View Full Version : алфа 146 1.9 ТД Загрява
hunter1989
09-06-2011, 20:45
Колеги здравейте . Искам да попитам дали е нормално да ми загрява колицата . Като излезна на дълъг път и натисна малко повече колата (160 + ) и температурата отива към делението след 90 градуса. А и ми направи впечатление че като пусна климатика перката не тръгва да се върти на бавна степен , а май трябва .
Satanism
09-06-2011, 21:29
Колеги здравейте . Искам да попитам дали е нормално да ми загрява колицата . Като излезна на дълъг път и натисна малко повече колата (160 + ) и температурата отива към делението след 90 градуса. А и ми направи впечатление че като пусна климатика перката не тръгва да се върти на бавна степен , а май трябва .
Не, не е нормално.На първо време си смени тапата на казанчето с антифриз.2лв от почти всеки магазин за италиански кошове.после си измий радиаторите...
И при мен е така, както го описваш. Същото като съм натоварен и се изсилия с 120-130 нагоре по някой баир.
hunter1989
10-06-2011, 11:40
А къде се намира въпросната тапа на казанчето ? За радиатора мога да кажа че е чист защото го сменях преди 2 3 месеца , но все пак ще отида да го пръсна. Мен ме съмнява перката да не би да е дефектирала и да не работи като хората .
А къде се намира въпросната тапа на казанчето ?
Според мен колегата имаше предвид тапата на разширителното казанче - там от където доливаш антифриз. Като дигнеш капака между акомулатора и десния калник.
Този филм съм го играл с Волвото - или си намираш някой, който може да разкопчае радиатора и да го изчистите с шомпол и след това да го закопчае или слагаш нов радиатор и температурата ще се закове на 90 гадуса. След 3-4 опита с к`ви ли не препарати и разни бльоди да го измия накрая го разкопчах и вътре половината ребра бяха направо бетонирани.
hunter1989
10-06-2011, 15:08
От тапата не е . Държи си налягане както трябва . Колата е карана само с антифриз , по съединенията няма никакви отлагания и ме съмнява радиатора да е запушен. Ще видя тези дни да направя една промивка с оцет да видя какво ще излезе , ако не стане нищо перката с копче и лятото постоянно да върти. Но при нормално каране нямам проблем само на дълго като я настъпя повече от нормалното.
От тапата не е . Държи си налягане както трябва . Колата е карана само с антифриз , по съединенията няма никакви отлагания и ме съмнява радиатора да е запушен. Ще видя тези дни да направя една промивка с оцет да видя какво ще излезе , ако не стане нищо перката с копче и лятото постоянно да върти. Но при нормално каране нямам проблем само на дълго като я настъпя повече от нормалното.
Виж дали ти го прави лятото по светофорати в София. Аз като не съм на климатик лятото по светофарите ми се пуска перката и то малко преди чертичката между 80 и 120.
/ето ти една друга тема, може да ти помогне http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?p=752295#post752295
* Сигурен ли си че антифриза ти е качествен и нивото на казанчето е нормално, както и нивото на маслото: маслото също отвежда голяма част от температурата на двигателя към резервоара за охлаждане (картера).
* Преди 2 дни и на мен ми направи впечатление, че служебната ни кола (opel combo 1.7) също работеше на точно 90 градуса от както се стопли повече времето.
Моята е бензин и без климатик работи на ~80 а с климатик на ~85.
Ако имаш запушване или не е убезвъздушена системата ще грее повече. Ако имаш познат с кабел, можете да я закачите и да гледате ECU дали има грешка на колко точно се вкл. перката 1- степен, 2-степен.
Според мен е нормална темп особенно с климатик и скорост над 130км/ч.
* перката:
1 степен 92 включва 88 изключва
2 степен 97 включва 92 изключва
Ако имаш запушване или не е убезвъздушена системата ще грее повече.
1.9тд май се убезвъздушават сами
hunter1989
11-06-2011, 08:17
На климатик държи по висока температура от 90 . Но той вече и не работи , а и перката не се върти като го пусна . Иначе в задръстване си пуска перка една идея след 90 и като цяло не ми загрява . Само на климатик и на дълго с пълна газ.
На климатик държи по висока температура от 90 . Но той вече и не работи , а и перката не се върти като го пусна . Иначе в задръстване си пуска перка една идея след 90 и като цяло не ми загрява . Само на климатик и на дълго с пълна газ.
Не мога да разбера, какво те притеснява, колега!
