PDA

View Full Version : лек коментар на 145



Weaver
16-09-2006, 16:43
първо за анкетата:
Вземете под внимание ограничените финанси :)
1.) По- стар модел- повече козметични промени
2.) Това ще ми е първа кола
3.) Трябва задължително да "носи на ръчкане"
4.) Не искам да седи постоянно в сервиза
5.) Става въпрос за закупуване СЛЕД 4 МЕСЕЦА


та значи много се чудех каква кола да си зимам става въпрос за след 4 месеца, но започнах да търся сега...

145 много ми хареса, но след като се порових за нея за да проверя дали не е с прословутото италианско качество открих, че опасенията ми са верни...

някой ще ми обясни ли защо тази кола е толкова хвалена във форума (основателна причина, не някои фанатични възгледи ("щото е алфа затва е най- доброто")), защото започвам да се отказвам от тази покупка...

Alfa Romeo 145:
TopGear- 2/5 точки (има няколко графи-overview, new, used, road tests, specs) (http://www.topgear.com/drives/A0/B7/)

Parker- 3/5 точки (http://www.parkers.co.uk/choosing/carreviews/archivedReview.aspx?range_id=446)

Honda Civic:
TopGear- 4/5 точки (имат се в предвид и някои по нови хонди от алфата, но тук говорим за качеството като цяло- 2/5..) (http://www.topgear.com/drives/B5/A1/used/)

Parker- 4.5/5 (http://www.parkers.co.uk/choosing/carreviews/review.aspx?model_id=298)

Volkswagen Gold:
TopGear- 4/5 точки (не че бих си зел голф точно, ама..) (http://www.topgear.com/drives/E8/A1/used/)

Fiat Bravo:
TopGear- 2/5 точки (http://www.topgear.com/drives/B3/C8/used/)

Suzuki Swift:
TopGear- 2/5 точки (това го слагам само за сравнение с кое има равни точки алфата.. (http://www.topgear.com/drives/E4/A3/used/)


Alfa Romeo
http://vg-tuning.de/images/big/ar_145_ii_v.jpg

Honda Civic
http://www.kris.1000lecie.pl/civicpics/083.jpg


Ако се интересувах само от разходите по колата, нямаше да пиша тая тема, ама ме интересува заслужава ли си наистина толкова много тая алфа (спрял съм се засега на 1.8 Twinspark)- не ми се иска колата ми да прекарва повече време в сервиза отколкото на пътя (дават я че на всеки 12.000 мили алфата ЗАДЪЛЖИТЕЛНО е във сервиза за нещо)

и за накрая:
Какво е Quadrifoglio и Cloverleaf(не превода му, нито историята й, спецификациите конкретно за 145..)

DiStefano
16-09-2006, 17:20
мне Алфата въобще не си заслужава ... италианска кошница ... друго си е Немското ...
Баце къф въпрос задаваш във форум за Алфа и къф отговор очакваш да получиш ... ?!?!?! Алфа-Хонда ... Голфа е чудесен автомобил ..мноо бега ако е червен особено :roll:

rtfm
16-09-2006, 17:43
Алфите са супер ама се копуват със сърце а не с акъл. Според мен ако държиш на клаузата със сервиза
4.) Не искам да седи постоянно в сервиза

Не може да съществува в едно изречение с италянска кола (поне по мое мнение)
Мене напоследък ми харчи 60лв на 100км (15лв за гориво и 45 за ремонт) :(

Weaver
16-09-2006, 17:52
@DiStefano

мне Алфата въобще не си заслужава ... италианска кошница ... друго си е Немското ...
Баце къф въпрос задаваш във форум за Алфа и къф отговор очакваш да получиш ... ?!?!?! Алфа-Хонда ... Голфа е чудесен автомобил ..мноо бега ако е червен особено :roll:


Алфите са супер ама се копуват със сърце а не с акъл. Според мен ако държиш на клаузата със сервиза

4.) Не искам да седи постоянно в сервиза

Не може да съществува в едно изречение с италянска кола (поне по мое мнение)
Мене напоследък ми харчи 60лв на 100км (15лв за гориво и 45 за ремонт) :(

надявам се това отговаря на въпроса ти какъв отговор очакваш...

