Log in

View Full Version : Виене на полусъединител



Gogo_san
17-05-2011, 21:11
Здравейте,при потегляне,на полусъединител на първа се появява някакво виене за секунда,по някой път го има и на 2-ра при полусъединител,обаче не се получава винаги,обикновенно когато не съм карал няколко часа или 1 ден примерно при тръгването?Някакви идеи от какво може да е?

DerMeister
17-05-2011, 21:14
Виене или супер силно свирине към пищене. Аз го имах това като взех колата преди 3 години . Също тогава ми казаха, че съединителя ми е скоро за смяна понеже има едно леко тракане при натискане. От тогава вече 35000км никакви грижи със съединителя, даже свиренето поне от година не се е появявало. :new_Eyecrazy:

Bobo
17-05-2011, 22:53
Виене или супер силно свирине към пищене. Аз го имах това като взех колата преди 3 години . Също тогава ми казаха, че съединителя ми е скоро за смяна понеже има едно леко тракане при натискане. От тогава вече 35000км никакви грижи със съединителя, даже свиренето поне от година не се е появявало. :new_Eyecrazy:

Напълно е възможно да изкара и 100 000км а може да си замине и след 20км затова винаги казвам, че се кара докато почне да буксува или да спре да влючва - много е индивидуално за всяка кола и всеки собственник;)

Gogo_san
18-05-2011, 01:00
Ами на мен ми се беше прецакал съединителя и ми смениха едната хидравлична помпичка а другата ми каза човека че я е ремонтирал,може би и тя е тръгнала да изпушва значи,ама по принцип освен това свирене не забелязвам няква друга промяна.

hunter1989
18-05-2011, 01:34
Ще използвам темата на колегата за да попитам нещо относно съединителя , дано не е проблем . Та при мен проблема е че когато изключа от скорост има едно тракане , а когато натисна педала на съединителя тракането изчезва . Скоростите се превключват без проблем , съединителя отделя нормално , но виенето е неприятно .

gaboo
18-05-2011, 08:30
И при мен го има това тракане вече от доста време. Ето в тази тема има мнения по въпроса: http://www.clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=51398

b_angelov
18-05-2011, 23:59
Все пак темата на колегата е за виене само на полусъединител. Наистина, нека някой който си има представа от какво може да е, да сподели с нас, защото и аз го имам този проблем. Незнам дали е знак на скорошни лоши последствия в/у съединителя, или си е нормално. Незнам дали се чува силно отвън и дали не се излагам по пешеходните пътеки като ги пресичам.
Това виене се получи откакто в един сервиз ми смениха съединителя. Казаха, че ще се оправи след време, но минаха около 15000 км. и няма никаква промяна. :shocking:

CHILIEV
19-05-2011, 11:14
Това виене се получи откакто в един сервиз ми смениха съединителя. Казаха, че ще се оправи след време, но минаха около 15000 км. и няма никаква промяна. :shocking:
Е защо не се върнеш в сервиза. Все пак трябва да имаш гаранция за труда.

lordliness
19-05-2011, 11:48
Все пак темата на колегата е за виене само на полусъединител. Наистина, нека някой който си има представа от какво може да е, да сподели с нас, защото и аз го имам този проблем. Незнам дали е знак на скорошни лоши последствия в/у съединителя, или си е нормално. Незнам дали се чува силно отвън и дали не се излагам по пешеходните пътеки като ги пресичам.
Това виене се получи откакто в един сервиз ми смениха съединителя. Казаха, че ще се оправи след време, но минаха около 15000 км. и няма никаква промяна. :shocking: :) И при мен се получи същото по- скоро свири или пищи ,след смяна на съединителя(като буксуващ ремък или свирещи спирачки),при тръгване на първа и при полусъединител. Не е опасно, по- скоро е неприятен козметичен дефект ,не знам дали ще се оправи.Звука се издава от триещите се повърхности.

b_angelov
19-05-2011, 14:27
Е защо не се върнеш в сервиза. Все пак трябва да имаш гаранция за труда.

Няма гаранция. :cry:


:) И при мен се получи същото по- скоро свири или пищи ,след смяна на съединителя(като буксуващ ремък или свирещи спирачки),при тръгване на първа и при полусъединител. Не е опасно, по- скоро е неприятен козметичен дефект ,не знам дали ще се оправи.Звука се издава от триещите се повърхности.

Точно същото е. Струва ми се, че е възможно да е от фалшив диск. Демек самото феродо да е някакво.... кофти и да скърцори.
Като не ми разбираше кухата тиква тогава, ся ще си вие като чакал.

stelt
19-05-2011, 15:17
Най вероятно виенето или свиренето ви да идва от лагера, който контактува с притискателния диск.

b_angelov
19-05-2011, 15:21
Нали уж е лагер... А и моя не го сменяха тогава.

lordliness
20-05-2011, 00:30
Моя не е фалшив,закупен е от сервиза и има 80 000км.гаранция!И смениха всичко,от феродото е.

Gogo_san
21-05-2011, 13:09
А важен въпрос е това свирене опасно ли е за нещо и трябва ли да се сменя нещо или просто си свири,щото на мен не ми свиреше преди,а и не е почнало да прави така след като сам сменил съединител ама изведнъж прецени че ще си вие.При мен не е силен звука много(засега),но ако не сивири ще е по-добре :)

lordliness
21-05-2011, 16:04
При мен свири само при натоварване ,когато тръгвам рязко свири по- дълго и по- силно и предимно на първа.При натискане на място няма звуци,и като слушам свиренето си правя извода ,че колкото по -дълго съм на първа повече се износва съединителя независимо дали свири или не,понякога свири през цялото време докато съм на първа,което означава ,че съединителя приплъзва от голямото натоварване.Извода- времето на първа скорост трябва да е колкото може по кратко.

b_angelov
22-05-2011, 08:49
При мен свири само при натоварване ,когато тръгвам рязко свири по- дълго и по- силно и предимно на първа.При натискане на място няма звуци,и като слушам свиренето си правя извода ,че колкото по -дълго съм на първа повече се износва съединителя независимо дали свири или не,понякога свири през цялото време докато съм на първа,което означава ,че съединителя приплъзва от голямото натоварване.Извода- времето на първа скорост трябва да е колкото може по кратко.

