PDA

View Full Version : Alfa Romeo 33 1.5IE



daka9011
12-06-2011, 12:18
Двигателя ми беше блокиран , отворих го смених основни и биелни лагери и нов колянов вал като преди вота ги намазах с малко грес после го сглобих . Налях Selenia Gold , колата запали карах е 1 км и пак почна да трака мотора мисля че не се смазват лагерите от това ? Сигорно маслената помпа не работи ?

kolev
12-06-2011, 15:27
ами забоди един манометър да видиш налягането.

daka9011
12-06-2011, 20:37
източих маслото , почнах да отвиавам картера ама се затрудних с болтвоте над гредата , остана само 1 там утре ще го махна да видя помпата ...

kiko73
13-06-2011, 08:24
Има голяма вероятност с греста да си запушил отворите, през които се смазват лагерите. Това естествено, ако всичко преди това е било премерено и е било допустимо просто да смениш лагерите без шлайф на вала, щото на блокирал двигател най-често не се прави така. Това с греста е голяма глупост - който ти го е казал....

Bobi_33
13-06-2011, 23:49
А колега, сигурен ли си, че си сглобил правилно мотора? Може да си обърнал някоя пета на някой цилиндър и става салата, при това за нула време.:afro:

daka9011
17-06-2011, 14:24
Има ли някакъв начин да се отпушат дупките на коляновия вал без да се разглобява?? :)

RUSEV-BGR
17-06-2011, 23:14
Да с помоща на Надин!

kiko73
18-06-2011, 10:05
Ся ще ти понапиша как се прави основен ремонт - пояснявам, че не съм майстор и това не ми е работата, просто съм гледал и сигурно много неща ще пропусна ама все пак ще можеш да си направиш някакви изводи
Значи сваляш главата и отбелязваш със стрелки и номера по посока към ангренажа ориентацията на буталата, вадиш буталата едно по едно и веднага им завиваш петите като също бележиш номер на петата и мотовилката (или както там се казва). След това започва меренето - с тариран микрометър се мери елипсата на кол. вал (ако не е надран) и буталата, с една джаджа се мери елипсата на цилиндрите и се преценява какво ще се шлайфа, ризи ли ще се набиват, бутала ли ще се сменят, проверява се за хлабина в пистолните болтове и т.н. Естествено трябва да знаеш колко е допустимото отклонение за всяко едно измерване - става въпрос за стотни от милиметъра.
Обръщаш главата и сипваш бензин върху клапаните - ако протече през смукателните или изпускателните отвори имаш и проблем с главата - тъй като при домашни условия едва ли можеш да си паснеш клапани и да провериш дали е пукната я носиш в сервиз където да я шлайфат и обслужат. Ако клапаните държат може да минеш само с шлайфане и смяна на гумички.
След като ти дойдат шлайфаните и паснати чаркове започва сглобяването - блока се измива отново на пароструйка, като в рамките на 5 минути трябва да се подсуши и намаже обилно навсякъде с масло да не ръждяса, продухват се всички отвори.
Почистваш и продухваш вала, поливаш обилно с масло и започваш да затягаш биелите една след друга на местата където ще лежат след това - това се прави с цел да се провери дали някой от лагерите няма да затегне.
След като си проверил биелните лагери и за проба си сложил по един сегмент в цилиндрите да провериш как лежи монтираш коляновия вал, като пак предварително си продухал отворите и полял обилно с масло - В аутодатата ще намериш с каква сила се затягат петите. Внимавай да не размениш петите - тогава става мазало! След стягането валът трябва да се върти на ръка и да не затяга никъде, ако затяга - пак ще изтропа. След затягане се мери аксиалния луфт на вала - мисля, че е около 0,04 от милиметъра - там играта е с аксиалните втулки.
Започваш да монтираш буталата - пак яко масло - не грес! - слагаш бутало, стягаш, въртиш вала, поставяш отгоре ръката - трябва при движение надолу да я засмуче, ако някъде затяга - спираш, разглабяш и проверяваш какво не се е получило.
Проверяваш маслената помпа - почистването на клапана е задължително, сипваш и масло и завърташ на ръка - трябва да я монтираш пълна с масло.
След това е лесната част монтираш картери, глава, помпи алтернатори, ангренажи, превърташ няколко пъти на ръка за да си сигурен, че всичко е зацепено правилно, сипваш масло - желателно да си сигурен в качеството и палиш. Двигателя трябва да "заспи" в рамките на 5-7 минути - тия лафове клапаните ще "улегнат" или разни други работи ще "улегнат" ги забрави.
п.с. Не знам дали някой ще има нервите да прочете тоя пост, знам, че майсторите могат да добавят поне два пъти повече, ама ако колегата, решил да си смени лагерите го прочете ще си прецени дали пак да си сменя лагерите или да отиде в сервиз

mordohy
18-06-2011, 22:16
Аз имах нерви и го прочетох!:humpx:
Най-ми хареса това с превъртането на мотора на ръка след сглобяването!
Масово не се прави и масово си трошат моторите!

Perdaha
18-06-2011, 23:38
общо взето и аз имах нерви и го прочетох - хареса ми и в общи линий мисля че е всичко което може да се каже!
иначе това с отварянето сменени едни лагери те изтропали сложени нови и готово - несериозна работа те като изтропат така може да са направили щети трябва да се огледа по обстойно мотора,все едно както някой колеги правят едната им глава им прави проблем свалят само нея правят и след 100км хайде пак във филма-имаси няква последователност и препоръки които неможе така да се пренебрегват !

daka9011
19-06-2011, 17:57
а какво е това надин ? и как се действа с него ? и 0т къде мога да си взема такова нещо ?

becksalfa
19-06-2011, 19:11
а какво е това надин ? и как се действа с него ? и 0т къде мога да си взема такова нещо ?

ами пробвай и трансинс или нещо подобно

DerMeister
19-06-2011, 19:16
В Надин се връщат колите за вторични суровини, колегата го е казал на шега, защото мисли, че си прецакал двигателя.