@rtfm
Малко кофти ми изглежда това 60/100 :) Аз трябва да работя само разхода по колата си да покривам

SIS
16-09-2006, 19:53
Ами аз за 145-цата като се замисля съм сменял консумативи, долна помпа на съединителя и термостат....Мисля много добре! Лощото дойде когато ми изпусна преден десен амортисьор (на боксера струват майка си и баща си), та покрай тях реших да сменя де що има част по предницата. С двигателя никакви ядове (чук чук чук). Определено няма нищо вярно в приказките за минетите и спагетите, както и за "немските Дзверчета"! За хондата - мен ми харесват като марка, нямам идея дали се чупят или не - един приятел имаше и какво ли не й прави, но казваше, че само неговата се чупела - другите били супер (ма той така говореше и за неговата вектра и за пасата). Та с колите на старо сигурно няма

Naso
16-09-2006, 20:03
Алфите са супер ама се копуват със сърце а не с акъл. Според мен ако държиш на клаузата със сервиза
4.) Не искам да седи постоянно в сервиза

Не може да съществува в едно изречение с италянска кола (поне по мое мнение)
Мене напоследък ми харчи 60лв на 100км (15лв за гориво и 45 за ремонт) :(


Алфа се копува със сърце, ама и с много акъл, поне много повече отколкото един опел, да речем ! Щото аз имам 145 КуВе 155 коньово и за една година не ми е отвисела по сервиз повече от час два. Това не значи, че алфата е евтина за подръжка ! Иди виж цени на ремонтите и ги сравни на тия с опелта, тогава ще ни разбереш. Разбира се съществува шанса при по нискотехнологични мотори, дори да са издухани, да продължат да те возят някак, а при Алфовите тоя вариант е почти невъзможен.


Та моя ако може да се каже съвет, при все че съм голям лаик, би бил внимателен избор (имаше тема с това как да избираме) и запомни, че не се троши повече от голфа или хондата, ние просто по-лесно си признаваме.

DiStefano
16-09-2006, 20:18
еми не знам ... тука тая тема е като циганче сред скинари хехе ...
аз на мойта по груби сметки целата ходова част отпред мога да я оправя с 300 кинта плюс труда и с готини части ... пробай цените при Хонда и после ша говорим ... ся Алфа Ромео ... мдам ... като фърляш напрежение върху педала се издава отпред един такъф звук дет малко или много се наежваж от кеф ... тфа при Хонда не съм го усетил ... па знам ли мое да съм бил дрогиран тогава ... и има още една камара гъделчета дет Алфата мое да ти ги предложи, а другите не ... същото важи и по обратния вариант ... оня Насо по-нагоре дето пише че е стоял само час-два в сервиз е мноо прав ... и аз съм така
сега секи си знае джеба и изискванията ... ама я у друго освен у италянка нема да се качим никоги :!:

p.s. Мноо добре знам къф ще е отговора ... не си първия човек тука дет задава тоя въпрос ... СТРУВА ЛИ СИ ?!?! ако ме питаш само новото си струва ... ма на тфа дередже дет сме немаме особени шансове за ново ... успех ... пожелавам ти да станеш един от нас ...

valjo
16-09-2006, 21:24
моето мнение е че като тръгнеш да я сравняваш по показатели ремонтопригодност и прочие, и то със Сузуки Суифт, то ти явно имаш силно рационални критерии за покупка на автомобил

взимайки предвид че ти е първа кола, това означава че квото и да четеш из форумите, се ше се прецакаш :) просто голяма част от нещата не ги пише във форумите

та като ще се учиш на тая кола и ще прилагаш математизирани подходи, мисля че алфата не е твоята кола

и японката май не е

земи си астра или там голф, дето майсторите им разбират, за да може да се учиш спокойно на нея. тва с "носенето на ръчкане" незнам дори закво си го написал, първата си кола ше я строшиш и без да я ръчкаш кой знае колко , по добре да ти е евтино след като го направиш

и последно лафа "насочил съм се към 1.8 " .... тва също показва математизиран подход, без оценка на това какви са пазарните реалности
145 1.8 ТС са супер редки, много по редки от 2.0 ТС, и цената им е или като на 2.0 или дори по висока

така че, мисля че е разумно да смениш форума;) и когато си готов да си платиш за кефа, а не да смяташ себестойност на километър (там градския транспорт е с перфектни показатели) може пак да наминеш:)

за справка може да видиш раздела 145 и моите разходи и ремонти по моята - ако това го преглътнеш без да мрънкаш - може да си наш човек;)

Weaver
16-09-2006, 21:45
останах недоразбран май :roll:


моето мнение е че като тръгнеш да я сравняваш по показатели ремонтопригодност и прочие, и то със Сузуки Суифт, то ти явно имаш силно рационални критерии за покупка на автомобил
Със сузукито го сложих само да покажа със какви боклуци я сравняват..


