View Full Version : 1.8 8к голям разход
Здравейте, колеги. Няма да питам за вашия разход, защото съм чел тези теми вече и знам горе-долу как върви с читавите мотори. Та проблема е там, че разхода ми градско е плашещ! Не съм го мерил с точност но оня ден налях 50 лв бензин и стрелката ми беше почти на 1/2, след което изминах 45 км и падна значително на около 1/4. Правете си изводите какъв е разхода... Та имам за смяна ламбда сонда, но не знам дали е възмовно при развалена ламбда на 8клапанов мотор да дава такъв стряскащ разход. За 16к знам че положението е критично и съм чувал за 18/100 и такива истории, но дайте някакви мнения и предположения ?! И докато карам ми се омирисва всичко на бензин в колата, яко смърди и гълта малко повечко масалце(заради това се насочвам към неправилно сработване на ламбдата) Била е на диагностика и знам,че ламбдата не бачка и ми свети лампата за дюзата... И да допълня, че съм направил почти основен ремонт на главата... Иначе колата е супер чук, върви на звяр :) Благодаря предварително на колегите, които ще се изкажат !
Furious 155
21-06-2011, 02:14
20л/100км ми е правила разход в града, като сондата беше забила на бедна смес. За теста може спокойно да откачиш сондата от куплунзите й и да покараш така. Реално не е опасно, стига да не караш все на заварка. Компютъра ще си работи в сервизен режим и разхода трябва да слезе, ако е сонда проблема.
Иначе с разход 18/100 е нормално да върви на звяр, ма па колко да върви 1.8....
20л/100км ми е правила разход в града, като сондата беше забила на бедна смес. За теста може спокойно да откачиш сондата от куплунзите й и да покараш така. Реално не е опасно, стига да не караш все на заварка. Компютъра ще си работи в сервизен режим и разхода трябва да слезе, ако е сонда проблема.
Иначе с разход 18/100 е нормално да върви на звяр, ма па колко да върви 1.8....
Искаш да кажеш, че ако проблема е в сондата, ако я извадя от купунга, ще смъкне разхода? Защото в момента е на около 15-17/100 така като гледам, а иначе наистина си е звер, смисъл правихме тестове, ала-бала, не искам да се хваля, но 0-100 ги прави за малко под 10 секунди, но това е друга бира...
Васил Петров
21-06-2011, 02:28
не искам да се хваля, но 0-100 ги прави за малко под 10 секунди, но това е друга бира...
Колега мойта ги прави за 11сек да направим един старт да видим щото не вярвам че твойта ги прави под 10сек. :on_da_beach:
другото което е тва 17 не е само от сонда.Може и да си купиш едни скъпи свещи за около 30-40лв :)
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Нагазваш лука сериозно вече, започвай да броиш ! Времето за предупреждения изтече.
За старта нямаш проблем, ше го направим. Притеснява ме много и това омирисване в купето и нямам никаква идея от какво може да е. Смърди по-зле от в жигула ! :D
Васил Петров
21-06-2011, 02:51
За старта нямаш проблем, ше го направим. Притеснява ме много и това омирисване в купето и нямам никаква идея от какво може да е. Смърди по-зле от в жигула ! :D
Добре де.
Превери ли маркучите на бензина-редовен проблем при старите коли.Тва толко да ти мерише........ не е добре.След това сонда,свещи и ако си карък дебитомер.
Мерси за предложенията, тия дни ще видя за какво иде реч! Иначе, ако някой има други предложения да дава!
За старта нямаш проблем, ше го направим. Притеснява ме много и това омирисване в купето и нямам никаква идея от какво може да е. Смърди по-зле от в жигула ! :D
Така 100% някой от маркучите за обратния бензин ти се е нацепил и сълзи или направо си тече .
За това и разхода ти е толкова голям,просто бензина се губи.Особено ,ако натискаш повечко колата създаваш по-голямо налягане по системата и от там теча е по-голям.
При мен беше същото,даже едното маркуче съм го сменял вече 2 пъти и днес пак трябва да повторя това упражнение./от самите скоби пропуска при мен/.
маркуч 1 - влиза от рейката на инжекторите зад колектора./малко маркуче на буквата С/.
маркуч 2 е по-сложен трябва да се навреш под колата или направо на канал.
soldier81
21-06-2011, 13:33
И аз го имах същия проблем,след като ми откачиха ламбдата всичко си дойде на мястото,смъкна разхода на 12.5 от 16 и не мирише вече на бензин в купето.
Дано се разминеш и ти по лекия начин.
Alfa User
22-06-2011, 13:01
Идеята за преглед на маркучите за бензин я подкрепям на 100% - и при Милена имаше подобен проблем с голям разход и силна миризма.
