PDA

View Full Version : Лепкаво табло?!



mesatriani
07-07-2011, 00:39
Здравейте! Прекарах няколко часа в ровене из форума, но не намерих отговор на моя въпрос.
Имам проблем с таблото на алфата ми и той е,че покритието стои като разтопено и постоянно е лепкаво. Странното е,че е само в долната част - под жабката, под волана, но е доста неприятно и оставя непоправими следи по дрехите :???:
Познати предположиха, че таблото може да е било боядисвано от предишния собственик?!
Дали има някой с такъв проблем и бихте ли ме посъветвали какво да направя?!
Благодаря!

lordliness
07-07-2011, 05:56
Моето беше същото оставяше ужасни черни следи,все едно е намазано с някаква вакса,не смеех да го пипна.И един ден се стегнах и изпробвах спирт и всички химикали на жена ми от кухнята и от банята,изчистих го много трудно и за няколко дни на един път нямах нерви,все още има тук там.
Чернилката беше наслоена най-вече по ръбовете и фугите на таблото и около ръчната спирачка,сега гледам ,че и пластмасата около стъклото на километража е размекната от горе и мога да я надера с нокът доста дълбоко ,но отдолу е твърда,копчето за фаровете е същото,за първи път виждам подобно нещо.Опитай различни разтворители на малки участъци да не повредиш кожата и пиши как е .Успех с търкането -трудно е ще ти трябват и доста парцали и ръкавици трудно се мие от ръцете.Когато го чистиш почва да се маже и разтяга като лепило направо е отвратително.Опитах и с олио(то маха лепилото което остава когато махнеш някакъв стикер).
Чака те гадна работа ,но си струва.По едно време даже се питах дали предишните собственици не са продали колата заради това нещо.

mesatriani
07-07-2011, 08:24
Моето беше същото оставяше ужасни черни следи,все едно е намазано с някаква вакса,не смеех да го пипна.И един ден се стегнах и изпробвах спирт и всички химикали на жена ми от кухнята и от банята,изчистих го много трудно и за няколко дни на един път нямах нерви,все още има тук там.
Чака те гадна работа ,но си струва.По едно време даже се питах дали предишните собственици не са продали колата заради това нещо.
lordliness, благодаря! Изглежда като трудна мисия:brickwall: Мой приятел ми предложи да използвам солвент за дигитален печат, но се опасявам освен гадостта, да не смъкна и цялото табло:evil:
Дай поне някаква идея с какво си изчистил - изглежда са някакви домашни обикновени препарати?!

Tasho
07-07-2011, 10:32
Така виждам,че говорите за проблем,който имах при една от предишните ми коли - Фиат Темпра.Покритието върху самото табло се размекна както казахте дереше се с нокът и цапаше и изглеждаше брутално.Един ден се реших да опитам да го оправя.Свалих го и единственото нещо,което махаше размекнатото беше лакочистител.Таблото стана като ново.На Алфата забелязвам,че май пластмасата покрай километражите може да претърпи и тя същата интервенция.Предполагам,че това е някакво покрите сложено за да предпазва основната част.Но лакочистителя ще ти свърши работа.

Chimev
07-07-2011, 10:39
Това по-скоро е някакво гумирано покритие, което с времето се прецаква. Аз си размазах таблото около километража с мокра кърпичка. Мисля, че истината е да не се използва нищо друго освен суха кърпа за прахта, но вече при нас е късно, след като си говорим за това :bangin:

endeavour
07-07-2011, 12:10
Внимавай със солвентите и органичните разтворители, за да не купуваш друго табло:excl: Ако на темпрата таблото е като на 155 (логично е), там помага.Но при 166 работата е малко по-друга. Обикновен етилов спирт 96%, мека кърпа,доста търкане и след изсъхване намазване със някакво силиконово масло(например диметикон 100-500 cs , ако си в час с химията), а при липса на такова става и със силиконов спрей за табло, ама с тия размери на таблото един от 250 мл няма да ти стигне. След тая операция следва хубаво изтъркване на таблото с мека кърпа и си №1:smile:

code
07-07-2011, 12:23
Мажат ги с някакви гадости и моето беше така навремето, чисти се със спирт.

lordliness
07-07-2011, 13:54
Беше отдавна и не помня препаратите,пробвах и с кореселин май,но общо взето почти нищо не го разтваряше,ако пробваш с лакочистител(ацетон)много внимателно защото разтваря някои пластмаси.Чака те много търкане,после си го мажа със стандартните препарати за табло и си е добре.

old alfist
07-07-2011, 14:21
Пробвай с разредител за алкидна боя - AMB или някакъв друг, но като бързо минаваш по повърхностите с напоеното парцалче. С ацетоновите е опасно.

