-те клемички 0.3ома м/у малката и голямата свещ 7000-9,500 ома .. това е по спомени.
*бтв и моят проблем с бубината, имах чувството, че като е студено навън работи по- добре ... провери ги на всяка цена.
само че запалването на ТС и боксер е коренно различно. особено на 1,6 боксер с ГМ електроника където няма как да измериш първичната на бобината.
иначе за диагностиката, освен да се закачи към компютъра, трябва да има и интелигентно задклавиатурно устройство което да осмисли от какво е въпросната грешка :)
аз съм точно боксер с ГМ електрника :( mordohy много ми се искаше днес да пробвам номера с температурния датчик за въздуха ,но навън е доста хладно и няма как да разбера разликата ....Трябва да изчакам да се покаже слънчице:crybaby:кабелите съм ги купувал от стамболийски и са на около 12-13 хиляди,а свещите са ми денсо и нямат 5 хиляди още....
ivan dimitrov
26-04-2011, 22:12
---
mordohy оказа се прав бате :) от температурния датчик за въздуха е проблема .Остава сега да намеря къде го има, защото нито във т и н ,нито на стамболийски го има.
mordohy оказа се прав бате :) от температурния датчик за въздуха е проблема .Остава сега да намеря къде го има, защото нито във т и н ,нито на стамболийски го има.
Ако изчакаш няколко дена, ще ти пратя един читав!
аз вече 1 година си я карам така,така че няколко дена не са ми проблем :) мерси пиши на лс :bouncing_smiley:
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.