View Full Version : Истина ли е, JTD + газово ???
http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11307527010756564&f1=details
Не знам какво да коментирам... може ли да го бъде това??
crocodil
17-06-2011, 12:08
За метан + дизел съм чувал. При всички положения не е 100% газ по време на движение. С две думи: зле.
Да.Дизел с метанова уредба има.Смесва 60% нафта 40% метан
lordliness
17-06-2011, 12:39
http://nobus.blog.bg/drugi/2009/12/20/gazodizel-kakva-e-tova.458388
Истина е. Смесва горивата. Газта спомага за процеса на горене и за по-високото налягане в цилиндъра. Действа като нитро за дизела :)
Много автобуси и камиони има вече направени така. Дава голяма икономия на гориво + мноооого мощност :)
Тоя номер съм го виждал на автобуси на СКГТ... за да го правят, явно полза има.
Но тия автобуси навъртат такъв километраж дневно при такъв разход, че сметката е друга.
На лек автомобил обаче сметката не излиза от никъде.
Но ентусиасти всякакви, то по едно време тук и самоделен електромобил се продаваше :)
Интересно е да се сметне как излиза като изплащане на инвестицията.... и от форума има ли някой с такова нещо?
може, да, прави се и за леки коли
инфо от първа ръка ;) даже каза, че комън-рейлите са по-лесни от ТД-тата, защото се бърника софтуерно по-лесно
става с метан и с пропан бутан
Излиза че мисията е възможна , само остава въпроса с цената... :hump:
8000 Евра конверсия на автобус - пише го на сайта дето го рекламират в блога по-горе.
Лекия автомобил ще е доста по-евтин разбира се, то на тия системи скъпото им е в бутилките - само те са 5000 Евра на автобуса.
В Австралия подобна система струва около 4000 австралийски долара, но там държавата стимулира поставянето и като връща 50% от цената. Има китайски системи за дизел/газ като цените им са от 700 до 1200 долара без бутилката.
e.и му майката вече и на лайна ще почнат да ги карат тия коли.Мисля си, че с каквото гориво излиза от завода колата с такова трябва да се кара и никога не съм си мислил за алтернативни горива.
Е, с колко ще намали тия 7/100 нафта градско, че да си заслужава да слагаш такова нещо?!?
С 2 до 3 литра. За големите мотори и с повече. Зависи и от настройката :)
Satanism
18-06-2011, 17:44
Тва нещо преди няколко години беше 5000 лири в Англето, като там субсидираха 70 или 80% от инвестицията...гледах по Дисковерито, как боднаха такова на едно Чероки....30% повече торк и не знам си колко по-нисък разход...
дизел+газ беше....
Jivko7777
19-06-2011, 14:13
За метан + дизел съм чувал. При всички положения не е 100% газ по време на движение. С две думи: зле.
Как ще е зле бе! Ти знаеш ли газ на дизел какво??? Това се равнява на нитро! Тая кола не повече от 2-3 литра нафта и е разхода на 100км!!! И отделно ще върви като ненормална, чак ще се плашите ;)
Ето и едно видео за размисъл 130-ката до къде са стигнали ;)
http://www.youtube.com/watch?v=ZwuvZ0oq3I4
http://www.youtube.com/watch?v=pf9P6APHfpQ&feature=related
Stoyan Georgiev
19-06-2011, 15:08
човек какви са тези таи шитни.. дай нещо на английски/немски :)
Jivko7777
19-06-2011, 15:49
човек какви са тези таи шитни.. дай нещо на английски/немски :)
http://www.ozonlpg.com/diesellpg.html
http://www.autogasonestop.com/diesel.htm
http://www.torquegas.com.au/html/diesel_conversions.html
Накратко предимства (с мой превод :) )
- Системата лесно може да се прехвърлят от автомобил на автомобил
- Системата може да бъде адаптирана на всеки турбо дизел
- Мощност увеличава 25 до 60%
- Икономия на гориво до 20 до 50%
- Въртящ момент е нараснал 30 до 60%
- Помага за предотвратяване на турбо лага
- Чисто масло (тези които карат на газ знаят че маслото остава бистро)
- Конски сили и въртящ момент с печалби от 25 до 60%
- По-лесно запалване и по-тих двигател
- По-малко разходи за поддръжка
- Разходи за гориво намали с до 50%
Ако пробвам да пусна пропан-бутан от малка бутилка направо в въздушния филтър и да пробвам с кранчето да давам газ дали ще прецакам нещо на мойта ?Ако има ефект като нитро дъртата печка да не вземе да литне като Ферари,че веднъж преди 20 години се возих 5 минути в едно пластмасово 308 и още ми държи влага. Много не вярвам това с мощноста да е истина, освен във оборотите на които ЖТД-то почва да се умисля,тоест над 4000,а за въртящия момент съм убеден ,че няма начин да се повиши.Тая работа,ако ставаше само с тунджа ехехеей-нафтата направо с маркуч щяха да я наливат .Тук из града щъкат разни автобуси на метан и не забелязвам да са станали нещо по бързи,само дето не кадят и са по на делавера.