Megadet
07-07-2011, 15:57
Колеги и при мен е така, на жабката от зад на кората също е така, сигурно така си излиза от производител с това покритие.

mesatriani
07-07-2011, 17:14
Много ви благодаря за отговорите! Усещам, че ми се заформя уикенд в търкане и чистене. Ще опитам всички препоръки и ще се отчета в последствие!
Всъщност, ако трябва да обобщя имам следните варианти:
1.Лакочистител
2.Обикновен етилов спирт
3.Разредител за алкидна боя

Мисля, че ще се спра на спирта като за първи опит.
А някой има ли представа какво става всъщност? Има ли риск в последствие да се получи пак и каква превенция да приложа?

oriono
07-07-2011, 17:51
Не зная на колегата как му се е получило с мократа кърпичка, ама аз пробвах с мокрите кърпи за малкия и се получи много добър резултат - при това много лесн:smoke:о.

VLADius
07-07-2011, 20:34
Не зная на колегата как му се е получило с мократа кърпичка, ама аз пробвах с мокрите кърпи за малкия и се получи много добър резултат - при това много лесн:smoke:о.

Стояне, да разбирам че си се обзавел със 166 и съответно си изневерил на баба ти 164 :-), което съответно води до почерпка с промишлено количество Каменица (кат мина покрай Филибето некст тайм...).
При мен го има този ефект на покритието на капачето на касетофона на 164-ката. Мисля да го наплякам със спиртец, изтриване до пластик и после лепене на кожичка... Или нещо подобно. Моето полу-професионално мнение е, че гумираното предпазващо покритие просто се девулканизира и се обръща на нещо като обикновен ненулканизиран каучук... който е шибан и цапа като Мишо :-)))

umax
07-07-2011, 22:13
Каквото можеш разглабяш каквото не на място и почваш Меглио + четка за зъби, и яко търкане. :new_Eyecrazy:

nasty
08-07-2011, 07:01
На либрите има същия проблем - спирт син и парцали и пластмасите са екстра.
Номера е после да внимаваш с какъв силиконов спрей ти пръскат или ти си пръскаш пластмасите!
Като цяло от тва е проблема.

popaay
08-07-2011, 12:21
lordliness, благодаря! Изглежда като трудна мисия:brickwall: Мой приятел ми предложи да използвам солвент за дигитален печат, но се опасявам освен гадостта, да не смъкна и цялото табло:evil:
Дай поне някаква идея с какво си изчистил - изглежда са някакви домашни обикновени препарати?!
Недей със солвент!
Моята беше на същия хал,смених си всички дрехи заради тая гадост.
Аз се справих с проблема ,като използвах метокси пропанол и изопропилив алкохол(спирт,разредител) и доста парцали.Може да си ги намерите от някоя флексо печатница.Като първо с мокър парцал с метокси пропанола навлажнявате по-малко местата и почвате та търкате и след това запечатвате с изопропила.
А със соловента за дигитален печат има голяма вероятност да останат бели следи,а не дай си боже да бършите пвц стъкло ще стане като матирано.

simvola
08-07-2011, 12:55
Ако искаш да си го направиш както трябва ,чистиш боята купуваш едно голямо парче финна бежова кожа и си слагаш на жабката на подлакътника на двете страници около музиката и под волана аз така направих и съм много доволен от визията която придоби таблото ще направя и снимки да се види разликата .Играчка е но си заслужава.

Megadet
08-07-2011, 15:29
Ще чакаме снимките колега

Ruger_SP101
08-07-2011, 17:27
Имам същата идея - да сложа кожа на жабката и останалите пластмаси вкл. и тези на подлакътника. Моля да изпратиш снимки как е станало и да дадеш съвет дали тапицер го прави или yourself.

simvola
09-07-2011, 17:28
Имам същата идея - да сложа кожа на жабката и останалите пластмаси вкл. и тези на подлакътника. Моля да изпратиш снимки как е станало и да дадеш съвет дали тапицер го прави или yourself.
Ето колеги малко снимки ,сам съм си монтирал кожата като на жабката и под волана е най лесно а за двете страници около таблото с дисплея се сваля първо малката иноксова лайсна после се разкопчава около скоростния лост кожата и се повдига внимателно долния елемент около топката на скоростния лост които е на щипки и от долу ще се видят останалите винтчета който крепят черния ринг който също се сваля .

lordliness
09-07-2011, 21:24
Изглежда чудесно,с какво го залепи и в какви магазини продават кожа,в Пловдив не съм виждал никъде.Гледам пак снимките,ако станеш тапицер ще забогатееш,много е хубаво!

simvola
09-07-2011, 22:09
Кожа трябва да се търси в специализираните магазини за кожа в София знам 3 магазина останалото е да намериш подходящ цвят и големина на парчето след което се разкроява като първо се слага на жабката и под волана ,на мен ми се наложи да се пришива в зоната на страниците и се получи добре преди да се лепи трябва с нож да се отстрани и старата боя ,а като лепило ползвах Момент универсал на Хенкел другото е умение и да имаш поглед .

