PDA

View Full Version : Проблем при палене - 1.8 TS



Alfa User
10-06-2011, 22:58
Колеги, от известно време колицата ми прави едни номера при палене - вкарвам ключа, давам контакт, изгасва чек-лампата "Alfa code" и при опита да запаля се чува само едно тихичко "цък" ... Нищо друго не става. Не примигват лампи по таблото, никакъв друг шум не се чува - само това гадно "цък". Колата пали след няколко опита (понякога и след 15...) и всичко си е на ред.
Първоначално мислех, че е нещо от клемите на акумулатора - но няма никакви признаци за това. После реших, че е стартер, и го смених. Оправи се привидно за известно време, и пак започна с магариите. При последния ремонт на мотора (когато сваляхме главата) се възползвах от удобния случай, и на настоящия ми стартер направихме пълна ревизия - от оригиналните части остана само цилиндричната коруба. Да, ама не - както казваше Бочаров. След седмица пак се "израдвах" на онова предателско цъкване и отказ да запали.
Та питането ми е породено от подмятане на колега - възможно ли е този проблем да е от клемореда на контактния ключ, и ако да - ще имам ли главоболия с подмяната заради чипа в ключа и как ставя тази подмяна ???
В AXM-Auto видях, че клеморед TRW е 16,50лв, което е нищожна цена ако ще ми реши проблема, но все пак - какво мислите вие ?

mordohy
10-06-2011, 23:50
Аз залагам на масата на мотора!
Ако не беше сменил стартера, щях да ти кажа , че са четки, но....
Идеята за клемореда на ключа не е лоша, но ако ставаше въпрос за Москвич или Жигула.
На нашите ключа командва реле.
Виж тука по линията : клема 30 ; клема 87; щекер и накрая клемата на самия стартер- може да се помисли!
Плюса идва на клема 30 на релето, излиза през кл. 87, после през щепселното съединение отива на стартера.
Значи реле, щепсела и самата букса .
Тука рови, но първо масата!
Успех!

thecleaner
11-06-2011, 00:00
Я си погледни и маховика, че на тия бегачи понякога изчезва по некои зъб ако е карано дълго време с прецакан стартер ;)

mordohy
11-06-2011, 00:08
Я си погледни и маховика, че на тия бегачи понякога изчезва по некои зъб ако е карано дълго време с прецакан стартер ;)
Казва, че е едно леко цък, което ме навежда на мисълта, че тоя звук е от релето. Ако е маховика ще е яко стържене!

thecleaner
11-06-2011, 00:14
Казва, че е едно леко цък, което ме навежда на мисълта, че тоя звук е от релето. Ако е маховика ще е яко стържене!

Аз не оспорвам, гониме варианти какво да гледа утре Алекс. ;) Може да е некадърно оправен стартер, знае ли човек.

mordohy
11-06-2011, 00:35
Аз не оспорвам, гониме варианти какво да гледа утре Алекс. ;) Може да е некадърно оправен стартер, знае ли човек.
Може!
То по принцип си хвърляме боб, ама току-виж сме познали!
Да си види първо масата на мотора, а после да тръгне по линията на релето и щепсела. Щото тия вариянти са ми разгонвали фамилията!:big_heat:.
Ако е имал стартер с умрели четки, много е възможно и релето да е нагоряло. Нали знаеш, че умрат ли четките и тока на шалтера се вдига опасно!
Впредвид часа:cheers:

Alfa User
11-06-2011, 10:56
Не знам колко кадърно е оправен стартера, но му се промени звука при палене, което някак не ме кефи.
Много благодаря за помощта, но понеже нямам много време да се ровя, да подскажете къде точно да гледам за масата на мотора, че досега не съм чоплил по тоците на колата ... :dunno:

TS
11-06-2011, 18:03
Я си погледни и маховика, че на тия бегачи понякога изчезва по некои зъб ако е карано дълго време с прецакан стартер ;)

Мани недей,че маховик е зле. :jason2: Тоя моя беше от здравите :devil: Но все пак поглени и маховика отдолу има възможност да се види и аз така,стартер,стартер и накрая - 15 зъби от маховика :) Когато всичко е наред,не се чува как върти просто.

Alexandrov70
11-06-2011, 21:44
всичко това се оправя с един мултицет.ако е маса- слагаш единият от кабелите за подаване на ток от минуса към която си изберш метална част на мотора(на главата),ако е от релето - мериш на задържан ключ в позиция стартер дали на съответните клеми има 12 волта(на силовата верига на релето).ако има отвиваш силовият кабел на стартара, зачистваш накрайника със шкурка ,стягаш и палиш.ако и това не даде резултат -ревизия на стартера.

