PDA

View Full Version : Спортен филтър 1.8 8к



aRm
28-06-2011, 23:14
Колеги, ето и аз да се похваля какво измайсторих. Забелязах, че с махнат ляв мигач, става идеално точно за студен въздух :) Малко е аматьорско, но нека и аз да покажа.
П.П: След малко като одобрят клипчето, ще го пусна и него.

digitalundgrd
28-06-2011, 23:50
Колега а на ляво няма ли да завиваме...? Тоест какво се случва с левия мигач?

Tedo
28-06-2011, 23:53
Освен че е грозновато и актове ще имаш ако караш така без мигач

aRm
29-06-2011, 00:09
Колеги, т'ва с трабътъ у мигача е само за тест. Иначе, има два варианта:
1: Мигача да го пробия и от там да смуче( което същност не искам да го правя)
2: Отдолу под бронята да изведа трабътъ и да сложа мрежичка :)

Abar7h
29-06-2011, 00:12
Отдолу с басрефлексче е най-доброто ;)

aRm
29-06-2011, 00:58
http://www.youtube.com/watch?v=knX3EZZKspI

Ето и клипче... :D

MUROMAN
29-06-2011, 09:55
http://www.youtube.com/watch?v=knX3EZZKspI

Ето и клипче... :D

Пусни гофрето долу при бронята,запуши си дупката над подкалника да не ти смуче прах и гадости, остави разстояние между филтъра и гофрето.
Най -важното сглоби си мигача.;-)
Хубава количка си си взел,тъкмо се чудех ,в кой е попаднал този хубав автомовил. :photo:

Alexanderbb
29-06-2011, 11:18
Така ако мога и аз да се изкажа.
1. Какъв е смисъла на конуса ако ще е така опакован. Вземи си един реплейсмънд и си го сложи в кутията където си му е мястото ако имаш толкова голямо желание.
2. Аз имам такъв реплейсмънд вече от 3 години и да ти кажа ползата му особено в София е адски съмнителна. И определено много кратка. Това нещо ще ти се налага да го чистиш на максимум 4 -5 000 км. Щото след това няма да е синьо а мръсно черно с боклуци достатъчни за една тухла по него. Аз даже моя все по-рядко го слагам а си сменям хартиените по на често

aRm
29-06-2011, 12:32
Пусни гофрето долу при бронята,запуши си дупката над подкалника да не ти смуче прах и гадости, остави разстояние между филтъра и гофрето.
Най -важното сглоби си мигача.;-)
Хубава количка си си взел,тъкмо се чудех ,в кой е попаднал този хубав автомовил. :photo:

Точно това мисля да направя.



Така ако мога и аз да се изкажа.
1. Какъв е смисъла на конуса ако ще е така опакован. Вземи си един реплейсмънд и си го сложи в кутията където си му е мястото ако имаш толкова голямо желание.
2. Аз имам такъв реплейсмънд вече от 3 години и да ти кажа ползата му особено в София е адски съмнителна. И определено много кратка. Това нещо ще ти се налага да го чистиш на максимум 4 -5 000 км. Щото след това няма да е синьо а мръсно черно с боклуци достатъчни за една тухла по него. Аз даже моя все по-рядко го слагам а си сменям хартиените по на често

Ами перфектно ;) Ако трябва и на 2000 ще го сменям, за мен това не е проблем :)

ALFA CORSE
29-06-2011, 12:53
Ммм ето кой е взел 155цата под носа ми преди няколко месеца :)

Ето едно културно изглеждащо решение, на моята също е с такъв фланец и няколко години не съм имал проблем дори и в проливни дъждове :)

aRm
29-06-2011, 13:11
Ммм ето кой е взел 155цата под носа ми преди няколко месеца :)

Ето едно културно изглеждащо решение, на моята също е с такъв фланец и няколко години не съм имал проблем дори и в проливни дъждове :)

Много добра идея ! Изглежда перфектно.