Повярвай карал съм тди + газ и мога да ти кажа, че разликата в мощността е огромна! Даже без да се бута буста. Намалява се нафтата само процентно колкото газ се вкарва и става нещо уникално.
Jivko7777
21-06-2011, 11:06
Абсолютно става нещо лудо без бууста да се бара ако се ремапне вече става нещо много злокобно :wow:
Е добре де щом има само плюсове системата:
Много по-висока мощност;
Сериозно намаление на разхода;
Спадане на вредните емисии...
Се чудя защо по дяволите производителите на коли измислят какви ли не дивотии за да оптимизират горепосочените неща, ами не вземат да боцнат просто по една бутилка в багажника и да го направят фабрично?
На старите коли - майанта им , ама след като системата има такива плюсове - поне за новите нещо да се измисли.
Има ли нещо официално да е излязло от завода ?
thecleaner
21-06-2011, 11:19
Е добре де щом има само плюсове система:
Много по-висока мощност;
Сериозно намаление на разхода;
Спадане на вредните емисии...
Се чудя защо по дяволите производителите на коли измислят какви ли не дивотии за да оптимизират горепосочените неща, ами не вземат да боцнат просто по една бутилка в багажника и да го направят фабрично?
На старите коли - майанта им , ама след като системата има такива плюсове - поне за новите нещо да се измисли.
Има ли нещо официално да е излязло от завода ?
Или поне тунингистите на дизели щяха масово да ги слагат.
Просто като видя накъде написано 30-50 % повече мощност и 30-50 % икономия на гориво написани в едно изречение някак си моментално се сещам за нео-сокет :drinking:
:shocking: ми.... че остава да видим някой газифициран дизел и от форума.... но си е интересен проект... при време+ пари ... и аз бих се пробвал :boost:
http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11307527010756564&f1=details
:)
То с тази обява тръгна темата :drinking:
Икономия и мощност на куп... а дали?
Икономията на гориво е пределно ясна, инак нямаше де що има дизел в СКГТ да е с метанови бутилки отгоре.
Я се сетете колко по-евтин е метана от дизела ;-)
Дизел - 2.40, метан - 1.10
Ако се реализира 40:60 дизел:метан - със сходен сумарен разход ще получите: 2.40 - (0.4*2.40 + 0.6*1.10) = 0.78 лв. икономия на литър изразходвано гориво - ~33% икономия в цената на горивото.
Тук вече опира до това колко струва уредбата и какъв пробег се предвижда, ако е 4000 лв. за автомобил със среден разход 10/100 - над 50 000 км. само да се избие уредбата при горната сметка (40:60)
(Дизелите на СКГТ разход от 30/100 го нямат за нищо... все пак).
И тук следва интересния въпрос, тая увеличена мощност от де ще се вземе - за да свърши някаква работа тоя двигател, трябва му определена доза горивна смес, ако искаме от него повече работа, трябва да вдигнем количеството смес и икономията отиде ли по дяволите?
А на нови автомобили е тотална безсмислица да се прави подобна схема, ако ще правиш нов автомобил на метан, по-добре го прави с "бензинов" мотор, за чий са ти помпи високо налягане, горивни рейки, подгреви и още 1 тон щуротии за да тъпчеш газ през колекторите?
Е за това всички блу драйвове са на "бензинови" мотори.