Щом не минава 100 градуса и не изхвърля антифриза, значи всичко е наред. 160км/ч за тая печка си мисля, че е на предела. Освен това, сигурен ли си, че датчика ти показва точно температурата. Мотора също не е първа младост.
Карай си я и не ръчкай излишно!
Иначе темата е от вида: " колата ми гори малко-какво и е!?"
infernus
11-06-2011, 11:58
Не мога да разбера, какво те притеснява, колега!
Щом не минава 100 градуса и не изхвърля антифриза, значи всичко е наред. 160км/ч за тая печка си мисля, че е на предела. Освен това, сигурен ли си, че датчика ти показва точно температурата. Мотора също не е първа младост.
Карай си я и не ръчкай излишно!
Иначе темата е от вида: " колата ми гори малко-какво и е!?"
+1 :clap: :respect: Евала дядя точно казано.
Май верно само се чудите какво да ровите по колите :no_no_no:
Satanism
11-06-2011, 15:39
Колеги, аз такава печка я карах с 200 по километраж в продължение 15тина КМ преди Пловдив и температурата ми НИКОГА не е качвала над един косъм над 90....освен когато ми беше думнала гарнитурата...така че такава печка нормално няма да ходи над 90 градуса....
Благодаря ти за този пост!!! От няколко дни моята правеше така,вчера й смених датчика на термостата, тъй като на таблото ми измерваше 100-110, а с външен уред измерихме 90 на главата! Е ДНЕС пак ми мръдна стрелката на 92, почти веднага падна! А до сега не е мърдала от 88градуса, както я дават по книга!!!!!!!!!!!!!!! Дразни ме така като прави! Да я ровя ли? Да промивам ли системата? Да не е от електрониката някъде? Буксата на датчика да е? Е*а си!
(установи се,че имам само 1 датчик - за термост,за перка и глава)
Благодаря ти за този пост!!! От няколко дни моята правеше така,вчера й смених датчика на термостата, тъй като на таблото ми измерваше 100-110, а с външен уред измерихме 90 на главата! Е ДНЕС пак ми мръдна стрелката на 92, почти веднага падна! А до сега не е мърдала от 88градуса, както я дават по книга!!!!!!!!!!!!!!! Дразни ме така като прави! Да я ровя ли? Да промивам ли системата? Да не е от електрониката някъде? Буксата на датчика да е? Е*а си!
(установи се,че имам само 1 датчик - за термост,за перка и глава)
Нищо и няма на колата,не я ръчкай.
infernus
12-06-2011, 14:06
Само си представи че може да ти се ебава уреда на таблото и ти да разкостиш колата нищо...
затова мери с термометъра, и така. Но и според мен стига сте се ровили в глупости, точно такива дреболии са най трудни за диагностика....
Само си представи че може да ти се ебава уреда на таблото и ти да разкостиш колата нищо...
затова мери с термометъра, и така. Но и според мен стига сте се ровили в глупости, точно такива дреболии са най трудни за диагностика....
точно това се сетих и аз снощи. да го отворя и да го почистя ли??? :hmm: добре, че поне 5 пъти съм го свалял до сега.
infernus
12-06-2011, 16:36
Леко само да не преебеш пласмасовата гривна дето е на два болта,че точно там дето са болтовете прегаря от жегата и се нацепва и после може да се счупи. И все пак това е предположение само..
Предположение,но го чух и от един майстор. Та натежа достатъчно и мисля да му се доверя. Тези дни пак ще пиша.
Колеги здравейте . Искам да попитам дали е нормално да ми загрява колицата . Като излезна на дълъг път и натисна малко повече колата (160 + ) и температурата отива към делението след 90 градуса. А и ми направи впечатление че като пусна климатика перката не тръгва да се върти на бавна степен , а май трябва .
Провери датчика на радиатора, ако не си го направил вече. При мен беше заминала първата степен, а уж датчика ми беше на няколко месеца.
Леко само да не преебеш пласмасовата гривна дето е на два болта,че точно там дето са болтовете прегаря от жегата и се нацепва и после може да се счупи. И все пак това е предположение само..
Оказа се, че и уреда не е отчитал правилно. След като разглобих таблото, само не успях да махна самата стрелка от оста на уреда и с леко надигане пръснах на намотките контактен спрей. Впрочем въртях стрелката на ръка по целия й оборот, мисля че и това раздвижване е помогнало, тъй като не играе над 88 градуса... (горе долу като проблема с чистачките и металните чукчета,които опираха на едно и също място и не правеха контакт в последствие).
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.