PDA

View Full Version : Падат оборотите



Dob4i
29-06-2011, 18:50
Здравейте колеги, от днес се случва нещо странно с колата. Оборотите играят много от 720 до към 950-960, като 2 пъти ми изгасна днес колата докато е на свободна - без да светват никакви лампи дюзи и т.н.
Закарах я на диагностика грешки няма(само една за рециркулация на отработените газове ама не я свързвам с моя проблем). Налягането на рейла варира от 300 до към 340бара и след известно време още докато беше закачена закова налягането на 306-308бара - ни на горе ни на долу. Същата работа и с оборотите цял ден играеха а преди малко ги закова на 750-760 и немръднаха. От сервиза ме насочиха да сменя О пръстена на регулатора и утре смятам да го направя. Някакви други насоки ? Мерси за вниманието...

ЕДИТ: Също така малко трудно пали преди като завърти 2-3 пъти и палеше от ряз, а сега от известно време трябва да задържа на стартер повече...

dakata
29-06-2011, 19:07
Имам абсолютно същия проблем колега,и моята даже успява загасне като изключа от скорост,преди 3 дни и смених дебитомера с чисто нов "Бош",утре мисля да махна и катализатора,та да видим кво ще се случи.Усетих я,че гълта въздух от някъде,даже съм пуснал тема за това,така,че ако искаш следи и нея може някой да измисли панацея за тоя кофти проблем,ако си реша проблема ше ти пиша веднага,а и за кой О-пръстен става въпрос?

Dob4i
29-06-2011, 19:19
Колега говоря за О пръстена на регулатора на налягането на горивото. Едвали проблемите ни ще са еднакви или сходни понеже мойта е дизел.

dakata
30-06-2011, 01:51
Верно ве колега,въобще не погледнах подписа ти.Само прочетох симптомите и ми се сториха до болка познати. :)

chavetoo
30-06-2011, 21:32
Същият проблем го имам с либрата 2.4Jtd 140 к.с.
Досега не е загасвала, но откакто стана по топло по често го прави проблема.
Най често се случва когато изключа от скорост и се движа по инерция, оборотите падат почти до 600об/м и така докато не спра да се движа. Щом спра и веднага ги вдига на около 800об/м.
Другото което забелязвам е, че оборотите играят от 800 до 1000 също когато се движа по инерция, но това е при условие, че не са паднали пък под 800.
Досега съм сменил дюзи, помпа високо налягане, регулатор, дебитомер, датчик налягане на горивото и на турбината, май не останаха много неща за смяна:biggrin:
Засега с каквото и да е гледана на диагностика всичко е нормално с изключение на датчика за температурата на горивото. Нито една програма не вижда какви са неговите показания. С мултицет като му мерим съпротивлението е точно спрямо температурата, ако го изключа веднага се записва грешка и светва червената лампа, но показания в диагностичните програми няма.
Като цяло аз не знам от какво играят оборотите.

Mury
30-06-2011, 21:43
Същият проблем го имам с либрата 2.4Jtd 140 к.с.
Досега не е загасвала, но откакто стана по топло по често го прави проблема.
Най често се случва когато изключа от скорост и се движа по инерция, оборотите падат почти до 600об/м и така докато не спра да се движа. Щом спра и веднага ги вдига на около 800об/м.
Другото което забелязвам е, че оборотите играят от 800 до 1000 също когато се движа по инерция, но това е при условие, че не са паднали пък под 800.
Досега съм сменил дюзи, помпа високо налягане, регулатор, дебитомер, датчик налягане на горивото и на турбината, май не останаха много неща за смяна:biggrin:
Засега с каквото и да е гледана на диагностика всичко е нормално с изключение на датчика за температурата на горивото. Нито една програма не вижда какви са неговите показания. С мултицет като му мерим съпротивлението е точно спрямо температурата, ако го изключа веднага се записва грешка и светва червената лампа, но показания в диагностичните програми няма.
Като цяло аз не знам от какво играят оборотите.

