Log in

View Full Version : Какъв е редът на кабелите



yovi
09-05-2011, 08:06
Колеги, имам съмнения, че някои от кабелите към свещите са разменени при последния престой в сервиз. Пали по-трудно, на празен ход работата не е спокойна, понякога има детонации при палене. Външно кабелите изглеждат прилично, а и са на малко над година възраст.
Някой може ли да пусне схема с подреждането им?

robygas
09-05-2011, 08:42
Пише го на самите бобини отпред при лулите.

Dimicha
09-05-2011, 14:21
Пише го на самите бобини отпред при лулите.
Да,наистина го пише,умни хора са това италианците.И аз при една от безбройните ми интервенции под капака имах глупостта без да се усетя,да разменя два кабела на едната бобина при което на два цилиндъра явно съм карал с по една свещ около 70-80 км.Имаше малка негативна разлика,но добре,че тези добри хора италианците са написали всичко на бобините.Което ме подсеща да питам-струва ми се,че докато пипах кабелите на работещ двигател и се бях замасил хубаво на купето,мисля че ме шибна леко ток.Това значи заминал кабел нали?А са сменяни скоро от предишния собственик да му се невиди...

Alfa User
09-05-2011, 15:55
Оригиналните кабели освен че са надписани, са и с точната дължина до конкретната свещ ... но ако са разкачени откъм бобините, трябва наистина по надписите да се ориентираш.

Max
09-05-2011, 17:00
Оригиналните кабели освен че са надписани, са и с точната дължина до конкретната свещ ... но ако са разкачени откъм бобините, трябва наистина по надписите да се ориентираш.

Освен в случай, че не са се поизтрили :-)

yovi
10-05-2011, 07:49
Пише го на самите бобини отпред при лулите.

Благодаря за отговора. Очилата не ми помогнаха много, та помолих един колега с по-добро зрение да разчете цифрите. Нямаше разменени кабели, та проблемът си остава.

Dimicha
10-05-2011, 10:23
Благодаря за отговора. Очилата не ми помогнаха много, та помолих един колега с по-добро зрение да разчете цифрите. Нямаше разменени кабели, та проблемът си остава.

А колата на газ ли е?Да не би от това да са детонациите?Иначе и моята пали малко трудно,но подозирам,че е от дебитомера.Според мен детонациите са заради неправилно определена от ЕКУ-то горивна смес.Според в пдф-те студеният старт зависи от няколко датчика-датчик за температурата на инжекциона,дебитомера и мисля от датчика за оборотите на коляновия вал.А празният ход зависи от тези неща плюс моторчето за празен ход.Така че сигурно всички тези неща трябва да се проверят.Като за начало може да провериш маркуча между дебитомера и дросела-и аз си мислех,че моя е здрав,щото лъщеше,но се оказа скъсан душмански на сгъвките.

robygas
11-05-2011, 23:36
Колеги, имам съмнения, че някои от кабелите към свещите са разменени при последния престой в сервиз. Пали по-трудно, на празен ход работата не е спокойна, понякога има детонации при палене. Външно кабелите изглеждат прилично, а и са на малко над година възраст.
Някой може ли да пусне схема с подреждането им?

Това по-скоро прилича на работа на мотора само на единия ред свещи.

aRm
14-05-2011, 19:29
Колега тествай бубините една по една и виж какво ще стане... Да не се окаже заминала едната бубина, защото това наистина намирисва на работа на мотора само с 1 бубина, ако на празен ход работи по разредено мотора и има леки прекъсвания ;) Аз имах подобен проблем, но се оказа, че след сервизирането , колегите не са вкарали докрай кабелчетата на едната бубина, като ги наместих всичко се оправи :)

Alfa User
14-05-2011, 21:52
Още нещо - виж да не са разменени кабелите на двете бобини - предната (към решетката) е за втория комплект свещи !

TRENDi
14-05-2011, 21:54
Още нещо - виж да не са разменени кабелите на двете бобини - предната (към решетката) е за втория комплект свещи !

Това, си мисля, е без значение.

Tedo
14-05-2011, 21:56
Как ги броиш първи и втори комплект свещи, освен по дължината на кабелите не виждам каква друга разлика има дали искрата ще дойде първо в лявата или в дясната част на цилиндъра?

aRm
14-05-2011, 22:37
Мисля, че няма разлика, поне при мен нямаше ! Пробвал съм размяна и точно, заради това му казвам на колегата да ги размени за да види дали случайно някоя от бубините не е заминала :)

Alfa User
14-05-2011, 22:58
Заради това го казах и аз :)

Rider_alfa155
15-05-2011, 11:03
колега може да не сте закачили буксите на единия комутатор, при мене се е случвало подобно нещо и има твоите проблеми колата