Alfa User
11-06-2011, 22:21
Стартера и кабелите му са ревизирани.
Днес чистих и клемите на акумулатора, на плюсовата букса имаше една разхлабена кабелна обувка ... не знам дали е имала значение, ще видим нататък.
Прегледах за разхлабени кабели или зацапани такива (по местата на свързване), но като че ли нямаше нищо странно.
Така и не можах да си визуализирам къде може да е тази маса на двигателя ...

Max
12-06-2011, 18:20
Стартера и кабелите му са ревизирани.
Днес чистих и клемите на акумулатора, на плюсовата букса имаше една разхлабена кабелна обувка ... не знам дали е имала значение, ще видим нататък.
Прегледах за разхлабени кабели или зацапани такива (по местата на свързване), но като че ли нямаше нищо странно.
Така и не можах да си визуализирам къде може да е тази маса на двигателя ...

Доколкото помня към скоростите има закачена маса, точно под кошницата на акумулатора.

митака-пловдив
14-06-2011, 19:43
Стартера и кабелите му са ревизирани.
Днес чистих и клемите на акумулатора, на плюсовата букса имаше една разхлабена кабелна обувка ... не знам дали е имала значение, ще видим нататък.
Прегледах за разхлабени кабели или зацапани такива (по местата на свързване), но като че ли нямаше нищо странно.
Така и не можах да си визуализирам къде може да е тази маса на двигателя ...



Просто проследи черния дебел кабел от акумулатора,къде е хванат към мотора.Има още едни кабели за маса които така и не съм гледал за какво са,хванати са с 8мм гайки на капака на клапаните.Вървят с големия сноп кабели над дюзите.Иначе веднага ми идва една идея как да пробваш :) ама ще ти трябва още един човек,да даде с кабел,маса по двигателя някъде.

vaklinator
14-06-2011, 22:43
Всичко е много странно.
Аз бих си проверил контактния ключ и .... но когато гоори за екзотиката 155 1.8TS MY.95 Sport -немога да знам какви фири са им останали на жабарите.
ПП само на тая модификация са слагали каквото им е останало от складовете
Свършили са централите АВС- ами няма да има тая, свършило друго ми няма да има реглаж на фаровете, свършили щорите отзад, ми няма да има щори... баси майка*а

Alfa User
14-06-2011, 22:53
Ааааа, не така с рогите ...
Моята си има щори отзад, па на Мариян имала даже и ABS ... ма за ел-фаровете май верно не са останали чаркове :)
Последно се ориентирам към преглед на клемореда - нищо чудно за тия 15 години вярна служба под знамената да се е за*рал с нагар и други ла*на - ма тоя преглед ще може да стане най-рано в събота кат гледам ...

155_8000rpm
17-06-2011, 20:56
Ааааа, не така с рогите ...
Моята си има щори отзад, па на Мариян имала даже и ABS ... ма за ел-фаровете май верно не са останали чаркове :)
Последно се ориентирам към преглед на клемореда - нищо чудно за тия 15 години вярна служба под знамената да се е за*рал с нагар и други ла*на - ма тоя преглед ще може да стане най-рано в събота кат гледам ...

И все пак като си решил да провериш клемореда,ако не е от него хвърли един поглед и на маховика.

---------- Post added at 20:56 ---------- Previous post was at 20:51 ----------


Казва, че е едно леко цък, което ме навежда на мисълта, че тоя звук е от релето. Ако е маховика ще е яко стържене!
Ще е стържене,ако изронен един зъб,ама ако са наяколко поредни ще си цъка стартера в опит да завърти докато му омръзне....

Alfa User
17-06-2011, 23:09
Май е клеморед, защото колата пали един път на третия опит, друг път - на десетия, без да прилагам някакви други въздействия. Ако е изронен маховика, как ще запали, без да се превърти въпросното колело до здрав зъб ???
Така че засега отхвърлям лошия вариант, тия дни кат дойдат некви кинти ще ходя да свалят и почистят клемореда - което може да направя и аз, ако някой сподели личен опит как точно става (щото знам, че си има някакви чалъми...).

thecleaner
17-06-2011, 23:31
Май е клеморед, защото колата пали един път на третия опит, друг път - на десетия, без да прилагам някакви други въздействия. Ако е изронен маховика, как ще запали, без да се превърти въпросното колело до здрав зъб ???
Така че засега отхвърлям лошия вариант, тия дни кат дойдат некви кинти ще ходя да свалят и почистят клемореда - което може да направя и аз, ако някой сподели личен опит как точно става (щото знам, че си има някакви чалъми...).

Не ща да влизам в спорове и пререкания но маховика се вижда лесно дали е ок, или щото аз съм казал нема да си направиш труда да го погледнеш. Колата си е е ваша вие си я оправяйте.

Alfa User
18-06-2011, 01:00
Изобщо не става въпрос за спорове. Оценявам всяко мнение за помощ. По ред причини за момента не мога да гледам и чопля каквото и да е по колата, затова и само си размишлявам.