View Full Version : Шаш и паника.... прегрява кочинaта!
Моята кочина взе да прегрява откакто станаха горещините и съм се хванал за главата вече! Вчера празна кола с 1 човек качих Витиня със 130км/ч и 100* на чорбата! Нарочно изключих климатика щото с него положението е още по-лошо.Преди повече от 90* не е мърдала стрелката.Смених водна помпа, измиха радиаторите и на климатика и водния, сложих стария термостат, който отваря на 79*, течността е по-бистра и от минерална вода "Девин".Мерихме с термометър да не лъже датчика на таблото.М/у таблото и термометъра разликата беше 2-3*, което е нищо! Датчика на перката също включва когато трябва.Мине ли 90* перката тръгва но температурата продължава да се качва!
Направо не ми се мисли като стане 40* и пусна и климатик!:hi_temerature:
Бе и при мене вчера беше така... Жегата е стабиуна. Само дето температурата на водата не е минавала 90, ама перката и на 60 работеше... Лудница.
аз за тва не сменям термостата лятото, той стой постоянно отворен и като загрее като я пусна по инерция и за няма и минута сваля 20 градуса, или я карам на по 1200-1300 оборота, и за всеки случаи си имам копче от което включвам перките на 2-ра степен.
Според мен 2-рата степен не работи и перките ти въртят само на 1-ва степен и не сварва да охлажда, имах го тоя проблем и смених датчика и сега и 2-те степени бачкат
При мен перката има само една степен и е само една перка.
А как ти е разхода? Налягането на турбото мерил ли си? Твърде вероятно е проблема да не е в охладителната система, а мотора да грее ако ме разбираш.
А как ти е разхода? Налягането на турбото мерил ли си? Твърде вероятно е проблема да не е в охладителната система, а мотора да грее ако ме разбираш.
Разбирам те.И мен точно мотора ме съмнява, но не ми идва на акъла, какво може да му е.Турбото си има нормално налягане.Разхода си е нормален 7.5 среден, върви добре.
аааха, като на бензиновите, мии да може и в мотора да е, но там не знам кво може да е :) там ти си знайш
абе и аз го имам почти същия проблем, даже преди 3-4 седмици ми изби течност от преливника (толкова беше качила температура)
Но при мен се случва да качва температура само като карам в задръствания в София при над 27-28 градуса на вън и при пуснат климатик. В такива случай решавам проблема като спра климатика и отворя прозореца :)
Почти съм сигурен че при мен проблема е термостат, защото зимата пък ако не сложа кашон от пред,пред радиатора,нямам никакъв шанс да се возя на топло..... все се каня да го сменям и все отлагам. Само се надявам да не си направя някой по-голям проблем така,ама каквото такова. Сега с малкия човек в нас си имам по-важни проблеми за решаване....хахахаха :)
А имам и въпрос към Боби :) нормално ли е при загряла кола при температура на вън около 22-25 градуса,стрелката на таблото за температурата да ми е на 80-85? и като мине 90 вече да почва да прегрява. а пък през ноща не иска да качи повече от 70.
Мисълта ми е дали ми отчита точно?
Разбирам те.И мен точно мотора ме съмнява, но не ми идва на акъла, какво може да му е.Турбото си има нормално налягане.Разхода си е нормален 7.5 среден, върви добре.
Може да е започнала да ти подухва гарнитура
аз за тва не сменям термостата лятото, той стой постоянно отворен и като загрее като я пусна по инерция и за няма и минута сваля 20 градуса, или я карам на по 1200-1300 оборота, и за всеки случаи си имам копче от което включвам перките на 2-ра степен.
Според мен 2-рата степен не работи и перките ти въртят само на 1-ва степен и не сварва да охлажда, имах го тоя проблем и смених датчика и сега и 2-те степени бачкат
Нищо чудно да не ми работи втората степен (ако изобщо имам такава)... Как да разбера дали съм с две степени?
ами аз ги чувам :)
остави колата да загрее до приблизително 75 градуса отвори капака и гледаи и слушай, аз така разбрах кое работи и кое не.
