PDA

View Full Version : Бутала от1,8 8v в блок от2,0 8v



kendo
05-06-2011, 23:12
Преди да стигна до същността на темата,малко предистория:Става въпрос за Алфа 1,8 8 v .Пътувайки за работа една сутрин колата загуби тяга.Викам си нещо газовата прави проблеми.Обърнах на бензин-същата работа,набих трета и мотора претрака.Биелен лагер.Когато свалих картера намерих две гайки вътре,по една от втори и трети основен лагер.Другите гайки на споменатите лагери ги развих на ръка.Основни лагери превъртели и остъргали каквото могат.Блок и вал естествено за смяна.Поръчах си от Холандия двигател без главата и като пристигна се оказа,че е от 2,0.И понеже имам нови бутала за 1,8 мисля да ги набия в двулитровия мотор.Обаче се оказа,че на 1,8 са с изпъкнало чело,а на 2,0 са с плоско.Притесненията ми са,че може да се разцелуват бутала и клапани.Ще съм безкрайно благодарен на отзовалите се със всякакви съвети.Поздрави

digitalundgrd
05-06-2011, 23:37
Не съм майстор, но ще ти кажа нещо от личен горчив опит....

Филма с различни бутала от тия, където би трябвало да бъдат в блока съм го гледал...В моя случай оригиналните ми бутала бяха с плоско чело, докато тия който ми сложиха в последствие бяха с изпъкнало (бяха по високи)....В крайна сметка колата грам не вървеше, а и други негативни неща се бяха случили с чарколяците за 25 000км...

Тоест моят съвет е да не променяш горивната камера с други бутала и тн, ами най-добре пробвай да "бартеросаш" нещата от 2.0 за такива от 1.8 и да ти е мирна главата ;)

Z:)m
06-06-2011, 17:41
Здравей!
Мотора и така може да се събере, но трябва да го направи човек, на когото му се занимава.
Или с др думи - преди да се сглоби, трябва да се провери "на сухо" дали клапаните и буталата няма да се срещнат, при това в положение на включен вариатор. Ако не ти се занимава с това, още от сега можеш да направиш в/у челата на буталата легла за клапаните. Тъкмо така ще разредиш малко мотора, защото с по-високите бутала, мотора ти ще се сгъсти... и то доста. Това пък от своя страна означава ремап на ЕКУ'то и от този момента нататък ще трябва да ползваш само високооктанов бензин.
Все пак, най-лесния вариант е ако могат от магазина да ти заменят тези бутала с други.
Има и трети вариант - ако могат шийките на твоя колянов вал да се прешлайфат на 1-ви ремонтен размер, то тогава няма да имаш никакви проблеми с последващото сглобяване, защото твоят колянов вал е с по-къс ход, спрямо този на 2,0 ТС.

Успех!

Alfa User
06-06-2011, 18:13
Аз също не бих се заигравал толкова много с части от различни мотори...

П.П. Извинявам се за некомпетентната намеса, но защо буталата от 1.8 да са с изпъкнало чело ?!?
Моите не са :

http://clubalfaromeo.com/forum/attachment.php?attachmentid=70766&d=1302889203

Z:)m
07-06-2011, 15:47
Аз също не бих се заигравал толкова много с части от различни мотори...

П.П. Извинявам се за некомпетентната намеса, но защо буталата от 1.8 да са с изпъкнало чело ?!?
Моите не са :

http://clubalfaromeo.com/forum/attachment.php?attachmentid=70766&d=1302889203


Това е направено от производителя така, че при еднакви глави на двигателите, да се компенсира по-късия ход на буталото и да се запази степента на сгъстяване 10:1.
Когато казваме изпъкнало чело на бутало, може да означава и, че разстоянието от буталния болт до челото на буталото е по-голямо, а не задължително челото да е с полусферична форма.
При 1,7 ТС например, челото на буталото хем е по-високо, хем е и изпъкнало, т.е. има по-голямо разстояние от буталния болт до челото + полусферична форма, защото освен по-малък ход, има и по-малък диаметър на буталото.