земи си астра или там голф
предпочитам да ползвам услугите на СКГТ, отколкото на въпроса какво караш аз да отговарям голф, или пък още по лошо някой да ме види как карам такава кола


и последно лафа "насочил съм се към 1.8 " .... тва също показва математизиран подход, без оценка на това какви са пазарните реалности
145 1.8 ТС са супер редки, много по редки от 2.0 ТС, и цената им е или като на 2.0 или дори по висока
минимуми (без докарване, мита и тн) (ама съвсем наистина големи минимуми):
за 1.8- 1900 евро
за 2.0- 2500 евро


за справка може да видиш раздела 145 и моите разходи и ремонти по моята - ако това го преглътнеш без да мрънкаш - може да си наш човек
абе прочетох ги ама малко завишени ми се сториха..


взимайки предвид че ти е първа кола, това означава че квото и да четеш из форумите, се ше се прецакаш Smile просто голяма част от нещата не ги пише във форумите
много окуражавщо ми подейства това :)
ама аз няма сам да я купувам, сега търся каква да е а после ще гледам и някой дето разбира да дойде с мен

1) никой не ми каза какво е quadrifoglio
2) почвам да храня симпатий и към Fiat Coupe, ама вас няма да ви занимавам че тука май ги горите живи тия дето говорят за фиат..

valjo
16-09-2006, 21:54
Quadrifoglio на италиански означава "четирилистна детелина"
Cloverleaf e съответно английската дума за същото

QV e Quadrifoglio Verde - а именно зелена такава

защо зелена, защото в историята на алфа ромео има и златни такива
така наречените Quadrifoglio Oro - но тези означения са по скоро исторически

145 QV е 2.0 ТС без значение конкретния подмодел - и 150кс. и 155 к.с. са си се QV

а тия цени в евро предполагам ги гледаш някъде, но това не ти казва в какво състояние са автомобилите, така че не сравнявай само цифри :)


и последно, моите цифри не са завишени, ако искаш мога да ти покажа касови бележки и фактури за почти всичко, не съм го правил с никва друга цел освен справочна, да си знаят хората кое колко горе долу струва


като последни ремарки, 155кс в 2.0 и 144к.с. в 1.8 са доста различни двигатели спрямо 150 и 140 к.с. версиите им, въпреки че на пръв поглед не е така, и разходите по тях са много по-големи, шото това е като злощастен хибрид на типо със 156.... :)
от друга гледна точка 150кс с мотроник 2.10.3 - 95та година имат една ролка която няма намиране, и там е наистина дебело като се сменя ангренажа... :)

trustworthy
16-09-2006, 22:06
... почвам да храня симпатии и към Fiat Coupe, ама вас няма да ви занимавам че тука май ги горите живи тия дето говорят за фиат..

Не си прав въобще :) Явно не си чел из форума достатъчно задълбочено. Двете марки са си прекалено близки роднини за да имя някакво разделение, освен по цените на някои част може би :roll:
Освен това доста модели от двете марки споделят взаимозаменяеми части

valjo
16-09-2006, 22:10
фиат купе е уникално дизайнерска кола, мен лично много ме кефи, НО

си заслужава след 98ма година, просто дотогава е със много стар двигател 2.0 16в от типо/делта и други такива аргументи

след 98ма година фейслифта е много готино, но и струва съответните пари мисля.... поне 2пъти е по скъпо от 145цата съшата година


а за първа кола, много мисли какви жулки и ударчета ше и направиш, и съответно колко струват калници брони фарове...
може да си мислиш "каското дас е оправя" НО, това занчи първо че на всеки лек удар ше седиш 2 месеца без кола, второ ше ти я правят с неоригинални части - квото и да ти говорят - и ше ти развалят колата, аз см минал по тоя път

и тогава ше почнеш да си я правиш сам, и тогава ше разбереш кво е да караш уникална кола за първа в живота...

