View Full Version : Профилактика на обтягащата ролка(снимки)
lordliness
08-05-2011, 20:48
Мисля ,че звука който чуваме и си мислим ,че е от маслените помпи идва от това устройство и по скоро от втулките(след като изсъхнат и клеясат) през които минава щифта(по скоро ос може би) и дългия болт и се завива за блока.Когато избих щифта беше доста клеясал и имаше износване на втулките и на самия щифт единия О- пръстен се беше размазал(на шифта има два О -пръстена ) и самия той трябва да е гресиран. Обърнах пружината обратно защото единия тампон беше малко хлабав и сега двигателя работи тихо.
109470
109471
109472
Pepko-Bepko
08-05-2011, 21:45
Колега правил съм си много експерименти с този обтегач.Тефлон,бронз и бакелит съм пробвал.Ама маи наи-важното е да има хлабина там след загряване на мотора.Обтегача да се движи спокойно.И също така да няма луфтове които да измятат ремъка настрани.При мен механизма затегна и дългия шестограмен болт се скъса от вибрациите на мотора.Вярваите ми такъв болт 10мм с 1,25 мм стъпка на пътя много трудно се намира!Голяма хурка ядох!Така че умната!
lordliness
08-05-2011, 21:58
...........
Linkestis
14-05-2011, 08:17
Мдаа,колега,след няколко дни все още ли го има ефекта на НЕдрънкаща колица или се върна стария шум?Защото вчера след смяна на компресора,140-та за която се биех в гърдите че е невероятно тиха за дизел,стана като 136 кс.Чудно какво и се случи от свалянето на пистовия ремък?Но ефекта е налице.При подаване на газ почват едни звуци....
Мисълта ми беше,ако все още ти е "тих" двигателя след тази интервенция,да разглабям и аз?
lordliness
16-05-2011, 07:24
Да ,все още не се чува никакво дрънкане,май всичките гадни звуци са били от тази ос през която минава дългия болт,не толкова от самата ролка.Въпреки значителното износване след смазването и смяна на О пръстените работи добре.Сигурно знаеш ,че преди това се сваля демпферната шайба ,а за нея трябва специален накрайник-нарича се'' РАЙБ '' и се намира доста трудно!Ако някой иска може да сложа снимки как изглежда.
Linkestis
16-05-2011, 20:46
Накрайник имам,ама с О пръстените съм много зле.От къде да си набавя точния размер?
endeavour
19-05-2011, 21:15
...Защото вчера след смяна на компресора,140-та за която се биех в гърдите че е невероятно тиха за дизел,стана като 136 кс.Чудно какво и се случи от свалянето на пистовия ремък?...
Явно често ще се връщаме към тая тема... Вчера отидох да сменя лагера на компресорната шайба и видях,че и двете ролки на пистовия(без обтягащата) хлопат и стържат за световно. Смениха ги момчетата заедно с лагера и запалих... ама не можах да си позная мотора. Никакво дрънчене, а уж 100% беше за маховик? Остава и да се задържи така за повече от два дни и ...:cheers:
Linkestis
21-05-2011, 13:25
Запецнах...оста/шестограма/ няма махане от блока.Да я почвам с чука ? :)
Иначе без ремъка/пистовия/ работи като дизел за 100 000лв. ама....накрая ще стане май нов обтегач :)
-----------------
До колко е допустимо алтернатора да има ход,навътре-навън.Тоест като хванеш шайбата и буташ и дърпаш?
val_mcrae
21-05-2011, 16:09
Хм.. интересно, май и аз ще направя тази интервенция! Кажете има ли някакви подробности при разглобяването?
Освен - "Сигурно знаеш ,че преди това се сваля демпферната шайба ,а за нея трябва специален накрайник-нарича се'' РАЙБ '' и се намира доста трудно!"
има ли нещо друго и има ли вариант без този ключ да се свали? Ако може една снимка на ключа.
Благодаря предварително :)
lordliness
21-05-2011, 19:00
Алтернатора не трябва да има никакъв ход или поне аз не съм виждал такива модели,болта го развих с инбуса и парче тръба,много трудно,гледай да не счупиш нещо,ключето за шайбата ми го доставиха Вюрт от Германия за 10дни струваше 7-8лв.-райб 9 мм.Проксон ми поискаха за него 40лв. http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=58507 http://www.album.bg/lordliness/images/27644678/ прилича на звезда ,но не е.
Linkestis
21-05-2011, 19:03
Райба или вложката е с номер Т45.Противно на казаното от Lordliness го намерих лесно.
Както казах че го имам се оказа че го нямам та съботно изтичках да си го взема на цена 4 лв.Свалянето без него няма да стане.
------------
Болта е шестограм 8.Нали и той освен трите болта е хванат за блока?
lordliness
21-05-2011, 19:26
...............
Linkestis
21-05-2011, 19:41
Ем нестава,оставих осем кокалчета и кожата и пак не иска :(
---------
Да обобщим:в крайна сметка упражнението се прави с цел обръщане на пружината и нови "О" пръстени на оста която се захваща за блока.
Правилно ли съм разбрал?Износените втулки не подлежат на смяна?
val_mcrae
21-05-2011, 19:55
Имам още питания дано да не стана досаден. :)
На снимката която си направил се вижда болт в "цилиндърче" (заграденото с червено) http://media.snimka.bg/8649/023554169.jpg?r=0 и въпроса ми е - вътре в него са тези О -пръстени които след "смачкването" им започва тракането, правилно ли съм разбрал?
