View Full Version : ECU IAW на Боксер 1.3
Здравейте, някой може ли да ми помогне с информация -каква е разликата между ЕКУ-та с номера 46456318 и 46447807. И двете са Magneti Marelli IAW, но не мога да се ориентирам кое е оригинално за моята кола.
би трябвало едното да е с имобилайзер, другото -без.
какво точно си намислил. върху еку-то има една лепенка с номера, там пише всичко.
Накратко за проблема с колата, минала е през много ръце, с имобилайзер е, беше блокирал и след намеса по ЕКУ-то беше свален. Смених почти всички нейни датчици, но към момента има ниски обороти и гасне.Опитах да я свържа с Визата за да открия проблема, но ми дава различен исо код, а именно там има кода 46456318 и няма 46447807. Питах се дали има разлика и в настройките за мотора или е само имобилайзера в ЕКУ-то. Ето вида на ЕКУ-то, което в момента е на колата
IAW 8F.6B/0909-A6 B
Alfa 145 146 1351 MPI CM IMB
46447807 61600.324.02 Z 12V
Здравей колега,и аз така смятам,че единия с имобилайзер,ти сложи другия. А за ниските обороти си прегледай стъпковия мотор.Не мисля че ще е от ЕКУ-то,настройките и на двата нямат разлика,щом са за един и същи вид мотор.Тая процедура съм я правил и не съм имал никакъв проблем.
не търси проблема в екуто първо.
като си на празен ход на място, пусни климатика или ако нямаш - всички ел консуматори. оборотите трябва да паднат леко и после сами пак да се качат до 800-900. ако само падат докато са включени тия неща - стъпковия мотор.
Стъпковият мотор, ламбда сондата, тпс-а, датчика за температурата, кабели, свещи са подменени с нови. Проверил съм вакуумите и мар сензора.
какъв точно е проблема. празен ход ли нямаш или гасне.
като дадеш на контакт без да палиш и изчакаш известно време, чува ли се стъпковия мотор как се измества.
При запалване на студен мотор направо гасне, ако я поддържам с малко газ като вдигне над 50 градуса и нагоре оборотите са ниски около 500-600, но съм сигурен, че не е проблема в моторчето за празен ход, и със старото и с новото все едно и също е положението. Колкото до това дали се движи - да. Опитах следното -отвих двата винта на моторчето и махнах уплътнението между него и дроселовата клапа, така имам допълнително въздух след клапата и вдигнах малко оборотите, но не е нормално. Затова предполагам, че ЕКУ - то бърка нещо и ми дава повече гориво.
аз пък съм сигурен че по това което описваш проблема ти е точно в моторчето или някъде по кабелите.
казах ти как се проверява - отваряш капака и даваш контакт и чакаш. след около минута моторчето трябва да затвори напълно, да спре и после да се върне назад.
да не си пробвал да му въртиш оста.
кога за първи път ти го направи или така си я взел.
Свети ли ти червената лампа? ЕКУ-то не може да ти вкара повече гориво,може да ти управлява дюзите и стъпковия мотор,(като за стъпковия мотор ЕКЮ-то взима инфо от потенциометъра на дросел-клапата и температурните датчици) така че,изтегли си една Autodata 3,18 ,даи на Engine management Pin data,намери един мултицед,и сравнявай показанията.Всички параметри ако съвпадат,значи стъпковия мотор нещо не съответства.Успех!
казах ти как се проверява - отваряш капака и даваш контакт и чакаш. след около минута моторчето трябва да затвори напълно, да спре и после да се върне назад.
да не си пробвал да му въртиш оста.
кога за първи път ти го направи или така си я взел.
Колата е караше баща ми и след една камара майстори ми я даде в това състояние. Моторчето го купих миналата седмица и е оригинално на Магнети Марели, както писах по-горе и със старото моторче работи по същия начин. Не съм въртял оста му на ръка. Моторчето се движи точно по описания от теб начин, на контакт задвижва се и като изключиш контакта след малко време се връща пак.
vlado_iv
05-05-2011, 19:40
А дросела,чистил ли си го.
