View Full Version : 2.4JTD помпа високо налягане ремонт
Christweil
02-06-2011, 14:26
След няколко нежелани емоции тези дни за които много подобни са описани по форум, оказа се че по най голяма вероятност имам проблем със помпата високо налягане.
За инфото, двигател взе да гасне когато много се натоварвам (т.е. настъпвам газта яко). Сменен е регулатор и пробано със друг дачик без оправене. По комп-а не дига налягане достатъчно.
Още не е ясно какво я има (следващата седмица може да се разбере) но явно подлежи на ремонт/рециклиране (дай боже не е както турбото ебаси...)
Вапрос който не четох никаде :
1) каде може ? Гиги каза за сервиз на Бош примерно.
2) за хората който са минали по този процес, може ли някакви цени за определен ремонт (примерно: теч, смяна на едиси какво - излезне 300лв...) за да мога да сръвнявам с това който ще ми излезне
Благодария за мнение.
endeavour
02-06-2011, 15:10
Във фиат-форума четох за такъв ремонт,но за помпа ВН на 1,9 ЖТД. Колегите сменят само буталцата на помпата,които се продават в Бош като резервна част.Не намерих обаче бошовския номер на бутала за 2,4, нито инфо дали са същите като на 1,9.Ето темата http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=44558
Най-добре търси втора употреба. Ако не ти е чипвана колата можеш и с помпа за 1.9 - няма никакви проблеми.
Има голяма вероятност да е дюза, а не помпа
Ето тук има една употребявана от колега: http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=58593
Виж дали от някъде не можеш да намериш друга - само за проба дали е от нея.
Christweil
02-06-2011, 23:35
Има голяма вероятност да е дюза, а не помпа
не съм специялист и не искам да се правя на такъв. обаче тука писах че не дига налягане. ти мислиш от дюза. добре да помислим колко може да тече една тъпа дюза чак да не дига налягане във райла?? плюс алфата не пуши.
споръд мене опция дюза не е опция.
но пак казвам, тука спор за проблема няма нужда. маестор ми е читъв и си разбира (не го цитирам, всичките знаят каде отивам...). каза че е това, това е. питам за помпата, каде и за колко се ремонтира.
1вя пост е добра инфомация, само липсва кои/каде се ремонт. сам не се прави, то все едно да се ремонтира сам турбото. задулжително има тест на стенд за проверка.
а за 2ра употреба, пак е както турбо, каква гаранция имам че след 100км няма да умре и тя. бая си петувам сус алфата и във чужбина и препочитам повече пари и да съм сигурен от колкото да рискувам всеки момент да ме остави на пътя.
По принцип се случва от течове на дюзи дори да не запали двигателя, та не е невъзможно де. :) Ама пък щом палиш нормално...
По темата - Бош Супер дизел на околовръстното и/или НиН сервиз в Дружба по пътя за летището - можеш да попиташ.
Колега знам за някакъв майстор в с. Железница - не съм ходил ама тука дупничани вече зарезаха перничанина и ходят там - разправят, че доста добре се справял
Christweil
04-06-2011, 10:11
По принцип се случва от течове на дюзи дори да не запали двигателя, та не е невъзможно де. :) Ама пък щом палиш нормално...
По темата - Бош Супер дизел на околовръстното и/или НиН сервиз в Дружба по пътя за летището - можеш да попиташ.
да, съгласен съм. Ако вобще не палеше поради теч ясно че може от дюза. Но както каза, тя пали нормално, вмомента я карам и освен ако стъпя по яко газта няма проблем.
обадих се на бош. Във този до летището (НН сервиз) искат 130лв за стенд, във този по околовръсното (супер дизел) 100лв за стенд...
При положение че и двата са официялни Бош сервизи, това 30% разлика е подигравка.
Какво да го правя, ще посетим по евтиня официялен Бош сервиз...
Satanism
04-06-2011, 10:12
Колега, аз да ти кажа, че съм си имал разправии с такава проблемна бошовска помпа и такова гаснене и освен друга нищо няма да помогне.
