View Full Version : Свещи въпрос?
Днес реших да си почистя свещите и да ги видя в какво състояние са. Когато започнах да махам лулите тея дългите 1та беше пълна с масло това нормално ли е неможах да махна другите нещо трудно излизаха и ги оставих??Нивото на маслото е в норми, не гори масло.. (колата е от подписа)
Ново ле изглеждаше маслото, зашо кај мене беше истo тека полна 1та, ама испадна дека е подлизгало когато сам налевал масло.
ами същото като това което си има в двигателя като сравних с това от щеката. не съм вадил свеща само лулата ... откъде може да е дошло това масло при положение че е на ниво не ми свети лампата ...??
DerMeister
23-05-2011, 14:34
Като си наливал или някой друг като е наливал е подляло както каза колегата от Македония. И аз оливам постоянно понеже средният разход ми е литър на 2500км :tooth:
ясно бая време е стояло значи щото колата е при мен от 3 години и не съм сменял маслото щото преди да я взема тъкмо беше сменено и скоро трябва аз да го сменям ... но си мисля дали да не извадя всички лули ама нещо трудно излизат и ме е страх да не напрая някоя поразия да видя какво е състоянието все пак.. а ако не съм сложил добре лулата ще пали ли колата въобще?? ся си пали без проблем де :)
3 години и не съм сменял маслото
:ranting:
ами колега както споменах взех я със току що сменено масло и за 3 годин съм минал 9000 км а маслото което е налято се сменя на 10 000 скоро ще го сменям...
въпроса ми е защо се пълни с мало там около свеща преди малко бях отворил пак попивах доколкото мога с парцалче и пак се пълни.... така ли трябва да е по принцип??? или има някъв проблем
---------- Post added at 15:51 ---------- Previous post was at 15:39 ----------
явно имам проблем с гарнитурата няма логика да се пални около свеща ...и странното е че до сега никви индикации за такова нещо съвсем случайно си отворих там и видях кво е станало... какви пари е тази гарнитура??? идеи
Гарнитурата вътре има 4 правоъгълника - за около свещите. Вероято от там пропуска. И понеже е малко, не можеш да го хванеш. По принцип маслото не пречи на свещта (дори е по-добър диелектрик от въздуха). Иначе като пари ето например http://www.axm-auto.com/index2.php?brand=3&model=46&modif=191&cat=14&subcat=105&prod=1332&numenkl=4&show=1
Моята като я сменях преди година и половина, беше към 30 лв и толкова още платих за труд. Сега пак има признаци за сълзене в свещите на 4-ти цилиндър, за сега е търпимо, ама докато не са ме хванали дяволите.
Колега, маслото се сменя на 1 година, дори и да не си навъртял километрите. Еле пък за наште родилки си е направо задължително.
Иначе на въпроса - 99% имаш теч от гарнитурата на капака на клапаните.
Bobi_kz сам си сменях гарнитурата на капака на клапаните,смених и тази около свещите където е проблемната при теб. Съветът ми е направо сменяй двете гарнитури и като затягаш капакът на клапаните да е равномерно и с леко притягане.8)
ами ще я сменям тая гарнитура тези дни заедно с маслото ;) Благодаря за отговорите на всички! а след като я сменя ще окаже ли някакво влияние на вървежа на колата? или ще си е същия хаха :)
отностно маслото какво да наливам чета различни отзиви за Селения 20К.. Какво ще ми предложите Вие???
Освен това, производителя препоръчва и Аджип 10-50, но има и други добри масла! Теми бол!
20 К си е класика!:thumbup:
да прегледах няколко теми и взех да се чудя за това питам хаха ;) Благодаря за бързия отговор!
badmadafaka
26-05-2011, 00:13
И какво, викаш 3+ години с едно масло (което не разбрах какво е) и няма проблеми туйспарка..? :thumbup: Не се ли е разтракало нещо поне или си работи чук..? Интересно ми е защото горе-долу каквото и да е маслото и колкото и да не се кара колата, след 3 години в картера сигурно е станало на бистра водица... :sickness:
ами да ти кажа нищо му няма незнам какво е маслото сигурно не е някой боклук ;) колкото и странно да ви се вижда така е... а тия дни ще сложа новото масълце и гарнитура и паля ;)
Земи си някой добър силиконец и задължително мека гарнитурка.........За маслото 20к или Агип са мойте фаворити....