но пък кефа е голям:)) фасона, усещането , абе не е еднозначно

trustworthy
16-09-2006, 22:13
Абе човекът може да кара от доста време, а просто кола да си има за първи път ;)
Ти го нареди веднага на опашка пред тенекиджиите :)

valjo
16-09-2006, 22:16
Абе човекът може да кара от доста време, а просто кола да си има за първи път ;)
Ти го нареди веднага на опашка пред тенекиджиите :)
ами бате, аз като зимах мойта, се бех прицели на Капа ...

и ми ги говореха същите - за ожулен калник и прочие, ...

естееествено аз не ги слушах ;)) викам си кво толко, то и затва ми е такъв списъка;)
пак добре че не е Капа де, тоя голем туч хептен щях да я втасам ;)

са ако човек е тоз фен ( е кат мен) и иска да стане най малко доцент в МЕИ-то спец. ДВГ , то да се учиш на 145ца от последните или фиат купе е най прекия път;)))
може да стане админ в некой форум, член на УС на съответния автоклуб и прочие благини , да ти напомня за някой ?;)

trustworthy
16-09-2006, 22:25
...са ако човек е тоз фен ( е кат мен) и иска да стане най малко доцент в МЕИ-то спец. ДВГ , то да се учиш на 145ца от последните или фиат купе е най прекия път;)))
може да стане админ в некой форум, член на УС на съответния автоклуб и прочие благини , да ти напомня за някой ?;)

Няма такъв вариант. Друг такъв фен като тебе :roll: ...I don't think so :wink:

Иначе сериозно, дано момчето се вслуша в съветите ти, че да не става доцент по ДВГ-та и др. подобни.

Naso
16-09-2006, 23:56
Ма то е полезно бре ! След време почваш да спориш с официалния сервиз и да им викаш, че не е баш къ те я мислът тааа работа. И кво лошо има, да си знаеш парт номерата на 80% от чарковете ?

georgievst
17-09-2006, 00:05
Препоръчвам ти Туин спарк възможно по-мощен двигател. Себестойността на километър по мои сметки е 28 ст. от които 60 % за бензин и 40 за амортизация и консумативи. Поддръжката в сравнение с други марки е "средна хубост". Моята преценка е , че колата е добра повече за извънградско. Роудстар. На градско моята е тежка и не се изнася много бързо, а като развия скорост и вече трябва да спирам.
Успешен избор !

DiStefano
17-09-2006, 00:24
мдам мдам но има и друг момент
че малко са ората дет карат Алфа
и им дреме за разхода ... нали стига да не е 150 на 100
като искам полет си плащам за него
мен си ме кефи ... а и колата явно си я кефи да гълта повече
то и мен си ме кефи да гълтам повече де ... само че не и бензин
мое човека да се насочи към TD или JTD
само че там минаваш на по-висока цена
ся разхода на нафта си е малък нема кфо да си кривим душите
вървежа на нафта е голем ... мда ама звука не е същия ...
а мен тфа най-мноо ме кефи и затфа искам бенцинка ...
Алфа/Голф/Астра/Суифт/Примера и прочеее ... се си е една купчина
жилезо и оно се не изменя .. освен ако не му помогнеш де
глей там да ти е евтина поддръжката и да е запазена....

Bobo
17-09-2006, 00:33
Аве незнам кво го дъвчете тоя разход :idea: На няколко души от форума доказах че когато едно QV/TI е наред то харчи по-малко от конкурентите си в класа :wink:

@rtfm
Колега аре некой хора дет са си купили кола след сблъсък с товарния влак да не давате мнение в такива теми :idea:

@Weaver
Та колега за ВСЯКА ЕДНА МАРКА най-важното е колко читава кола ще купиш всичко друго е въпрос на предпочитание, това за сервизите и разходите е е дно и също при всички :wink:

gigi
17-09-2006, 00:37
Така тъй като и аз съм с QV да кажа.
Ако не си маняк ставаш, а ако си маняк става още по лошо, колата като оригинал е много добра и общо взето нищо до сега не съм правил освен голям ремонт заради майстор и всякакви глупости щото така ми се е приискало. Няма да ти излиза хич евтино, но не е това целта на тая кола буташ пара и кеф голям, но то кефа винаги си има цена. Седни направи кръгче, ако не се зарибиш по добре не я взимай после само ще псуваш. Ей го на колата си ми беше супер ама аз пак я разглобих за да пила. Та така и да ти кажа чесно то с питане и проучване нестава. Отиваш на горубляне и пробваш.

