PDA

View Full Version : ламбда ту има грешка ту няма



flipz
08-06-2011, 20:13
Здравейте, след диагностика при "техник в сервиз" ми каза, че имам грешка на ламбда сондата. Изчисти я и колата работи известно време, но грешка не се появи. Закупих си необходимите кабели и днес успях да си направя диагностика и се оказа, че отново има грешка. Изтрих я и за сега няма .. възможно ли е да има слаба връзка на клема или нещо заради катализатора ?

* при WV диагностиката почти винаги давала грешка на maf сензора. Да не би и при нашите коли да има неправилни отчитания ?

Ilko Ivanov
08-06-2011, 21:07
Е поне кажи каква е грешката, имаш ли газова у-ба, дебитомера как е...
Тези неща имат значение.
Това, че си си купил кабел далеч не означава, че можеш правилно да си диагностираш колата... Най много да си купиш и смениш нещо дето не трябва.
Не се обиждай, но това е истината. Никой не се е родил научен, но се замисли искаш ли да се учиш на собствената си кола и колко ще ти струва?
П.П. И това за VW не е вярно.

flipz
08-06-2011, 22:02
Това за WV го твърди, човек който има сервиз .. мен лично не ме интересува, но като мнение споделих.
Ако не се уча на моята кола то няма на коя, първо вярвам на себе си като инженер след това на техниците в сервиза без техническо образование и не винаги с много опит.
Това, че са се научили да демонтират и монтират дадена част не ги прави майстори, както и това, че ремонтират опели много повече от нашите алфи.
И между другото първо ходих на диагностика както споменах и техника там ми каза точно това: грешка в ламбдата, трябва да я смениш. :big_bow_down:

Грешката беше P1 или C1 щях да се задуша от изгорелите газове ако бях останал още малко в гаража :)

След изчистване, колата поработи 5 мин и не се появи на ново. Но определено пишеше, че е ламбда.

Ilko Ivanov
08-06-2011, 23:09
Е щом имаш необходимото образование - успех с ремонта.
Все пак обърни внимание на това -

...каква е грешката, имаш ли газова у-ба, дебитомера как е...


П.П Пише се VW а не WV, ако става въпрос за Фолксваген.

kolev
09-06-2011, 11:14
това като оня виц- кажи ми като знам какъв инженер съм, как да отида на доктор :)
ламбда сондата е обратната връзка на ЕКУ-то. когато то запише грешка от нея, значи е получило сигнал който не е очаквало. това естествено може да означава че сондата може да е капут, може да е тръгнала на умирачка. но също означава че може проблема да е в датчиците по които се прави смесообразуването, може също проблема да е механичен и той да влияе на смесообразуването. може и да е от друго - примерно газова.
както виждаш, не е достатъчно само да прочетеш грешката, но трябва да я интерпретираш, трябва да намериш възможните причини и една по една да отпаднат.

oem
09-06-2011, 11:21
Зависи точно каква е грешката на ламбдата. Има поне 5 различни номера на грешки.

flipz
09-06-2011, 16:20
Не съм инженер по всичко разбира се .. успешно практикувам титлата 6-та година :)

Та по темата, днес закачих колата, преди да съм запалил т.е. само на контакт грешката си я нямаше (нормално) вързах лаптопа с удължен кабел usb в купето и я подкарах. Изминах 4км градско и 6 извънградско, като я карах по спортно до 4500 оборота :) Преди да обърна за да се върна към гаража погледнах и нямаше отчетена грешка. Прибрах се и отново нямаше.

Бях пуснал лаптопа да записва какво става на декстопа, но за съжаление програмчето крашна и не успях да възстановя temp файла.

Явно тази грешка се появява когато си иска. Гледах известно време и графиката, но не видях някакви аномалии, оборотите на двигателя бяха постоянни (докато беше студена преиграваха с +/-10)

* след изчистването на грешката предходният ден, колата се държеше много по- динамично на пътя.
Идеята ми е не сам да си отстраня проблема и да си сменя ламбдата, но да се насоча какво е и да не ме въртят в сервиза: СТРАХ ме е от майстори вече.
За съжаление не знам добър сервиз в Бургас, който да посетя. Търси се ... ще я дебна когато отново ще се появи и ще проверя точно каква е.

Majed_146
09-06-2011, 23:33
Бацка здравей, спортното каране започва от 4500 :) до 4500 е пенсионерска работа :) :metal: поне за Бензиновите :metal:, а пък за майсторите... да имаш право да те е страх. другото нали знаеш: дипломата не прави човека... и съвета ми е да слушаш хора, които разбират в този форум, но с този тон няма да ги намериш :) успех с грешката

и аз ще повторя на колегите въпроса от преди... има ли колата газ?? и ако има виж там дали случайно имаш някакъв проблем с настройките!

flipz
10-06-2011, 01:24
Аз слушам и разсъждавам над всяка информация, както и чета :)
Колата няма газова уредба, карам си на А95.
* газовата уредба не се монтира заводски и щом не е спомената => да няма :drive:
За дебитомера нищо не мога да твърдя, защото не знам дали всичко му е наред. Правил съм проба да го изключа и тогава колата се побърква буквално. Практически си ми върви добре рядко но и 210 по магистралата без проблем .. но като се изтрие грешката е по- жива, а иначе по спъната на ниските обороти. Сега ще чакам пак да изскочи грешката и ще видим. Снабдих се с FiatECUScan 2.6 на Български кракната и работи добре.

flipz
12-06-2011, 23:44
Изминах ~ 200 км след като си изчистих грешката и все още не се е появила. Имам и градско 50 км ... Карал съм до 170 км/ч по магистралата.
:prescription: (няма диагноза)

flipz
14-07-2011, 15:47
Ето я прословутата ми грешка:
* "причина за тази грешка - късо съединение към маса (текущо състояние е след удар / Наличен)"
pic (http://213.91.140.50/auto/lambda/1.jpg)

След изтриване на грешката не се появява ~ 1000 km но аз мисля, че това е свързано с това дали е сухо времето. Мисля, че когато вали става нещо. Прегледах кабела от буксата до ламбдата не изглежда ударен или прекъснат.

Когато има отчетена грешка дава: pic (http://213.91.140.50/auto/lambda/2.jpg) Lambda senzor integrator: 0 * след изтриване на грешката започва да отчита стойности. също така преди изтриването дава Senzor status: Cold т.е. студен.

Ламбдата ми е с 4 кабелчета т.е. с подгряване.

След изчистване: pic (http://213.91.140.50/auto/lambda/4.jpg)
pic2 (http://213.91.140.50/auto/lambda/6.jpg)

flipz
17-10-2011, 16:05
Този път направих 1000км без грешка .. близо два месеца каране. Няма да я сменя, докато не се развали нацяло. Има едно съединение на гърнето, което го държи за купето в предната част .. непосредствено след ламбдата и определено е за смяна, на завой, когато вляза по смело притропва и се чудих дали не е каре, това онова ...
мисля, че то като хлопне по здраво и тогава ламбдата отчита грешка .. скоро ще го сменям с маслото.