nicola 59
07-06-2011, 17:02
Това е направено от производителя така, че при еднакви глави на двигателите, да се компенсира по-късия ход на буталото и да се запази степента на сгъстяване 10:1.
Когато казваме изпъкнало чело на бутало, може да означава и, че разстоянието от буталния болт до челото на буталото е по-голямо, а не задължително челото да е с полусферична форма.
При 1,7 ТС например, челото на буталото хем е по-високо, хем е и изпъкнало, т.е. има по-голямо разстояние от буталния болт до челото + полусферична форма, защото освен по-малък ход, има и по-малък диаметър на буталото.

Колега може ли да ми кажеш ,ако знаеш размера на буталото и хода на 1.7 и на 1.8 за да видя разликата .

Furious 155
07-06-2011, 17:34
Колега може ли да ми кажеш ,ако знаеш размера на буталото и хода на 1.7 и на 1.8 за да видя разликата .
Ето данните от мануала за 8 клапановия мотор - реално 1.7 е с 83.3-4мм, а 1.8 и 2.0 са с 83.94-97мм

mitaka_cs
07-06-2011, 17:36
Колега може ли да ми кажеш ,ако знаеш размера на буталото и хода на 1.7 и на 1.8 за да видя разликата .

1.7 - 83.4 mm бутало, ход 80 mm
1.8 - 84 mm бутало, ход 80 mm
2.0 - 84 mm бутало, ход 90 mm

Оп, Furious 155 ме изпревари с 2 мин;)

Gosheto30v6 (http://clubalfaromeo.com/forum/member.php?u=12923) на двулитровия 8-клапанов т.спарк е сложил бутала от 1.6 боксер заради турбо-конверсията.
Ще следим и те как ще се представят http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=17468&page=16

nicola 59
07-06-2011, 17:53
Това е направено от производителя така, че при еднакви глави на двигателите, да се компенсира по-късия ход на буталото и да се запази степента на сгъстяване 10:1.
Когато казваме изпъкнало чело на бутало, може да означава и, че разстоянието от буталния болт до челото на буталото е по-голямо, а не задължително челото да е с полусферична форма.
При 1,7 ТС например, челото на буталото хем е по-високо, хем е и изпъкнало, т.е. има по-голямо разстояние от буталния болт до челото + полусферична форма, защото освен по-малък ход, има и по-малък диаметър на буталото.


Ето данните от мануала за 8 клапановия мотор - реално 1.7 е с 83.3-4мм, а 1.8 и 2.0 са с 83.94-97мм


1.7 - 83.4 mm бутало, ход 80 mm
1.8 - 84 mm бутало, ход 80 mm
2.0 - 84 mm бутало, ход 90 mm

Оп, Furious 155 ме изпревари с 2 мин;)

Зачи не е само ФУРИОУС ,а е ФАСТ И ФУРИОУС . Сега по темата .Зададох този въпрос защото се усъмних в думите на колегата ЗМ ,че на 1.7 е по малък хода от на 1.8 ,аз знам ,че разликата е минимална и то само в буталата и вие сега го доказахте с цифри .1.7 на практика е около 1750 кубика а 1.8 е около 1798 кубика и не може да има толкова голяма разлика като по малък ход и по малко бутало и само за 50 кубика разлика. И ако буталата на 1.7 са изпъкнали ,което не знам дали е така ,защото на моята за щастие още не съм ги виждал ,а и нямам желание да ги виждам ,то това се дължи на факта че 1.7 няма вариатор и мотора е малко по форсиран ,а не за да компенсира някаква разлика в хода ,защото такава няма.

mitaka_cs
07-06-2011, 18:02
Z:)m е писал само верни неща. Чети пак.
Челата на буталата на 3-те мотора са различни, за да се докара една и съща ст. на сг. 10:1 с една и съща глава и 3 различни кубатури(1749, 1773, 1995).

