PDA

View Full Version : Работи ли вариатора?



vaklinator
05-07-2011, 16:06
Имам съмнение, че неработи, още повече, Алекс ме подсети за някакво реле, ама дайте идея как да разбера работи ли гадината /подозирам, че не/ и ако някой знае на кой ПДФ да го открия!

mimouzunov
05-07-2011, 16:23
Имам съмнение, че неработи, още повече, Алекс ме подсети за някакво реле, ама дайте идея как да разбера работи ли гадината /подозирам, че не/ и ако някой знае на кой ПДФ да го открия!

Бодни една крушка няколко ватова на клемите и я изфорсираи колата...

vaklinator
05-07-2011, 16:47
Точно за тебе се сетих и какво да правя ,ако неебава да светне?

Furious 155
05-07-2011, 16:57
то и да светне, пак няма гаранция че не е блокирал клапана! Иначе става ясно, че поне има захранване до клапана с крушката ! :)

Z:)m
05-07-2011, 17:06
Опитай се да подадеш директно 12V на вариатора при работещ на празен ход ДВГ. Ако вариатора сработи, то празния ход ще стане неравномерен.
Ако горния тест проработи, тогава трябва да провериш дали стига сигнал до самия соленоид за вариатора.
Варианта със сигналната крушка не е лош, но натоварването на ДВГ можеш да го направиш по др начин - например да включиш на 2-ра предавка и да се опиташ да тръгнеш с дръпната ръчна спирачка, като поддържаш двигателя над 1500 об/мин. Ако крушката светне, значи всичко е ОК.

Пиши после за резултата.
Успех!

vaklinator
05-07-2011, 17:32
Благодаря за съветите.
Тъкмо започнах с опитите и се стовари един чудовищен порой:( и на ГЕРБ да им е*ба май**та)

митака-пловдив
05-07-2011, 18:41
Под гофрирания маркуч на дебитомера.Ако е оригиналното реле,е с червена лентичка диагонално на самото реле,защото е с транзистор.Релето е Бош,струва 27 лева - ново,ако сложиш обикновенно,неработи добре.Релето сработва при почти всяко по-рязко подаване на газ,независимо от обороти,натоварване,скорост....

vaklinator
05-07-2011, 18:58
Под гофрирания маркуч на дебитомера.Ако е оригиналното реле,е с червена лентичка диагонално на самото реле,защото е с транзистор.Релето е Бош,струва 27 лева - ново,ако сложиш обикновенно,неработи добре.Релето сработва при почти всяко по-рязко подаване на газ,независимо от обороти,натоварване,скорост....

Въпросното реле премина успешно тестовете сработва и извършва правилна комутациа, бушона зад него 7,5 А също е в изправност. Соленоида с подаване деректно напрежение към него също сработва.
Давайте други идеи

mimouzunov
05-07-2011, 19:07
Въпросното реле премина успешно тестовете сработва и извършва правилна комутациа, бушона зад него 7,5 А също е в изправност. Соленоида с подаване деректно напрежение към него също сработва.
Давайте други идеи

Не остава много...
Провери тогава на самото реле, на клемата на която се забучва то, дали има напрежение за бобинката му!! Нямам спомен от по + или по - се упрявлява...
Може да замериш за всеки случаи и кабелите м-у релето и клемите на вариатора за прекъсване..
Намерих я... (схемата Y81 е вариатора)

Alfa User
05-07-2011, 19:08
Бушона 7.5А е за бенз. помпа ...
Инак ей ви една схема на релета и бушони, щот в манюала са на кучето под опашката - нивга няма да се сетите къде са описани ;)

vaklinator
05-07-2011, 19:11
Бушона 7.5А е за бенз. помпа ...
Инак ей ви една схема на релета и бушони, щот в манюала са на кучето под опашката - нивга няма да се сетите къде са описани ;)

За бензиновата е 15 син и е зад съседното реле, аз говора за средното с диода и зад него седи бушонче 7,5А - кафяво

---------- Post added at 16:11 ---------- Previous post was at 16:10 ----------


Не остава много...
Провери тогава на самото реле, на клемата на която се забучва то, дали има напрежение за бобинката му!! Нямам спомен от по + или по - се упрявлява...
Може да замериш за всеки случаи и кабелите м-у релето и клемите на вариатора за прекъсване..

При откачени кабели от соленоида и включена само лампичка 2W при сериозно форсиране жичката лекичко се зачервява, но това неможе да включи соленоида мамка му и БОШ-менски работи

mimouzunov
05-07-2011, 19:13
Схемата...

Ех... Нещо неиска да се качи

vaklinator
05-07-2011, 19:18
Остава лоша връзка и корозирали кабели някъде, но вече ми писна на ку*ра и няма да правя глупости.
Има ли вариант ЕКУ-то да е забило нещо от грешки или някакъв сервизен режим??? Щото изобщо не върви баси майтапа изложих се на Банкя като вафладжия

Значи черния кабел на вариатора е маса!
Която си я има постоянно и е в изправност, остават много малко недуразумения с другия колега Тоци изчезналий, ама ще го гепя някъде в Бошмения

mimouzunov
05-07-2011, 19:37
Въпросното нашо реле тегли + от релето на бензиновата помпа!!Когато то сработи пуска 12В през бушон 15а към помпата, същото напрежение но преди бушона отива в релето на вариатора!!!
Понякога правят проблем самите клеми на релетата (женските)

---------- Post added at 19:37 ---------- Previous post was at 19:33 ----------


Бушона 7.5А е за бенз. помпа ...
Инак ей ви една схема на релета и бушони, щот в манюала са на кучето под опашката - нивга няма да се сетите къде са описани ;)

Бушон 7.5А нее за помпата!!! Тоя бушон е за подгрева на ланда сондата!! 15А бушон е за бензиновата помпа!