Jivko7777
21-06-2011, 17:08
Е добре де щом има само плюсове системата:
Много по-висока мощност;
Сериозно намаление на разхода;
Спадане на вредните емисии...
Се чудя защо по дяволите производителите на коли измислят какви ли не дивотии за да оптимизират горепосочените неща, ами не вземат да боцнат просто по една бутилка в багажника и да го направят фабрично?
На старите коли - майанта им , ама след като системата има такива плюсове - поне за новите нещо да се измисли.
Има ли нещо официално да е излязло от завода ?
Защото газифициране на дизел лека кола е над 5000лв сега предполагам ти стана ясно че трудно биха се избили тези пари ако сложим на наще колици!
И кое по-скъпото от поставяне на такава уредба на бензинов автомобил?
Точно това исках да кажа.
За стара кола на незнайни километри е тъпо да се инсталира уредба по скъпа от колата.
Ама на нова която се очаква да мине едно поен 500к км преди да се бракува смисъла е очевиден.
Та въпроса е защо фабрично не се вграждат?
Аз поне не съм чувал де.
Е какъв е смисъла да сложат метан на дизелов мотор и да мешат с дизела, като могат да го сложат на бензинов такъв и да натикат бутилката на мястото на резервоара, да излезе 2 пъти по-евтина за производство колата и пак да вземат парите като за еко+евтино :)
Е няма да върви толкова :)
Satanism
21-06-2011, 17:52
ааам....пиЧуве...нали се сещате, че ако изведнъж на петролните компании им падне прихода с 33%, (а потенциално и повече, защото всеки ще иска нитро-дизел с 3/100 разход и ще дичне бензинояда) от автогоривата, ще се размрънкат... ;)
Дали няма да върви?
Вече от 1.4 вадят по 200 к.с., турбодвигател на пропан-бутан съм виждал с очите си, какъв е проблема да се направи и на метан?
Както казах, много по-евтино и доходно занимание е да правиш фабрични метанови и пропан-бутанови модели с бензинов мотор от колкото с дизелов.
---------- Post added at 18:07 ---------- Previous post was at 18:06 ----------
ааам....пиЧуве...нали се сещате, че ако изведнъж на петролните компании им падне прихода с 33%, (а потенциално и повече, защото всеки ще иска нитро-дизел с 3/100 разход и ще дичне бензинояда) от автогоривата, ще се размрънкат... ;)
Е то по тая логика дизелите още трябваше да харчат по 10/100, а то новите до 4 падат 8)
Satanism
21-06-2011, 18:08
Не е баш такава логиката...все пак не е един фактор, от другата страна са ти еконорми, конкуренция, тва онова....не им е лесно и на производителите...много пара се върти там...
При 4-6/100 разход с тоя метан само ще оскъпиш колата, икономията ще ти отиде по дяволите още с цената на бутилката и окачването дето да я носи.
Satanism
21-06-2011, 18:13
При 4-6/100 разход с тоя метан само ще оскъпиш колата, икономията ще ти отиде по дяволите още с цената на бутилката и окачването дето да я носи.
Така е, ама ти смяташ бонусите само от чистия разход...а в нормалните държави има редица бонуси за по-еко колите..
А там нищо не е по 20лв, като тук ;).
Еко и дизел, я пак?
Еко е блу драйва, дето пердаши само на метан или както се водеше там пропан-бутановата версия, сравни изгорелите газове на 1 и също купе и мотор в стандартно, дизелово и блу драйв изпълнение.
Satanism
21-06-2011, 18:25
Еко и дизел, я пак?
Еко е блу драйва, дето пердаши само на метан или както се водеше там пропан-бутановата версия, сравни изгорелите газове на 1 и също купе и мотор в стандартно, дизелово и блу драйв изпълнение.
E кво като го смешаш 40:60 сигурно не е еко?
Jivko7777
21-06-2011, 18:58
Газчицата си е супер, метана също, но просто е много скъпо поставянето това е!!!
E кво като го смешаш 40:60 сигурно не е еко?
Кое е по-екологично, дизел:метан - 40:60 или метан 100% :)
Satanism
21-06-2011, 19:15
Кое е по-екологично, дизел:метан - 40:60 или метан 100% :)
Дет се вика това няма отношение към спора...