абе и аз го имам почти същия проблем, даже преди 3-4 седмици ми изби течност от преливника (толкова беше качила температура)
Но при мен се случва да качва температура само като карам в задръствания в София при над 27-28 градуса на вън и при пуснат климатик. В такива случай решавам проблема като спра климатика и отворя прозореца :)
Почти съм сигурен че при мен проблема е термостат, защото зимата пък ако не сложа кашон от пред,пред радиатора,нямам никакъв шанс да се возя на топло..... все се каня да го сменям и все отлагам. Само се надявам да не си направя някой по-голям проблем така,ама каквото такова. Сега с малкия човек в нас си имам по-важни проблеми за решаване....хахахаха :)
А имам и въпрос към Боби :) нормално ли е при загряла кола при температура на вън около 22-25 градуса,стрелката на таблото за температурата да ми е на 80-85? и като мине 90 вече да почва да прегрява. а пък през ноща не иска да качи повече от 70.
Мисълта ми е дали ми отчита точно?
Смени си термостата и датчика на радиатора.Температурата на мотора зиме/лете, денем/нощем трябва да е 85* т.е. м/у 80 и 90 по табло.Датчика дали отчита правилно не мога да кажа.Трябва да се мери с термометър.
---------- Post added at 10:21 ---------- Previous post was at 10:19 ----------
Нищо чудно да не ми работи втората степен (ако изобщо имам такава)... Как да разбера дали съм с две степени?
Не е с две степени. Перката ти е работила на 60* щото си карал на климатик или не?
---------- Post added at 10:24 ---------- Previous post was at 10:21 ----------
Вчера открих, че маркучето което е за обезвъздушаване от главите до казанчето беше запушено.Снощи я тествах и температурата мръдна съвсем малко, но времето сега е студено и не мога да разбера дали съм решил проблема или е от студеното време.
Да, на климатик карах като работеше на 60.
А иначе викаш не съм с 2 степени???
Да, на климатик карах като работеше на 60.
А иначе викаш не съм с 2 степени???
Не, само една скорост е.
М/у другото температурата при мен се държи както преди време.Не прегрява и без резки колебания, но все пак времето е студено.:roll:
абе аз да попитам тука, че да не отварям нова тема! онзи ден забелязах,че ми е паднало нивото на антифриза. Долях вода и гледам дали не тече от някъде.... НЕ!!!!! Не тече. Запалих колата и дадох газ и гледам че ми хвърля течност от датчика на разширителния съд. При студен двигател тва....като подавам газ!!!! та се чудя дали е уплатнението на капачката на датчика или е нещо по сериозно? И още един въпрос. този датчик на разш. съд, само за нивото на течноста ли е или е и за температурата? :gruebel:
RUNNING WILD
30-06-2011, 10:13
не знам ,аз оня ден катерих подбалканската че ходих по риби и по Жребчево беше 38 градуса и по черният път си минава 90 градуса колата и се включва перката и си е нормално,аре да я духа вятъра в дижение да с еохлажда допълнително ама не,и другото което е 38 си е жега всичко е нагрято и асфалт и колата и частите по колата,метала е топлопроводим...в задръстване лятото също загряват,абе всички коли загряват,аз смених термостата и си седи на 80 градуса като пътувам и как вляза в града и покарам на по-ниска предавка с бавна скорост и поседя некъде и почва да загрява веднага,всички коли дет съм карал са така.
ето моето решение със загряването, като видя че отива над 90 пускам докато са изстуди до 70 и спирам :)
ето моето решение със загряването, като видя че отива над 90 пускам докато са изстуди до 70 и спирам :)
Проблема при мен е, че перката си включва на време и върти, но температурата продължава да се покачва. И да сложа ключе няма да се реши проблема.:-(
:Suicide:Тази вечер май стана ясно откъде е прегряването. Взе да изхвърля водата през капачката докато водата е на 70-80*. На празен ход докато работи видимо се покачва нивото в казанчето, подам ли и газ и задържа, нивото пада и почват да излизат балончета във водата, а пусна ли гаста изведнъж изригва водата и излиза от казанчето.Според мен е спукана глава.:Suicide: Перката се включва през 20-30 секунди и върти доста докато я охлади.
