View Full Version : Калояново,температурата на маслото и водата по време на състезание....
Проблема на тая писта е че е къса и бавна. И мотора има най-малко значение за крайните времена. Не, че не е важно да има мощ, но по-важно е да колата да стои на пътя, шофьора да е шофьор, мотора еластичен във всички диапазони. Турбо колите нямат особена преднина пред останалите конкретно на тази писта.
На всичкото отгоре на турбо колите адски им куца охлаждането на бавните писти, което според мен е основния проблем за бавните времена - една атмосверка може да направи 3 бързи обиколки ако загрее гумите докато турбо колата на 1-2 обиколки вече е сварила маслото :)
Аз на мойта тоя проблем го реших с големи радиятори на маслото и водата и въпреки това мисля че пак трябва да се внимава. Ици да каже при него как е положението.
На всичкото отгоре на турбо колите адски им куца охлаждането на бавните писти, което според мен е основния проблем за бавните времена - една атмосверка може да направи 3 бързи обиколки ако загрее гумите докато турбо колата на 1-2 обиколки вече е сварила маслото :)
Да за съжаление е така,втората ми сесия завърши на 150 градуса на маслото.:shock::shock::shock:
Вентилатор на масления кулер не помага ли? Или обливане с вода?
Вентилатор на масления кулер не помага ли? Или обливане с вода?
Още един елемент който да даде фира според мен :) Се си мисля че подходящ голям радиатор е по-добре и тогава ако не се получава да се мисли за вентилатор. На Любо колата цял ден и даваха газ като обезумели и накрая железата прегряха мотора беше на макс 100 градуса ма маслото беше на максимума на датчика и то всяка сесия.
Освен това има и друго по-новите мотори са с алуминиев картер като радиятор, докато старите 2.16 турбота и боксера са с метален картер отдолу който определено не се охлажда като алуминиевия ;)
На всичкото отгоре на турбо колите адски им куца охлаждането на бавните писти, което според мен е основния проблем за бавните времена - една атмосверка може да направи 3 бързи обиколки ако загрее гумите докато турбо колата на 1-2 обиколки вече е сварила маслото :)
Аз на мойта тоя проблем го реших с големи радиятори на маслото и водата и въпреки това мисля че пак трябва да се внимава. Ици да каже при него как е положението.
ами сложно е положението, а при по-горещо време даже е немислимо да се дава такава газ.
С водата нямаше проблеми, с алуминиев голям рейсинг радиатор, пуснат вентилатор и парното на макс.
С маслото нещата се закрепиха на 130 градуса, това след 3-тата обиколка става и хубавото е че не се покачи повече.Но при по-горещо време трябва много по-голям маслен радиатор от стоковия, а и дифузьор да вкарва въздух принудително ще е от голяма полза също.
ФЕРАРИСТ
24-05-2011, 20:03
По темата с прегряването - определено беше проблем, определено ако не бях послушал Еньо и да сложа маслен кулер щях да имам тапет за обдухване......сгреших и че сложих спарков радиатор, освен че е по малък от тоя на 2.5, липсата на радиатор на парното в купето допълнително намаля обема на водата в системата......радиатора за маслото също се оказа малък, видях на два пъти 120 градуса на маргарина.......8 ребра са малко, приготвил съм 19 ребров, ще го пръскам и с вода......при 7-8 обиколки сесия не мога да си позволя да правя две бавни и една бърза, да се надявам да стопля твърдата цвичка за тва време, и да се надявам хем да не преча, хем да не ми се пречат когато трябва......чесно казано ако нямаше да изглежда селско с кеф бих карал без преден капак и броня, не отнема махането повече от 5 мин, гледам че доста БМВ-нца се суркат без капак......
