PDA

View Full Version : Смених съединителя



lordliness
19-05-2011, 11:00
Ще опиша накратко симптомите(ако някой ги забележи не трябва да чака) защото се скапа буквално за минути и ме остави безпомощен на пътя.Направи ми впечатление ,че когато натисна по- рязко газта ускорението на колата се забавя с няколко секунди,и при леко отнемане на газта се ускоряваше веднага,за съжаление не му отдадох необходимото внимание,просто регистрирах фактите в главата си и евентуалните няколко причини за това забавяне на ускорението.Покарах така ден два и съединителя изведнъж изчезна,включвах си на скорост спокойно без да натискам педала,колата не реагираше ,при подаване на газ само се форсираше.Всички класически синдроми на буксуващ съединител,дори не помръдваше,без газ вървеше с около 20км. В сервиза ми сложиха комплект Рикамби,избора беше мой от няколко варианта ,които ми предложиха, на стария феродов диск феродото е тънко почти като вестник притискателния диск се е надрал и малко посинял ,някои от краищата на пружините са леко счупени(на притискателния), лагера изглежда добре ,но има пукнатини.Стария диск е Валео вероятно оригиналния.Цялата процедура по смяната я направих в Пазарджик,стана за няколко часа,изключително доволен съм от посрещането и работата на хората там.И не на последно място получих гаранция.

ACEHOB
19-05-2011, 11:02
Не разбрах - колко парички отне процедурата?

lordliness
19-05-2011, 11:05
Не разбрах - колко парички отне процедурата?
474 лв-съединител,120лв.- труд

kali
19-05-2011, 18:10
има и ефтин вариант със смяна само на феродовия диск:whistle:

Linkestis
19-05-2011, 19:55
Мислиш ли ?
То значи било пълно с олигофрени!

Pepko-Bepko
19-05-2011, 21:26
А KALI я кажи къде се продава само феродо ?Че искам да си купя едно!

thecleaner
19-05-2011, 21:27
има и ефтин вариант със смяна само на феродовия диск:whistle:

Аз пък знам един пич къде наковава феродо и си караш със стария диск. ;)

lordliness
20-05-2011, 00:23
И трите компонента на съединителя (феродов диск,притискателен диск и аксиален лагер)са направени така ,че ресурсът им на експлоатация да е почти еднакъв.Ако човек не се интересува какво кара (като техническо състояние)може да си накове диска на съединителя и накладките на спирачките ,не е технически невъзможно.И ще управлява собствения си ковчег доволен ,че е сключил добра сделка.Повечето от вас знаят, че феродото се произвежада с различна твърдост,ако не уцелиш случайно твърдостта ще имаш вечен феродов диск(неизносващ се) и ще сменяш само маховика... отвреме на време .Имам техническо образование,смятам се за горе -долу за технически грамотен и не бих се занимавал с коване на феродо, работата по смяната си е доста и при поставяне на нов си решаваш проблема за хиляди колометри напред.Не агитирам никой,просто така мисля.

lacho.lazarov
20-05-2011, 09:38
Купих автомобила с накован феродов диск и миналата седмица пак го наковах. Съединителя е оригиналния сложен от производителя. Струва 40лв. в Благоевград за наковаването, а смяната сам я направих. Много е важно кой и как ще го накове. Някой пита за адерс ................ . Много съм доволен от изработката, феродото сами си го произвеждат, рециклират и амортисьори като имат стенд и сменят сенеринги о-пръстени ако трябва и пръта.
Поздрави.

andro88
20-05-2011, 14:49
Ще опиша накратко симптомите(ако някой ги забележи не трябва да чака) защото се скапа буквално за минути и ме остави безпомощен на пътя.Направи ми впечатление ,че когато натисна по- рязко газта ускорението на колата се забавя с няколко секунди,и при леко отнемане на газта се ускоряваше веднага,за съжаление не му отдадох необходимото внимание,просто регистрирах фактите в главата си и евентуалните няколко причини за това забавяне на ускорението.Покарах така ден два и съединителя изведнъж изчезна,включвах си на скорост спокойно без да натискам педала,колата не реагираше ,при подаване на газ само се форсираше.Всички класически синдроми на буксуващ съединител,дори не помръдваше,без газ вървеше с около 20км. В сервиза ми сложиха комплект Рикамби,избора беше мой от няколко варианта ,които ми предложиха, на стария феродов диск феродото е тънко почти като вестник притискателния диск се е надрал и малко посинял ,някои от краищата на пружините са леко счупени(на притискателния), лагера изглежда добре ,но има пукнатини.Стария диск е Валео вероятно оригиналния.Цялата процедура по смяната я направих в Пазарджик,стана за няколко часа,изключително доволен съм от посрещането и работата на хората там.И не на последно място получих гаранция.