П.П: Какво знаете вие беее, аз и парктроник и сложих :coolio: Голяма гъзария си е 155 и е много комфортна

TS
29-06-2011, 18:37
Били са "гъзарски",вече са чирепи :) Направи го както си требва филтъра :)

Max
29-06-2011, 19:43
Ммм ето кой е взел 155цата под носа ми преди няколко месеца :)

Ето едно културно изглеждащо решение, на моята също е с такъв фланец и няколко години не съм имал проблем дори и в проливни дъждове :)

И все пак на мен ми се струва рисковано да смуче въздух толкова ниско колата. Хубаво че не е имало проблеми в проливен дъжд, но не се знае кога може да цопнеш в по-дълбока локва и да отиде двигателя.

Tedo
30-06-2011, 11:10
И все пак на мен ми се струва рисковано да смуче въздух толкова ниско колата. Хубаво че не е имало проблеми в проливен дъжд, но не се знае кога може да цопнеш в по-дълбока локва и да отиде двигателя.

Чак пък "да отиде" :unsure:
И да влезне вода там едва ли ще стигне до цилиндрите, а ако стигне ще е доста малко, което за бензинов мотор не е особено фатално

Dimicha
30-06-2011, 11:27
На един познат с Пежо 406 2.2 точно така му отиде двигателя и то с оригиналните въздуховоди-просто са сложени много ниско и в една дълбока вода засмукал яко и край.И освен че са много ниско,са и права тръба,т.е. без буфери,което значи,че като потопиш единия край изцяло във вода,моторът става помпа.А на 155-цата кутията за въздушния филтър не случайно има такава странна форма си мисля аз-това си е буфер,дори и да смукне вода отпред ,като стигне до това широкото,налягането й ще падне и няма да позволи на мотора да я засмуче ;)

Abar7h
30-06-2011, 12:02
Чак пък "да отиде" :unsure:
И да влезне вода там едва ли ще стигне до цилиндрите, а ако стигне ще е доста малко, което за бензинов мотор не е особено фаталноМани ти да не е фатално...смятано е, но не помня точно колко беше критичното количество вода, което може да премине презпрепятствено за 1 такт... във всеки случай цифрата е с много ниска стойност и е доста реална опасността. Особено с 10-левовите конуси...

aRm
30-06-2011, 13:35
Мани ти да не е фатално...смятано е, но не помня точно колко беше критичното количество вода, което може да премине презпрепятствено за 1 такт... във всеки случай цифрата е с много ниска стойност и е доста реална опасността. Особено с 10-левовите конуси...

Жоре, 40 лв е ! :D :D :D

Abar7h
30-06-2011, 14:45
Жоре, 40 лв е ! :D :D :DХиперболизирам с цел по-успешно драматизиране на ситуацията. :mrgreen:

Perdaha
30-06-2011, 16:22
то това с филтрите е точно като цигарите аз пуша виктори ти парламент-и двата се тровим аз давам просто по-малко пари :)аз не мисля че има голяма разлика-с риск че сега ще бъда нападнат ама това е моето мнение не давам 160 лева само заради една марка!

IcemaN92
30-06-2011, 16:50
Чак пък "да отиде" :unsure:
И да влезне вода там едва ли ще стигне до цилиндрите, а ако стигне ще е доста малко, което за бензинов мотор не е особено фатално
Дообре че не е фатално - май не си чувал за "Воден удар" в ДВГ ? Един приятел "отиде" точно заради вода в цилиндрите!От което следва в най-добрия случай - крива биела,блокирал ДВГ И ТЕ ТАКА!:new_Eyecrazy: Да ти обяснявам ли защо се получава така при вода в цилиндрите,или сам ще се сещиш! Така че бягай от толкова ниско на бронята,по-добре високо!Аз на Дедрата бях с конус-горе на мястото на кутията и си беше много добре!:dance:

Tedo
30-06-2011, 16:58
Поназнайвам нещо за водните удари при дизелите е по-фатално виждал съм крива биела на мерцедес 220д от хидравличен удар
Не казвам че на бензиновия двигател нищо му няма като засмуче вода но не са толкова тежки последиците а и колко вода трябва да влезе под бронята през въздуховодите че да се качи чак в колекторите, предполагам няма да се кара офроуд а говорим за инцидентно преминаване през по-дълбока локва например

Perdaha
30-06-2011, 17:03
и аз мислех за тая история на мястото на единия халоген ама....буталата ми са на 3000 км има няма не ми се купуват пак нови а що се отнася до воден стълб в цилиндъра-дизел бензин историята е противна и шанса си е голям с нашите готини пътища- твърдо не колко може по-нависоко !