Също маркуча точно преди дросела,може да е спукан
Дроселовата клапа направо я смених, някой от майсторите по веригата беше пробвал да вдигне оборотите като е разпробил алуминиевата пломба към жилото за газта и да натегне винта, без да се сети, че като я свърши таз работа ще премести позицията на тпс-а, съответно ъгъла на клапата при пуснат педал на газта и ЕКУ-то ще мъчи да компенсира през моторчето за празния ход, ако бъркам поправете ме
не бъркаш. свети ли ти чек лампата и кой температурен сензор си сменял.
свети ли ти чек лампата и кой температурен сензор си сменял.
Смених и на входящия въздух и на блока за температурата на охладителната течност. По принцип лампата не свети, но по време на работа на мотора ако подам газ и не всеки път светва и 1. или изгасва след малко или 2.двигателя опитва да изгасне ама сякаш го отрязва от тоци и ако пусна бързо газта до празен ход успява да не изгасне.
Отдеве върнах уплътнението на моторчето за празен ход и компенсирах оборотите като извадих вакуума между всмукателните тръби и бензина. Но най-важното с което почнах темата е, че не мога да свържа диагностиката с ЕКУ-то. Някъде четох, че има DBCODICI ver. 1.49, моята е версия 1.48 и няма модела на ЕКУ-то ми 46447807. Може ли някой от Вас да погледне и ако има при него да помогне. Пробвах с други модели ЕКУ-та от списъка, ама не съвпадат.
а налягането на бензина в инжекторната рейка мерил ли си го. колата няма газ предполагам.
Бензин е, не съм мерил налягането....засега
Ilko Ivanov
06-05-2011, 19:13
а налягането на бензина в инжекторната рейка мерил ли си го. колата няма газ предполагам.
Докато четях 1-ва страница, точно това си мислех да питам, ама колегата ме е изпреварил...
Мерих налягането към рейката и.... изненада на маркуча на входящия бензин няма никой, извадих помпата с жертви разбира се, защото пластмасите на бензинопровода при помпата дадоха фира, ама това ще се оправи - 4 бара и оттам ми присветна тривиалната идея, че има бензинов филтър дето никой не го сменя щото си мисли, че вече е сменен :sheep:. В понеделник след смяната му ще очаквам бензина да стигне до рейката и ще продължа сагата.
По темата, смених бензиновият филтър, оправих помпата, налягане в рейката 2.5, на помпата 4 бара. Колата запалва нормално, но свети лампата на инжекциона, явно за дефект, след около 30 секунди падат оборотите и гасне. Не може да се изфорсира и трудно може да се задържи в обороти. Помагайте!
По темата, смених бензиновият филтър, оправих помпата, налягане в рейката 2.5, на помпата 4 бара. Колата запалва нормално, но свети лампата на инжекциона, явно за дефект, след около 30 секунди падат оборотите и гасне. Не може да се изфорсира и трудно може да се задържи в обороти. Помагайте!
Прилича ми на регулатора за налягане на бензина (предполагам знаеш какво представлява) или демпфер-а който е до него и много си приличат.Налягането в рейките мери ли го на запален двигател?
Мерих последно бубините и по схемата. Значи проблема се избистри до там, че работят нормално 1 и 2-ри цилиндър. На 3 и 4 проблем, но не е в бубината, кабелите и свещите - изтествани са. В схемата бубината затваря през ЕКУ-то, на първичната страна си има 12 волта при контакт. Мерих го и на бубината и на крачето на еку-то. Паля колата и почти веднага идва проблема с работата на 3 и 4-ти. Дали в еку-то има проблем и как да го хвана?
здрасти колега. има 2 букси с по 2 пина. едната влиза в лявата бобина, другата- в дясната. разменяш ги. 2-та високоволтови кабели на лявата ги закачаш на дясната, а 2-та десни - на лявата. така разменяш бобините. ако дефекта се премести на другите 2 цилиндъра-прблема е в бобините. ако се запази на същите цилиндри- екуто е виновно. ако е то- вероятно може да се ремонтира и няма да е скъпо.
Това е проиграно + 12-те волта на входовете на бубините и т.н. Съмнява ме това,което идва от ЕКУ-то. Нещо от транзисторите там.
и какво стана, същите цилиндри ли губи.
ако не си сигурен кои цилиндри губи, почни един по един да откачаш буксите на инжекторите. ако има проблем с цилиндъра, при откачане на инжектора няма да се промени работата на двигателя.