Jivko7777
21-06-2011, 19:17
Защото говорим за газ! И с газста доказано е върви изключително много дизела, а и е нормално това е все едно да впръскваш бензин, че и повече от него защото газста е 105+ октана :hehehm:
Има :)
Значи правим нова кола, трябва да има нисък разход, достатъчна мощност и да отговаря на някаква еко норма.
Обаче трябва и производствената себестойност да е ниска, че да можем да спечелим от нея.
Е кое е по-екологично, по-евтино и т.н. дизел+метан или метан на бензинов мотор с резервоарче 10 л. за резерва бензин?
Само дето не казвате дупки в буталата ще има или не.Имам приятел газаджия който би отделил един следобед за да пробваме с някой газов инжекцион,а да свалим тримовете на ЖТД-то надали ще е голям проблем ,че да докараме 30/70 съотношение.Но момента на запалване в зависимост от натоварването,съотношението гориво/въздух според температурата на въздуха и мотора,както и куп други фактори ми е чудно как ще ги нацелим.Най-вероятно при бедна смес ще стопим турбината,а на пълна газ ще прави детонации като за последно.Някой в Ямбол да вземе да погледне това ЖТД от обявата и да каже с каква газова система е,ако е с плочка ще се пробвам.Може пък да се окаже някъв хипер тънък тунинг дето бих го рискувал.
Има :)
Значи правим нова кола, трябва да има нисък разход, достатъчна мощност и да отговаря на някаква еко норма.
Обаче трябва и производствената себестойност да е ниска, че да можем да спечелим от нея.
Е кое е по-екологично, по-евтино и т.н. дизел+метан или метан на бензинов мотор с резервоарче 10 л. за резерва бензин?
То колега целият свят е луднал на тема ЕКО , еко норми , зелени енергии и какво ли не , но май производството на нещо еко , не е много еко . Например акумулаторите... енерго спестяващите крушки ... ако това "ЕКО" бе толкова достъпно ..
Да, но в конкретния случай с метана изгарянето на едновъглеродна молекула ли отделя повече сажди и вредни вещества или това на тежък въглеводород?
Satanism
21-06-2011, 23:09
Добре, айде сега гатанка
Кое е по-еко
100% дизел или 40% дизел и 60% метан/ПБ?
Гатанката ти предполага вече произведен дизел, демек кола на старо - която не оправдава цената на уредбата.
Говорехме за производство на нов автомобил, защо са само бензинови преработените на метан.
Що се джанкате за глупости?! Естествено, че производството на такива агрегати не е никакъв технолочен проблем. Икономическите интереси обаче са други.
Споко. В скоро време ще се появят всякакви разработки според мен. Мисля, че в следващите десетилетия ще има всякакви алтернативи на бензина и дизела или по-скоро всякакви хибридни двигатели.
Между другото, много се работи и има вече създадени конвенционални Газови Инжекциони за дизелови агрегати и на метан и на LPG. Първите работят 60/40 вторите 50/50.
това което ми казаха за цената на такава уредба: дизел + пропан вече не е 4к, а поне 50% надолу, не знам колко точно, а и има твърде много фактори, определящи цената все пак, като се почне от конкретния двигател, та до размера на бутилката
и айде стига с тия "тежки" метанови бутилки, 50л бутилка, тежи колкото джобно гадже
предлагам да не си возите гаджето повече, да не ви скапва окачването
или да си махнете бас-а, че и той тежи
Jivko7777
22-06-2011, 11:34
Само дето не казвате дупки в буталата ще има или не.Имам приятел газаджия който би отделил един следобед за да пробваме с някой газов инжекцион,а да свалим тримовете на ЖТД-то надали ще е голям проблем ,че да докараме 30/70 съотношение.Но момента на запалване в зависимост от натоварването,съотношението гориво/въздух според температурата на въздуха и мотора,както и куп други фактори ми е чудно как ще ги нацелим.Най-вероятно при бедна смес ще стопим турбината,а на пълна газ ще прави детонации като за последно.Някой в Ямбол да вземе да погледне това ЖТД от обявата и да каже с каква газова система е,ако е с плочка ще се пробвам.Може пък да се окаже някъв хипер тънък тунинг дето бих го рискувал.