IcemaN92
30-06-2011, 17:08
Поназнайвам нещо за водните удари при дизелите е по-фатално виждал съм крива биела на мерцедес 220д от хидравличен удар
Не казвам че на бензиновия двигател нищо му няма като засмуче вода но не са толкова тежки последиците а и колко вода трябва да влезе под бронята през въздуховодите че да се качи чак в колекторите, предполагам няма да се кара офроуд а говорим за инцидентно преминаване през по-дълбока локва например
По-фатално е разбира се - компресията на дизелите е много по-голяма от бензиновите ДВГ.Няма да се кара на офроуд,но знаеш ли с нашите пътища каква локва ше нагазиш и всичко горе....:angry1:
П.п. Към колегата aRm - измисли някаква термо-защита - http://www.youtube.com/watch?v=Vyk5eVrMTUA

TS
30-06-2011, 18:19
1.Добре де,някой от вас карал ли е с "тръба" изведена ниско долу в бронята? Или само си говорим?

2. Спрея с който се омъслява служи само да задържа боклуците или евентуално и H2O?
:calc:

Abar7h
30-06-2011, 19:03
1.Добре де,някой от вас карал ли е с "тръба" изведена ниско долу в бронята? Или само си говорим?

2. Спрея с който се омъслява служи само да задържа боклуците или евентуално и H2O?
:calc:Не си говорим само. Аз съм карал с тръба изведена точно до халогена, и гледката като я свалих само след 2-3 силни валежа не беше никак приятна, което и се очакваше разбира се. А спрея за омасляване мисля, че оказва съществено влияние на пропускливостта на филтъра, включително и на вода. И въпреки това, аз не бих рискувал с толкова ниско разположена тръба на ежедневка. Ако е за писта и я карам 10 пъти в годината на хубаво време - защо не? Но в конкретния случай е напълно излишно, че и доста рисковано.

Furious 155
30-06-2011, 19:05
Аз карах с гофрирана алуминиева тръба, хваната на филтърната кутия и стигаща точно долу, до халогена. Не съм имал проблеми, но реално продължавах да ползвам и филтърната си кутия. След като я махнах, май ефекта беше по-добър, отколкото с тръбата. Просто пътя на въздуха беше дълъг и извиващ се и тръбата е гофрирана и т.н.

MUROMAN
30-06-2011, 20:00
1.Добре де,някой от вас карал ли е с "тръба" изведена ниско долу в бронята? Или само си говорим?

2. Спрея с който се омъслява служи само да задържа боклуците или евентуално и H2O?
:calc:

Аз карам така,Слави -Люлин Рейсинг също.
Днес в големия софииски дъжд и достата локви -проблем 0.
Така карам колата от над 1 година -проблеми пак -0.
Спрея служи и за 2-те неща.
А разликата между марков/истински филтър/ и ментакис е доста голяма.
Толкова по темата и въпроса.

alfaa156
09-05-2012, 02:44
малко да съжива темата с едно питане :П някой правил ли е подобно нещо на 156? Тия дни се заиграх да махам резонаторната кутия и на неино място сложих една тръба :П да попитам има ли вероятност да глътне вода ? по този начин? или най-добре пак с резонаторната кутия :П иначе осетих разлика с вървеното аз съм с спортен филтър самоче реплейсмънт на к&Н

http://alfa.kachi-snimka.info/images/klz1336520271x.JPG
http://alfa.kachi-snimka.info/images/viu1336520805o.JPG

i.ganchev.ganchev
09-05-2012, 10:38
Тръбата която си сложил е гуфрирана. Според мен така парвиш допълнително съпротивление на въздуха и усещането за повече вървеж е плацебо ефект :)

alfaa156
09-05-2012, 11:43
Тръбата която си сложил е гуфрирана. Според мен така парвиш допълнително съпротивление на въздуха и усещането за повече вървеж е плацебо ефект :)

еми зех такава тръба колкото да пробвам пък и е по-лесно да го дигна на горе когато вали ,ако имате по-добри идеи казвайте :П

i.ganchev.ganchev
09-05-2012, 11:50
еми зех такава тръба колкото да пробвам пък и е по-лесно да го дигна на горе когато вали ,ако имате по-добри идеи казвайте :П

