Log in

View Full Version : Откачена ламбда или симулатор на 155-ца?



novalfist
24-05-2011, 04:20
Понеже ламбда контрола ми неработи вече, си оставам с най обикновенна метанова уредба. Кое е по добре според вас колеги? Да откача буксата на ламбда сондата само, или да търся допълнително още да слагам и ламбда симулатор. Чувал съм, че има симулатори с врътка, на които сигнала може да се настройва по желание. Тоест да се увеличава или намалява напрежението, като по този начин се влияе на ЕКУто да обеднява или обогатява сместа. В същото време тука някъде в форума, колега(дали не беше Роби?) беше писал, че 155ци с обикновенна газ, си могат без ламбда сигнал и не се шашкат. Та преди да съм се вкарал в ново приключение, ще ви помоля колеги да споделите опит или мнения.

mordohy
25-05-2011, 23:25
Колега, инжекциона ти е достатъчно тъп, та да не помни нищо!
А сондата не е зле да я откачиш, ако работи само на газ, за да не започне да създава проблеми, като се понацепи керамиката и!
карай я така и не се бой!

VFTI
26-05-2011, 18:37
Карам с обикновенна газова уредба пропан-бутан вече 45хил км. Мноооооого отдавна съм откачил кабелите на сондата...Таа това сонда яде ли се, пие ли се?!?!:crazy::crazy:

Tedo
26-05-2011, 19:41
Карам с обикновенна газова уредба пропан-бутан вече 45хил км. Мноооооого отдавна съм откачил кабелите на сондата...Таа това сонда яде ли се, пие ли се?!?!:crazy::crazy:

+1
И аз съм без ламбда, колата си работи перфектно на газ незнам при метана как е но щом е обикновена уредбата принципа е същия и не ти пречи че е без
А на бензин само над 5000 об/мин - там също няма значение с или без ламбда :crazy:

MUROMAN
26-05-2011, 20:10
когато бях откачил кабелите на моята ламбда сонда ми светеше лампата на инжектора. :boost:

Tedo
26-05-2011, 20:51
когато бях откачил кабелите на моята ламбда сонда ми светеше лампата на инжектора. :boost:
Е твойта е непълнолетна още и затова не знае кога да свети и кога не :roll2:

Furious 155
27-05-2011, 10:12
когато бях откачил кабелите на моята ламбда сонда ми светеше лампата на инжектора. :boost:така са нашите - и при мен е така! Нашия мотроник е малко по-чувствителен на липсващи датчици :)

vaklinator
27-05-2011, 11:47
така са нашите - и при мен е така! Нашия мотроник е малко по-чувствителен на липсващи датчици :)

Че какви са ви мотрониците, да не минети-мангали?

Furious 155
27-05-2011, 12:00
Че какви са ви мотрониците, да не минети-мангали?щом е мотроник е бош бе!

vaklinator
27-05-2011, 12:33
щом е мотроник е бош бе!

Добре де и искаш да кажеш, че твоя и моя са различни?

MUROMAN
27-05-2011, 19:06
Добре де и искаш да кажеш, че твоя и моя са различни?

Моя и на Румбата 77 - на вид и на номер са много различни.;-)

vaklinator
27-05-2011, 22:04
Моя и на Румбата 77 - на вид и на номер са много различни.;-)

И как разбара? Аз лично моя никога не съм го виждал.
Сещам се , че май е зад жабката или някъде под нея -еба ли го...

MUROMAN
28-05-2011, 13:30
И как разбара? Аз лично моя никога не съм го виждал.
Сещам се , че май е зад жабката или някъде под нея -еба ли го...

Ми може би го видях,пипнах даже го и отворих да видя вътре какво има.:Lkingsmiley:

VFTI
28-05-2011, 14:48
По-различни са. По-дъртите бабички като моята примерно и тези от МайСпорта и 16в са си различни. По-новите са по-модерни, имобилайзери вградени, еирбези и още куп светещи индикации и т.н, които ги няма в старите версии...

