PDA

View Full Version : Необясним проблем след свършване на горивото



endeavour
12-06-2011, 17:15
Та както обикновено става, в събота след обяд на жена ми и свършва нафтата.Тя не желае да приеме,че прибора за отчитане на количеството гориво лъже здраво,поне на моята 166. Наливам аз нафта, но... няма палене. След сума ти въртене се получи припалване на 2-3 цилиндъра, страшни пушеци в синкав цвят и невъзможност за форсиране. И така много пъти, чак до днес на обяд Лампата за авария на инжекцията НЕ свети. И пак по закона на Мърфи за височайшата подлост това става доста далече от сервиз, в който ще трябва явно да я завлека на буксир утре. Някой случайно да има идея какво мога да направя, та поне да отиде на собствен ход? Признавам,моите идеи свършиха:help:

kiko73
12-06-2011, 19:45
Колко нафта и сипа. Има опасност жена ти ако е правила доста опити да запали без гориво да е дала фира т. нар. "подкачваща помпа" в резервоара. Щом все пак е запалила пробвай да сипеш още гориво - сондата ти се намира в задната част на резервоара, ако колата е по наклон с предницата надолу и горивото е малко пак няма да може да запали.

nightroller
12-06-2011, 22:51
Дали пък случайно не е засмукала цялата гадост по дъното на резервоара ти и не е запушила всички горивни филтри и други неща по системата?! все пак за толкова години през колата ти е минал толкова кюмюр че не се знае какви културни пластове има в резервоара ...

endeavour
13-06-2011, 08:34
И аз си помислих за културното наследство, но след сума ти мъчителни паления изведнъж мотора отраз влезе в ритъм тая сутрин и си запя неговата песен. Бях сипал 10 л нафта, тая сутрин долях още 10... Да видим. Иначе си върви без проблем, взе да пали леко както обикновено... Явно неведоми са пътищата комънрейлски.

kiko73
13-06-2011, 08:57
И аз си помислих за културното наследство, но след сума ти мъчителни паления изведнъж мотора отраз влезе в ритъм тая сутрин и си запя неговата песен. Бях сипал 10 л нафта, тая сутрин долях още 10... Да видим. Иначе си върви без проблем, взе да пали леко както обикновено... Явно неведоми са пътищата комънрейлски.

Просто са се обезвъздушили дюзите според мен. При опитите за запалване без гориво това често се случва - имам опит от моЙта жена :choice:

lancia-martini
13-06-2011, 13:37
Та както обикновено става, в събота след обяд на жена ми и свършва нафтата.Тя не желае да приеме,че прибора за отчитане на количеството гориво лъже здраво,поне на моята 166. Наливам аз нафта, но... няма палене. След сума ти въртене се получи припалване на 2-3 цилиндъра, страшни пушеци в синкав цвят и невъзможност за форсиране. И така много пъти, чак до днес на обяд Лампата за авария на инжекцията НЕ свети. И пак по закона на Мърфи за височайшата подлост това става доста далече от сервиз, в който ще трябва явно да я завлека на буксир утре. Някой случайно да има идея какво мога да направя, та поне да отиде на собствен ход? Признавам,моите идеи свършиха:help:

Колега,дизеловият мотор си иска обезвъздушаване!! Това не е бензинка да сипеш горивото и тя да си запали от раз! Ти си я сцепил от въртене докато сама се обезвъздуши. В такива случаи взимаш съответния инструмент и търсиш от някъде да отвиеш , я на помпа я на изхода на горивен филтър,рейката на дюзите.. зависи къде ти е удобно по мотора /156 не съм обезвъздушавал но в общи линии това е идеята/ И вече викаш някой да върти мотора на стартер а ти гледаш от разхлабеното съединение докато спре да излиза въздух и мехурчета и почне да изкарва само нафта.. тогава стягаш...
Дано съм бил полезен... :)
Поздрави!