Furious 155
24-05-2011, 20:16
По темата с прегряването - определено беше проблем, определено ако не бях послушал Еньо и да сложа маслен кулер щях да имам тапет за обдухване......сгреших и че сложих спарков радиатор, освен че е по малък от тоя на 2.5, липсата на радиатор на парното в купето допълнително намаля обема на водата в системата......радиатора за маслото също се оказа малък, видях на два пъти 120 градуса на маргарина.......8 ребра са малко, приготвил съм 19 ребров, ще го пръскам и с вода......при 7-8 обиколки сесия не мога да си позволя да правя две бавни и една бърза, да се надявам да стопля твърдата цвичка за тва време, и да се надявам хем да не преча, хем да не ми се пречат когато трябва......чесно казано ако нямаше да изглежда селско с кеф бих карал без преден капак и броня, не отнема махането повече от 5 мин, гледам че доста БМВ-нца се суркат без капак......
то и на моята хатмосферка имаше 120 градуса на маслото, че май и малко нагоре, но нали затова и сипах 10-60, да кротува повече време на жега налягането на маслото. Спокойно си перках в една сесия само с една охлаждаща обиколка, преди последната бърза. Иначе това с предния капак ми изглежда добра идея за Калояново специално...
на мойта маслото след 2-рата обиколка беше на 140 градуса... иначе ако знаех че може да се кара без капак право го бех свалил
ФЕРАРИСТ
24-05-2011, 20:30
П.П - не намесвайте мощността на колите с показаното на пистата, тва няма и 5% с реалността и значението на времената - някой беше питал Нено кво му трябва за да направи едикво си време - той каза - Гуми......сносни спирачки, поносимо втвърдено окачване, малко по дебела стабилка ако е възможно и най - вече едни перфектни гуми, могат да дадат идеалното време като за кола с предно......
Започнах с стокови 18ки, отпред Мишелин Пилот, отзад Линг Лонг - най - добро време 1.03.5( със спарка лани стокови гуми и същото окачване - 1.04.7) - ако се бях позаинатил можеше да се свалят още 3-4 десети, но все пак тва бяха гуми с който мисля да продължа да си карам по улиците......
Сложих сликовете - S9B най - твърдата гад......1.00.8 мисля че беше времето ми с тях, опитах абсолютно всичко на което бях способен, 3 пъти променях налягането на гумите, но повече от 60 градуса не успях да ги закарам, както по горе споменах не можех да си позволя да карам повече от 2 обик на макс заради флуидните ми изгъзици, а и ми е 700лв основния ремонт.......между другото ако Ици беше с твърд слик като моя щеше да бие всички времена, той поне имаше пауъра да ги стопли малко повече и да извлече повече от смес като тая......примерно говоря, ако беше с по мек от този, щеше да е още по добре......
Дигитала ми даде задните си сликове, сложих ги предни и само за 3 обик паднах на времето което дадох, ако имаше още 1 сесия можеше и още, както и още, ако бях взел и другите му 2 слика......
Така че забравете скъпите, сложни изпълнения, вземете си качествени гуми, изхвърлете всичко излишно и лесно разглобяемо от колата, и дори и да имате стокова колица, може да дадете време конкурентно на кола, с която иначе не бихте и си помислили да се конкурирате на драг......
Нека тук да разискваме всичко свързано с каране на писта Дракон и поведението на колите ни.
Още един елемент който да даде фира според мен :) Се си мисля че подходящ голям радиатор е по-добре и тогава ако не се получава да се мисли за вентилатор. На Любо колата цял ден и даваха газ като обезумели и накрая железата прегряха мотора беше на макс 100 градуса ма маслото беше на максимума на датчика и то всяка сесия.
Освен това има и друго по-новите мотори са с алуминиев картер като радиятор, докато старите 2.16 турбота и боксера са с метален картер отдолу който определено не се охлажда като алуминиевия ;)
Хммм,ще трябва сериозно да се замисля къде да бодна още един уред и за Темп на маслото,че свършиха духалките :tooth:
Инъче макар ,че съм с водния радиатор от 1.6 Т.С - на пусната перка и парно на макс, чак на последната сесия водата отиде на около 95 градуса,а и си пуснах само половин обиколка за охлаждане....... (карах също и със стоковия кулер)
Температура незнам каква е направило маслото-аз гледах налягането,но не беше в някакви критични норми :calc:
ФЕРАРИСТ
25-05-2011, 18:25
И аз бях на "ръчна" перка, но някак си ми се чини че на правата е безмислено да се пуска, със сигурност надали перката изсмуква повече въздух отколкото влиза от скороста на колата......ся по бавните завой може и да не е така......но чесно казано бях я забравил пусната през една от сесиите, и не забелязах да е станало по хладно в системата......макар че тва може да не е меродавно при положение че водата е била по малко от колкото трябва......