Друг вариант може да е проблем с бензиновия филтър - сблъсках се с него на първата ми 55-ца. Смених филтъра, и явно съм сложил някакво калпаво менте, защото само след месец започнаха проблемите. Разхода не се качи много, но започна адски да мирише на бензин колата - и то най-вече като спра на светофар след някакво напъване...
Така че един преглед на маркучите ще покаже какво може да е. Иначе ламбдата се откачва съвсем лесно - буксата трябва да е нейде около казанчето за спирачна течност.
2 букси са на ламбдата-едната е за захранването, откачи ги и 2те
И все пак не е лошо да се види на газ анализатор какво изгаряне дава може и дебитомера да не е много в час
Подкрепям да се проверят и маркучите. На моята 155-ца бяха започнали маркучите да изпускат гориво, в купето миришеше на бенз (това на трак дея- разход висок, а на високите липса на гориво се усеща спъването ) Така че вземай една нова ламбда и провери маркучите.
След 1 час отивам да я видя на канал. Опитвах се да сваля сондата отдолу при гърнето ама йок-мисля че трябва да се развие за да се свали отдолу. А иначе дърпах кабела да видя до къде води, но пак не можах да я намеря, за да я извадя от буксите. Колата беше на диагностика и проблем с дебитомера няма, ще видя маркучите днес, но все още залагам на гадната сонда. Благодаря ви за съветите пичове ! :)
Откачихме лабдата днес - разлика нямаше абсолютно никаква в работата на мотора... Демек заминала, още повече, че дюзичката си свети убедително на таблото. Маркучетата вече той трябва да си ги види, че не се сетих ги погледна.
Furious 155
22-06-2011, 21:23
Откачихме лабдата днес - разлика нямаше абсолютно никаква в работата на мотора... Демек заминала, още повече, че дюзичката си свети убедително на таблото. Маркучетата вече той трябва да си ги види, че не се сетих ги погледна.
То без сонда, пак ще проидължи да си свети чека - нашите са така фейсовете с 8 клапановия мотор. Просто сега я покарайте така и засечете колко гори!
А и има начин да се види каква е грешката записана в компа, за която свети чек-а - това с 5-те натискания на педала на газта когато колата е на контакт в рамките на 5 секунди и след това се броят миганията на чек-лапмата! Примерно 4-4-4-4 е без грешки! ;)
Значи маркучетата ми се видяха в ред... А и тоя проблем си е от край време. Била е и на диагностика ама знам ли вече... Започвам да си мисля, че проблема е или в дебитомера (въпреки че не забива муцуна и си върви добре) и евентуално горивен филтър с това омирисване в купето! А, да спомена, защото забравих, докато карам и мина на неутрална скорост в движение оборотите падат на 500-600 така докато не спра на място. Това ме навежда на мисълта, че имам някакъв сериозен проблем със смесите най-вероятно... По-богата смес и повечко въздух, знам ли ?!?!?
Значи маркучетата ми се видяха в ред... А и тоя проблем си е от край време. Била е и на диагностика ама знам ли вече... Започвам да си мисля, че проблема е или в дебитомера (въпреки че не забива муцуна и си върви добре) и евентуално горивен филтър с това омирисване в купето! А, да спомена, защото забравих, докато карам и мина на неутрална скорост в движение оборотите падат на 500-600 така докато не спра на място. Това ме навежда на мисълта, че имам някакъв сериозен проблем със смесите най-вероятно... По-богата смес и повечко въздух, знам ли ?!?!?
Маркучите ги провери на работеща кола или?:-)
ALFA CORSE
23-06-2011, 11:54
Това ме навежда на мисълта, че имам някакъв сериозен проблем със смесите най-вероятно... По-богата смес и повечко въздух, знам ли ?!?!?
При положение, че нямаш ламбда е нормално да имаш проблем със смесите :)
А за да има изпускащ маркуч в купето няма да се стои от мирис на бензин.
Може да си погледнеш и свещите.
Смених филтъра, и явно съм сложил някакво калпаво менте, защото само след месец започнаха проблемите. Разхода не се качи много, но започна адски да мирише на бензин колата - и то най-вече като спра на светофар след някакво напъване...
Ти все пак погледна ли да не би да има някакво сълзене от филтъра? В зависимост от какъв материал са уплътнителите, може да е трябвало да се откалят при смяната.
