PDA

View Full Version : ECU IAW на Боксер 1.3



Tsetso
04-05-2011, 16:08
Здравейте, някой може ли да ми помогне с информация -каква е разликата между ЕКУ-та с номера 46456318 и 46447807. И двете са Magneti Marelli IAW, но не мога да се ориентирам кое е оригинално за моята кола.

kolev
04-05-2011, 16:18
би трябвало едното да е с имобилайзер, другото -без.
какво точно си намислил. върху еку-то има една лепенка с номера, там пише всичко.

Tsetso
04-05-2011, 17:14
Накратко за проблема с колата, минала е през много ръце, с имобилайзер е, беше блокирал и след намеса по ЕКУ-то беше свален. Смених почти всички нейни датчици, но към момента има ниски обороти и гасне.Опитах да я свържа с Визата за да открия проблема, но ми дава различен исо код, а именно там има кода 46456318 и няма 46447807. Питах се дали има разлика и в настройките за мотора или е само имобилайзера в ЕКУ-то. Ето вида на ЕКУ-то, което в момента е на колата
IAW 8F.6B/0909-A6 B
Alfa 145 146 1351 MPI CM IMB
46447807 61600.324.02 Z 12V

r_s_n_
05-05-2011, 12:03
Здравей колега,и аз така смятам,че единия с имобилайзер,ти сложи другия. А за ниските обороти си прегледай стъпковия мотор.Не мисля че ще е от ЕКУ-то,настройките и на двата нямат разлика,щом са за един и същи вид мотор.Тая процедура съм я правил и не съм имал никакъв проблем.

kolev
05-05-2011, 12:08
не търси проблема в екуто първо.
като си на празен ход на място, пусни климатика или ако нямаш - всички ел консуматори. оборотите трябва да паднат леко и после сами пак да се качат до 800-900. ако само падат докато са включени тия неща - стъпковия мотор.

Tsetso
05-05-2011, 14:44
Стъпковият мотор, ламбда сондата, тпс-а, датчика за температурата, кабели, свещи са подменени с нови. Проверил съм вакуумите и мар сензора.

kolev
05-05-2011, 15:13
какъв точно е проблема. празен ход ли нямаш или гасне.
като дадеш на контакт без да палиш и изчакаш известно време, чува ли се стъпковия мотор как се измества.

Tsetso
05-05-2011, 17:02
При запалване на студен мотор направо гасне, ако я поддържам с малко газ като вдигне над 50 градуса и нагоре оборотите са ниски около 500-600, но съм сигурен, че не е проблема в моторчето за празен ход, и със старото и с новото все едно и също е положението. Колкото до това дали се движи - да. Опитах следното -отвих двата винта на моторчето и махнах уплътнението между него и дроселовата клапа, така имам допълнително въздух след клапата и вдигнах малко оборотите, но не е нормално. Затова предполагам, че ЕКУ - то бърка нещо и ми дава повече гориво.

kolev
05-05-2011, 18:03
аз пък съм сигурен че по това което описваш проблема ти е точно в моторчето или някъде по кабелите.
казах ти как се проверява - отваряш капака и даваш контакт и чакаш. след около минута моторчето трябва да затвори напълно, да спре и после да се върне назад.
да не си пробвал да му въртиш оста.
кога за първи път ти го направи или така си я взел.

r_s_n_
05-05-2011, 18:19
Свети ли ти червената лампа? ЕКУ-то не може да ти вкара повече гориво,може да ти управлява дюзите и стъпковия мотор,(като за стъпковия мотор ЕКЮ-то взима инфо от потенциометъра на дросел-клапата и температурните датчици) така че,изтегли си една Autodata 3,18 ,даи на Engine management Pin data,намери един мултицед,и сравнявай показанията.Всички параметри ако съвпадат,значи стъпковия мотор нещо не съответства.Успех!

Tsetso
05-05-2011, 18:27
казах ти как се проверява - отваряш капака и даваш контакт и чакаш. след около минута моторчето трябва да затвори напълно, да спре и после да се върне назад.
да не си пробвал да му въртиш оста.
кога за първи път ти го направи или така си я взел.

Колата е караше баща ми и след една камара майстори ми я даде в това състояние. Моторчето го купих миналата седмица и е оригинално на Магнети Марели, както писах по-горе и със старото моторче работи по същия начин. Не съм въртял оста му на ръка. Моторчето се движи точно по описания от теб начин, на контакт задвижва се и като изключиш контакта след малко време се връща пак.

vlado_iv
05-05-2011, 19:40
А дросела,чистил ли си го.
Също маркуча точно преди дросела,може да е спукан

Tsetso
05-05-2011, 23:16
Дроселовата клапа направо я смених, някой от майсторите по веригата беше пробвал да вдигне оборотите като е разпробил алуминиевата пломба към жилото за газта и да натегне винта, без да се сети, че като я свърши таз работа ще премести позицията на тпс-а, съответно ъгъла на клапата при пуснат педал на газта и ЕКУ-то ще мъчи да компенсира през моторчето за празния ход, ако бъркам поправете ме

kolev
06-05-2011, 10:06
не бъркаш. свети ли ти чек лампата и кой температурен сензор си сменял.