ми те транзисторите в ЕКУ-та са два лесно достъпни разпояваш мериш база,емитер и колектор и установяваш дали са здрави ако са отиваш към дюзи
Аз пък съм почти готов да се хвана на бас,че проблема е и в бубината и в ЕКУ-то,скоро имах същия проблем със същата кола,оказа се че заради пробила бобина през ниския волтаж е гръмнало ЕКУ-то.Някой все пак закачал ли е колата на компютър,все пак да се види грешката,защото така със смяна на всичко,накрая ще ти излезе през носа,повярвай ми.:grandpa::grandpa::grandpa::grandpa:
това може да стане ако укъси първичната на бобината и от там да изпатка транзистора, но той каза че е мерил намотките и са ок.
колегата мисля че беше казал че няма кой да му направи диагностика.
иначе в еку-то са 2 транзистора- по 1 за всяка бобина, които комутират минуса.
Тва не е сериозно че няма кой да му направи диагностика :director::director::director:Веднага ще ти кажа да пробваш един тест,на работеща кола,измери напрежението на акумулатора,ако скача като обезумяло,значи проблема е там където ти казах
Ще пробвам това с акумулатора и ще пиша, ама диагностиката и тя ме озори. Аз оттам я почнах и темата, първо ЕКУ-то беше пипано за да се препрограмира да не търси имото защото нямаше палене. Като стана дефекта да не работи нормално колата първата ми работа беше да я закача на визата, ама ми даде странен надпис Different ISO ECU COD и не се върза с диагностиката. Оттам я захванах и наистина малко ми излезе през носа, ама си я харесвам тази кола, всички знаете каква е тръпката с алфа. Последва смяна на моторчето за празен ход, ТПС-а, МАП-а, датчика на хол, двата на температурите на охладителната течност и на входящия въздух, ламбда сонда с нови, прогонване на бензиновата система, помпа, чистене на инжектори, налягания, клапан за обратните пари и т.н. Но дефекта се задълбочи още и светна лампата на инжекцията и свети постоянно. Понеже въртях бобините и ги мерих преди това мисля, че са здрави. Лошото е, че не се връзвам с визата за да ме насочи, нямам алфа тестер, а на два цилиндъра до сервиза диагностики ще е трудно. Ще ги измеря тези транзистори в ЕКУ-то и ще пиша какво става.
Благодаря на всички колеги, които се ангажират с проблема ми и пишат по темата.
Ще пробвам това с акумулатора и ще пиша, ама диагностиката и тя ме озори. Аз оттам я почнах и темата, първо ЕКУ-то беше пипано за да се препрограмира да не търси имото защото нямаше палене. Като стана дефекта да не работи нормално колата първата ми работа беше да я закача на визата, ама ми даде странен надпис Different ISO ECU COD и не се върза с диагностиката. Оттам я захванах и наистина малко ми излезе през носа, ама си я харесвам тази кола, всички знаете каква е тръпката с алфа. Последва смяна на моторчето за празен ход, ТПС-а, МАП-а, датчика на хол, двата на температурите на охладителната течност и на входящия въздух, ламбда сонда с нови, прогонване на бензиновата система, помпа, чистене на инжектори, налягания, клапан за обратните пари и т.н. Но дефекта се задълбочи още и светна лампата на инжекцията и свети постоянно. Понеже въртях бобините и ги мерих преди това мисля, че са здрави. Лошото е, че не се връзвам с визата за да ме насочи, нямам алфа тестер, а на два цилиндъра до сервиза диагностики ще е трудно. Ще ги измеря тези транзистори в ЕКУ-то и ще пиша какво става.
Благодаря на всички колеги, които се ангажират с проблема ми и пишат по темата.
По принцип всички италианки с Марели ЕКу-та,акто имат проблем с избиващи токове,диагностиката е почти невъзможна,просто тресат и интерфейса и той се изключва сам.Задължително пробвай това с акумулатора и пиши че ми стана интересно дали ще има втори такъв случай:Lkingsmiley::Lkingsmiley::Lkingsmiley:
а като смени бобините, неработещите цилиндри същите ли останаха.
а като смени бобините, неработещите цилиндри същите ли останаха.