Linkestis
09-07-2011, 22:29
На ръка ли я опъва или използва шпатула?

kiko73
10-07-2011, 11:03
Аз чистих тази, която е под волана - е такъв чанч нЕма!
Ползвах "Меглио" в големи количества, то с меглиото си прее.ах покритието де - преди да се направя на чистотник въобще не лепеше.
Питал съм една тапицерка - разковничето за такива криви повърхности е "верефна" (не съм сигурен за правописа) кожа и пистолет за горещ въздух, добре е лепилото да се нанася на спрей - показа ми тапицирано табло - няма нито една гънка.

Linkestis
10-07-2011, 11:23
То това са най-гнусните неща в тази кола...жабката и кората под волана :)
------
П.П и липсата на поставка за чаша :)

simvola
10-07-2011, 13:51
[QUOTE=Linkestis;908959]То това са най-гнусните неща в тази кола...жабката и кората под волана :)
------
П .П и липсата на поставка Първата снимка е страницата под страничния черен ринг ,на жабката и подлакътника се разглобяват черните елементи ,като цяло си е голяма занимавка правил съм го на ръка и съм ползвал и щипки за опъване на кожата

simvola
01-09-2012, 22:56
Здравей колега , писал съм по темата има и снимки потърси темата лепкаво табло и ще прочетеш и други колеги как са се справили с проблема .

ivanov_rz
02-09-2012, 10:49
Приятели, най-лесно става с прах за пране. Пробвал съм и с ариел и с тео бебе :) резултата е изумителен. Честно казано и аз не мога да си обясня защо, но праха буквално измива тая гадост. Трябва обаче обилно да се полива с вода. Аз така измих жабката и кората под волана, но за съжаление не можах да сваля кората, която е непосредсвено в ляво от жабката - някой може ли да каже как става?

kontrabanda
05-09-2012, 22:47
Вчера се занимавах с малкото табло около километража, свалих го и се почна е търкане с какво ли не в крайна сметка се справих с няколко гъбички за съдове, лепях и избутвах тая гадост с грапавата им част и така 10000 пъти.стана но не си е работа. Не съм пробвал с прах за пране но ако става това си е сериозно откритие :)

duronman
06-09-2012, 00:01
И там ли да очаквам да залепне някога ?

kontrabanda
06-09-2012, 13:59
И там ли да очаквам да залепне някога ?

Съжалявам че не го снимах преди това, да видиш каква гадост беше,прах и т.н. Сега си е пластмаса пръснах я черна и заспа. :)

papajoro46
15-01-2013, 17:41
Здравей колега! Аз съм собственик на Алфа Ромео166,2.4,JTD,136cv./1999г. от м.Юни 2012г.и имах същият проблем...Явно таблото и приложенията към него и купето са пръснати с не точния спрей за целта!..

leshoiad
16-01-2013, 06:19
Използвайте КОРСЕЛИН момчета. ПробвАл съм го вече ;) и всичко си дойде на мястото! След, като приключите процедурата, намазвате с някои от препаратите за табло за блясък и сте готови.

papajoro46
18-01-2013, 17:57
Здравейте! Прекарах няколко часа в ровене из форума, но не намерих отговор на моя въпрос.
Имам проблем с таблото на алфата ми и той е,че покритието стои като разтопено и постоянно е лепкаво. Странното е,че е само в долната част - под жабката, под волана, но е доста неприятно и оставя непоправими следи по дрехите :???:
Познати предположиха, че таблото може да е било боядисвано от предишния собственик?!
Дали има някой с такъв проблем и бихте ли ме посъветвали какво да направя?!
Благодаря!