да имам селикон за гарнитури маслото ще избера между двете сигурно зависи от цената в днешно време... сега се сетих като сменям тази гарнитура трябва ли да сменям и гарнитурата на главата или тя няма общо с тая на клапаните?
спрял съм се на тези масла какво ще кажете http://www.motorni-masla.net/index.php?main_page=product_oil_info&cPath=97_219_221&products_id=1023 и http://www.motorni-masla.net/index.php?main_page=product_oil_info&cPath=97_99_209&products_id=940 :)
спрял съм се на тези масла какво ще кажете http://www.motorni-masla.net/index.php?main_page=product_oil_info&cPath=97_219_221&products_id=1023 и http://www.motorni-masla.net/index.php?main_page=product_oil_info&cPath=97_99_209&products_id=940 :)
От Selenia - само 20к,дори Gold е краен вариант,а тази тутела!!!
Гарнитура на глава не се сменя!
Аз карам с Tutella Jarama - по препоръка от познат алфист. Не съм сипвал друго, та не мога да кажа има ли разлика, но 10к изкарва :crazy::not-fair:
знам аз че 20К е май най-добрия вариант ама нещо скъпо ми се вижда към 80 лв ми излиза някъде... та като се замисля аджипа ще е добър вариант ;) а промивка трябва ли да се прави вие правите ли преди да налеете новото масло? :)
Няма нужда от промивки. И внимавай с натягането на капака - гледай да е равномерно от всички страни.
badmadafaka
26-05-2011, 22:48
20К не е най-добрия вариант, просто е добър вариант. Най-добрия вариант е "Селения Рейсинг" (почти 60 лева за 2 литра). "Голд" не е никакъв вариант ако искаш да имаш здрав мотор! Ако решиш да слагаш Аджип, аз бих те посъветвал да се обърнеш към колегата VFTI (http://clubalfaromeo.com/forum/member.php?u=205)
ще слагам аджип значи тука в 1 каталог дават за колата ето това масло http://www.motorni-masla.net/index.php?main_page=product_oil_info&cPath=97_219_221&products_id=1022 мисля дае то. питах колегата VFTI ама каза че в момента няма ;) ако се обади тия дни може и от него да зема ама съм се спрял на това за сега, синтетика е .. а някой ми беше казал да слагам полусинтетика, а по каталог излиза това незнам защо така явно и това става ;)
badmadafaka
27-05-2011, 09:07
На мен лично ми се струва прекалено евтино това към което си дал линк... Те на такива цени са полусинтетиките :yawn:
ами незнам, но пък може да е добро ще изчакам колегата може да се обади скоро да зема от него пак е аджип ;) тва е досъбирам парите и тия дни я почвам хаха ;)
Здравейте,
Аз имам същия проблем от гарнитурата на капака на клапаните, при първи и четвърти цилиндър се стича масло и омаслява лулите и свещите, в резултат на това двигателя започва да прекъсва, в диапазона 1500- 2500 rpm е много зле, припуква и губи яко мощност.... така, че не зная какъв изолатор е маслото (както по- горе каза някой от Вас). Странното е че миналата година съм сменявал гарнитурата. Когато извадя лулите и подсуша свещи, лули и кабели колата се оправя и върви много добре... и така до след две седмици :)))
Deathriderr
29-07-2011, 10:00
Здравейте,
Аз имам същия проблем от гарнитурата на капака на клапаните, при първи и четвърти цилиндър се стича масло и омаслява лулите и свещите, в резултат на това двигателя започва да прекъсва, в диапазона 1500- 2500 rpm е много зле, припуква и губи яко мощност.... така, че не зная какъв изолатор е маслото (както по- горе каза някой от Вас). Странното е че миналата година съм сменявал гарнитурата. Когато извадя лулите и подсуша свещи, лули и кабели колата се оправя и върви много добре... и така до след две седмици :)))
същия проблем имах извадихме лулите имаше вода и масло при половината свещи, замериха кабелите единият беше напълно заминал сменихме го сменихме всички свещи и проблема изчезна :online2long:
ПС. след птп при изтекъл радиатор може да е влязла вода там
Гарнитурата е на капака на клапаните. Струва около 30лв цената за труд също е толкова.
аз си поръчах гарнитура от axm-auto.com утре я чакам да дойде и до края на седмицата я слагам ще пиша отностно вървежа дали се е отразило. Поздрави!