Weaver
17-09-2006, 13:20
мерси много на всички за информацията

сега пред мен обаче се показа нов проблем

фиат нещо принципно не ме кефи (алфа ми звучи някакси по добре), ама почвам наистина да се влюбвам в Coupe- мнооого агресивен, страшен интериор и екстериор..

няма ли някой да каже какви проблеми имат, да се разубедя малко :)

http://www.tuninglove.com/immagini/chd/fiat_coupe/CAGDQBOD.jpg

http://geilekarre.kabeleins.de/upload/karre/1391615.jpg

http://web.tiscali.it/albina/Shark.jpg

http://www.parkers.co.uk/imagecache/file/590/archive/Fiat/Coupe/CoupeInt.jpg

trustworthy
17-09-2006, 15:16
Ето (http://img48.imageshack.us/my.php?image=img18304qp.jpg) линк и към едно Българско, че и даже варненско :) купе, което също е много яко. Дано колегата mе_to_u види тази тема и ти даде повече впечатления. Аз лично слагам памперс като сядам в колата му :)

Ето (http://images07.snimka.bg/000792995-big.jpg) една от причините :)

umax
17-09-2006, 15:36
http://i.mobile.bg/perl/printdet.cgi?id=11152558505901253 :roll:

Naso
17-09-2006, 18:19
За това последното, трябва нещо развалено да си ял, та да има нужда от памперс :wink: Варненското какво е като мотор ? Иначе какво да те разубеждаваме ? Факт е, че всяка кола на старо си има косури. Те и тея в магазина често имат косури, та за какво си говорим на старо. Фащаш което ти ареса и си ти, поне като ше правиш, ше знаеш, че правиш това което ти аресва. Действа успокояващо.... надявам се :roll:

trustworthy
17-09-2006, 21:09
Според мен тази (http://i.mobile.bg/perl/main.cgi?topmenu=2&leftmenu=1&act=11158339499079059&f1=details) звучи доста по-добре. Иначе варненското не знам с какъв двигател е, не съм се возил, не съм го и карал, но е със 17-ки, ниско окачване, фацата му е просто...абе дизайнерска кола :big_bow_down:

Naso
17-09-2006, 22:13
Бе и таааа е..... ФИАТ мотор 160 коня 2.0 нема според мен. Виж турбо версиите вече са по-впечатляващи от едно КуВе.

Bobo
17-09-2006, 22:39
Бе и таааа е..... ФИАТ мотор 160 коня 2.0 нема според мен. Виж турбо версиите вече са по-впечатляващи от едно КуВе.

Тц само едната е по впечатляваща :wink: Другата е по куца :shock: Ма тая първата не се среща хич често да ти кажа в бг има само едно такова и един мотор от такова :wink:

Naso
17-09-2006, 22:51
16волтово турбо ли ? Не аз имах предвид сравнено с мойто КуВе примерно. Все пак то е хатмосферно, а онова си е турбо 2.0. Ма къ ше да е. Това не прави Купе-то грозна кола!

valjo
17-09-2006, 23:39
купето е уникална с визията си кола, просто е от 93та година, и до фейслифта вътре е малко демоде

както са и ГТВ от същите години


а след фейслифта са скъпи, НО ако цената не те плаши - мятай се :)
и то смело
дето е казал Насо, и да го правиш, ше знаеш че правиш нешо което те кефи :)

gigi
18-09-2006, 00:09
Абе 2.0 16в мотора е малко куцичък. Мене също много ме кефи купето ама да е поне старото турбо. Иначе караш спортна кола и да не върви хубаво някак си...... :?

trustworthy
18-09-2006, 09:52
Ето (http://www.alfaromeo-bg.com/forum/viewtopic.php?t=7766) обявата за варненското купе. Там си пише всичко

Bobo
18-09-2006, 11:40
Така като гледам колата е в уникално състояние и е доста гледана, обаче ми се струва че с този 1.8 16В мотор някак си става само за позиране тая кола :roll:

valjo
18-09-2006, 13:06
Така като гледам колата е в уникално състояние и е доста гледана, обаче ми се струва че с този 1.8 16В мотор някак си става само за позиране тая кола :roll:
че да не е малко .... :)))
мен ако ме питаш реално, дайте си сметка, колко се ежите по улиците