Сменил съм де що може да се смени по тая помпа, в най-модерния бошовски сервиз в БГ и проблема пак си остана...силно намаля като честота, но си остана...така, че не си хвърляй парите за ремонти, ами си търси направо друга(дали нова, или втора ръка)....че накрая сметката не излиза изобщо
Съжалявам за мнението исках само да помогна, защото и аз имах подобен проблем и се оказа дюза, която пропуска само при силно натоварване и трудно се открива коя е.
мойта и на Коки помпа ги рециклира Бобо, и двамата нямаме ядове оттогава ...
и не сме сменяли цялата, той нещо ги магери там ... но се оправи :) а и на двамата колите ни са с чипове
Christweil
04-06-2011, 15:01
Съжалявам за мнението исках само да помогна, защото и аз имах подобен проблем и се оказа дюза, която пропуска само при силно натоварване и трудно се открива коя е.
Няма проблем, мнението и опити са ценни тука и не изключвам твоето ;)
А как при тев разбрахте че е дюза а не помпа?
Какво наблюдвахте през диягностик?
като ставаше, нямаше ли черен пушък от зад? идеята ми ако дюза пропуска тогава нафтата не може да гори и пуши повече, така мисля де.
Вчера през фиатекускан логнах няколко параметри (измерено налягане, цълта налягане, клапан, и обороти). ще ги постна по късно че сега не мога. Но се вижда че като се форсира яко помпата ъриябва да гони над 1000бар, клапан е на макс 100% но реално още е само около 600~700бар и тогава изклучи.
Обаче странното е че ако не ускорявам яко реално налягане може да стигне над 800бар по логовете без да прави проблем.
тогава проблем е че помпата няма динамика (може да дига налягане но не бързо) това ли е?? това на какво се дължи?
Гони 1 бар или 1000 бара?
Christweil
04-06-2011, 17:41
Гони 1 бар или 1000 бара?
грешка, коригирана ;)
1000бара беше
Няма проблем, мнението и опити са ценни тука и не изключвам твоето ;)
А как при тев разбрахте че е дюза а не помпа?
Какво наблюдвахте през диягностик?
като ставаше, нямаше ли черен пушък от зад? идеята ми ако дюза пропуска тогава нафтата не може да гори и пуши повече, така мисля де.
Вчера през фиатекускан логнах няколко параметри (измерено налягане, цълта налягане, клапан, и обороти). ще ги постна по късно че сега не мога. Но се вижда че като се форсира яко помпата ъриябва да гони над 1000бар, клапан е на макс 100% но реално още е само около 600~700бар и тогава изклучи.
Обаче странното е че ако не ускорявам яко реално налягане може да стигне над 800бар по логовете без да прави проблем.
тогава проблем е че помпата няма динамика (може да дига налягане но не бързо) това ли е?? това на какво се дължи?
е тва е нормален симптом на тръгнала помпа, може да значи че не е тотално фалирала и ще минеш с рециклиране
ако си в БГ, закарай я на бобо, ако не си - не знам:)
ReLeFNIQ
04-06-2011, 23:14
Абе колега дай ще ти дам мойта помпа с 1 месец гаранция Money Back Ама аз не се съмнявам че и след това ще ти служи няма ядове :) Къде ще се занимаваш с рециклиране хем по скъпо ще ти излезе хем повече нерви и време ще ти загуби. Ако не искаш ядове вземай нова, ама няма смисъл...
http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=58593
мойта и на Коки помпа ги рециклира Бобо, и двамата нямаме ядове оттогава ...
и не сме сменяли цялата, той нещо ги магери там ... но се оправи :) а и на двамата колите ни са с чипове
Щом Бобо ги прави не му мисли - опъвай платната на КорабО и право там. Това с официалните сервизи предполагам си разбрал, че в Бг почти нищо не означава
Christweil
11-06-2011, 00:18
Края на приключение:
помпа е била свалена и занесена при бош за стенд и ремонт. Излезне задръстени и износени клапани и доколкото разбрах са ги сменили и трите щото не е ясно кой прави проблем или нещо такова. Но това явно беше прост ремонт (т.е. не най скъпя ремонт).