Че е по-лесно, спор няма. Ама дали е по-ефективно.
Слагай само прави тръби, и с по-малко завойчета. Един хубав интейк не се прай с 5 лв :)
Според мен си върни стоковия вариянт и не се занимавай с глупости.
Или нещо от сорта http://www.ebay.co.uk/itm/K-N-Typhoon-Intake-69-0502TWR-ALFA-ROMEO-156-2-0i-97-02-/390325849353?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item5ae13bcd09#ht_3794wt_1002

Dimicha
09-05-2012, 13:01
Добре де,а не мислите ли,че като пуснете въздуховода толкова ниско,той не смуче по-студен въздух,а напротив-по-горещ?Особено лятото температурата непосредствено до асфалта е доста по-висока,отколкото на половин метър нагоре,където е оригинално въздуховодът на Алфата.Второ,там запрашеността е далеч по-висока и само си задръствате филтъра....Хеле пък дали е гофрирана тръбата или гладка....

alfaa156
09-05-2012, 14:27
Добре де,а не мислите ли,че като пуснете въздуховода толкова ниско,той не смуче по-студен въздух,а напротив-по-горещ?Особено лятото температурата непосредствено до асфалта е доста по-висока,отколкото на половин метър нагоре,където е оригинално въздуховодът на Алфата.Второ,там запрашеността е далеч по-висока и само си задръствате филтъра....Хеле пък дали е гофрирана тръбата или гладка....

наистина с резонаторната е по сигурно и не се цапа толкова бързо ,ама въздуха през тази кутия прави "гранд при" докато стигне до въздушната кутия и на високите умира :Х поне мое наблюдение :)

badmadafaka
09-05-2012, 14:30
Викате гофрирана тръба for the lose, a..?
Ами да вземе някой да го каже на тези (http://www.ebay.co.uk/itm/BMC-CDA-85-150-induction-kit-/170833577168?_trksid=p4340.m1374&_trkparms=algo%3DPI.WATCH%26its%3DC%252BS%26itu%3D UCC%26otn%3D5%26ps%3D63%26clkid%3D8292656217596936 110), че да не лъжат хората тогава... :thumbup:

i.ganchev.ganchev
09-05-2012, 15:11
Викате гофрирана тръба for the lose, a..?
Ами да вземе някой да го каже на тези (http://www.ebay.co.uk/itm/BMC-CDA-85-150-induction-kit-/170833577168?_trksid=p4340.m1374&_trkparms=algo%3DPI.WATCH%26its%3DC%252BS%26itu%3D UCC%26otn%3D5%26ps%3D63%26clkid%3D8292656217596936 110), че да не лъжат хората тогава... :thumbup:

Тази тръба е гуфрирана отвън, за да може да се разтяга и гладка от вътре (има такова като хартиено покритие, което убива ефекта на гуфрирането).
Само с гуфрирана тръба, ефекта ще е 100% отицателен.

Я си представи какъв ще е ефекта да си полираш колекторите примерно и да сложиш такава тръба :))

badmadafaka
09-05-2012, 15:46
Не мога да си го представя, какъв ще е ..? :grin:

i.ganchev.ganchev
09-05-2012, 16:03
Не мога да си го представя, какъв ще е ..? :grin:

Ами абсолютно никакъв. Нали уж тази манипулация се прави за да се намали максимално съпротивлението на въздуха по пътя му от началото до входа в цилиндъра. С поставянето на една такава тръба с вътрешни ръбове, които да оказват съпротивление на входящия поток, тогава се губи смисъла от всичко друго и резултата е с отрицателен принос :grin:

alfaa156
09-05-2012, 21:20
Ами абсолютно никакъв. Нали уж тази манипулация се прави за да се намали максимално съпротивлението на въздуха по пътя му от началото до входа в цилиндъра. С поставянето на една такава тръба с вътрешни ръбове, които да оказват съпротивление на входящия поток, тогава се губи смисъла от всичко друго и резултата е с отрицателен принос :grin:

другото което си мислех да се сложи на оптимално място една по хубава тръба без ръбове овътре и с тънко донапренче да попива малките капчици ако достигнат до там ?

aRm
10-05-2012, 00:34
Добре де,а не мислите ли,че като пуснете въздуховода толкова ниско,той не смуче по-студен въздух,а напротив-по-горещ?Особено лятото температурата непосредствено до асфалта е доста по-висока,отколкото на половин метър нагоре,където е оригинално въздуховодът на Алфата.Второ,там запрашеността е далеч по-висока и само си задръствате филтъра....Хеле пък дали е гофрирана тръбата или гладка....