Форума не ми позволява да кача схемата на релета и тн защото вече е качена ,проблема е обаче че неможе да се отвори от форума защото явно фаила е повреден...

Alfa User
05-07-2011, 20:00
Бушон 7.5А нее за помпата!!! Тоя бушон е за подгрева на ланда сондата!! 15А бушон е за бензиновата помпа!

Ми значи аз съм в бил в грешка до сега ... сори за подвеждането.

митака-пловдив
05-07-2011, 20:59
Въпросното реле премина успешно тестовете сработва и извършва правилна комутациа, бушона зад него 7,5 А също е в изправност. Соленоида с подаване деректно напрежение към него също сработва.
Давайте други идеи

Масата?Като пробваш и нея,с мултицета на позицията където има зумер за верига (не знам как се казва тая опция на мултицета) пробвай и плюса,като бодваш директно в гнездото за релето.



Опаааа,ти пък си му подал директен ток!!!Значи пробвай дали има верига между плюса и гнздото на релето!

vaklinator
05-07-2011, 21:06
.................................. и мултицета сдаде багажа..
стига толкова ядове за днес. НАЗДРАВЕ на всички!

mimouzunov
05-07-2011, 21:54
.................................. и мултицета сдаде багажа..
стига толкова ядове за днес. НАЗДРАВЕ на всички!

Маинат@ му на мултицета!!! Направи си една пробна лампа щото с уреда имаш 12в ама дали имаш "ампераж" (както в твоя случаи липсва) немож го хвана!!!
(направи си една пробна лампа 21W и тестваи с нея силовите вериги на релета ,кабели и тн)

Alexandrov70
05-07-2011, 22:33
Почти на всяка бензиностанция продават 12 волтов пробник с жичка и щипка на края на жичката.На външен вид е като фазомер, но със жичка .

---------- Post added at 22:33 ---------- Previous post was at 22:33 ----------

Струва около 1.5 лв

mimouzunov
05-07-2011, 22:45
Почти на всяка бензиностанция продават 12 волтов пробник с жичка и щипка на края на жичката.На външен вид е като фазомер, но със жичка .

---------- Post added at 22:33 ---------- Previous post was at 22:33 ----------

Струва около 1.5 лв

При недобър контакт ,консуматор с малка мощност пак ще работи!!!Затова е по-добре да се натоварва с нещо малко по-яко...

vaklinator
06-07-2011, 09:38
При недобър контакт ,консуматор с малка мощност пак ще работи!!!Затова е по-добре да се натоварва с нещо малко по-яко...

Трябва ли директно като пусна + на клема 87, която е изход реле да сработи соленоида, защото нищо нестава, тоест включва се едно електроклапанче, което се намира зад левия фар, а от него излиза някакво маркуче - винилово и то вече какви ги върши ?

Оправих го.
Схемата е тая http://www.berlinasportivo.com/Technical/q4manual/155-Electrical_29-31.pdf страница 2!!!
релето на вариатора е било друго, а не това с диода и червената линия.
Прилично мухлясало и изгнило :)

митака-пловдив
06-07-2011, 12:13
Трябва ли директно като пусна + на клема 87, която е изход реле да сработи соленоида, защото нищо нестава, тоест включва се едно електроклапанче, което се намира зад левия фар, а от него излиза някакво маркуче - винилово и то вече какви ги върши ?

Оправих го.
Схемата е тая http://www.berlinasportivo.com/Technical/q4manual/155-Electrical_29-31.pdf страница 2!!!
релето на вариатора е било друго, а не това с диода и червената линия.
Прилично мухлясало и изгнило :)


Тия кутий под фара вършат някаква тъмна и необяснима работа :) имаше нещо общо с бензиновите пари и вентилацията на резервоара.Аз питах веднъж за това нещо и обяснението им беше,че никога не се разваля и никога няма да ми се наложи да разбирам за какво е :)


Вариатора,работи ли ти сега?А ти имаш ли реле с таква червена лента?

vaklinator
06-07-2011, 12:15
Тия кутий под фара вършат някаква тъмна и необяснима работа :) имаше нещо общо с бензиновите пари и вентилацията на резервоара.Аз питах веднъж за това нещо и обяснението им беше,че никога не се разваля и никога няма да ми се наложи да разбирам за какво е :)


Вариатора,работи ли ти сега?А ти имаш ли реле с таква червена лента?

Вариатора си работи без проблеме вече.
Имам реле с диода вътре и още 2, абе имам 4 релета и 3 бушона. Това реле с диода е мътна индия за какво точно е забучено там, ама без него колата не пали, което ме намеде на мисълта, че не е това релето за вариатора. А иначе другото го смених с едно СССР и всичко се успа

митака-пловдив
06-07-2011, 12:30
Вариатора си работи без проблеме вече.
Имам реле с диода вътре и още 2, абе имам 4 релета и 3 бушона. Това реле с диода е мътна индия за какво точно е забучено там, ама без него колата не пали, което ме намеде на мисълта, че не е това релето за вариатора. А иначе другото го смених с едно СССР и всичко се успа


:bravo::bravo::bravo:ЯКОООООО!Виж,аз пък не съм се сещал да пробвам с руско реле.
И аз съм с три бушона и 4 релета,ама на мен пък точно това за вариатора ми беше с диод и аз чинно изприпках до АВЕЛ,да си взема,което пък беше последното,и струваше 27 лева :hehe::hehe::hehe:.
Само че и след това нямах вариатор,та накрая стигнах чак до буксата на компютъра с мултицета и там хванах виновника.

kolev
06-07-2011, 12:30
релето с диода се управлява от ЕКУ-то и служи за захранване на самото ЕКУ. диода е сложен да пази електрониката от намотката на релето.