ЗА ИНФОРМАЦИЯ ДО ВСИЧКИ КОЛЕГИ КОИТО ИМАТ ГОРЕОПИСАНИЯТ ПРОБЛЕМ:"ЛЕПКАВО ТАБЛО"...РЕШЕНИЕТО НА ПРОБЛЕМА Е СЛЕДНОТО: СМЪКВАТ СЕ ВСИЧКИ ДЕТАИЛИ НА КОИТО СЕ ВДИГА БОЯТА И СЕ НАПРЪСКВАТ С НЯКАКЪВ ПУЛВЕРИЗАТОР В КОЙТО СТЕ НАЛЯЛИ НАТРИЕВА ОСНОВА(СОДА КАУСТИК).СЛЕД 15-20 МИНУТИ ИЗЧЕТКВАТЕ С ЧЕТКА С ТВЪРД КОСЪМ ПРОБЛЕМНИТЕ ДЕТАЙЛИ ПОД ТЕЧАЩА ВОДА И ВСИЧКО ПАДА!!!СТАВАТ КАТО НОВИ,НО С ЦВЕТА НА ТАБЛОТО - ЧЕРНИ.ПО ЖЕЛАНИЕ,КОЙТО ИСКА МОЖЕ ДА СИ КУПИ СПРЕЙ СЪС СЪОТВЕТНИЯ ЦВЯТ НА ИЗМИТИТЕ ДЕТАЙЛИ ...И ГОТОВО!..КАТО ЧЕТКА,ЩЕ СВЪРШИ РАБОТА ДОРИ И СТАРА ЧЕТКА ЗА ЗЪБИ!!!..АЗ ИМАХ СЪЩИЯТ ПРОБЛЕМ И ГО РЕШИХ ПО ТОЗИ НАЧИН!!!..ВНИМАНИЕ!!!..ПРИ ОБРАБОТКАТА НА ДЕТАЙЛИТЕ ПОЛЗВАЙТЕ ЗАДЪЛЖИТЕЛНО РЪКАВИЦИ И ОЧИЛА,ЗАЩОТО НАТРИЕВАТА ОСНОВА Е ОТРОВНА И СИЛНО РАЗЯЖДАЩА!!..ПРИ ПОПАДАНЕ В ОЧИТЕ СЕ ОСЛЕПЯВА,А ПРИ ПОГЛЪЩАНЕ - СЕ УМИРА!!!..СТРЕМЕТЕ СЕ ДА НЕ ВДИШВАТЕ ОБРАЗУВАЩАТА СЕ ЕМУЛСИЯ ПРИ ОБРАБОТВАНЕТО!!ПОЛЗВАЙТЕ МАРЛЯ ЗА ЗАЩИТА ОТ ВДИШВАНЕТО НА ЕМУЛСИЯТА!!..УСПЕХ!НАДЯВАМ СЕ ДА СЪМ БИЛ ПОЛЕЗЕН!!

Linkestis
18-01-2013, 19:55
Що викаш???
Сярната киселина няма ли да е по-подходяща?
Как може да давате такива малоумни съвети?
Това че казваш какво се получава при пипане и вдишване не те оправдава!
По-добре си изтрий глупостите преди някои не добре запознат да се е натровил!

Ruger_SP101
19-01-2013, 11:20
Браво на Колегата за споделеното!
Всеки има глава на раменете си и може да мисли какво прави.
От къде може да се купи сода-каустик?
Аз искам да облепя детайлите с кожа и бих бил благодарен ако кажете от къде може да се намери ТЪНКА и еластична кожа за този проект.

lordliness
19-01-2013, 11:25
сигурно не сте виждали хора с химически изгаряния, аз не бих рискувал здравето си заради някаква кола, каквито и предпазни мерки да се вземат винаги нещо може да се обърка с фатални последици.

Linkestis
19-01-2013, 15:21
Браво на Колегата за споделеното!
Всеки има глава на раменете си и може да мисли какво прави.
От къде може да се купи сода-каустик?
Аз искам да облепя детайлите с кожа и бих бил благодарен ако кажете от къде може да се намери ТЪНКА и еластична кожа за този проект.

Ти и горния хубаво давате кураж,ама имате ли нещо между ушите?????Има поне 5 безопасни начина за измиването !Сода каустик...абе вие сте ненормални бе!!!!!

Megadet
19-01-2013, 15:45
Някога бабите правеха сапун с него, имам в предвид сода каустик( соде- май му викаха). Карах една Лада преди, сега си спомням че със сода каустик си промивах охладителната система, понеже се беше запушил радиатора! Ефекта беше поразителен!
Да попитам тези панели около ICS-а и волана как ги сваляте?:sad:

Linkestis
19-01-2013, 18:04
Едно е да правиш свински сапун....друго е да си правиш промивки с нея.Нали се досещаш каква е разликата.

lordliness
19-01-2013, 18:10
това е основа, която разяжда всичко органично, затова някои я използват и за отпушване на канали

endeavour
19-01-2013, 19:01
Основата е много шибан химикал и без сериозни очила, ръкавици и маска не пипам. Тука обаче трябва да се съгласим, че вредното й действие много зависи от концентрацията на разтвора, която колегата не е уточнил. Ако лепкавите детайли могат да се демонтират от колата и да се потопят във съд с основен разтвор, работата е по-лесна.Ама все пак предпочитам разтворител за почистването, понеже става и без демонтаж.

popaay
20-01-2013, 16:17
Що викаш???
Сярната киселина няма ли да е по-подходяща?
Как може да давате такива малоумни съвети?
Това че казваш какво се получава при пипане и вдишване не те оправдава!
По-добре си изтрий глупостите преди някои не добре запознат да се е натровил!
Колега,напълно те подкрепям поста да се изтрие докато някой не е пострадал!!!

Boby
18-03-2013, 13:06
Тези дни се захванах да изчистя таблото с километража от лепкавата гадост с която беше покрито и ето какво се получи.:-D

1. Изчиствате хубаво лепкавата гадост с кореселин и парцал. От кореселина пластмасата се разяжда и изглежда ужасно. Не е същата като пластмасата на таблото и барчето м/у седалките. Там след почистване с кореселин няма нужда от боядисване.

