PDA

View Full Version : Климатик - ускорение?



Tasho
21-05-2011, 19:13
Колеги ,прави ми впечатление от както я имам колата,че когато запаля колата и включа климатика колата си върви все едно ,че няма вкючен допълнителен агрегат.Но след 15км да речем вече в колата е хладно започва да се усеща промяна в поведението - става по тромава и самия двигател звучи по друг начин - все едно нещо го мъчи.Най-вече това се появява при градско каране.Мисълта ми е възможно ли е това да е от запушен катализатор,защото при подаване на газ на място и отнемането и се чува някаво тропане от него все едно нещо от къснато и се "лопчи" в него;или пък проблема е в tps-a нещо започва да се бъгва по време на работа?Това за градското каране ми се е случвало и без да е бил включен климатика.

muchev
21-05-2011, 20:22
15 км са много разстояние за да усетиш ефекта на климатика. Предполагам, че е изпуснал част от фреона и компресора не се товари много -и за това не усещащ липса на "кончета".
Ако се зареди до номинала- липсата на мощност ще се усети още с пускането на климатика, а когато охлади купето до желаната температура- почти няма да усещаш, че е включен климатика.

П.П: За 2.0ТС е 650 грама, дори и при 300 гр. компресора тръгва а ефекта е като този който описваш. Шума на двигателя е малко по различен ама тракането ще е от нещо друго.

Tasho
21-05-2011, 20:40
Колега,при мен е точнп обратното.За 15km в купето става ледник и чак тогава когато е охладил се появява този проблем така да се каже.Излизам извън града и слеф няколко км на пета всичко пак си е по старому.За това питах за запушен катализатор.

Tasho
24-05-2011, 09:50
Днес мисля да го махна катализатора да почна от най-евтиния вариант - чух обаче ,че ако колата била с 2 ламбди сонди можела да не запали.Доколкото видях моята е с една така ,че се надявам да няма проблеми...

Linkestis
24-05-2011, 13:00
Ако си разбира от работата,майстора няма да направи нищо нередно.Искай обаче да то сложи резонаторно гърне,тоест не само да избуши катализатора и да го върне, че след това става едно дрънкане..

Kuker
24-05-2011, 19:07
Ако радиаторите са ти в добро здраве /няма изгнили, липсващи или смачкани ламели/, едно хубаво измиване също върши добра работа!

Tasho
24-05-2011, 19:13
Това последното нещо не можах да го асимилирам....

didod
24-05-2011, 19:54
Вероятно има връзка с наляганията в системата (на климатика), респективно с охлаждането... Това май е идеята. Без сваляне на кондензера става ли обаче?

Kuker
24-05-2011, 20:28
Това последното нещо не можах да го асимилирам....Опитай, нищо не ти пречи а има учудващ ефект!
След това мисли за катализатора.


Вероятно има връзка с наляганията в системата (на климатика), респективно с охлаждането... Това май е идеята. Без сваляне на кондензера става ли обаче?Точно така, в момента в който загреят хубаво радиаторите се товарят и мотора и климатика.
Иначе миенето става на място, но бронята трябва да се свали.Мелио-то върши работа, а със струята леко.
Обикновено кондензатора обира едрите боклуци, но и по водния радиатор се натрупва прах.

Tasho
24-05-2011, 21:12
Има логика наистина.Обаче радиаторите са чисти.Правя го това в началото и в края на всяка годинна и наистина пада много мръсотия.Първо със сгъстен въздух,после с лека струйка и обезмаслител.А както казах странното,че го прави вече когато е свършил климатиката тежката работа и трябва да си изключи или нз там какво прави.И още по странното е това,че не го прави всеки път.Ако радиаторите са наистина причината мисля,че ще всеки път?!

Kuker
24-05-2011, 21:51
Има логика наистина.Обаче радиаторите са чисти.Правя го това в началото и в края на всяка годинна и наистина пада много мръсотия.Първо със сгъстен въздух,после с лека струйка и обезмаслител.А както казах странното,че го прави вече когато е свършил климатиката тежката работа и трябва да си изключи или нз там какво прави.И още по странното е това,че не го прави всеки път.Ако радиаторите са наистина причината мисля,че ще всеки път?!Не е задължително да е всеки път, до голяма степен зависи от температурата на околната среда, скоростта на движение....
Ако това се случва само при включен климатик, може да има и други причини, свързани пак с климатика.Обаче разчитаме че е обслужван кадърно в сервиз за автоклиматици, или поне при препоръчан майстор.
Вече знаем че се зарежда с фреон за домашни климатици, щото видиш ли било по-евтино :)

Tasho
24-05-2011, 22:11
Колата е купена чисто нова от чичо ми ,аз я купих от него на реалните 100 000 км.Климатика си е обслужван в гаранционнния сервиз - Рос Ауто Италия и доколкото гледам сервизната книжка не му е правено нищо.Питал съм и чичо ми /защото преди години когато я взех колата имах проблем с радиоаторите бяха мръсни ив динеекспрес не можаха да ми помогнат,взеха да говорят врели некипели и един френд дето се занимава с климатици ми каза просто да измия радиаторите и като ги измих климатика си духна студено/ не е правено нищо по него .И от тая случка правя въпросната процедура всяка година както казах.А в самата система няма ли нещо като филтър който обира влагата ...В един чужд форум бях чел ,че това чудо се запушвало и създавало именно подобен проблем като каза колега Kuker сега за радиаторите.Тогава не обърбах внимание и сега се ровя из гугъл да намеря въпросния форум н без успех.