Това и с новия съединител ли?

lordliness
23-05-2011, 21:32
Да, с новия ,но след 500км.градско се пооправи, много рядко се случва вече,мисля, че ще се нормализира,стария не свиреше .

djigata_
24-05-2011, 22:33
определено е от лагера и го знам от опит крачетата на оригиналните лагери са с окло 5 мм по къси от тези които продават по магазините кето ще рече че когато вилката се върне по дългите крачета опират във корпоса на скоростите лагера не може да се одели достатачно и резултата е допир минимален до притискателния диск и от там идва виенето и в последствие следва разбиване на лагера и износване на пружините на диска а това води да сваляне на кутията правил сам го три пъти докато го разбераза жалост

lordliness
24-05-2011, 23:18
Не мога да схвана точно какво става,лагера е закопчан за пружините на притискателния диск,а вилката контактува с лагера,от къде точно свири,как се получава този звук,свири само при по голямо натоварване,аз все си мисля ,че свири феродото. 5 мм ми се струва огромна разлика,не съм ги съпоставял моите лагери,вече няма как.

b_angelov
25-05-2011, 14:45
И на мен ми се струва, че е от самото феродо. Няма как... така ще е до следващата смяна.

djigata_
25-05-2011, 20:41
значи лагера не е закопчан за притискателния диск а за вилката тя го движи по остта на скоростите ако е закопчан за диска ще има постоянно триене на пружините скобите го захващат странично а крачетата опират зад вилката

---------- Post added at 17:41 ---------- Previous post was at 17:39 ----------


Не мога да схвана точно какво става,лагера е закопчан за пружините на притискателния диск,а вилката контактува с лагера,от къде точно свири,как се получава този звук,свири само при по голямо натоварване,аз все си мисля ,че свири феродото. 5 мм ми се струва огромна разлика,не съм ги съпоставял моите лагери,вече няма как.

голяма е мога да потрся старите лагери и да го покажа

phoenix
28-05-2011, 14:43
Щом вие при натискане на педала, значи е лагер!!!
При полусъединтел виенето също е от лагер, ако освен виене има и прищракване, то слънцето е повредено или лагера е започнал да чупи лъчите или да се вкопава в него. Този вариант, не изкарва много килоетри след симптомите.
Ако вие нещо без да е натиснат съединителя нещата отиват на лагер на първичен вал на скоростите.
Ако вие/леко тракане, когато колата се движи по инерция(в движение изключена от скорост) то нещата отиват на диференциал!
Това са някакви насоки и в 90% са верни! Успех на всички с проблемите. Всеки проблем както е казал Бобо може да изкара и 20 и 20000км. въпрос на късмет.

bios_rage
21-06-2011, 13:58
Щом вие при натискане на педала, значи е лагер!!!
При полусъединтел виенето също е от лагер, ако освен виене има и прищракване, то слънцето е повредено или лагера е започнал да чупи лъчите или да се вкопава в него. Този вариант, не изкарва много килоетри след симптомите.
Ако вие нещо без да е натиснат съединителя нещата отиват на лагер на първичен вал на скоростите.
Ако вие/леко тракане, когато колата се движи по инерция(в движение изключена от скорост) то нещата отиват на диференциал!
Това са някакви насоки и в 90% са верни! Успех на всички с проблемите. Всеки проблем както е казал Бобо може да изкара и 20 и 20000км. въпрос на късмет.


Колега слушай са :paddle: ,
Никви 20 - 20 000 км, защото:
Купих си моята преди година и нещо, до преди 3-4 дена ми виеше и си викам тя е железна, няма проблем.
Е нямаше докато не се прееба в Слънчев бряг :horror:
Оказва се обаче, че съединителя ми е бил ОРИГИНАЛНИЯ :metal: (за периода за който я имам съм минал около 17 - 20 000 км).

Това което казвам е : смени си го ако имаш парите (моя нов съединител - целия е 570 лева с работата и е най-скъпия който намерих в района Слънчев бряг - Бургас; на теб, ще ти е по-евтино) и си слушай как дзверо мърка, ако въобще го чуеш :rosso_spider:

phoenix
21-06-2011, 15:18
... бе нищо не каза сега, само разбрахме че си дал някакви пари за смяна на съединител, при това доста! И освен това ако съединителя ти е бил оригиналния и си е заминвал, то ти със сигурност си го знаел това, по високо отделящия се съединител и си тръгнал на собствен риск. Предполагам и колата ти е на над 120 000 така че пак доста си е изкарал, въпреки че последните 20 000 в твоите ръце са му били на късмет!

bios_rage
21-06-2011, 15:51
Идеята ми беше да хване и да си го смени, а да не го напъва като мен, защото може да му строши хатъра. Забелязах, че съм изтървал да напиша конкретно мнение, благодаря че ми обърна внимание:
Според мен това е лагера на съединителя, може да стане лошо и да платиш колкото мен иначе за отваряне на кутия е около 120 лева с работа, а самият лагер не е чак толкова скъп, но комплекта най-евтиния който видях в нета е 150 лева. По преценка на "доктора" на колата реши какво да смениш.

P.S. Относно мнението на phoenix съединителя не ми отделяше високо, а напротив ;)