Поставянето им става на оста посочена със стрелка, която пък от своя страна се поставя в "цилиндъра" посочен със стрелка? http://media.snimka.bg/8649/023554168.jpg?r=0
Колко пръстена са вътре? В двата края по един ли?
Извинявам се за въпросите но ми се иска да уточня за себе си предварително нещата преди да започна да разглабям. :)
lordliness
21-05-2011, 20:06
О пръстените не позволяват да влиза прах и съответно да излиза смазка навън,те са в двата края,на 'цилиндърчето' ,износването и скърцането е от 'цилиндърчето' и остта ,'цилиндърчето 'е в ляво ,остта в дясно(на снимката),остта се движи постоянно в 'цилиндърчето' и като няма смазка издава гадни звуци.Почистих всичко,малко водна шкурка ,напълних с грес и....тишина-изключително удоволствие.
Pepko-Bepko (http://clubalfaromeo.com/forum/member.php?u=8563) -пише за известни проблеми при смяна на втулките,моите за сега ги оставих така може би по нататък ще ги сменя.Този възел вече го разглобявам като автомат калашников-за секунди!:) Като го разглобиш ще се ориентираш бързо,като свалиш подкалника запали колата и виж как се движи и опъва ремъка.
Linkestis
21-05-2011, 20:50
"О" си набавих както ти си показал на снимката.
Обаче трагедията с тоя болт/шестограм/ е пълна.Няма развиване.Имам чувството че е станала заварка.
Linkestis
22-05-2011, 10:52
Свалих я най-накрая :)
Обаче,имам няколко въпроса: 1.На оста колко пръстена има?Защото при мен има само един/смачкан/.И този канал по средата не е ли за втория "О" пръстен ,или е канал за събиране на грес?
2.На пружината,едната втулка е почти изчезнала,останал е около половината според мен тефлон.Като я обърна със здравата втулка да стои под ролката ще има ли ефект?
3. На тази втулка се вижда някакъв надпис и размера й.Не ми се струва реално за нещо което ще струва 5-10 лв да даваме сума от 250-280лв.!Някои не е ли правил опит стругар да направи подобен размер?
--------------
Едната е готова :) Мърка :) докога ще видим.
Истината ще лъсне утре като разглобя и 136-та :)
lordliness
23-05-2011, 21:21
Има два пръстена,в двата края на остта,канала е за смазка,или по скоро защото няма смисъл да слагат толкова дълга втулка и слагат две по къси в двата края,аз го напълних с грес,някъде гледах продаваха само пружини -из нета.
Linkestis
24-05-2011, 21:34
Поразяващ ефект при дрънкалото/136кс./
:)
val_mcrae
24-05-2011, 21:42
Поразяващ ефект при дрънкалото/136кс./
:)
Днес и аз мислех да я почвам но не остана време, така че в събота задължително разглобявам!
Centorius
06-06-2011, 18:06
Колеги здравейте! И аз днес започнах да си сменям обтяжната ролка на пистовия ремък както и другите две! Но нещо като я гледам дългия болт шестограм как да го развия като на 6-7 см пред него има част от купето на колата, което май ще ми пречи? Става въпрос за 156-ца 2.4 JTD 136hp и може ли снимка как седи ремъка :D :)
Linkestis
06-06-2011, 18:25
В какъв смисъл "как седи ремъка" ?Като е сложен ли?
За шестограма си вземи някакво удължение.
Centorius
06-06-2011, 18:32
В какъв смисъл "как седи ремъка" ?Като е сложен ли?
За шестограма си вземи някакво удължение.
Да като е сложен ремъка искам снимка! :)
Е стори ми се, че болта е дълъг... значи ще има място да излезне ролката? :)
Centorius
06-06-2011, 23:27
Ето колеги аз намерих снимка, може на някой да му е от полза:
http://i182.photobucket.com/albums/x170/JONC1970/untitled-2.jpg
Christweil
07-06-2011, 09:25
Поразяващ ефект при дрънкалото/136кс./
:)
Можеш ли да правиш един аудио или видео запис да чуем и ние как мърка че ми стана много интересно?
Linkestis
07-06-2011, 10:01
Мога,само че съм с мобилен интернет и качването дори на снимки е почти невъзможно.За клипче дори не си и помислям :)
Satanism
07-06-2011, 12:27
Да като е сложен ремъка искам снимка! :)
Е стори ми се, че болта е дълъг... значи ще има място да излезне ролката? :)
На 166 може и да има....както ти казах, в 156цата е сложна работа...
silversnake
21-07-2011, 18:15
:mobile:
...Потвърждавам ефекта от "мероприятието"...
Благодарности на колегата за хубавата тема - на пръв поглед незначителни нещица, които сериозно вгорчават душевния мир на собственика, особено ако държи на колата си.
...От година въпросното "дърданикане" на повръщащ котарак, набиващо се от десния ми прозорец, стана хронично, а сега в жегите - трудно смилаемо за изнежени уши... На място и с лекичка газ - отвратително. Та гледах да карам на затворено и да не кибича със запалена кола на публични места:flamingdevil:. И след като съм изчистил други варианти от ролковия отсек, дойде ред на това... И...о, кеф...
Джаджите бяха доста добре, оста без осезаем луфт /читави втулки/, но поради деформацията на О-пръстените, вътре нямаше и помен от смазочен материал. Минах с профилактиката описана от колегата - два нови пръстена и грес-баня.
...Ефектът е много добър, като се има предвид че с тоя агрегат рано или късно се калява слуховия апарат:dance:
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.