Tsetso
06-05-2011, 12:33
свети ли ти чек лампата и кой температурен сензор си сменял.

Смених и на входящия въздух и на блока за температурата на охладителната течност. По принцип лампата не свети, но по време на работа на мотора ако подам газ и не всеки път светва и 1. или изгасва след малко или 2.двигателя опитва да изгасне ама сякаш го отрязва от тоци и ако пусна бързо газта до празен ход успява да не изгасне.
Отдеве върнах уплътнението на моторчето за празен ход и компенсирах оборотите като извадих вакуума между всмукателните тръби и бензина. Но най-важното с което почнах темата е, че не мога да свържа диагностиката с ЕКУ-то. Някъде четох, че има DBCODICI ver. 1.49, моята е версия 1.48 и няма модела на ЕКУ-то ми 46447807. Може ли някой от Вас да погледне и ако има при него да помогне. Пробвах с други модели ЕКУ-та от списъка, ама не съвпадат.

kolev
06-05-2011, 14:03
а налягането на бензина в инжекторната рейка мерил ли си го. колата няма газ предполагам.

Tsetso
06-05-2011, 15:28
Бензин е, не съм мерил налягането....засега

Ilko Ivanov
06-05-2011, 19:13
а налягането на бензина в инжекторната рейка мерил ли си го. колата няма газ предполагам.
Докато четях 1-ва страница, точно това си мислех да питам, ама колегата ме е изпреварил...

Tsetso
14-05-2011, 15:03
Мерих налягането към рейката и.... изненада на маркуча на входящия бензин няма никой, извадих помпата с жертви разбира се, защото пластмасите на бензинопровода при помпата дадоха фира, ама това ще се оправи - 4 бара и оттам ми присветна тривиалната идея, че има бензинов филтър дето никой не го сменя щото си мисли, че вече е сменен :sheep:. В понеделник след смяната му ще очаквам бензина да стигне до рейката и ще продължа сагата.

Tsetso
30-05-2011, 12:55
По темата, смених бензиновият филтър, оправих помпата, налягане в рейката 2.5, на помпата 4 бара. Колата запалва нормално, но свети лампата на инжекциона, явно за дефект, след около 30 секунди падат оборотите и гасне. Не може да се изфорсира и трудно може да се задържи в обороти. Помагайте!

r_s_n_
31-05-2011, 00:59
По темата, смених бензиновият филтър, оправих помпата, налягане в рейката 2.5, на помпата 4 бара. Колата запалва нормално, но свети лампата на инжекциона, явно за дефект, след около 30 секунди падат оборотите и гасне. Не може да се изфорсира и трудно може да се задържи в обороти. Помагайте!
Прилича ми на регулатора за налягане на бензина (предполагам знаеш какво представлява) или демпфер-а който е до него и много си приличат.Налягането в рейките мери ли го на запален двигател?

Tsetso
27-06-2011, 17:32
Мерих последно бубините и по схемата. Значи проблема се избистри до там, че работят нормално 1 и 2-ри цилиндър. На 3 и 4 проблем, но не е в бубината, кабелите и свещите - изтествани са. В схемата бубината затваря през ЕКУ-то, на първичната страна си има 12 волта при контакт. Мерих го и на бубината и на крачето на еку-то. Паля колата и почти веднага идва проблема с работата на 3 и 4-ти. Дали в еку-то има проблем и как да го хвана?

kolev
27-06-2011, 18:53
здрасти колега. има 2 букси с по 2 пина. едната влиза в лявата бобина, другата- в дясната. разменяш ги. 2-та високоволтови кабели на лявата ги закачаш на дясната, а 2-та десни - на лявата. така разменяш бобините. ако дефекта се премести на другите 2 цилиндъра-прблема е в бобините. ако се запази на същите цилиндри- екуто е виновно. ако е то- вероятно може да се ремонтира и няма да е скъпо.