Flame
07-06-2011, 19:48
А какво ще стане ако сложим бутала от 2.0 на 1.8,как ще повлияе на мотора различния ход на буталото?Как ще повлияе това на компресията,и трябва ли да се смени и коляновия вал?

thecleaner
07-06-2011, 19:59
А какво ще стане ако сложим бутала от 2.0 на 1.8,как ще повлияе на мотора различния ход на буталото?Как ще повлияе това на компресията,и трябва ли да се смени и коляновия вал?

Ако сложиш бутала от 2,0 на 1,8 нищо нема да стане. Ако смениш и биелите заедно с буталата, вече едните са по дълги на(1,8) от другите ще стане сбироток защото и вала мисля че е различен. За да имаш 2,0 матор трее дъно от 2,0 и става както си трябва.

Z:)m
08-06-2011, 12:08
А какво ще стане ако сложим бутала от 2.0 на 1.8,как ще повлияе на мотора различния ход на буталото?Как ще повлияе това на компресията,и трябва ли да се смени и коляновия вал?

Степента на сгъстяване ще падне под 10:1.
Ако след това решиш да смениш и коляновия вал, то тогава задължително трябва да смениш и биелите. Заради по-дългия ход на коляновия вал при 2.0 ТС, биелите са по-къси с около 5мм. При това положение обаче се получава все едно на 2.0 ТС двигател да се сложат бутала от 1,8 ТС. Тази процедура вече, ще повиши степента на сгъстяване над 10:1.

Flame
08-06-2011, 22:55
Ако сложиш бутала от 2,0 на 1,8 нищо нема да стане. Ако смениш и биелите заедно с буталата, вече едните са по дълги на(1,8) от другите ще стане сбироток защото и вала мисля че е различен. За да имаш 2,0 матор трее дъно от 2,0 и става както си трябва.
А,аз нищо неща,брат,просто си питам че ми беше интересно.Аз така си и мислех че нищо не се случва-хах

kendo
09-06-2011, 17:09
Слагам плоските бутала,да ми е мирна главата.И още едно питане имам.Защо двулитровия двигател има пръскалки за масло в ризите,а на 1.8 няма

Furious 155
09-06-2011, 17:21
Слагам плоските бутала,да ми е мирна главата.И още едно питане имам.Защо двулитровия двигател има пръскалки за масло в ризите,а на 1.8 няматова питане директно към италия може да го запратиш :). И аз си искам маслените пръскалки, ама на...
Иначе пък заради изпъкналостта на буталата на 1.8, реално имат малко по-голяма площ на повърхносттта и топлината бива една идея по-добре пренасяна... уж...

митака-пловдив
09-06-2011, 18:14
.......защо двулитровия двигател има пръскалки за масло в ризите,а на 1.8 няма



Защото е единствения истински 4 цилиндров агрегат който заслужава това купе :)

kendo
09-06-2011, 22:21
Защото е единствения истински 4 цилиндров агрегат който заслужава това купе :)
Две мнения по въпроса няма.Като знам какво правеше със стария мотор,представям си какво ще е с двулитров нов.Много съм радостен и от факта,че към двигателя като бонус момчетата от Холандия ми пратиха нови кабели,дюзи,свещи ,всички датчици по двигателя и маслен радиатор с конзолата.Утре си вземам вала от майстора,във вторник трябва да пристигнат и новите бутала и живот и здраве до края на седмицата съм на линия:wow:.

Furious 155
09-06-2011, 23:20
Две мнения по въпроса няма.Като знам какво правеше със стария мотор,представям си какво ще е с двулитров нов.Много съм радостен и от факта,че към двигателя като бонус момчетата от Холандия ми пратиха нови кабели,дюзи,свещи ,всички датчици по двигателя и маслен радиатор с конзолата.Утре си вземам вала от майстора,във вторник трябва да пристигнат и новите бутала и живот и здраве до края на седмицата съм на линия:wow:.Ехее, то ако има още такива нови неща има и други за обновяване на агрегата ;)

kendo
11-06-2011, 23:39
Ехее, то ако има още такива нови неща има и други за обновяване на агрегата ;)
Ех,щеше ми се всичко да е ново ама не е .Само кабелите са новички,