Поръчах си тва, макар и на доста по изгодна цена - http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=170577770860
Надявам се и с 19 ребрен маслен кулер нещата да са по добре.....
ivanko_rs
25-05-2011, 22:50
Аз може да се каже че имам по-големи драми с температурата на водата отколкото на маслото.При по-горещо време от онядешното с около 5-7 градуса при даване на газ в 7-8 от 9 обиколки(примерно) стигаше водата до 100-105 градуса и то с включена перка постоянно :shock: ,а маслото стигна 130-140 градуса и до там.За 3 години не съм го видял да качва над 140 градуса,при положение че ми го няма оригиналния дифузьор на радиатора и това е нещото което ще мъдря тия дни.А на този тракдей както се разхождах през цялото време направи 95 на водата и 115 на маслото :flirt:
На мене лично по-големия ми проблем беше със спирачките,след 4-та обиколка почна леко да потъва педала,мисля си че трябва да се сменя спирачната течност(тя е Motul RBF600),преди 2 години имах премеждие на края на правата със 170км/ч като ми потъна педала почти до ламарината :hmm:
обезвъздушаване дедо, ти трябва :)
Преди всяко каране на писта е хубаво да се обезвъздушават спирачките, или пък след всяка писта.
Ето при мен с нова спирачна течнос Феродо рейсинг която кипи при невисоките 260 градуса Ц нямах и наченки на пропадане на педала, въпреки че като си гледам логовете дето ги направих на обиколките, почвам да спирам от почти 180 км/ч малко след средата на правата, тоест 150 метра преди завоя яко спиране на макс с двата крака на спирачката както се казва.
Обаче пък проблем с накладките.
Предните вече са ОМП трак и стрийт, но не захапват като Феродо ДС перформанс или Спаркото с които съм карал преди.
И в добавка на това се наложи да сменя вече износените задни Феродо рейсинг ДС2000 с нормален Текстар от магазина...и палежите с яка смрад бяха факт на всяко едно спиране след правата :ph34r:
Та с две думи, драмата със спирането също е на лице при големи скорости.
обезвъздушаване дедо, ти трябва :)
Преди всяко каране на писта е хубаво да се обезвъздушават спирачките, или пък след всяка писта.
Ето при мен с нова спирачна течнос Феродо рейсинг която кипи при невисоките 260 градуса Ц нямах и наченки на пропадане на педала, въпреки че като си гледам логовете дето ги направих на обиколките, почвам да спирам от почти 180 км/ч малко след средата на правата, тоест 150 метра преди завоя яко спиране на макс с двата крака на спирачката както се казва.
Обаче пък проблем с накладките.
Предните вече са ОМП трак и стрийт, но не захапват като Феродо ДС перформанс или Спаркото с които съм карал преди.
И в добавка на това се наложи да сменя вече износените задни Феродо рейсинг ДС2000 с нормален Текстар от магазина...и палежите с яка смрад бяха факт на всяко едно спиране след правата :ph34r:
Та с две думи, драмата със спирането също е на лице при големи скорости.
Как 150 метра бре ти направо си нямаш спирачки? Или си адски тежък ?
И все си мисля че маслото качи ли се над 135-140 градуса всичко свършва :)
Как 150 метра бре ти направо си нямаш спирачки? Или си адски тежък ?
И все си мисля че маслото качи ли се над 135-140 градуса всичко свършва :)
ами толкова, със реални 180км/ч най-смелото ми спиране почва веднага след знака за 150 метра, в самия ляв завой в апекса му съм със 70-десетина като гледам логовете дето си правих.