Точно че има много настройки и неща заради които ти искат 4000+лв ;)
Кофти сделка при цена от 4500 в обявата, ако са тръшкани 4000+,доколкото схващам от обявата продавача е финансирал чипването и газификацията.Има някаква уловка тука:calc:
Как ги изчислихте тея 4000лв. само не разбрах?
Единственото снимано в обявата е една бутилка за пропан бутан. Предполагам, че уредбата отпред си е най-обикновена уредба за инжекцион с плочка или нещо подобно. Цената на инвестицията едва ли е над 500лв.
:waving::waving::Yeeeehaaa:
Може би е малко офтопик, понеже става въпрос за камиони, но ето един фабричен метан-дизел
(http://www.volvotrucks.com/trucks/bulgaria-market/bg-bg/trucks/VOLVO-FM-METHANEDIESEL/Pages/volvo-fm-methanediesel.aspx) (за който питаше).
Защо не чист метан или пък бензин/метан?
1. Инвестицията за развойна дейност по добавяне на метанова система към съществуващ дизелов мотор е смехотворна в сравнение с тази за чисто нов дизел, отговарящ на новите еконорми. Първото дава 25% икономия на гориво и аналогично намаляване на вредните емисии, докато еволюцията на дизела е довела до такъв резултат за няколко десетки години. И тва в още в пилотната версия на новата система. Второто вече е огромен проблем за производителите на камиони, понеже в Евро 6 вредните вещества в отработените газове са на практика по-ниски от тези във въздуха на голям град, а възможностите на големите дизели в тва отношение са почти напълно изстискани още за Евро 5...
2. При международен транспорт не може да се разчита, че навсякъде по пътя има метан-станции, така че работата само на дизел е задължително условие.
3. Защо не бензин-метан? За камионите няма нужда от отговор. За леките коли - ми при метан-дизела се постига мноооого по-висока енергийна ефективност от работата в комбина в сравнение с бензиновия мотор.
Та метан-дизелът не е универсално спасение - просто има огромен потенциал за определени приложения.
:waving::waving::Yeeeehaaa:
До колкото виждам ти си човека с тази кола, малко инфо няма да е зле... :smoke:
specialista
18-07-2011, 20:59
Възможно е! Не говоря за конкретния случай!
Най-добри резултати има на метан като там се постига резултати от 20% дизел и 80%метан.При прупан бутана
тези резултати са около 30-40% дизел и останалото LPG.
http://www.slavgasbg.com/
Тук има малко информация за това какво правят хората със автобусите.Приложение в нашите коли ще има когато уредбата стане достъпна.Иначе ефекта за който се споменава е на лице!
аз дадох но някой го махна помислиха че правя реклама
oTBpaTuTko
12-08-2011, 16:35
Завиждат колега! Я пусни някой клип, ако не си продал колата как върви? 0-100 за 4,3сек. 2.6/100 ?!?! Нещо такова :]
Ранобудниче
28-08-2011, 01:32
:Tease::bouncing_smiley:
Можеш да пробваш и с някоя буква следващия път, когато се опитваш да постваш ;)
Можеш да пробваш и с някоя буква следващия път, когато се опитваш да постваш ;)
Добре
при поставяне на метан на дизел, нафтата се ползва само за да запали метана. пилотно впръскване - т.е. се подава нафта колкото на празен ход. метана е устойчив на детонации и това му позволява да се запали чак от нафтата. в тоя случай разхода е около 20% нафта - 80% метан. тия системи се слагат заводски в автобуси и камиони. проблема при леките коли са бутилките за метан.
добавянето на пропан-бутан е по-специфично тъй като има вероятност ако е в по-голямо количество той да детонира преди да се впръсне нафта.
двете системи трябва да се слагат на двигатели с директно впръскване и предимствата са
-намален разход
-намалена димност
-увеличена мощност
-по-евтино
-двигателя определено се чувства че работи по-добре
-маслото се запазва чисто
http://www.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=11675
http://www.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=1224
Да колега много си прав,при газта малко да повишиш подаването и се получава едно гадно пречукване.При газта не се бара нафтата а само се подава газ около 30%.След като се подаде точното количество газ се получава повишаване на оборотите на двигателя и от там ти идва икономия и мощност.Пример задържам оборотите на 1500 и пускам газ оборотите се повишават на2500 без да натискам педала на газта.
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.