PDA

View Full Version : Спешно съдействие



danchev63
16-06-2011, 20:30
Колеги,
пускам тази тема защото не видях това което ме интересува. А и е спешно в понеделник трябва да съм в движение.
Става въпрос за колата от подписа. Преди малко около 18,30 часа както си карах колата и тя взе че угасна при което светна лампата като двигател(мисля че беше за инжекцион). Подадох нов контакт и погледнах гориво но стрелката показва че има, пък и аз знам че има около 9литра. Лампата при подаване на контакт светна след чек за миг гасне и отново светва. На стартер върти на поразия но не пали. Обадих се на човек със диагностика - дойде и я закачихме, излезна грешка 0119(некоректна стойност датчик налягане гориво). Изчистихме я и отново опит за палене (този път след чек лампата си угасва) но нъц само върти без да пали.
Въпроса ми е към кое да се насоча
1.регулатор на налягането
2. помпа високо налягане

Пояснявам че досега не съм имал никакви проблеми със паленето - връткам гасне подгряването и паля от раз. Нито е имало някакви зависвания- да въртя на стартер без да пали.

genko1982
16-06-2011, 22:34
регулатора е според мен колега,преди да се набутваш кинти извади твоя регулатор забърши го с някои парцал и пак опитаи да я запалиш с него,дано имаш късмет

umax
16-06-2011, 23:19
А що не сипете гориво?

danchev63
17-06-2011, 07:47
А що не сипете гориво?
Колега, уточних че има гориво. Даже правихме проба с откачени дюзи (откачахме ги една по една) дали ще хвърля гориво. Опита успешен, като завъртя на контакт и потича гориво. Значи остава някое от упоменатите две или друго за което не съм се сетил.

---------- Post added at 07:47 ---------- Previous post was at 07:46 ----------


регулатора е според мен колега,преди да се набутваш кинти извади твоя регулатор забърши го с някои парцал и пак опитаи да я запалиш с него,дано имаш късмет
Благодаря ще пробвам и това колега.

endeavour
17-06-2011, 12:04
Аз при такава грешка смених датчика на рейла,щото се оказа,че не е и оригиналния, и всичко заспа.

danchev63
17-06-2011, 19:47
Колеги за сега всичко е наред. Първо свалих моя регулатор на налягането и със спрей го почистих. Това не помогна. Намерихме такъв регулатор и племенника го поръча. Докато го чакахме(беше за утре по еконт) реших да я изтегля с друга кола до италиянеца да чуя и неговото мнение. Там са отворили и диагностичен център. Човека каза че срещу 30лв ще ми напрви пълна диагностика и ще ми каже точно кой детайл е дефектирал. Съгласих се. Накачи колата с кабели (като коледна елха) и ме накара да давам контакт и да изключвам - така няколко пъти. Накрая ме накара да опитам да запаля. Естествено никакъв ефект. Но той каза че нямам налягане от подкачващата помпа в резервоара. С клещи прищипа маркуча за обратна нафта и повторихме процедурата с ключа и опит да запаля. Този път колата се опита да запали и той пръсна спрей за запалване. За една две секунди двигателя заработи на два цилиндъра. Проверява и със софтуер през комп и окончателно каза че е виновно налягането от резервоара. Едва успявало да вдигне 1атмосфера а трябвало да поддържа 2-2,5атмосфери. Видях се в чудо и почнах да питам как може да проверим тази помпа и къде точно е в купето при задната седалка или в багажника. Човека каза да изчакам и отиде отпред след малко ми каза да опитам да запаля. И о чудо колата запали. Попитах какво стана а той отговори - запушен е трипътника преди горивния филтър, там има едни сачми и много рядко но засядат. Преди това бях пратил племенника с туба за още нафта. Взех да се съмнявам че има гориво. Така че посфактум племенника донесе още 6 литра та ги сипах и тях вътре. Пробвахме още два пъти да запали и вече нямаше никъкъв проблем при паленето. Така че извода никога незнаеш откъде ще ти дойде и как ще си отиде. Аз се разминах много леко 30лв диагностика и 10лв почистване. Е нафтата няма да я слагам тя ще си мине километрите.

Втори проблем посфактум. Климатика изписа "аиркондикшън фаулт" и вентилатора и климатика спряха тотално. Отидох при майсторче при което си ходя и е на "ти" с електрониките. Залови се да търси какво става. Установи че до вентилатора в купето няма ток.Отвори бушоните под капака( а преди туй беше извадил комплекта с платката под волана - и я проверил цялата) почна проба един по един изведнъж тока дойде но беше 3,5 волта. Каза ми че има утечка някъде щото трябвало да е 12 волта. Отново се почна проверка на бушони и релета под капака. Намерихме кое реле е за вентилатора(той е в комплект със бушона) разклати го и вентилатора тръгна. Той реши да го провери по обстойно и изведнъж ми извика да изключа. Оказа се че е пипнал самия бушон и се е опарил. Като го отделихме от релето се оказа че направо единия крак се е стопил - имало хлабава връзка. Притегна клемите крачета и ги изчисти. Сложи нов бушон и включихме климатика на макс. Около 5мин го оставихме да работи (вентилатора) на макс и той хвана бушона след туй ме накара и аз да пипна. Нямаше абсолютно никакво загряване. Сглобихме всичко и сега колата работи както преди дефекта.
Дано с тази писаница съм помогнал на някого поне малко.

Joro Alfata
18-06-2011, 04:01
Много полезно колега, че и на мен ми се насъбраха разни неща по колицата е ще ремонтирам.

kiko73
18-06-2011, 09:17
Много полезно колега, че и на мен ми се насъбраха разни неща по колицата е ще ремонтирам.

Майстора, който ми поддържа колите казва - Като си нямат работа на хората любимо занимание е в събота и неделя да си строшат сами колите - за това в понеделник и вторник съм затрупан с клиенти

danchev63
18-06-2011, 11:01
Майстора, който ми поддържа колите казва - Като си нямат работа на хората любимо занимание е в събота и неделя да си строшат сами колите - за това в понеделник и вторник съм затрупан с клиенти
е явно на майстора ти не му се работи много, за това казва така. Незнам да има мазохист да иска да си развали колата нарочно, само и само да намери работа на майстор , който и да е той.
Ама като се замисля в тая държава всичко е възможно.

kiko73
18-06-2011, 13:54
:BIGsmile: бе той за работа си работи при това много яко ама му става мнооого весело като дойде някой и му каже "Абе майсторе казаха ми да барна това и това и ся колата е умрела...", а той човекът хабер си няма какво е правил и защо го е правил

andro88
18-06-2011, 22:27
Евала, много полезна тема и най - вече щото е довършена. Прав си ,че човек не знае от къде ще му дойде...