През цялото време на даване на газ маслото си ми държи над 110 и не минава 130, няма грижи.
Единствено ако отиде над 140 ще го мисля :)
WhitePower
26-05-2011, 10:22
За Даги това е най доброто решение според мене
30 редов маслен радиатор ;):evilsmiley:
офф и мойта кола не е била единствена
по спомен водата беше около 110 тва с постоянно пусната перка
а мазалото отиде на 140 после излезнах от пистата
и карах по пътя да моа да охлаждам че мамаата си ебало...
То значи не знам за махането на предния капак то че има ефек ясно но за турбо колите махането на предна броня решава проблема с загряването.Естествено е тъпо.Може да се измисли нещо си което да замества предната броня почти не спираики въздуха към мотора при газиране на калояново
Преден капак не е хубаво да се маха, въпреки че и аз имах много нужда от това. Причината е че има перки и други въртящи се джунджурии които ако се пръснат може да хвръкнат много надалече и да очистят някого!!
ФЕРАРИСТ
26-05-2011, 18:00
Преден капак не е хубаво да се маха, въпреки че и аз имах много нужда от това. Причината е че има перки и други въртящи се джунджурии които ако се пръснат може да хвръкнат много надалече и да очистят някого!!
Теоретично е така, но при риска да кипнеш, и много по честите случай на прегрели карантии, отколкото на взрив в двг отсека и опасноста нещо да излети оттам, направо си е твърде примамливо при темп на въздуха над 25 - 30 градуса да можеш да махаш за 5-6 минути предна броня и капак......
Kostadin
28-05-2011, 00:14
добре колеги и аз да споделя опита си с вас...значи става въпрос за следното: автомобила ми е ALFA ROMEO 155 TS 2.0 8V, температура на флуида за охлаждане на двигателя по време на състезателно темпо 90-95 градуса по целзий, температура на маслото за мазане на двигателя 130-140 градуса по целций... имам маслен радиатор и двигателя ми е атмосферен...
Забележка: когато излезна на пистата, педала за газта почти не се връща, не правя охлаждащи обиколки и т.н., изпитвам техниката и самия себе си, до краен предел...Тази година например гръмнах предна дясна гума, мислейки си че се е случило нещо друго по-малко безопастно и вдигнах на правата 150км/ч(с гръмната гума!!!), а на всичкото отгоре успях и да спра, за което съм безкрайно благодарен на добрата ми кола и на себе си... отлепих си и феродото от накладката и дори изкривих спирачен диск, но след трак дея бях, много щаслив, бях щаслив защото бях прекарал цял един ден с любими хора, чувството е неописуемо!!! Благодаря ви!!!
Поздрави на всички ви!!! Само искам да ви дам един съвет: Приятели не се карайте бъдете сплотени и единни, бъдете приятели, защото днес се карате, а утре не знаете живота накъде ще ви изпрати... този форум и клуб, тези дни на каране, които разни готини хора организират имат за цел да ви сближат и обединят около една цел и идея, а не да ви накарат да се карате... Затова моят призив е да не се разделяте, а да се обедините около общата ни идея... Много сме, силни сме...
Поздрави на всички алфисти :)
Gh0stRider
28-05-2011, 04:11
добре колеги и аз да споделя опита си с вас...значи става въпрос за следното: автомобила ми е ALFA ROMEO 155 TS 2.0 8V, температура на флуида за охлаждане на двигателя по време на състезателно темпо 90-95 градуса по целзий, температура на маслото за мазане на двигателя 130-140 градуса по целций... имам маслен радиатор и двигателя ми е атмосферен...
Забележка: когато излезна на пистата, педала за газта почти не се връща, не правя охлаждащи обиколки и т.н., изпитвам техниката и самия себе си, до краен предел...Тази година например гръмнах предна дясна гума, мислейки си че се е случило нещо друго по-малко безопастно и вдигнах на правата 150км/ч(с гръмната гума!!!), а на всичкото отгоре успях и да спра, за което съм безкрайно благодарен на добрата ми кола и на себе си... отлепих си и феродото от накладката и дори изкривих спирачен диск, но след трак дея бях, много щаслив, бях щаслив защото бях прекарал цял един ден с любими хора, чувството е неописуемо!!! Благодаря ви!!!