Пичове, поразрових се и видях за тази самодиагностика и го пробвах ! Получи се от първия път и излезе код 1-2-2-4 на което пише heated lambda probe - не знам как да си го преведа, смисъл heated-прегоряла ? Помооощ, колеги :D
Furious 155
23-06-2011, 14:05
Пичове, поразрових се и видях за тази самодиагностика и го пробвах ! Получи се от първия път и излезе код 1-2-2-4 на което пише heated lambda probe - не знам как да си го преведа, смисъл heated-прегоряла ? Помооощ, колеги :D
http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=3159&highlight=%F0%E0%E1%EE%F2%E8+%EF%F0%E8+%E2%E0%F1
Ето тук са списъка с грешките!
Иначе твоята е за подгрева на сондата. Има бушон и реле под дебитомер-а за това.
А ако изчакаш по времето на мигане на лампата, трябва да ти покаже и други записани грешки, не само първия код. Ако няма други записани, ти повтаря този който вече си видял.
http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=3159&highlight=%F0%E0%E1%EE%F2%E8+%EF%F0%E8+%E2%E0%F1
Ето тук са списъка с грешките!
Иначе твоята е за подгрева на сондата. Има бушон и реле под дебитомер-а за това.
А ако изчакаш по времето на мигане на лампата, трябва да ти покаже и други записани грешки, не само първия код. Ако няма други записани, ти повтаря този който вече си видял.
Да, колега изчаках, но уви! Само това светна 3 пъти подред и се отказах да чакам за още :) Най-вероятно ше я сменям, защото не се търпи това !
DJ Vladic
23-06-2011, 19:53
Каква е цената на нова Ламбда?
Каква е цената на нова Ламбда?
Значи тази, която я купих днес беше около 180 лв. но ми направиха намаление и я взех за 140 лв. Да подчертая- НЕ Е НА БОШ !!! :D Сложих я и след има няма минутка-всичко заспа ! Лампата на инжектора угасна, спря да мирише на бензин в купето, отзад спря да хвърля гадости през ауспуха. За разхода - все още не мога да го засега с точност. Остана само един казус-защо ми падат оборотите на неутрална в движение. Сега, като че ли е по-добре от преди това сега държи 600-700 оборота но пак е неприятно!
П.С: Сондичката е на EPS, до колкото разбрах.
Може да падат от моторчето за празен ход.
DJ Vladic
27-06-2011, 11:54
Аха, благодаря. Апък на мен винаги са ми на 750 обороота на празен ход. И интересно, когато я паля, понякога първите секунди пригасва мотора.... т.е. ''прът, прът, прът'' на около 500 оборота. И след това се оправя. Това само когато е студена и е стояла повече от 20 ч непалена! Това май се дължи на бедна/богата смес. Която се определя от Ламбдата или дебитомера, или съм в тотално грешна посока. Поправете ме ако е така.
Оправих проблема с оборотите. Така и така съм се хванал да правя студен въздух с термо щит и филма е страшен, защото импровизирам много и свалих филтъра и просто от люпобопитство реших да хвърля око на дебитомера! Гняс, ама ти казвам, черно! Пръста ми потъна вътре в гняс... Реших да го сваля и да го почистя с контактен спрей ! Много внимателно почистих и датчика на дебитомера. Когато сложих всичко по место, проблемите изчезнаха, сега в движение на инерция колата стои на 1000 или малко под 1000 оборота, много по-добре е. А тая гняс най-вероятно се дължи на "хубавия бензин" който наливаме в автомобилите си :(
Стига бе...откъде па гняс в дебиломера....там не минава нито бензин, нито гадните маслени пари... Баси! Поне си го оправил де, и нащракай после кат избарате еър интейка!
п.п. Мини си земеш тръбъта! :)
mimouzunov
27-06-2011, 17:50
Оправих проблема с оборотите. Така и така съм се хванал да правя студен въздух с термо щит и филма е страшен, защото импровизирам много и свалих филтъра и просто от люпобопитство реших да хвърля око на дебитомера! Гняс, ама ти казвам, черно! Пръста ми потъна вътре в гняс... Реших да го сваля и да го почистя с контактен спрей ! Много внимателно почистих и датчика на дебитомера. Когато сложих всичко по место, проблемите изчезнаха, сега в движение на инерция колата стои на 1000 или малко под 1000 оборота, много по-добре е. А тая гняс най-вероятно се дължи на "хубавия бензин" който наливаме в автомобилите си :(
" А тая гняс най-вероятно се дължи на "хубавия бензин" който наливаме в автомобилите си" или на хубавия пушек от вентилацията на картера....
Дебитомера отваря ли го или му почисти само сензора за постъпващия въздух!?
" А тая гняс най-вероятно се дължи на "хубавия бензин" който наливаме в автомобилите си" или на хубавия пушек от вентилацията на картера....