Ами пробвах двата варианта, цилиндрите нямаха значение дотолкова, че да пробвам бобините, в смисъл и 1 и 2 запалвах, и 3 и 4, само че с управлението за първа бобина, от перо 1 на ЕКУ и плюс от релето - куплунга на бобина "А" за първичната, надявам се да не те объркам че като пиша и не съм пред колата да гледам какво правя
Ами пробвах двата варианта, цилиндрите нямаха значение дотолкова, че да пробвам бобините, в смисъл и 1 и 2 запалвах, и 3 и 4, само че с управлението за първа бобина, от перо 1 на ЕКУ и плюс от релето - куплунга на бобина "А" за първичната, надявам се да не те объркам че като пиша и не съм пред колата да гледам какво правя
Аз нещо не разбрах:-(:-(:-(
По принцип всички италианки с Марели ЕКу-та,акто имат проблем с избиващи токове,диагностиката е почти невъзможна,просто тресат и интерфейса и той се изключва сам.Задължително пробвай това с акумулатора и пиши че ми стана интересно дали ще има втори такъв случай:Lkingsmiley::Lkingsmiley::Lkingsmiley:
Утре сутрин ще се пробвам и ще пиша. Само да попитам в един друг форум за кемпери има потребител с ник Mury, и пише че се занимава с авто - диагностика, дали не съвпада с твоя ?
Утре сутрин ще се пробвам и ще пиша. Само да попитам в един друг форум за кемпери има потребител с ник Mury, и пише че се занимава с авто - диагностика, дали не съвпада с твоя ?
Абсолютно:Lkingsmiley::Lkingsmiley::Lkingsmiley:
значи си пробвал единия канал. пробвай и другия - пин 19 на еку-то.
значи си пробвал единия канал. пробвай и другия - пин 19 на еку-то.
Да, това направих също - този с 19 и ЕКУ-то при пробата не работи, въпреки че началните стойности отговарят, ама нямам осцилоскоп да го видя по време на работа
---------- Post added at 12:29 ---------- Previous post was at 12:25 ----------
Абсолютно:Lkingsmiley::Lkingsmiley::Lkingsmiley:
Ще се радвам да се запознаем и видим на живо. Ще пиша на лични.
Да, това направих също - този с 19 и ЕКУ-то при пробата не работи, въпреки че началните стойности отговарят, ама нямам осцилоскоп да го видя по време на работа
---------- Post added at 12:29 ---------- Previous post was at 12:25 ----------
Ще се радвам да се запознаем и видим на живо. Ще пиша на лични.
ОК:drunk::drunk::drunk:
значи проследяваш пин 19. той трябва да те доведе до единия крак на мощен транзистор на един от 2-та радиатора. другия крак на транзистора отива на минус, а на 3-тия се управлява. проследи и пин 1, той трябва да води до 2-ри транзистор, същия като другия с абсолютно същото свързване. дай и снимка. черничко има ли.
По отношение на меренето на акумулатора, днес мерих стои на 14 волта при запален мотор, не играе. ЕКУ-то и транзисторите ще ги снимам, проследих ги по платката, но имам предчувствие, че ЕКУ-то се е сдухало.:sad:
то не пречи да смениш транзистора и да пробваш.
http://media.snimka.bg/8942/024138665.jpg?r=0
отляво надясно:
1. управлението от ЕСМ - гейта
2. към бобините - колектора
3. минус към двата транзистора - емитера
ами според мен трябва да е мощен n channel mosfet . пиновете както си ги писал са 1-гейт,2-дрейн,3-сурс
ето тук има как може да го изтестваш
http://www.4qdtec.com/mostest.html
иначе може да пробваш да го замениш с irfp460 или irfp450 или друг н-канален мосфет който може да устиска 400-500волта и да държи 15-20 ампера.
а още по-добре-свали здравия, измери и него и го постави на неработещия канал, да видиш ще тръгне ли и това ли е проблема.
infernus
06-07-2011, 22:31
Колев ти ме замисли брат.. откъде тези знания :) Даже и не съм подозирал че имам таквиз неща на моята алфа ;)
П.С. Абе на кое казвате гейт ?
гейта на фет транзистора е като базата на биполярен транзистор. и ти имаш такива работи само че бошовски, те си ползват едни техни транзистори със защити.
иначе колегата в момента търси ИГБТ транзистор.
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.