2. С водна шкурка минавате цялата пластмаса да изгладите ако има неравности, бабунки, останало още от покритието или наранено от удар по пластмасата. Аз имах 1200 под ръка. Може и с 2000.
Не се отчайвайте, че почва да изглежда все по-зле след процедурите.:-D

3. Подсушете хубаво и обезмаслете с чист спирт.

4. Пръснете внимателно на няколко тънки слоя със спрей черен мат (разбира се цвета е по желание). Пръскайте от 20-30см разстояние и на части, а не целия елемент на един път!

5.Изчакайте 20-30 минути и сглобявайте таблото.

На една от снимките се вижда дефект на пластмасата която не съм я видял след минаватето с водната шкурка, затова гледайте хубаво преди да почнете да пръскате. В случая трябва много да се вгледа човек за да я види и ще я оставя така.

6.Успех!:-D

ecotronic
18-03-2013, 14:21
Много добре се е получило.
Добавих това ценно ноу-хау в темата за ремонтите (надявам се, че не възразяваш) :)

Boby
18-03-2013, 14:31
Разбира се, че нямам против.:-)

Сега след като го монтирах на колата наистина се е получило много добре. Изглежда като ново таблото.

Още един съвет. Преди монтажа на таблото подменете всичките 11 крушки на подсветката! И от най-малките сътресения изгарят крушките ако са много стари. Аз го слагах и свалях 5 пъти!

lordliness
18-03-2013, 17:29
Разбира се, че нямам против.:-)

Сега след като го монтирах на колата наистина се е получило много добре. Изглежда като ново таблото.

Още един съвет. Преди монтажа на таблото подменете всичките 11 крушки на подсветката! И от най-малките сътресения изгарят крушките ако са много стари. Аз го слагах и свалях 5 пъти!

С каква мощност са крушките?

ecotronic
18-03-2013, 20:02
С каква мощност са крушките?

Мисля, че са с мощност 1,2 W:

https://encrypted-tbn1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQczgD2jC60AwSoN5IOakCGKM2DYjP49 OtVmqrt29A4zN8JwjIVWw

Linkestis
18-03-2013, 21:07
Мисля, че са с мощност 1,2 W:

https://encrypted-tbn1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQczgD2jC60AwSoN5IOakCGKM2DYjP49 OtVmqrt29A4zN8JwjIVWw

Тази е същата като на таблото при 136к.с.
На 140к.с. и нагоре са различни,при бензиновите не знам как е :)

На пепелника е същата ;)

Iltcho
18-03-2013, 22:52
Разбира се, че нямам против.:-)

Сега след като го монтирах на колата наистина се е получило много добре. Изглежда като ново таблото.

Още един съвет. Преди монтажа на таблото подменете всичките 11 крушки на подсветката! И от най-малките сътресения изгарят крушките ако са много стари. Аз го слагах и свалях 5 пъти!

Боби, за пореден път ти го казвам - ГОЛЕМ СИ !
Единственото, което ме притеснява - без пластификатор, или както го наричат ПЛАСТОФИКС, този спрей няма ли да започне да се жули и лющи? Онова се нанася по пластмаси, преди да се боядисва?

lordliness
18-03-2013, 23:11
И аз това си мислех, там има и големи темп. колебания.

rusiq86
19-03-2013, 00:47
Спрей с пластификатор на Космос е страхотен...ползвал съм го интериорно в 156-та...след три години не е паднал.

Boby
19-03-2013, 09:06
Боби, за пореден път ти го казвам - ГОЛЕМ СИ !
Единственото, което ме притеснява - без пластификатор, или както го наричат ПЛАСТОФИКС, този спрей няма ли да започне да се жули и лющи? Онова се нанася по пластмаси, преди да се боядисва?

Стига да е добре подготвена и обезмаслена повърхността няма да има проблем. Това все пак е елемент който ще го бършеш 2-3 пъти месечно с леко влажна кърпа. Няма агресивни препарати и жулене от четки. На 164-та пръсках вътрешните дръжки с него преди 7-8 години и не се обели или надра нито една. Спрея е на Кар Систем.

Linkestis
11-04-2013, 19:44
Така...понеже си нямах работа,а и темата за сода-каустика Гиги овреме я изтри,предоставям едно "Ноу Хау"
Трябва едно шише Ремувал на Леко.
Намазах и ефекта е ясен само за 10 мин.
Донамазах го и го оставям да се втаса за една нощ.Предполагам ще е останала пластмасата :)
Че Ремувал е химия е ясно...но не е толкова опасно.
Просто перфектното решение.

112110112111112112112113
112114112115

CHEFO666
11-04-2013, 22:28
При мен тая лепкава трагедия е само на конзолата между седалките.....Ползвах МЕГЛЬО....тая лепкава шитня падна .....

endeavour
12-04-2013, 07:02
При мен тая лепкава трагедия е само на конзолата между седалките.....Ползвах МЕГЛЬО....тая лепкава шитня падна .....
Имаш пред вид универсалния обезмаслител?