Е, идеята на самия спортен филтър е да пропуска повече въздух като цяло. А пускането му по-долу е с идеята, да не гълта топъл въздух от отдаваната топлина на двигателя.... Има разлика и то огромна... Моята кочина, както не е изолирана откъм топъл въздух, като загрее и умира тотално.... Става по-зле от стокова, но не мисля, че нагорещеният асфалт отделя повече от 80-90 градуса, каквато е температурата на двг) :)

Dimicha
10-05-2012, 09:11
За това съм съгласен-оригиналният въздуховод наистина е прокаран точно между радиатора и двигателя и в голяма близост до изпускателния колектор,което не знам с каква цел са го направили.Аз моя го изолирах с една от онези дунапренови изолации за тръби за парно и понеже тя се стопи в мига,в който подкарах колата,отгоре намотах алуминиево фолио дебело...обаче като пипна пак е гореща тЪрбата.

i.ganchev.ganchev
10-05-2012, 11:47
другото което си мислех да се сложи на оптимално място една по хубава тръба без ръбове овътре и с тънко донапренче да попива малките капчици ако достигнат до там ?

Нещо не схванах за донапренчето? Къде ще го сложиш?
Ако е вътре в тръбата значи пак нищо не правиш! Тръбата трябва да е идеално гладка от началото до края. Да е с колкото може по-малко завои и да смуче колкото се може по-студен въздух. Идеите за изолиране на тръбата с дунапрени и други глупости са безсмислени.
Това което може да се направи е да се изолира самия изпускателен колектор, с така наречената термо лента.
Функцията на въпросната термо лента осигурява по-голяма топлина на газовете в колектора, с което подпомага за тяхното по-бързо напускане, както и изолира двигателния отсег от високата температура, която развиват колекторите.
А и е сравнително евтин вариянт :)

Dimicha
11-05-2012, 11:35
Само че това е за колектори от стомана и то тънкостенна,за нашите чугунени термолентата е противопоказана.Чувал съм че може да доведе до спукване на колектора.

aRm
11-05-2012, 18:24
Само че това е за колектори от стомана и то тънкостенна,за нашите чугунени термолентата е противопоказана.Чувал съм че може да доведе до спукване на колектора.

Много правилно си чул :)

BiTurbo
22-06-2012, 14:53
И аз да напиша нещо по темата. Явно стандартния начин на преминаване на въздуха не е много хитър тъй като сега в жегите когато колата загрее става истински ТРУП на пътя... Дали това е само от смученето на топъл въздух, или има някаква друга евентуална причина. Когато вън е хладно и колата не е загряла на макс е изтребител на фона на 90 градуса на перка в 30 градуса жега. Не усещам никакво ускорение.

i.ganchev.ganchev
22-06-2012, 18:05
И аз да напиша нещо по темата. Явно стандартния начин на преминаване на въздуха не е много хитър тъй като сега в жегите когато колата загрее става истински ТРУП на пътя... Дали това е само от смученето на топъл въздух, или има някаква друга евентуална причина. Когато вън е хладно и колата не е загряла на макс е изтребител на фона на 90 градуса на перка в 30 градуса жега. Не усещам никакво ускорение.

Абсолютно... според мен проблема е, че като загрее мотора, температурата в коша се повишава значително и оказва влияние на засмукания въздух (загрява го допълнително), от където идва обедняването на кислорода във въздушната смес...

Dimicha
22-06-2012, 21:05
Абе според мен има по-сериозен проблем.Не може само от горещия въздух да се получава това-нали колата си има все пак температурни датчици,кислороден сензор и компенсира.По-скоро погледни тея датчици-на термостата който е и евентуално дебитомера да се замери,щото на 8-клапановата е в него датчика за температурата на входящия въздух.Мойта баба в момента бие перки постоянно,върви на 90 градуса нон-стоп,но пад в мощността не усещам...