Tsetso
27-06-2011, 19:34
Това е проиграно + 12-те волта на входовете на бубините и т.н. Съмнява ме това,което идва от ЕКУ-то. Нещо от транзисторите там.

kolev
28-06-2011, 10:36
и какво стана, същите цилиндри ли губи.
ако не си сигурен кои цилиндри губи, почни един по един да откачаш буксите на инжекторите. ако има проблем с цилиндъра, при откачане на инжектора няма да се промени работата на двигателя.

t-1000
28-06-2011, 12:01
ми те транзисторите в ЕКУ-та са два лесно достъпни разпояваш мериш база,емитер и колектор и установяваш дали са здрави ако са отиваш към дюзи

Mury
28-06-2011, 12:14
Аз пък съм почти готов да се хвана на бас,че проблема е и в бубината и в ЕКУ-то,скоро имах същия проблем със същата кола,оказа се че заради пробила бобина през ниския волтаж е гръмнало ЕКУ-то.Някой все пак закачал ли е колата на компютър,все пак да се види грешката,защото така със смяна на всичко,накрая ще ти излезе през носа,повярвай ми.:grandpa::grandpa::grandpa::grandpa:

kolev
28-06-2011, 13:21
това може да стане ако укъси първичната на бобината и от там да изпатка транзистора, но той каза че е мерил намотките и са ок.
колегата мисля че беше казал че няма кой да му направи диагностика.
иначе в еку-то са 2 транзистора- по 1 за всяка бобина, които комутират минуса.

Mury
28-06-2011, 13:28
Тва не е сериозно че няма кой да му направи диагностика :director::director::director:Веднага ще ти кажа да пробваш един тест,на работеща кола,измери напрежението на акумулатора,ако скача като обезумяло,значи проблема е там където ти казах

Tsetso
28-06-2011, 13:51
Ще пробвам това с акумулатора и ще пиша, ама диагностиката и тя ме озори. Аз оттам я почнах и темата, първо ЕКУ-то беше пипано за да се препрограмира да не търси имото защото нямаше палене. Като стана дефекта да не работи нормално колата първата ми работа беше да я закача на визата, ама ми даде странен надпис Different ISO ECU COD и не се върза с диагностиката. Оттам я захванах и наистина малко ми излезе през носа, ама си я харесвам тази кола, всички знаете каква е тръпката с алфа. Последва смяна на моторчето за празен ход, ТПС-а, МАП-а, датчика на хол, двата на температурите на охладителната течност и на входящия въздух, ламбда сонда с нови, прогонване на бензиновата система, помпа, чистене на инжектори, налягания, клапан за обратните пари и т.н. Но дефекта се задълбочи още и светна лампата на инжекцията и свети постоянно. Понеже въртях бобините и ги мерих преди това мисля, че са здрави. Лошото е, че не се връзвам с визата за да ме насочи, нямам алфа тестер, а на два цилиндъра до сервиза диагностики ще е трудно. Ще ги измеря тези транзистори в ЕКУ-то и ще пиша какво става.
Благодаря на всички колеги, които се ангажират с проблема ми и пишат по темата.

Mury
28-06-2011, 13:54
Ще пробвам това с акумулатора и ще пиша, ама диагностиката и тя ме озори. Аз оттам я почнах и темата, първо ЕКУ-то беше пипано за да се препрограмира да не търси имото защото нямаше палене. Като стана дефекта да не работи нормално колата първата ми работа беше да я закача на визата, ама ми даде странен надпис Different ISO ECU COD и не се върза с диагностиката. Оттам я захванах и наистина малко ми излезе през носа, ама си я харесвам тази кола, всички знаете каква е тръпката с алфа. Последва смяна на моторчето за празен ход, ТПС-а, МАП-а, датчика на хол, двата на температурите на охладителната течност и на входящия въздух, ламбда сонда с нови, прогонване на бензиновата система, помпа, чистене на инжектори, налягания, клапан за обратните пари и т.н. Но дефекта се задълбочи още и светна лампата на инжекцията и свети постоянно. Понеже въртях бобините и ги мерих преди това мисля, че са здрави. Лошото е, че не се връзвам с визата за да ме насочи, нямам алфа тестер, а на два цилиндъра до сервиза диагностики ще е трудно. Ще ги измеря тези транзистори в ЕКУ-то и ще пиша какво става.
Благодаря на всички колеги, които се ангажират с проблема ми и пишат по темата.

По принцип всички италианки с Марели ЕКу-та,акто имат проблем с избиващи токове,диагностиката е почти невъзможна,просто тресат и интерфейса и той се изключва сам.Задължително пробвай това с акумулатора и пиши че ми стана интересно дали ще има втори такъв случай:Lkingsmiley::Lkingsmiley::Lkingsmiley:

kolev
28-06-2011, 14:13
а като смени бобините, неработещите цилиндри същите ли останаха.

Tsetso
28-06-2011, 14:29
а като смени бобините, неработещите цилиндри същите ли останаха.