Това е и причината на по-новите баби да светва лампа на таблото.

novalfist
28-05-2011, 20:54
Колеги благодаря за мненията!
Моята баба (Тwin Spark 1.7, 93Г.) даже няма лампа на таблото. На мястото на много от ламбите, просто има някакво много яко тиксо. Освен това като съм разкачвал еку-то, с изненада открих, че половината пластини на куплонга, ги няма също. Явно тоя мотроник има много разновидности, но незнам дали е само в начина на свързване, или самите еку-та са различни през годините. Най ме беше яд, че пин номер 8(за бързата диагностика), не беше свързан също.

При мен от известно време има аномалии. На студено колата пали на бензин от раз, но като поработи и позагрее, почва да ми пали трудно(с повече вартене на стартера) и като запали първоначално неработи както трябва. При рязко подаване на газ и пускане, неможе да се укроти ами направо гасне. И това само първите един два километра, после като поработи се оправя, до следващото палене. На газ колата си върви и пали от раз във всякакви условия.Та затова си мислех, че сондата ми сбърква еку-то като карам на газ, и после на бензин се обучава наново, и се надявах като и ръгна един симулатор да се оправи. Явно проблема ми е в нещо друго. Може би термодатчик или дебитомер.

vaklinator
29-05-2011, 03:31
Колеги благодаря за мненията!
Моята баба (Тwin Spark 1.7, 93Г.) даже няма лампа на таблото. На мястото на много от ламбите, просто има някакво много яко тиксо. Освен това като съм разкачвал еку-то, с изненада открих, че половината пластини на куплонга, ги няма също. Явно тоя мотроник има много разновидности, но незнам дали е само в начина на свързване, или самите еку-та са различни през годините. Най ме беше яд, че пин номер 8(за бързата диагностика), не беше свързан също.

При мен от известно време има аномалии. На студено колата пали на бензин от раз, но като поработи и позагрее, почва да ми пали трудно(с повече вартене на стартера) и като запали първоначално неработи както трябва. При рязко подаване на газ и пускане, неможе да се укроти ами направо гасне. И това само първите един два километра, после като поработи се оправя, до следващото палене. На газ колата си върви и пали от раз във всякакви условия.Та затова си мислех, че сондата ми сбърква еку-то като карам на газ, и после на бензин се обучава наново, и се надявах като и ръгна един симулатор да се оправи. Явно проблема ми е в нещо друго. Може би термодатчик или дебитомер.

Спокойно бе не се ядосвай. Паленето е проблем и при мене и винаги е било, така че съм и свикнал. При мойта проблема е много бедна горивна смес. Не ми се занимава да търся начини да го оправям тоя звяр.... харчи доста и без друго!

novalfist
11-06-2011, 04:34
Здравеите колеги. След доста заиграване, открих проблема. Оказа се, че на пин 26 ми е сложено ресет и ресетва еку-то всеки път като изгасне двигателя. Махнах този ресет и колата взе, че се оправи. Сега си пали и на бензин по всяко време с докосването на ключа. Вече карам така около 500км.

vaklinator
11-06-2011, 17:41
Здравеите колеги. След доста заиграване, открих проблема. Оказа се, че на пин 26 ми е сложено ресет и ресетва еку-то всеки път като изгасне двигателя. Махнах този ресет и колата взе, че се оправи. Сега си пали и на бензин по всяко време с докосването на ключа. Вече карам така около 500км.

Я обесни повечко , че ми стана интересно, ако може с подробности.

novalfist
13-06-2011, 02:24
Ами и аз незнам защо колата ми е била с ресет (газовото е слагано в Италия), но пин 26 на еку-то ми беше прекъснат и вързан към газовото. Всеки път при гасене на двигателя, газовото прекъсва напрежението на компа за около 30 сек. Ефекта е същия като все едно да откачиш клема на акумулатора. При последващо палене компа се обучава и адаптира наново, което на студен двигател при мен нямаше никакъв проблем, но като загрее неможеше първоначално да изчисли оптимална смес за запалване.