endeavour
13-06-2011, 15:57
Колега,дизеловият мотор си иска обезвъздушаване!! Това не е бензинка да сипеш горивото и тя да си запали от раз! Ти си я сцепил от въртене докато сама се обезвъздуши. В такива случаи взимаш съответния инструмент и търсиш от някъде да отвиеш , я на помпа я на изхода на горивен филтър,рейката на дюзите.. зависи къде ти е удобно по мотора /156 не съм обезвъздушавал но в общи линии това е идеята/ И вече викаш някой да върти мотора на стартер а ти гледаш от разхлабеното съединение докато спре да излиза въздух и мехурчета и почне да изкарва само нафта.. тогава стягаш...
Дано съм бил полезен... :)
Поздрави!
Ами явно е така. За старите дизели и турбодизели съм сигурен, но там си има и съответните места и начини за обезвъздушаване. А за комънрейла колкото и да съм чел и питал, такава операция никой не споменава. И по дизелфорумите инфото е същото:dunno:

Mury
13-06-2011, 18:01
Колега,дизеловият мотор си иска обезвъздушаване!! Това не е бензинка да сипеш горивото и тя да си запали от раз! Ти си я сцепил от въртене докато сама се обезвъздуши. В такива случаи взимаш съответния инструмент и търсиш от някъде да отвиеш , я на помпа я на изхода на горивен филтър,рейката на дюзите.. зависи къде ти е удобно по мотора /156 не съм обезвъздушавал но в общи линии това е идеята/ И вече викаш някой да върти мотора на стартер а ти гледаш от разхлабеното съединение докато спре да излиза въздух и мехурчета и почне да изкарва само нафта.. тогава стягаш...
Дано съм бил полезен... :)
Поздрави!

Аз пък ще ти кажа че ЖТД-то няма нужда от обезвъздушаване,тва да не ХДИ или ТДЦИ,обезвъздушават се дизели които нямат подкачваща помпа,при ЖТД е достатъчно да дадеш 5-6 пъти само контакт и след това пали от раз:devil::devil::devil::devil:

lancia-martini
13-06-2011, 20:10
Аз пък ще ти кажа че ЖТД-то няма нужда от обезвъздушаване,тва да не ХДИ или ТДЦИ,обезвъздушават се дизели които нямат подкачваща помпа,при ЖТД е достатъчно да дадеш 5-6 пъти само контакт и след това пали от раз:devil::devil::devil::devil:


Ок може и аз да бъркам, скромния ми опит с жтд мотор е на 146 1.9, бе6е засмукала въздух.. въртяхме я доста, не можа да запали.. след което развих на изхода на филтъра обезвъздушихме и запали от раз!

endeavour
13-06-2011, 20:24
...при ЖТД е достатъчно да дадеш 5-6 пъти само контакт и след това пали от раз:devil::devil::devil::devil:

Е, аз точно тоя начин съм чел някъде из форума, ама при мен изобщо не помогна. Както и да е, вече си имам обица на ухото - най-добре е да не се стига до въздух.

Jivko7777
14-06-2011, 01:17
Аз пък ще ти кажа че ЖТД-то няма нужда от обезвъздушаване,тва да не ХДИ или ТДЦИ,обезвъздушават се дизели които нямат подкачваща помпа,при ЖТД е достатъчно да дадеш 5-6 пъти само контакт и след това пали от раз:devil::devil::devil::devil:

Точно че се дава само на контакт!
А не да въртите на стартер! Това важи и при тди ;)

Mury
14-06-2011, 09:29
Точно че се дава само на контакт!
А не да въртите на стартер! Това важи и при тди ;)

Бъркаш за ТДИ-то маме,то няма подкачваща помпа,и точно то се обезвъздушава адски трудно,понякога цял ден :whistle::whistle::whistle::whistle:

Jivko7777
14-06-2011, 11:54
Бъркаш за ТДИ-то маме,то няма подкачваща помпа,и точно то се обезвъздушава адски трудно,понякога цял ден :whistle::whistle::whistle::whistle:

Е незнам аз гледах на един голф 4 тди 131кс как след 5-6 давания на контакт нафточа дойде :mrgreen:

Mury
14-06-2011, 12:08
Е незнам аз гледах на един голф 4 тди 131кс как след 5-6 давания на контакт нафточа дойде :mrgreen:

Ми може,ма Пасат В6 ТДИ няма помпа,и е мъка голяма:mrgreen::mrgreen::mrgreen:

nightroller
14-06-2011, 14:53
Ми може,ма Пасат В6 ТДИ няма помпа,и е мъка голяма:mrgreen::mrgreen::mrgreen:

или както пеят едни - тука има, там няма - хей, мамаааа ;)
@Мъри, за протокола, може ли да е от засмукана от дъното на резервоара мръсотия или не ? Щото имах подобен случай с приятел ...

Mury
14-06-2011, 15:15
или както пеят едни - тука има, там няма - хей, мамаааа ;)
@Мъри, за протокола, може ли да е от засмукана от дъното на резервоара мръсотия или не ? Щото имах подобен случай с приятел ...

Може,но е малко вероятно,затова има филтър все пак,той би трябвало да спира всичко :mrgreen::mrgreen::mrgreen::mrgreen:

Bobo
16-06-2011, 13:35
Може,но е малко вероятно,затова има филтър все пак,той би трябвало да спира всичко :mrgreen::mrgreen::mrgreen::mrgreen:

Освен ако не засмуче вода и лайна и да спре и нафтата ;)

BatVas
16-06-2011, 14:00
Моята дизелова 156 едно време спря на Благоевград. После се оказа, че е от "хубава" нафта с водица - яко вода и мизерия във филтъра, после промивки резервоар и т.н.т ...тръгна , но след две седмици се наложи ремонт на едната помпа (по ефтината) , та явно водицата и мизерията са стигнали и до там и са и разказала играта. Тогава репатрака докара до София и една нова X5-ца зареждала от същата бензиностанция, оказа се че помпата в бензиностанцията засмукала някаква вода от долните слоеве на резервоара на бензиностанцията (бензиностанцията беше ОМВ Сандански)

endeavour
16-06-2011, 16:23
Освен ако не засмуче вода и лайна и да спре и нафтата ;)

Значи остава да съм благодарен,че не е станало това,което споменавате,щото вчера и днес минах към 200 км и печката върви перфектно:static: Още един път : Колеги с ЖТД, не позволявайте да ви свърши нафтата! Ако въпреки всичко се случи, имайте предвид че всички тъпотии,които може да последват, сигурно имат връзка с това. Макар че на теория не би трябвало да има проблем.

nightroller
16-06-2011, 19:07
Значи остава да съм благодарен,че не е станало това,което споменавате,щото вчера и днес минах към 200 км и печката върви перфектно:static: Още един път : Колеги с ЖТД, не позволявайте да ви свърши нафтата! Ако въпреки всичко се случи, имайте предвид че всички тъпотии,които може да последват, сигурно имат връзка с това. Макар че на теория не би трябвало да има проблем.

Добре, че се е оправила колата!! иначе няма как да се допусне свършване на нафтата на моята лампата започва да свети на 1/4 резервоар ;) а аз не мога да я трая тая светлина - не ми стои добре естетически :) :D

Jivko7777
19-06-2011, 18:23
Добре, че се е оправила колата!! иначе няма как да се допусне свършване на нафтата на моята лампата започва да свети на 1/4 резервоар ;) а аз не мога да я трая тая светлина - не ми стои добре естетически :) :D

Светне ли "окото на тигъра" си зареждам веднага просто няма какво да се чака :)

lordliness
19-06-2011, 21:24
В книжката пишеше водата от горивния филтър да се източва от време на време!

chavetoo
30-06-2011, 09:11
Тези системи не е желателно да се оставят без гориво. Свърши ли е желателно веднага да се изгаси и да не се правят опити за палене. Все пак горивото смазва всичко по горивната уредба и без него сами се сещате какво става.
Знам два случая на такива който допускат да им свършва горивото няколко пъти и след това смениха и помпата за високо налягане.