CHEFO666
12-04-2013, 11:22
Имаш пред вид универсалния обезмаслител?

Да,да...точно така....обезмаслителя.......мн е добър тоя препарат .... поне на мен ми върши страхотна работа.....и не е никак скъп....4лв...мисля беше.

Ruger_SP101
15-04-2013, 22:20
Сори ама се занимавате да откривате топлата вода ... Купих си едно шише от "много опасния" продукт от железарията (за 1,80 лева) и след намазване в банята с четка, като ръкавиците и очилата са задължителни, лепкавата боя се ОТМИ С ПО-СИЛНА СТРУЯ ТОПЛА ВОДА. Даже не съм търкал. Нямаше отровни изпарения и т.н.т. Не мисля, че продукта е по опасен от Тубофро или другите за отпушване на канали. Поне това, което се продава свободно. Може би е в по-слаба концентрация. Само бих посъветвал след като се приключи процедурата да се излее цялото шише в канала. За всеки случай ... не ви трябва такова нещо да стои в къщи. Ако ви потрябва ще си купите пак. Сега съм дал детайлите за тапициране и като станат ще пусна снимки (ако ми харесат). Има ли чалъм да се свали пластмасата с лепкавата боя около ИКС-то? Искам и нея да изчистя и да дам за тапициране.

endeavour
16-04-2013, 07:13
http://clubalfaromeo.com/forum/showpost.php?p=442823&postcount=21

Megadet
17-05-2013, 11:54
Колеги и аз искам да си оправя лепкавите части от таблото, но след като ги почистя искам да ги напръскам пак в сиво! Бихте ли ме насочили какъв спрей да търся, някакъв сив мат ли какво?

mian4o
18-05-2013, 17:39
Аз изчистих лепкавото с Меглио и четка но после или минаваш на черно табло и т.н. или пак със сиво но за момента не уцелих точното сиво но не ми е останало време да търся точният сив цвят. За момента поне не лепне и интериора доста се освежи. Някъде колегата КОДЕ беше показал един бял волан но не го намирам. Дали някой няма запазена снимката.

Поздрави

Megadet
21-05-2013, 15:19
Ето колеги малко снимки ,сам съм си монтирал кожата като на жабката и под волана е най лесно а за двете страници около таблото с дисплея се сваля първо малката иноксова лайсна после се разкопчава около скоростния лост кожата и се повдига внимателно долния елемент около топката на скоростния лост които е на щипки и от долу ще се видят останалите винтчета който крепят черния ринг който също се сваля .


Колега а тези двете пластмаси отстрани на ICS- а, до жабката и волана как ги свали или на място ги прави тях?

Ruger_SP101
21-05-2013, 17:00
Двете пластмаси са всъщност един детайл, който е захванат за таблото с два винта от дясно и няколко точкови запойки с пластмаса. За тези, които не искат да разглобят половината кола за да извадят въпросната пластмаса "коректно" мога да споделя личния си опит. Сваляте ICSто (има добри инструкции как), хващате с две ръце пластмасата от дясно и започвате да дърпате назад силно и бавно. Пластмасата се "изскубва" бавно от таблото. Просто се късат точковите захвати. По важно е да се свали внимателно сензора с вентилатора. Има букса на кабела, която е навътре към таблото. Откопчайте буксата и после дърпайте пластмасата. След обработката пластмасата се поставя с Поксипол за таблото. Това е моя опит. Ако има някой по-напреднал да каже. Направих жабката, кората за бушоните (тапицер за 35,00 лв с материалите) и въпросната пластмаса (аз собственоръчно с изрезките от жабката) с изкуствена кожа и стана супер - направо Бентли ... Сега чакам детайла на барчето на подлакътника да стане. Прави го същия тапицер. Там се иска шев и не е по силите на начинаещ. Ако ми хареса как е станало ще Ви препоръчам човека. Но предната част на таблото е направо върха с изкуствена кожа. Просто се чудя защо не са го направили така.

---------- Post added at 17:00 ---------- Previous post was at 16:55 ----------

И пак па повторя за тези, които ще чистят лепкавата боя. Не си играйте с кореселин, меглио и т.н.т. Взима се препарат за сваляне на блажна боя, който има в състава си сода каустик - Дунав, Терминатор и т.н.т. Мажете, чакате, изтърквате без усилие с четка и изплаквате. Това е. Няма пот и сълзи. Лесно и бързо. Със течна Сода за 2,60 лв. от железарията става още по-бързо. Мажеш с РЪКАВИЦИ и четка и само изплаквате.

Megadet
21-05-2013, 17:13
Колега качи снимки, да видим как е станало!