и при мен имаше теч от гарнитурата и прекъсв на ниски обороти миналата седмица 1 цилиндър спря да работи при студен двигател като я отворихме да залепим гарнитурата се оказа че и двата разпределителни вала са за смяна купих валовете и чакам маистора да се прибере от почивка обаче има доста нагар и тои предложи да свали и капака на картера да почистм с бензин нагара дали ще стане как мислите или по добре с добавка в маслото кое е по добър вариянт. А по вапроса за маслото мисля че 20к е наи добре да се сложи като я купих изхвърлих масло на 1000 км някакво немско не помня марката и веднага се усети по врвежа и шума от мотора
С добавка нищо няма да направиш. Няма смисъл. Изчистете квото можете, измийте и картера.
Другото което те съветвам сега да направиш, е да изчистиш масления сепаратор в капака на разпр. валове - сега му е времето като е свален.
И си поръчай нова гарнитура, какво е това лепене?
тая нова гарнитура дето я сложих ми струва 60 лв уж с безплатна смяна и две ходения до софия и 3 л масло и маи 2 разп. Вала и спец. поръчка че нямало в магазина за моя мотор а от видинскя магазин на александър ауто си купувам само масло от 4 год. Я карам и съм сменял само накладки и горната помпа на съединителя накладките ги уцелиха ма пак са пълен боклук щот скарцат при сухо време помпата не хем бях отишъл с малкия талон не ми се рискува ще залепиме пак старата
в неделя слагам гарнитурата аз... и се надявам да не са за смяна и валовете колата си върви ама в ниските обороти бавно се развърта говоря за 1500-2500 явно тва изпускане на масло си оказва влияние, а може и наистина някой цилиндър да не работи щото ме съмнява при свеща дето има масло да е дал на късо кабела и въобще да не действа, но пък колата не прекъсва нито пука .... само тва бавно развъртане ме дразни дано се оправи като сменя гарнитурата филтри масла и т.н.
Е ти какво очакваш при 1500 оборота от бензинов мотор, още повече пък ТС .... Там е муден. Ако искаш да върви, вкарай го поне на 3000. Ако пък искаш да върви от 1500 си купи дизел.
Deathriderr
05-08-2011, 17:32
в неделя слагам гарнитурата аз... и се надявам да не са за смяна и валовете колата си върви ама в ниските обороти бавно се развърта говоря за 1500-2500 явно тва изпускане на масло си оказва влияние, а може и наистина някой цилиндър да не работи щото ме съмнява при свеща дето има масло да е дал на късо кабела и въобще да не действа, но пък колата не прекъсва нито пука .... само тва бавно развъртане ме дразни дано се оправи като сменя гарнитурата филтри масла и т.н.
Според мен така си е колата, моята излита след 3000 рпм
и моята така 3000 об. направо самолет... ама от 1500 до 2500 се чуди нещо хаха ще видим след като оправя тея неща ;)
Deathriderr
05-08-2011, 18:39
и моята така 3000 об. направо самолет... ама от 1500 до 2500 се чуди нещо хаха ще видим след като оправя тея неща ;)
особено на газ голяма мъка е в тези обороти :pain:
аз съм само на бенз ;) дано има ефект след намесата ;)
BillyBoy`
06-08-2011, 14:06
Отклонявате се от темата.Относно темата бих казал че по добро от NGK-то за Алфите ни няма карах със Денсо сега пак съм със NGK-и мога да кажа със сигурност че е по доброто.
къде по точно видя разликата ?
BillyBoy`
06-08-2011, 19:31
Разликата е във разхода на гориво и като качество мисля са по добри.
може, доста производители ползват NGK незнам за новите автомобили но с това впечатление съм останал ;)
така кажете ми колко трябва да е разтоянието между полюсите на свещите на малките и големите ??
BillyBoy`
07-08-2011, 18:59
така кажете ми колко трябва да е разтоянието между полюсите на свещите на малките и големите ??0.9 за големите 0.7 за малките.
мерси колега ;) направо ще взимам нови :)
BillyBoy`
07-08-2011, 19:40
Като вземеш нови пак провери разстоянието между електродите със луфтомерни пластини че понякога си иска регулиране макар че са нови;).
ще ги проверя да ;) а някакви алтернативи че тия НГК са малко скъпи??
Не малко,а мнооого скъпи! :crybaby:Пробвай с Denso.
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.