Поздрави на всички ви!!! Само искам да ви дам един съвет: Приятели не се карайте бъдете сплотени и единни, бъдете приятели, защото днес се карате, а утре не знаете живота накъде ще ви изпрати... този форум и клуб, тези дни на каране, които разни готини хора организират имат за цел да ви сближат и обединят около една цел и идея, а не да ви накарат да се карате... Затова моят призив е да не се разделяте, а да се обедините около общата ни идея... Много сме, силни сме...
Поздрави на всички алфисти :)
:big_bow_down::Yeeeehaaa::rockon::clap: :big_bow_down: :big_bow_down:
badmadafaka
29-05-2011, 18:01
Преден капак не е хубаво да се маха, въпреки че и аз имах много нужда от това. Причината е че има перки и други въртящи се джунджурии които ако се пръснат може да хвръкнат много надалече и да очистят някого!!
Освен това, колкото и маловажно да изглежда в случая, така се нарушава аеродинамичната форма на колата, пък без броня да не говорим... :wierdo:
@Kostadin: Браво за съвета, а относно температурата на антифриза - сигурен ли си, че уреда/датчика отчита правилно - на моето Ку(р)Ве толкова му е температурата при градско каране в "жеги" като сегашните... Другото за маслото по-изглежда като показание за писта... :-|
Kostadin
31-05-2011, 13:06
@Kostadin: Браво за съвета, а относно температурата на антифриза - сигурен ли си, че уреда/датчика отчита правилно - на моето Ку(р)Ве толкова му е температурата при градско каране в "жеги" като сегашните... Другото за маслото по-изглежда като показание за писта... :-|
радиатора ми е от 2.0 16V, което ще рече че е малко по-голям от заводския за моя двигател, иначе да мисля, че уреда си отчита правилно :)
ФЕРАРИСТ
31-05-2011, 19:16
Проблема с малкото вода в системата е решен, тоя рад е видимо по голям и от тоя на ЖТД, малко ще трябва да побългаря входа и изхода към двигателя, но маркучи поне има, добре е и че има трети по малък изход, ще проверя доколко мога да ползвам подобен за Купето, че при него трябва още един изход за турбото.......не съм го пълнил с вода да видя колко събира, ще трябва да направя тва упражнение.....
П.П - сбира 4 литра и половина вода.....някой има ли инфо на жтд-то колко сбира?
dellltata
02-06-2011, 00:05
редовно като барна на баща ми колата и вдигамм 140 градуса на маслото на магистралата..немога да намеря линка който търся .но накратко.съвременните масла все още по стар стандарт се мерят на 100 гр.целзий .регламентира се дебелината на масления клин при тази температура-но всъщност истината е че 140 градуса е реално нормален режим при натоварване...или спортно каране..
сверка.вижте къде започва червената зона на ..155 на показанието на таблото на датчика за темп на маслото...или някоя дърта дедра .ама пък като се притеснявате толкова за маслото ..ми маслен радиатор и или с термостат и сте в играта.
а при мен е по лесно -няма датчик ..няма проблем.:smoke:нито виждаш нито се притесняваш..говоря само за коли без турбо.....да е ясно:notworthy:
При мен батки,майна нещата с температурите на течностите беха в мноооооооого добри граници :devil:
Благодарение на вентилатора за обдухване (всмукване) на масления радиатор, който монтирахме в последния момент, за разлика от Серес (130-140 гр.) то тук маслото повече от 110-115 градуса не надхърли, а водата си беше в обичайните граници от 90-95 градуса.
Като се има в предвид, обаче, че температурата на въздуха на Калояново беше с около 20 градуса повече от тази на Серес, аз си ставам, вече един доста доволен човек... :on_da_beach:
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.