Аз минах по същата процедура, в същия сервиз и ден. Даже ги бяха паркирали една до друга като си взех моята. При мен имаше и омекнали пружини на демпферния маховик с около 5мм луфт в ляво и дясно, но за сега оставам с него. Присъединявам се към Lordliness към оценката му за сервиза. И аз сложих Рикамби и се надявам да издържи дълго. Смених и горна помпа на съединителя и мисля , че с тоя възел приключих. С който и да съм говорил на тая тема,мнението е едно-точно както Lordliness каза- ако сменяш-сменяй комплекта. Другото е отбиване на номер и често пъти излиза по солено

Hassel
20-05-2011, 21:47
474лв. ми се виждат малко за хубав съединител за 2.4ЖТД. Мен ме офертираха за подсиленото Валео което излиза около 700лв. Мисля такъв да избера когато се наложи , а то ще е скоро.... :)

Къде го сменя ако не е тайна, понеже аз често съм в Пазарджик, да отидя да проверя мен колко ще ме офертират за това което искам.

Поздрави :)

dimo
20-05-2011, 23:47
"Наковаването" не е мисия невъзможна стига притескателния да е добре също и феродовия да е годен за тази процедура и ако всичко е както трябва нещата изкарват по 70-80 000 а по някога и повече...и преди съм писал по този въпрос
По евтино е ако притескателя е добър дасе подмени само феродовия и лагера.
Най евтиния вариант е с наковаване на феродо излиза между 20 ,30 (двайсет,трийсет ) лева знам че се га веднага ще го обявите за ерес но не е .
В Пловдив близо до работата ми има един сервиз с един майстор, (умишлено спестявам имена за да не правя реклама ) който от години (поне 20 )само това прави -кове съединители на коли ,камиони и автобуси работи много качествено използва немско и турско феродо по желание на клиента.Такситата знаете как се карат душмански, са му чести клиенти-изкарват по 80-100 хиляди км пробег със неговото феродо !
Това може да е е един бюджетен вариант по врем на криза особенно подходящ за по стари коли нищо че съм го виждал да прави и на значително по нови.

lordliness
21-05-2011, 00:17
Здр. Андро,моят маховик е бил с добри пружини,усещаш ли някакви нередности при този луфт на пружините или всичко си е нормално?Имаш страхотни джанти .

lordliness
21-05-2011, 07:30
474лв. ми се виждат малко за хубав съединител за 2.4ЖТД. Мен ме офертираха за подсиленото Валео което излиза около 700лв. Мисля такъв да избера когато се наложи , а то ще е скоро.... :)

Къде го сменя ако не е тайна, понеже аз често съм в Пазарджик, да отидя да проверя мен колко ще ме офертират за това което искам.

Поздрави :)
В сервиза ми предложиха съединители от тази цена(474лв.) докъм 700лв и нагоре-преди това си търсех сам по магазините и в интернет ,но техните цени бяха по- добри,реших да ползвам съединител закупен от тях за да имам гаранция на труда и материалите.Ако някой се интересува ще му пратя номера на сервиза на лично.

Chimev
21-05-2011, 12:10
В сервиза ми предложиха съединители от тази цена(474лв.) докъм 700лв и нагоре-преди това си търсех сам по магазините и в интернет ,но техните цени бяха по- добри,реших да ползвам съединител закупен от тях за да имам гаранция на труда и материалите.Ако някой се интересесува ще му пратя номера на сервиза на лично.

Специаллно за наще 166-ци никак не е добре да се доверяваш на сервиз да ти избере съединителя, защото има едни, дето са за 147/156, които пасват, но не доживяват дълбока старост. Писано е доста по въпроса. Искрено ти желая да не са те наредили с такъв, но препоръчвам на колеги, на които им предстои такава процедура сами да си купуват дъединителите, или поне да се интересуват и да видят какво точно им се слага :cheers:

lordliness
21-05-2011, 12:27
Управителят ми предложи различни варианти ,които са подходящи и аз сам си избрах ,преди монтажа ми показаха и самия съединител,а и понеже това им е работата, едва ли ще ми предложат нещо негодно(предполагам ,че са виждали повече съединители от мен и си държат на клиентите), още повече ,че дават и гаранция.По склонен съм да вярвам ,че ще ми пробутат нещо негодно в магазин или по мрежата.:handshake: :cheers:А и за мен гаранцията е много важна клауза,тя предполага качествен труд и материали.Е дано съм прав.Всичко е относително.

kiko73
21-05-2011, 23:45
Управителят ми предложи различни варианти ,които са подходящи и аз сам си избрах ,преди монтажа ми показаха и самия съединител,а и понеже това им е работата, едва ли ще ми предложат нещо негодно(предполагам ,че са виждали повече съединители от мен и си държат на клиентите), още повече ,че дават и гаранция.По склонен съм да вярвам ,че ще ми пробутат нещо негодно в магазин или по мрежата.:handshake: :cheers:А и за мен гаранцията е много важна клауза,тя предполага качествен труд и материали.Е дано съм прав.Всичко е относително.

Колко гаранция ти дадоха

Linkestis
22-05-2011, 11:04
Доживотна /на колата/ :)
Да не се дигнеш от Дупница до Пловдив?

kiko73
23-05-2011, 00:41
:rotfl::rotfl: Не бе, стана ми интересно - сменят ти съединителя, дават ти гаранция, отиваш да ти сложат един чип, късаш му гъза и след 20-30000 км цъфваш в сервиза с гаранционно боксуващ съединител :wow:
То до сега винаги сам съм си сменял съединителите, ама `щот не мога до си дам гаранция взех, че се замислих :devil: