PDA

View Full Version : Проблем 1,9ТД



gelepz
23-06-2011, 21:15
Здр. колеги имам един проблем с една дизелова 155 1.9ТД значи проблема е следния не зарежда акумулатора добре в смисал като трагнаа всичко е нормално и след 30 мин почва да гасне и да се пали сама в движение и не зарежда акумулатора възможно ли да е от него защото е мн стар, а и клемата на плюса не се затяга много или другаде е проблема.
Изведнаж почна да го прави този проблем дайте идея моля ви .
Благодаря!!!

Alfa User
23-06-2011, 21:56
Ако клемата на акумулатора е хлабава, е напълно вероятно да имаш такива проблеми!
Другото, което е задължително да провериш, е тока на заряд към акумулатора при работещ мотор.

gelepz
23-06-2011, 22:00
това как да го проверя

Alexanderbb
23-06-2011, 22:14
След като питаш по-добре иди в някой сервиз или магазин за акумулатори

gelepz
23-06-2011, 22:32
колега питам защото несъм го правил което не значи че няма да се справя

Alfa User
24-06-2011, 00:06
Трябва ти :
1. Мултицет (електронен уред за измерване на напрежение и ток ... минимум)
2. Помощник - без значение от какъв пол :)

Та значи включваш мултицета на постоянно напрежение, палиш колата, и мериш напрежението между двете клеми на акумулатора - по спомени бледи трябва да е в границите от 11.6 до 12.3 волта. След което молиш помощника да стъпи на газта и да държи да речем около 3000 об/мин - и пак мериш. Напрежението трябва да се покачи до около 13.8-14.2 волта (пак не гарантирам за абсолютна точност на стойностите, но схващаш идеята...). Ако няма разлика в показанията на уреда при 1000 и при 3000 оборота на двигателя - значи нямаш зареждане на акумулатора.
И второ - измери напрежението на акумулатора при неработещ двигател и изключени всякакви възможни консуматори (т.е. да не свири кас'тофона и да са ти затворени вратите) - трябва да е пак около 12 волта. Ако е по-малко - работата е ясна (загинал акумулатор). Също така можеш да провериш за токова утечка от акумулатора - с уреда включен на режим "прав ток". При нормални условия не трябва да има показание - ако има, значи нещо ти дърпа тока, и трябва да го намериш.
Но ако питаш мене - отиди в някой магазин за акумулатори - там почти винаги имат необходимите пособия, за да ти направят тест на батерията. За някой лев ще си спестиш главоблъсканицата...
Надявам се да съм бил полезен поне малко.

Tedo
24-06-2011, 11:29
Не съм много съгласен че на 1000 об/мин трябва напрежението да е ~12V.При мен си държи 14,2 на празен ход

Alexanderbb
24-06-2011, 12:00
Не съм много съгласен че на 1000 об/мин трябва напрежението да е ~12V.При мен си държи 14,2 на празен ход

Мда той затова е алтернатор а не просто динамо.

mimouzunov
24-06-2011, 13:03
Трябва ти :
1. Мултицет (електронен уред за измерване на напрежение и ток ... минимум)
2. Помощник - без значение от какъв пол :)

Та значи включваш мултицета на постоянно напрежение, палиш колата, и мериш напрежението между двете клеми на акумулатора - по спомени бледи трябва да е в границите от 11.6 до 12.3 волта. След което молиш помощника да стъпи на газта и да държи да речем около 3000 об/мин - и пак мериш. Напрежението трябва да се покачи до около 13.8-14.2 волта (пак не гарантирам за абсолютна точност на стойностите, но схващаш идеята...). Ако няма разлика в показанията на уреда при 1000 и при 3000 оборота на двигателя - значи нямаш зареждане на акумулатора.
И второ - измери напрежението на акумулатора при неработещ двигател и изключени всякакви възможни консуматори (т.е. да не свири кас'тофона и да са ти затворени вратите) - трябва да е пак около 12 волта. Ако е по-малко - работата е ясна (загинал акумулатор). Също така можеш да провериш за токова утечка от акумулатора - с уреда включен на режим "прав ток". При нормални условия не трябва да има показание - ако има, значи нещо ти дърпа тока, и трябва да го намериш.
Но ако питаш мене - отиди в някой магазин за акумулатори - там почти винаги имат необходимите пособия, за да ти направят тест на батерията. За някой лев ще си спестиш главоблъсканицата...
Надявам се да съм бил полезен поне малко.

В покои ако колата нее палена ден два напрежението на акумулатора без никакви консуматори трябва да е 12.5-12.6 волта!! След като се запали колата напрежението трябва да е в границите 13.8-14.4 без значение от оборотите и пуснатите консуматори!! Това е в сила при напълно изправна система (алтернатор връзки клеми четки снадки и тн) Друк е въпроса ,че с времето нещата силно се променят... Питаите колегите с 33-ките :balloon:

Alfa User
24-06-2011, 22:25
Съгласен съм - аз затова и казах, че не гарантирам за 100% точни данни за показанията!

Alexandrov70
26-06-2011, 23:06
Да се влюча и аз малко по темата - никога не мерете с уред от 5 лв. консумация(ток през 10 амперовия обхват ),няма да изгори бушона на мултицета , а целия , пък и допълнителни поражения може да докара на някой от полупроводниците в колата.Мерете само консумацията в покой (часовник , аларма...)