Alfaro76
28-08-2014, 11:09
За BOBY от пост №44
Много добре изглежда, браво. Я кажи ти с какъв спрей я пръсна! Мерси :)

Boby
28-08-2014, 13:14
За BOBY от пост №44
Много добре изглежда, браво. Я кажи ти с какъв спрей я пръсна! Мерси :)

Спрея е най-обикновен черен мат. Тогава имах на Кар Систем и пръсках с него. За да стане хубаво покритие най-важното е спрея да разпръсква хубава, а не да плюе и капки. Ще се справиш. ;-)

MC_G
30-08-2014, 10:21
Всички лепкави части ги оправих с малко търкане и Медикс - Грил. След това с черен спрей и стана като ново. Само че ги свали преди това и търкай навсякъде и не пести Медикса 2лв е. :)

fenixs
22-09-2014, 15:45
Колеги знаете ли къде в София има човек, който да разглоби таблото и да извърши гореописаните процедури по отстраняване на лепкавата мръсотия.Проблема е единствено в свалянето на пластмасата. Благодаря.

duronman
23-09-2014, 10:08
Над бушоните и жабката си ги сваляш сам много бързо. По-проблемна е средната конзола и 2 малки детайла отстрани до ICS-а (ниско).

fenixs
26-09-2014, 17:03
Благодаря , ще се пробвам.

duronman
27-09-2014, 13:04
Жабката се сваля на два винта в долната ѝ част. Отвори я и ще видиш. След това можеш да махнеш и само предният ѝ панел. За това над бушоните махаш винтът, който го държи и просто дърпаш от пантите.

iveli
27-09-2014, 20:41
Жабката се сваля като в затворено положение се развият двете панти с по два винта

Alfaro76
16-10-2014, 16:31
И аз се захванах с тая работа :tooth:
Първо пробвах с наличните препарати в къщи,
и с най-добър и бърз ефект се оказа Медикс - Универсал!

16.10.14г.
Ето и резултата от джабката:

138176 138177 138178

20.10.14г.
...и капака на бушоните под волана е готов :smoke:
Свалянето на сивата гняс на този капак ми отне 30 мин. с всичките кривини :kicking:

138175

23.10.14г.
Средната конзола е готова, мнооого кофти места има за търкане, нужно е само търпение и мерак.
Иначе като време, с почивките, ми отне точно 5 часа!

138365 138366

24.10.14г.
Понеже много мислих как да изчистя елементите в страни от ицс-а, които няма как да се свалят, споделям решението си:
Сядам на седалката, и в краката леген с топла вода. Използвах гъба за чинии от тия с грапавото от едната страна. Пръскам директно от препарата на гъбата и с въртеливи движения се сваля сивата гадория. Търкате, изплаквате гъбата, пак слагате от препарата на чистата гъба и така докато се покаже чиста черна пластмаса. След като поизсъхне, Минах няколко пъти с мокри кърпи докато се избистри черното напълно. Изсъхва добре и пръскам със черен спрей импулсивно на отворени врати, за да се проветри бързо и да не остава хвърчаща боя вътре. Използвах и вестник да прикрия околните части. Надявам се да съм бил полезен.

Ето и крайния резултат:

138367 138368 138369

Dr Z
19-10-2014, 11:45
при мен на конзолата само светлитие са лепкави, там някой да знае как се сваля врътката, да не взема да я разваля случайно. И най-големия проблем (сигурно като сменям тапицерията на волана ще се оправя), имам мултиволан, та копчетата там също са лепкави, ама те са закрепени под волана, някой да знае как се сваля волана без последици? )))))

duronman
20-10-2014, 09:56
Най-големият проблем са едни пласмаски отдясно на краката на шофьора и от ляво на пасажера (ниско долу отстрани на ICS-а. Нямат сваляне... Следващият проблем е средната конзола :) Иначе браво, че си се заел колега. Аз имам читави пластмаси и все не ми остава време да ги сваля и да ги сменя...

Alfaro76
21-10-2014, 16:39
Е наистина нямат сваляне...айде някой да помогне де :please:

Boby
21-10-2014, 19:55
Е наистина нямат сваляне...айде някой да помогне де :please:

Сваля се много лесно.

Махаш пластмасата около ск. Лост,отвиваш рапидките и махаш черната пластнаса която върви нагоре покрай ицс-а. Отвиваш двата шестограма. Отпускаш жилото на ръчната спирачка докрай. Местиш седалките напред максималко и ще видиш 4 тапи в долната част на конзолата. Махаш ги, отвиваш шестограмите и вдигаш конзолата нагоре и напред. Откачаш буксата на осветлението на пепелника и на запалката и махаш конзолата.