ооо я си карай ти бавничко па си глей кефа, хем ше те видат кой си вътре;)

Bobo
18-09-2006, 13:54
Така като гледам колата е в уникално състояние и е доста гледана, обаче ми се струва че с този 1.8 16В мотор някак си става само за позиране тая кола :roll:
че да не е малко .... :)))
мен ако ме питаш реално, дайте си сметка, колко се ежите по улиците

ооо я си карай ти бавничко па си глей кефа, хем ше те видат кой си вътре;)

Тва дет го написа сега ше ти го пействам всеки път като измислиш некоя глупост по твоята кола :lol: :lol: :lol:

valjo
18-09-2006, 14:05
ама мойта е най обикновен багер, а не купе бай пинифарина ;))
се пак има разлика ;)

me_to_u
18-09-2006, 17:55
мерси много на всички за информацията

сега пред мен обаче се показа нов проблем

фиат нещо принципно не ме кефи (алфа ми звучи някакси по добре), ама почвам наистина да се влюбвам в Coupe- мнооого агресивен, страшен интериор и екстериор..

няма ли някой да каже какви проблеми имат, да се разубедя малко :)

Вероятно няма да ти свърша работа, защото няма да те разубедя. Всичко зависи каква кола точно търсиш. Купе има две версии-преди 10.'96 и след. Силно ти препоръчвам да се насочиш към втората категория. Причините-по-нови мотори, значително по-красив интериор(лично мнение), премахнат проблем с лющещите се стъкла на фаровете, втори еърбег(не серийно), подобрена електроника(според Фиат), леки промени в окачването. Ако търсиш прилична динамика от "среден клас", атмосферните мотори ще те удовлетворят. 1.8 си върви ни повече, ни по-малко от очакваното-96КВ на 1180кг. 2.0 16в(стария мотор на Лампреди, който е бил страхотен за времето си)102КВ на 1250 кг. 2.0 20в-108КВ и 113 КВ(по-късно) на почти същото тегло. Турбо версиите са 2.016в-140КВ. на 1320кг. и 2.020В с 162КВ на 1310кг. Ако търсиш нормална динамика и приличен разход-атмосферните, ако разхода не е проблем за теб-с две ръце за 2.0 20в. Вече има и Лимитед едишън на много прилични цени в Германия. Остава само проблема с акциза и ДДС-то... Цените на поддръжка на атмосферните версии са много добри, някои дори смешни. Абсолютно неангажираща финансово поддръжка (говоря в общия случай, не да я купиш за 500 еуро и да я оправяш после 1 година) Частите по окачването и двигателя са на отлични цени. Едрогабаритните са обаче кът и скъпи. В купето има достатъчно място като за 2+2, отзад влизат 3-ма човека(естествено е тясно, но за кратки разтояния..)
@trustworthy
Голяма реклама и направи на тая кола! :D :oops:

trustworthy
18-09-2006, 22:14
@trustworthy
Голяма реклама и направи на тая кола! :D :oops:

Ами не мисля, че има някой , който да не я харесва тази кола. Иначе процент не искам, да знаеш ;)

Сори за офтопика :oops:

lyuli
19-09-2006, 15:10
Та колега за ВСЯКА ЕДНА МАРКА най-важното е колко читава кола ще купиш всичко друго е въпрос на предпочитание, това за сервизите и разходите е е дно и също при всички :wink:

и освен това престоят ти в сервизите зависи от това как я караш......

Bobo
20-09-2006, 00:23
Та колега за ВСЯКА ЕДНА МАРКА най-важното е колко читава кола ще купиш всичко друго е въпрос на предпочитание, това за сервизите и разходите е е дно и също при всички :wink:

и освен това престоят ти в сервизите зависи от това как я караш......

Ама то дали ше караш ауди душмански или алфа се ше се счупи :wink: Така че как караш за определяне на марката пак не важи :lol:

vladu
21-09-2006, 05:40
Ама то дали ше караш ауди душмански или алфа се ше се счупи :wink: Така че как караш за определяне на марката пак не важи :lol:

а къ се кара душмански?
май само аз не харесвам Фиат купе - ще ме извините. Ма аз кво ли харесвам - освен мойта си.