Днес взех колата, всичко е 6 вече.
Плюс вече всякаш имам чип тунинг от Румен и това без чип... просто след измиване на инеркулер алфичката се роди пак !!
най фрапиращо е като включам климатик. преди нямаше как да потегля, много голям зор беше. сега е все едно да има или да няма климатик включен. може да е комбинация от ремонт на гнп но просто е невероятна разлика.
thecleaner
11-06-2011, 00:25
Края на приключение:
помпа е била свалена и занесена при бош за стенд и ремонт. Излезне задръстени и износени клапани и доколкото разбрах са ги сменили и трите щото не е ясно кой прави проблем или нещо такова. Но това явно беше прост ремонт (т.е. не най скъпя ремонт).
Днес взех колата, всичко е 6 вече.
Плюс вече всякаш имам чип тунинг от Румен и това без чип... просто след измиване на инеркулер алфичката се роди пак !!
най фрапиращо е като включам климатик. преди нямаше как да потегля, много голям зор беше. сега е все едно да има или да няма климатик включен. може да е комбинация от ремонт на гнп но просто е невероятна разлика.
Колата ти днес с направената помпа заработи като 140ка, докато не сгря убаво маслото, после си доиде на 136ца.
Колко кинта ти взеха за този "лек" ремонт
Christweil
11-06-2011, 10:54
Колко кинта ти взеха за този "лек" ремонт
Стенд + ремонт на помпата при Бош излезне около 330 кинта. Като се знае че самя стенд стува 130лв (скъпо но задължително), си прави сметка ;)
А повярвай е лек ремонт щото можеше и да ме ударят с едни 800 и на горе за ремонт само.
Сега работи така че които иска да спори за това че много скъпо, че можеше по евтино и т.н.т няма нужда :)
Стенд + ремонт на помпата при Бош излезне около 330 кинта. Като се знае че самя стенд стува 130лв (скъпо но задължително), си прави сметка ;)
А повярвай е лек ремонт щото можеше и да ме ударят с едни 800 и на горе за ремонт само.
Сега работи така че които иска да спори за това че много скъпо, че можеше по евтино и т.н.т няма нужда :)
Целта ми не беше да споря - просто се информирах `щото при последното "четене" ми беше набила грешка "ниско налягане на горивото".
Christweil
11-06-2011, 11:13
Целта ми не беше да споря - просто се информирах `щото при последното "четене" ми беше набила грешка "ниско налягане на горивото".
Не те визирах колега ;) но като знам какви спорове за глупости текът по форум, превентивно предупреждавам :)
Иначе за ниското налягане, първо провери регулатор на помпата.
А между другото, помпата се праща със регулатор за стенд и дури Бош ти казват дали то е за смяна или не.
Linkestis
11-06-2011, 13:02
Айде айде,все едно си ходил до Италия за нова 166-ца :)
Трябваше на този Румен да му кажеш да ти свали и всмукателния колектор..да го позачисти :) Че и без това в четвъртък се чудеше какво да прави :)
Дано такива ремонти да не ти идват на главата/скоро/ :)
Аз също съм говорил с човек от Бош сервиза при аерогарата и той ми е казвал, че предимно сменят клапанчетата + гарнитурите. Буталцата почти не се сменят.
Joro Alfata
18-06-2011, 03:42
Колеги, отскоро и аз съм с Алфа 166. Много и се радвам, но започнаха проблемчета. Като и натисна педала на газта и гасне. После пали, ама някой път не иска. Какво да правя да ме насочите и при кой майстор? Колата е 2.4 Турбо Дизел 136 кончета.
endeavour
18-06-2011, 17:59
Колеги, отскоро и аз съм с Алфа 166. Много и се радвам, но започнаха проблемчета. Като и натисна педала на газта и гасне. После пали, ама някой път не иска. Какво да правя да ме насочите и при кой майстор? Колата е 2.4 Турбо Дизел 136 кончета.
Здрасти и честито! Ама поне да беше писал откъде си...
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.