Furious 155
22-06-2012, 23:22
няма кола - атмосферна или турбо, да не и влияе температурата на въздуха. Да тя си коригира сместа, спрямо промените, ама с по-рядък въздух влиза и по-малко гориво и те така. :)

i.ganchev.ganchev
23-06-2012, 09:57
няма кола - атмосферна или турбо, да не и влияе температурата на въздуха. Да тя си коригира сместа, спрямо промените, ама с по-рядък въздух влиза и по-малко гориво и те така. :)

Именно! Колкото по-малко кислород, толкова по-малко гориво, за да се нормализира горивната смес. Без значение 8 или 16 клапана! Без кислород няма горене, съответно колкото повече кислород има, толкова повече гориво може да изгорим. Дебитомера мери количеството въздух постъпил в цилиндъра, но не мери колко кислород има в него. Това го прави ламбдата и коригира съответно сместа, спрямо количеството кислород в изгорелите газове. Така че, като постъпи смес с ниско съдържание на кислород, сондата намаля горивото за да избегне преобогатяването на сместта.
И те така... за това колата върви по-малко в по-топло време.

Всеки знае как се диша зимата и как лятото. Зимата като се покажеш навън и като си поемеш въздух и се надишваш дет се вика, щото въздуха е студен и богат на кислород. А лятото в жегите дишаш дишаш, ама един такъв задух, все едно не ти стига въздуха. Ей тва нещо го усеща и колата :drive:

aRm
24-06-2012, 03:53
Именно! Колкото по-малко кислород, толкова по-малко гориво, за да се нормализира горивната смес. Без значение 8 или 16 клапана! Без кислород няма горене, съответно колкото повече кислород има, толкова повече гориво може да изгорим. Дебитомера мери количеството въздух постъпил в цилиндъра, но не мери колко кислород има в него. Това го прави ламбдата и коригира съответно сместа, спрямо количеството кислород в изгорелите газове. Така че, като постъпи смес с ниско съдържание на кислород, сондата намаля горивото за да избегне преобогатяването на сместта.
И те така... за това колата върви по-малко в по-топло време.

Всеки знае как се диша зимата и как лятото. Зимата като се покажеш навън и като си поемеш въздух и се надишваш дет се вика, щото въздуха е студен и богат на кислород. А лятото в жегите дишаш дишаш, ама един такъв задух, все едно не ти стига въздуха. Ей тва нещо го усеща и колата :drive:

Вярно !!! :) Забелязал съм, че мойта баба върви най-много на около 12 градуса температура на въздуха.... А сега в жегите и тия интейкове не могат да компенсират :/

alfonso 155
24-06-2012, 21:59
За дупчена кутия чувал ли си колега?Звука е уникален но не знам дали ще окаже влияние ако имаш газ.Съответно като е надупчена кутията под филтъра ще идва и повече свеж въздух и на газ май ще се е...а .Поне така мисля де:disgust:

i.ganchev.ganchev
24-06-2012, 22:20
За дупчена кутия чувал ли си колега?Звука е уникален но не знам дали ще окаже влияние ако имаш газ.Съответно като е надупчена кутията под филтъра ще идва и повече свеж въздух и на газ май ще се е...а .Поне така мисля де:disgust:

Ако си с ГИ, пресмятането на горивната смес е като при бензина и е важно дупките да са преди дебитомера. С обикновена газова, може и да окаже някакво влияние, но това не е важно, защото сместа може да се коригира от изпарителя.
Въпроса е има ли смисъл тая интервенция, и отговора е - НЕ! Защо - защото дупката е на кутията на филтъра, от там резултата е засмукване на въздух директно от двигателния отсег, където температурата е значително по-висока, от където ще получи отрицателен ефект. Тоест това с дупката на кутията е равно на това да си слжиш един спортен филър, без интейк, направо в коша. Печелиш някакъв звук евентуално и няколко коня по-малко :)

Тоест си в пълна заблуда - никакъв по-свеж въздух няма да влиза, а точно обратното!