:Suicide:Тази вечер май стана ясно откъде е прегряването. Взе да изхвърля водата през капачката докато водата е на 70-80*. На празен ход докато работи видимо се покачва нивото в казанчето, подам ли и газ и задържа, нивото пада и почват да излизат балончета във водата, а пусна ли гаста изведнъж изригва водата и излиза от казанчето.Според мен е спукана глава.:Suicide: Перката се включва през 20-30 секунди и върти доста докато я охлади.
Сега се зачетох по темата!
Това с гарнитурата на главата или със самата глава е ясно и не го коментирам. В края на краищата си има много лесен начин да се види, дали е от гарнитура или глава.
Искам да се спра на друга причина, на която рядко се обръща внимание.
Понятието е известно като "малък отвор".
Под тоя знаменател попадат както запушени радиатори, така и щуцери и маркучи по охладителната система, включително и запушвания от лайна по главата. Всъщност, последните са фактор за горене на гарнитури и кривене на глави.
Сега се зачетох по темата!
Това с гарнитурата на главата или със самата глава е ясно и не го коментирам. В края на краищата си има много лесен начин да се види, дали е от гарнитура или глава.
Искам да се спра на друга причина, на която рядко се обръща внимание.
Понятието е известно като "малък отвор".
Под тоя знаменател попадат както запушени радиатори, така и щуцери и маркучи по охладителната система, включително и запушвания от лайна по главата. Всъщност, последните са фактор за горене на гарнитури и кривене на глави.
бе тоя двигател е ламя с няколко глави :D и се слави с това че лесно прегрява. просто му е дошло времето за ревизия.
:Suicide:Тази вечер май стана ясно откъде е прегряването. Взе да изхвърля водата през капачката
Е ти си го предвиди преди два три дни :shutup: когато говорихме за морето и палмите .
Дано я оправиш скоро .
Е ти си го предвиди преди два три дни :shutup: когато говорихме за морето и палмите .
Дано я оправиш скоро .
Просто си знам какво мога да очаквам от нея. :stumm:
Имам 3 стари глави и ако една или две от тях са читави ще я правя.Ако ли не отива за скрап.Въобще няма да се занимавам повече!:Suicide:
бе тоя двигател е ламя с няколко глави :D и се слави с това че лесно прегрява. просто му е дошло времето за ревизия.
A на мене ми се очертава път към Велико Търново!:bangin::drunk:
кога това. я разкажи на лични.
Просто си знам какво мога да очаквам от нея. :stumm:
Имам 3 стари глави и ако една или две от тях са читави ще я правя.Ако ли не отива за скрап.Въобще няма да се занимавам повече!:Suicide:
Boby имаме ли присъда ?
Ще я бъде ли или да търсим друга ?
Boby имаме ли присъда ?
Ще я бъде ли или да търсим друга ?
Чакам днес да ми докарат глвите от проверката за херметичност и след обяд почвам да я събирам.:smoke: Купих глави от 155 97г. и има много разлики в сравнение с мойте.Шлайфам кобилици, дюзи сменям абе малко промени ще има пък да видиме дали ще заработи( и за колко време:shutup:).Правя снимки та ще гледаме после.Ако не стане ще търся нова.:smoke:
virusalfa
10-08-2011, 00:07
Има си начин за диагностициране на това точно коя глава е с пукнатина.Аз съм го установявал на не един ВМ след като големите "специалисти" с проверката за херметичност са дали положително заключение.
Вече придобих впечатления от този ремонт.До момента вече 600км двигателя се държи много добре.Върви с лекота, прави ми впечатление, че няма абсолютно никакъв пушек.Настъпвах я на баир пред фаровете на един камион и пушек нямаше никакъв.Температурата варира м/у 80-90*.Ще видя как ще разхода.Надявам се да падне.8)
---------- Post added at 22:47 ---------- Previous post was at 22:45 ----------
Има си начин за диагностициране на това точно коя глава е с пукнатина.Аз съм го установявал на не един ВМ след като големите "специалисти" с проверката за херметичност са дали положително заключение.
Еми уж при специалист разбиращ от глави на ВМ двигатели ги носих и не са спукани.
Браво Боби, радвам се, че е станала колата. Дано вече само да те слуша.
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.