Дебитомера отваря ли го или му почисти само сензора за постъпващия въздух!?
Прав си , той същност смуче, следователно си прав. Целия дебитомер почистих, смисъл със контактния спрей обилно напръсках и почистих тоалетна хартия... Естествено внимавах да не попадне вътре :) А иначе, тая процедура с почистването я извърших около 4-5 пъти и изхабих цялото руло, но нещата при мен наистина се оправиха !
П.П : Жоре, ще направя тема с интейка, да ти покажа какъв фланец си измайсторих !!! След малко ще пробивах с боргията :torch:
Каква марка е тая сонда за 180лв ? Универсалната на Бош е 172лв,а оригиналната към 210 по-спомен. Фланци се продават точно като за наще дебиломери 25-30лв :)
Те тия фланци ги търсих навсякъде... Нищо както и да е... Сондата е на EPS , по спомен беше 180 и нещо, но тъй като са ми познати ми я дадоха за 140.
До къде го докара с разхода?
До къде го докара с разхода?
11-12 не мога да кажа с перфектна точност, но определено поне едни 5 литра олекнаха... :) А не е като да не си я настъпвам честичко :punk:
Alfa User
28-06-2011, 18:58
Поразчистих темата, защото я се отклонихте от основния проблем. Всичко е преместено в "общи спамерски приказки...".
Старайте се в техническите теми да се придържате към един проблем, за да може в последствие чрез търсачката другите потребители да намират необходимата им информация!
Пичове, сега лампата за дюзата отново ми светна и вече не знам какво да правя o.O Този път ми изпю грешка 1-2-2-3 (regulation of lambda probe) Някакви идеи какво може да и има на старицата ?
митака-пловдив
06-07-2011, 22:05
Пичове, сега лампата за дюзата отново ми светна и вече не знам какво да правя o.O Този път ми изпю грешка 1-2-2-3 (regulation of lambda probe) Някакви идеи какво може да и има на старицата ?
Проблема ти,са точно три букви E-P-S!Това е възможно най-отвратителната фирма за заменяеми части!След загубата на почти 300 лева (два датчика на коляновия вал и два температурни),съм я заплюл тая фирма като най-голямата гняс която може да съществува на пазара.Заради тази гомняна фирма платих и стъкло на пежо 206 (от яд така млатнах датчика в земята,който отскочи и право в стъклото на комшийския ПИЖО) Колко пари ти се дават за сонда?Имам РАБОТЕЩА от 1.8 8клапанова.Ако мислиш че ще ти свърши работа,твоя е.
Между другото,скапаняшката фирма,си произвежда продуктите в Турция!!!Не слушайте какви локуми ви разтягат продавачите в магазина.Цеховете им се намират в Боюкчекмече,квартал на Истанбул.:moon::moon::moon::moon::moon::moon::moon ::moon::moon::moon::moon::moon:
Проблема ти,са точно три букви E-P-S!Това е възможно най-отвратителната фирма за заменяеми части!След загубата на почти 300 лева (два датчика на коляновия вал и два температурни),съм я заплюл тая фирма като най-голямата гняс която може да съществува на пазара.Заради тази гомняна фирма платих и стъкло на пежо 206 (от яд така млатнах датчика в земята,който отскочи и право в стъклото на комшийския ПИЖО) Колко пари ти се дават за сонда?Имам РАБОТЕЩА от 1.8 8клапанова.Ако мислиш че ще ти свърши работа,твоя е.
Между другото,скапаняшката фирма,си произвежда продуктите в Турция!!!Не слушайте какви локуми ви разтягат продавачите в магазина.Цеховете им се намират в Боюкчекмече,квартал на Истанбул.:moon::moon::moon::moon::moon::moon::moon ::moon::moon::moon::moon::moon:
Е добре, бе мама му стара. Чисто нова е ! Ше им праим рекламация, няма се разберем така...
badmadafaka
08-07-2011, 15:37
Е добре, бе мама му стара. Чисто нова е !
А колко пари струва в сравнение с оригиналната (бош или там каквато е)..? ;)
А колко пари струва в сравнение с оригиналната (бош или там каквато е)..? ;)
Еми 180 и нещо... с отстъпката 140 ми изпадна... Не съм сигурен, че проблема е в нея... На опаковката дори си пише, че е за 1.8 ts sport... Не знам... Лампата светва и като подам газ до 2500 оборота изгасва. Разхода си е добре....
Да не би да е от чипа?
Щом разхода е добре и върви доволно, свали си таблото и махни лампата :kicking:
Да не би да е от чипа?