Alfaro76
21-10-2014, 19:58
До тук всичко съм махнал, освен тези четири тапи. Много ти благодаря, утре ще пробвам да махна тапите!

iveli
21-10-2014, 20:18
Избързах и писах в другата тема Колегата Боби те е насочил добре Тези тапи наистина излизат по трудно с цел опазването на корите Те са като копчета с по четири ушенца отвътре

Alfaro76
21-10-2014, 20:21
Тези тапи, ок, ама тези страничните около ицс-а също много ми се опъват, абе зор ти казвам, все едно са срастнали там и не мърдат въобще

iveli
21-10-2014, 21:55
Ако имаш проблем с пластмасата около скоростния лост особенното е че трябва предварително да си свалил блестящата ивица между АЦС-а и пластмасата Повдигаш пластмасата в задният край където има метална задръжка отдолу и тука си готов Следва свалянето на черната пластмасова ивица Всички държащи я болчета са видими Невидими са от двете страни на високата част нещо като копчета След като си развил всички болчета дърпай от двете страни към теб Всичко след това е видимо щом знаеш и тапите Само незнам какви странични кори мислиш да сваляш Успех

Fr0sT
22-10-2014, 09:31
Пусни една снимка за кои пластмаси става въпрос че ако е за тия които си мисля (от ляво и дясно на ICS-а) те не се свалят, търкаш ги на място.

Alfaro76
22-10-2014, 10:01
Да, за тях говоря, ама не може да не се свалят, нали са слагани...

това е цяла конзола, а не отделни части, ето снимки:

138272 138273 138274

Fr0sT
22-10-2014, 13:06
Добре де махат се като се махне цялото табло, винтовете са от обратната страна и за да стигнеш до тях трябва да махнеш таблото. Понеже съм махал таблото изобщо не ти препоръчвам да се захващаш с това, не и за тия две пластмаси. Така че търкане на място му е майката.

Alfaro76
22-10-2014, 13:18
махнах ицс-а, не се виждат въпросните винтове!
Отвратителна работа, изнервих се много.
ще се търкат и боядисват на место. хич не ме кефи тая работа

Fr0sT
22-10-2014, 13:37
Винтовете се виждат, въпроса е че главите им са защипани на обратно (гледат към двигателя) и няма как да се развият без да се трошат пластмаси.

Alfaro76
22-10-2014, 17:09
Разглобих средната конзола, Благодаря за указаната помощ!

Alfaro76
23-10-2014, 13:35
Оказа се голям гърч, но крайния резултат си заслужава!

KARTaL
01-08-2015, 18:57
Колеги, прочетох доста мнения и доста варианти с това? И аз го имам проблема и така и не разбрах кое е най-ефикасно да си изсвистя и моито?

Alfaro76
01-08-2015, 19:15
Няма кой да ти каже с кое е най-лесно,
всеки е пробвал с различни препарати,
моят опит може да прочетеш от пост #73. Успех!

DiStefano
19-09-2016, 22:11
Здравейте колеги,
Ще изтупам темата от прахта.
Имал съм няколко 166-ци и на всяка съм се борил с лепкавите елементи по интериора. Пробвал съм почти всичко известно - препарати, обезмаслители, спирт, други химии, разредители и т.н. Крайният резултат винаги е бил отличен, но с цената на много усилия, нерви, време, жулене, търкане, псуване и прочее.

Последната 166, която карам в момента беше и тя с лепкави елементи. Твърдо решен да се преборя отново с тях - ги демонтирах. От 1 година насам си бях купил един спрей за почистване на фурни, който обаче го ползвам само за профилактика на климатиците вкъщи. Реших да пробвам на майтап в/у капака на жабката. Поставих го във ваната и го напръсках обилно с препарата - прави пяна. Пуших една цигара, пуснах топлата вода и с ръка отмих цялата гняс без усилие :shock: Просто я отмих ... Все едно отмивах водни боички от пластмаса .. Направо се изумих колко е добър този препарат. Всички елементи от интериора ги обработих точно за 1 час.

Не знам колко е агресивна тази активна пяна, но работих с голи ръце само и топла вода и нямам абсолютно никакви обриви, сърбежи или промяна в цвета и състоянието на кожата на ръцете.

Това е препаратът - купувам от от един магазин - цената му е около 5 лв.

155267

Надявам се да съм бил полезен.

angelovi69
16-10-2016, 19:38
Реших да видя какво се крие под лепкавата гняс на конзолите. Демонтирах конзолите, после копчетата и остана само пластмасата. На предните врати се забавлявах вчера, но нямам снимки. Със задните врати се хванах днес. Ползвах меглио за разкисване на мръсотията и стара четка за зъби за търкане. След меглиото измих с гъба и препарат за чинии. Подсушаване със сешоар. Пластмасата е избеляла, затова ползвах спрей черен мат, двукратно пръсках, през интервал от 2 часа. Ефекта е невероятен накрая - конзолките сякаш сега излизат от завода. Като се напръска със спрея, повърхността е като полирана, после се изпарява акрила и става матова повърхност. Ръката, която държи конзолката, докато пръскам със спрея, облякох в тънка найлонова торба и защипах с ластиче към лакътя. Целта е да не се стече боята.

lordliness
16-10-2016, 20:01
Аз слагам преди боята грунд за пластмаса или както му казват пластификатор. Иначе боята може да се напука и да се олющи