Ако искаш толкова,мога ди ти видя температурата на нафтата,моя интерфейс я вижда като параметър :mobile::mobile::mobile::mobile:Иначе при колегата проблема според мен не е в регулатора а в нафтата,пробвай първо да сипеш от друго място,и после се хвърляй на гумички и т.н.:flowers::flowers::flowers::flowers:М/у другото не пренебрегвай и записаната грешка на ЕГР-а

Dob4i
30-06-2011, 21:45
Не съм забелязвал дали само при движение играят оборотите, утре ще пробвам... От изчетеното по темата оставам с впечатлението, че може и да е датчика на разпределителния вал, но първо утре ще сменя О пръстена и смятам да запуша ЕГР-а.

ЕДИТ: За нафтата съм сигурен на 100%, че не е от нея понеже е първо качество(не ми са навлиза в подробности да обеснявам откъде и защо знам.....) не е от бензиностанция. Колата 1 година я карам с тази нафта и съм нямал проблеми, зареждал съм и на Лукойл и на ОМВ - тогава колата невърви и гори поне с 1-2л/100 повече при еднотипно каране...

Mury
30-06-2011, 21:48
Не съм забелязвал дали само при движение играят оборотите, утре ще пробвам... От изчетеното по темата оставам с впечатлението, че може и да е датчика на разпределителния вал, но първо утре ще сменя О пръстена и смятам да запуша ЕГР-а.

Пробвай първо да смениш нафтата:mobile::mobile::mobile:

chavetoo
30-06-2011, 21:55
Ако искаш толкова,мога ди ти видя температурата на нафтата,моя интерфейс я вижда като параметър :mobile::mobile::mobile:
Лично мен не ме интересува каква е температурата....
Чудя се дали няма някакъв проблем, защото и Екзаминер не я вижда.
Ще видя и аз да сменя горивото, защото последните два резервоара са от една верига бензиностанции. А точно от последните две зареждания започна да мени оборотите.

old alfist
01-07-2011, 01:15
Не ви знам устройството на дизеловите печки, но ако имате дроселова клапа - вземете я изчистете и тогава е твърде вероятно да изчезне проблема.

Dob4i
14-09-2011, 21:15
Да продължа темата... Когато гаснеше смених О пръстена и затапих егр-а и колата се оправи- спря да гасне. Наскоро се появи нещо странно - след палене на колата без значение топла или студена(първите 1-2 минути) оборотите играят 750-850(държи 780-800 и изведнъж падат 30-40 оборота и веднага качва на 830-850 и секунда след това пак са 800) Същевременно следях и налягането на помпата варираше около 320-380бара пропорционално с оборотите. Всичко това за първите 1-2 минути и след това всичко утихва на нормални обороти и точно 300бара налягане на помпата. Максималното налягане при 4500-4600 оборота помпата направи 1380бара. По това си мисля, че помпата е наред, а има нещо което товари системата отначало.
Мисля си за някоя дюза, но незнам дали би се вдигало налягането заради нея. Какво количество нафта, трябва да връщат дюзите за 1мин ? Рових се из нета но не намерих отговор.
ЕДИТ: Забравих да спомена, че не го прави баш всеки път, но често.

chavetoo
15-09-2011, 07:04
Колега сменил съм всичко и въпросното колебание на оборотите го има и не знам от какво се причинява. Дюзите не трябва да връщат повече от 10мл за минута. Тези 10 и нагоре мл. обаче не са показател, че дюзата не работи както трябва.

Mury
15-09-2011, 07:18
Ще се потретя,прбвай да смениш нафтата :evil::evil::evil::evil:

Dob4i
15-09-2011, 16:17
Mury, по рано ти бях казал, че съм пробвал и с други нафти и разликата е единствено, че разхода се вдига 1-2л/100км - пак играят оборотите. Често зареждам и от омв, не карам само с тази нафта. Не си мислете, че карам с ЖП нафта или за отопление някаква.

chavetoo
15-09-2011, 19:49
Ще се потретя,прбвай да смениш нафтата :evil::evil::evil::evil:
Смених я и пак същата работа

Mury
15-09-2011, 20:05
Разглобете тогава всички връзки и маркучи м/у дебитомера и турбината,можеби там се крие тайната.:zzz::zzz::zzz:

chavetoo
18-09-2011, 08:57
Всичко между дебитомера и турбината е ново, скобите са фабрични, единствено тази на турбината и дебитомера са сложени от мен. След турбината положението е същото, всичко е сменено и проверено.
Единствено турбината не съм сменил засега, но и това предстои. Има големи луфтове, намачкана геометрия и начупени перки на топлата и студена страна.