Щом разхода е добре и върви доволно, свали си таблото и махни лампата :kicking:Ее стига де :D
Kondoliza
09-07-2011, 07:20
Лампата светва и като подам газ до 2500 оборота изгасва. Разхода си е добре....Извод:Не падай под 2500 оборота.Ако ти е добре разхода и вървежа не се заглеждай толкова в таблото8-)
Може и да не е ламбдата,ако колата е същата,тази от форума,предния собственик каза,че му е светела лампата за инжекциона от време навреме.
Може и да не е ламбдата,ако колата е същата,тази от форума,предния собственик каза,че му е светела лампата за инжекциона от време навреме.
И моята свети отвреме на време и?:calc:
Furious 155
11-07-2011, 12:10
При проблеми с генерацията е нормално и нова сонда да кара компютъра да свети на грешка. Трябва да се проверят гърнетата и катализатора, ако има такъв.
Ма тя и мойта си свети отвреме навреме,и не е ламбда.
Furious 155
11-07-2011, 12:24
Ма тя и мойта си свети отвреме навреме,и не е ламбда.И моята беше така след смяна на сондата, но като си оправих и гърнетата, вече не се е обаждала сондата!
И моята беше така след смяна на сондата, но като си оправих и гърнетата, вече не се е обаждала сондата!
И аз си мислех, че може да е от генерацията... Ми нямам катализатор, с права траба съм и крайно Суперспринт. Ще взема верно да я откача тая лампичка да не ме дразни. А какво може да им има евентуално на гърнетата ? Да не би да изпускат отнякъде ?
И аз си мислех, че може да е от генерацията... Ми нямам катализатор, с права траба съм и крайно Суперспринт. Ще взема верно да я откача тая лампичка да не ме дразни. А какво може да им има евентуално на гърнетата ? Да не би да изпускат отнякъде ?
Аз затова ти казах че тая кола я знам още преди да я вземеш и все така си светеше но разхода беше нормален явно в последствие е умряла ламбдата
Със спортната генерация газовете преминават по-бързо и може да я заблуждават и затова да свети
Щом разхода е добре и върви доволно, свали си таблото и махни лампата :kicking:
Ако е монтирана правилно едвали ще има проблем с отворена генерация :) Ако беше отишъл на диагностика да скивташ кое,как и защо ..... щеше да си спестил некой лев и от бензин до сега :)
Ако искаш ми пиши за една сверка,да видим как върви :)
Така е за диагностиката,аз я карах и всичко е наред,но и мойта от Италия дойде без катализатор-с права тръба е,но сега имам малък проблем с едното гърне и съм като ралиджйиска кола,само без бекфайър-а.
Furious 155
11-07-2011, 20:52
И аз си мислех, че може да е от генерацията... Ми нямам катализатор, с права траба съм и крайно Суперспринт. Ще взема верно да я откача тая лампичка да не ме дразни. А какво може да им има евентуално на гърнетата ? Да не би да изпускат отнякъде ?Възможно е и да изпуска откъм прехода от 4 към 2 тръби още отпред - при мен и това се е случвало и пак е давала грешка за сонда 1-2-2-3. Външно се чува като леко припърдяване от предната част на колата.
Момчета, преди това бях на диагностика и ми казаха че сондата е заминала. Няма да казвам в кой сервиз да не правя реклами, но явно проблема идва от другаде, въпреки че сондата наистина беше заминала... не достигаше ток до нея никакъв, а и сегашния дефект е по-различен от преди това.
Да съживя темата.... :D След направена диагностика излиза, че тази сонда на EPS не става за нищо... Отново е умряла сондата и сега отивам да купувам Bosch :D Просто реших да го напиша за инфо, ако случайно някой тръгне да купува EPS, да си знае че няма да изтрае много време :(
Furious 155
26-06-2013, 16:42
Да съживя темата.... :D След направена диагностика излиза, че тази сонда на EPS не става за нищо... Отново е умряла сондата и сега отивам да купувам Bosch :D Просто реших да го напиша за инфо, ако случайно някой тръгне да купува EPS, да си знае че няма да изтрае много време :(
Бош или в краен случай NGK/NTK. Карам с последната няколко години и няма проблеми.
don_pepone
26-06-2013, 18:20
Бош или в краен случай NGK/NTK. Карам с последната няколко години и няма проблеми.
+1 единственно Бош и NGK Изкрават и на газифицирани коли :)
lamborghini miura sv
23-09-2013, 19:43
Kолеги и аз имам подобен проблем, свети ми чека и се оказа ламбдата, също и миризма на бензин се появява понякога... 1.8 8V MY95 е колата... Ще се поослушам за разхода как ще е и ще го мисля...
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.