View Full Version : Запушена дюза ? ? ?
здравейте колгеги, брамчим си с алфичката 166 2.4 жтд, + чхипче, 99 гд. и как си карам се чува некакав звук който ми подсказва че нещо не е наред, всащтност като колата позагреи като се натовари в страмното с малко газ и започва едно тракане ( не го сварзвам с веригата на маслената помпа но не е исключение) когато запаля колата и я оставиа на обороти не мога да го чуяа сащиа този звук, но с леко подаване на газта около 1000-1300 оборота колата не се форсира плавно а има едно прекасване което ме много яадосва и се налага да я карам с повечко газ, а както знаете тези коли много бегат бе :razz: качих я на фес и пуснах една диаграма на оборотите там се вижда как има прекасване от 800 оборота на 0000 об и после пак 800 об, искам да попитам компетнтните колеги от форума как мога да разбера коя дюза ми е працакана и дали изобщо е дюза? качвам фаил от диагностиката !!
според мен не е за пренебрегване и горивната помпа-не е лошо да се погледне и налягането на горивото!
Тази 0 на оборотите е проблем на комуникацията. Грешка в преноса на данни. Реално нямаш такива сигнали към 0 :)
Гледай корекциите на всяка една от дюзите в момента когато чуваш аванса :) Може да имаш намален дебит на някоя дюза. По-малкото гориво се възпламенява по-лесно и пика на налягането в цилиндъра идва по-рано от обичайното и от там чуваш това тракане. Но може и съвсем друг проблем да има. Това е едното което можеш да провериш. Ако има корекция към + на някоя от дюзите например с повече от +2 значи там имаш проблем с дюзата. Може и отрицателна корекция да имаш с такава или по-висока стойност. Всъщност +2 или -2 е в рамките на допустимото все още. Може би на границата. Но ако имаш по-голямо е проблем. И това е проблем, но по-голяма корекция е по-голям проблем :)
това с нулите го разбирах, а има ли вазможност да се видат стоиностите на дебита за всека една дюза с фес, и може ли да се корегират от фес ? ели трябва да си хода на диагностик който си разбира от работата и има нужните уреди ? от миналиа собсвеник знам че нещо е правено по дюзите- спомена за някакво надуване, но нищо не ми говори.!! ако е така какво трябва да се направи за да не се чува това тракане като се натовари двигателя.
това с нулите го разбирах, а има ли вазможност да се видат стоиностите на дебита за всека една дюза с фес, и може ли да се корегират от фес ? ели трябва да си хода на диагностик който си разбира от работата и има нужните уреди ? от миналиа собсвеник знам че нещо е правено по дюзите- спомена за някакво надуване, но нищо не ми говори.!! ако е така какво трябва да се направи за да не се чува това тракане като се натовари двигателя.
Колега за да го няма чукането трябва да се отстрани проблема аз имах такова чукане т.е.това са микро детонаций в мотора от бедна смес,нека и по опитните да се изкажат,при мен си беше това ниско налягане + позапушени дюзи+прескочил зъб зината ей така от нищото и на баирите като видеше зор се чуваше едно почукване на моменти доста плашещо като удар на клапан в бутало ей такова почукване.
Ти пробва ли да откачаш дюзите една по една за да си сигурен, че е от дюза
Ти пробва ли да откачаш дюзите една по една за да си сигурен, че е от дюза
не не сам пробвал.
ако това е начина ще пробвам, но не рисковам ли така, може ли да стане проблем ако ги откача от буксите ? грешка и да даде ще се истрие но да не стане нещо нежелано ! ?
Откачаш една - слушаш мотора - закачаш, след това 2,3,4,5 - само по една откачена. Ще запише грешка, ама това няма значение - след като включиш последната всичко ще си е ОК.
Jivko7777
24-06-2011, 01:40
За мен най-добре, диагностика като за начало и после стенд за дюзите ;)
Така е, ама това за него са 150-60 км + цял ден :devil:
Jivko7777
24-06-2011, 01:53
По добре така отколкото да прецака някоя дюза при свалянето ;) А при Common Rail най-лесно става тая бела ;)
К`во да сваля!? - просто откачаш буксичката и след това пак закачаш
днес направих упражнението което ми препорачахте, в следствие на което имаше промяна в работата на двигателя , свалях една по една буксите и при всяко махане на поредната букса двигателя работеше еднакво лошо , не ми напрви никакво впечетление на нито една от дюзите, шума беше еднакав. може би ще се наложи една качествена диагностика и корекциа в налягането.
днес направих упражнението което ми препорачахте, в следствие на което имаше промяна в работата на двигателя , свалях една по една буксите и при всяко махане на поредната букса двигателя работеше еднакво лошо , не ми напрви никакво впечетление на нито една от дюзите, шума беше еднакав. може би ще се наложи една качествена диагностика и корекциа в налягането.
Кви корекциии бе човек,твоята кола няма корекции на дюзите от ЕКУ-то,имат го Мжетите,твойта не.Като направи теста забеляза ли дали изчезва чукането,или не.Трябва да се проверят доста неща,включително и ангренажния ремък,защото като знам 2.4 как им прескачат,нищо чудно да е оттам проблема.Провери и дали изчезва ако си махнал външния ремък,ако изчезва може да се насочиш към обтегача на ремъка,скапват се често,но за сметка на тва е и доста скъп:Lkingsmiley::Lkingsmiley::Lkingsmiley::Lkings miley:
Кви корекциии бе човек,твоята кола няма корекции на дюзите от ЕКУ-то,имат го Мжетите,твойта не.Като направи теста забеляза ли дали изчезва чукането,или не.Трябва да се проверят доста неща,включително и ангренажния ремък,защото като знам 2.4 как им прескачат,нищо чудно да е оттам проблема.Провери и дали изчезва ако си махнал външния ремък,ако изчезва може да се насочиш към обтегача на ремъка,скапват се често,но за сметка на тва е и доста скъп:Lkingsmiley::Lkingsmiley::Lkingsmiley::Lkings miley:
Кое няма корекция? :yawn:
Кое няма корекция? :yawn:
Няма корекция за баланс на цилиндрите,за това което ти говориш,иначе има,но аз незнам коя диагностика го вижда:?::?::?::?:
За да разбереш от коя дюза ти е проблема ФЕС няма да ти свърши работа, трябва си КТС. Там ясно се вижда коя дюза е проблемна и корекциите какви са.
Както предполагам, нямаш запушена дюза, но и липсват преходите в режимите и затова е така. Като начало направи теста с обратното гориво
http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=46422
След това може отново да помислим, макар, че въпросният тест показва коя дюза има износване, но не и коя ще е проблемната.
благодаря колега, всичко това е много полезн информациа за много като мен!! ЛЕСНО И ЕФЕКТИВНО както е описано вав форума. схте го пробвам другата седмица и ще пиша.:drunk:
Понеже вчера нямах работа взех че си поиграх и направих теста с излишното гориво Понякога на празен ход има леко трептене на оборотите Стойностите след теста бяха 10,10,12,11,11 Някой има ли преки впечатления от метода Нямам други забележки към работата на мотора и не мисля да се впускам в скъпи ремонти на дюзи По един път в годината си слагам добавка за почистване на дюзи Та струва ли си да пипам някъде
lordliness
27-12-2014, 15:29
Добавка е добре да се слага веднъж на 3-4 резервоара.
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.