Kuker
24-05-2011, 23:48
Единственото нещо което можеш да направиш сам е да си промиеш радиаторите.Останалото се проверява в сервиз, знаеш.Ако има запушване...Тук може само да се гадае!

Tasho
25-05-2011, 22:32
Днес махнах катализатора - имаше доста нагар из него.Пича дето го прави ми предложи тръба или гърне,избрах гърнето.Колата стана по тиха,защото катализатора имаше пробойнички на места .Определено има разлика във вървенето на колата - набира някак си по-лесно.Сега обаче ще се вдигне разхода ,защото така ме изкушава да натискам газта че....нямам думи.
А това за миенето на радиаторите пак ще го направя.
Та дори съм на кяр - гърне с работата и поставяне и човека дори купи катализатора още от началото предложи.Не плащах нищо и накрая пари ми даде и то доста доволно.

lordliness
01-06-2011, 12:55
Когато катализатора е запушен колата няма достатъчно мощност над 4-5000 оборота,ако е повреден обикновено дрънка при празен ход на двигателя,махането на катализатора не прави колата по- мощна,а само по- шумна и от там субективното усещане за повече мощ.Изпускателната система е изчислена за определена пропускливост и корекциите понякога се отразяват негативно.

Tasho
03-06-2011, 02:20
Когато катализатора е запушен колата няма достатъчно мощност над 4-5000 оборота,ако е повреден обикновено дрънка при празен ход на двигателя,махането на катализатора не прави колата по- мощна,а само по- шумна и от там субективното усещане за повече мощ.Изпускателната система е изчислена за определена пропускливост и корекциите понякога се отразяват негативно.

Не съм съгласен ,колега.С махането на катализатора и поставянето на гърне колата стана значително по тиха и по-пъргава.Вече се усеща драстично залепяне за седалката още от 2000 об/мин ,а не както преди от 3000 +.

lordliness
03-06-2011, 07:52
Не съм съгласен ,колега.С махането на катализатора и поставянето на гърне колата стана значително по тиха и по-пъргава.Вече се усеща драстично залепяне за седалката още от 2000 об/мин ,а не както преди от 3000 +.Това е така вероятно защото катализатора който си махнал вече е изчерпал ресурса си и е бил повреден,ако сложиш нов катализатор(както е редно)също ще усетиш положителна промяна в сравнение с преди,резонаторното гърне е заместител ,който малко или много променя дебита на изгорелите газове,което на пръв поглед изглежда маловажно ,но в действителност не е.

didod
03-06-2011, 11:42
А има ли промяна по отношение на основния въпрос на темата? Подозирам не? :)

Tasho
03-06-2011, 18:18
А има ли промяна по отношение на основния въпрос на темата? Подозирам не? :)

Има - определено не усеща,че климатика е включен.Особено в жегите сега като бяха задавам 22 градуса навън 30 и нещо ,климатика си духа доста студено и колата ускорява все едно както казах не е включен.

lordliness
08-06-2011, 22:04
Днес понеже ми стана малко топло,а климатроника хич го нямаше,минах през един сервиз видях го по път и реших да поговоря с човека,прецених го ,че си разбира от работата и му казах да го оправи(отне около 15 мин.).Когато не духаше студено(при липса на фреон) при включване на автоматичен режим и зададени 16 градуса при работа на място двигателя определено се товареше ,след напълването се товари по същия начин,почти не усещам разлика и не е по -тромава.Самото пълнене протече по следния начин-човека закачи манометрите и по техни показания изглеждаше добре(искам да подчертая ,че това не е критерий) после ,както си е редно сложи вакуум помпата ,която направи вакуум в системата,след това сложи масло,ако системата не се вакуумира не може да се сложи масло.Сложи фреона на кантара нулира го и ми наля 700гр.колкото е по техн.данни.Всичко ми струваше 60лв.Почти веднага духна студено.

didod
08-06-2011, 22:24
А колко време стоя под вакуум? Преди да напълни?

lordliness
08-06-2011, 22:32
Закачи помпата и манометрите и там гледаше нещо-може би 5 мин.не обърнах внимание ,но ми се стори доста,после свали помпата , вентилите затварят и системата си е под вакуум,след това премери маслото закачи накрайника на вентила и вакуума изсмука маслото от шишенцето,каза колко масло слага ,но не запомних, изглеждаше около 100 гр.,докато я зареждаше я палих за да се напълни по- добре.