Ами пробвах двата варианта, цилиндрите нямаха значение дотолкова, че да пробвам бобините, в смисъл и 1 и 2 запалвах, и 3 и 4, само че с управлението за първа бобина, от перо 1 на ЕКУ и плюс от релето - куплунга на бобина "А" за първичната, надявам се да не те объркам че като пиша и не съм пред колата да гледам какво правя

Mury
28-06-2011, 14:34
Ами пробвах двата варианта, цилиндрите нямаха значение дотолкова, че да пробвам бобините, в смисъл и 1 и 2 запалвах, и 3 и 4, само че с управлението за първа бобина, от перо 1 на ЕКУ и плюс от релето - куплунга на бобина "А" за първичната, надявам се да не те объркам че като пиша и не съм пред колата да гледам какво правя

Аз нещо не разбрах:-(:-(:-(

Tsetso
28-06-2011, 14:39
По принцип всички италианки с Марели ЕКу-та,акто имат проблем с избиващи токове,диагностиката е почти невъзможна,просто тресат и интерфейса и той се изключва сам.Задължително пробвай това с акумулатора и пиши че ми стана интересно дали ще има втори такъв случай:Lkingsmiley::Lkingsmiley::Lkingsmiley:

Утре сутрин ще се пробвам и ще пиша. Само да попитам в един друг форум за кемпери има потребител с ник Mury, и пише че се занимава с авто - диагностика, дали не съвпада с твоя ?

Mury
28-06-2011, 14:42
Утре сутрин ще се пробвам и ще пиша. Само да попитам в един друг форум за кемпери има потребител с ник Mury, и пише че се занимава с авто - диагностика, дали не съвпада с твоя ?

Абсолютно:Lkingsmiley::Lkingsmiley::Lkingsmiley:

kolev
28-06-2011, 14:55
значи си пробвал единия канал. пробвай и другия - пин 19 на еку-то.

Tsetso
28-06-2011, 15:29
значи си пробвал единия канал. пробвай и другия - пин 19 на еку-то.

Да, това направих също - този с 19 и ЕКУ-то при пробата не работи, въпреки че началните стойности отговарят, ама нямам осцилоскоп да го видя по време на работа

---------- Post added at 12:29 ---------- Previous post was at 12:25 ----------


Абсолютно:Lkingsmiley::Lkingsmiley::Lkingsmiley:
Ще се радвам да се запознаем и видим на живо. Ще пиша на лични.

Mury
28-06-2011, 15:56
Да, това направих също - този с 19 и ЕКУ-то при пробата не работи, въпреки че началните стойности отговарят, ама нямам осцилоскоп да го видя по време на работа

---------- Post added at 12:29 ---------- Previous post was at 12:25 ----------


Ще се радвам да се запознаем и видим на живо. Ще пиша на лични.

ОК:drunk::drunk::drunk:

kolev
28-06-2011, 15:57
значи проследяваш пин 19. той трябва да те доведе до единия крак на мощен транзистор на един от 2-та радиатора. другия крак на транзистора отива на минус, а на 3-тия се управлява. проследи и пин 1, той трябва да води до 2-ри транзистор, същия като другия с абсолютно същото свързване. дай и снимка. черничко има ли.

Tsetso
29-06-2011, 15:33
По отношение на меренето на акумулатора, днес мерих стои на 14 волта при запален мотор, не играе. ЕКУ-то и транзисторите ще ги снимам, проследих ги по платката, но имам предчувствие, че ЕКУ-то се е сдухало.:sad:

kolev
29-06-2011, 16:19
то не пречи да смениш транзистора и да пробваш.

Tsetso
05-07-2011, 15:41
http://media.snimka.bg/8942/024138665.jpg?r=0
отляво надясно:
1. управлението от ЕСМ - гейта
2. към бобините - колектора
3. минус към двата транзистора - емитера

kolev
05-07-2011, 16:58
ами според мен трябва да е мощен n channel mosfet . пиновете както си ги писал са 1-гейт,2-дрейн,3-сурс
ето тук има как може да го изтестваш
http://www.4qdtec.com/mostest.html
иначе може да пробваш да го замениш с irfp460 или irfp450 или друг н-канален мосфет който може да устиска 400-500волта и да държи 15-20 ампера.
а още по-добре-свали здравия, измери и него и го постави на неработещия канал, да видиш ще тръгне ли и това ли е проблема.

infernus
06-07-2011, 22:31
Колев ти ме замисли брат.. откъде тези знания :) Даже и не съм подозирал че имам таквиз неща на моята алфа ;)

П.С. Абе на кое казвате гейт ?

kolev
07-07-2011, 10:23
гейта на фет транзистора е като базата на биполярен транзистор. и ти имаш такива работи само че бошовски, те си ползват едни техни транзистори със защити.
иначе колегата в момента търси ИГБТ транзистор.