View Full Version : С какво масло да карам 8 клапанов TS?
Взех си тоя звяр ама нз как да го отглеждам .. :) Кажете моля ви , с какво масло освен Селения мога да карам .. :?
thecleaner
07-07-2011, 22:05
Взех си тоя звяр ама нз как да го отглеждам .. :) Кажете моля ви , с какво масло освен Селения мога да карам .. :?
Мотул 300v компетишън, сменяваш на 5000км и си пушка.
thecleaner
07-07-2011, 22:14
15w50 ? :)
Да.
Двойно естерно ;)
15w50 ?
---------- Post added at 22:15 ---------- Previous post was at 22:14 ----------
Да.
Двойно естерно ;)
ne e li malko debelo ? shtoto pyk mejdy drugoto mi 4ukat povdigachite .. sega sym s 15w40
thecleaner
07-07-2011, 22:17
15w50 ?
---------- Post added at 22:15 ---------- Previous post was at 22:14 ----------
ne e li malko debelo ? shtoto pyk mejdy drugoto mi 4ukat povdigachite .. sega sym s 15w40
Ми за тоя звяр е перфектно, но макс до 5000км че естерите след тия километри не са устоичиви.
a 4ukaneto shte spre li :) ?
митака-пловдив
07-07-2011, 22:34
Чукането спира след като свърши (мотора):bouncing_smiley:
След като караш с 15-40 и чукат,не мислиш ли че е по-добре да смениш само тях,а не да си мъчиш двигателя с гъсти масла?5-40 стига всички точки за мазане за 9 секунди.10-40 след 12 секунди......Естерното масло докато влезе в работа температура чукат повдигачите на здрав двигател а представи си твоите :new_Eyecrazy:
Само ще издам че минах на Тамойл 5-40 и да чукна на дърво за 12к+ седи там където съм го сипал.След още 8к ще се похваля дали е хубаво или не.
Чукането спира след като свърши (мотора):bouncing_smiley:
След като караш с 15-40 и чукат,не мислиш ли че е по-добре да смениш само тях,а не да си мъчиш двигателя с гъсти масла?5-40 стига всички точки за мазане за 9 секунди.10-40 след 12 секунди......Естерното масло докато влезе в работа температура чукат повдигачите на здрав двигател а представи си твоите :new_Eyecrazy:
Само ще издам че минах на Тамойл 5-40 и да чукна на дърво за 12к+ седи там където съм го сипал.След още 8к ще се похваля дали е хубаво или не.
Да сменям повдигачи , така ли да го разбирам ?
митака-пловдив
07-07-2011, 23:09
Както искаш колега.Колкото е по-хубав двигателя,толкова по-тънко масло търпи в него.Не робувай на марки!!!Селенията е хубава,защото е трибазисна (20к) но каквото и друго масло да сложиш,гледай да е от възможно най-висок клас,Б4,Б5,sj/sm.....колкото по-висок клас,толкова по-добре! 5/30,вече идва много тънко и просто не е за дърти баби като нашите.Дизеловата ми е с 10/30 - МАГ1 (американско масло),двигателя мъъъъъъркааа :)
Щом си минал на по-гъсти масла,просто уплътняваш луфтове които няма да изчезнат от самосебе си (ако си решил да си я караш още дълго колата,де), сменяй повдигачи,мери компресия и слагай скъпи масла.Иначе ако си я взел,само защото е евтина ще я караш докато грохне и я хвърлиш,сипвай каквото има :)
Както искаш колега.Колкото е по-хубав двигателя,толкова по-тънко масло търпи в него.Не робувай на марки!!!Селенията е хубава,защото е трибазисна (20к) но каквото и друго масло да сложиш,гледай да е от възможно най-висок клас,Б4,Б5,sj/sm.....колкото по-висок клас,толкова по-добре! 5/30,вече идва много тънко и просто не е за дърти баби като нашите.Дизеловата ми е с 10/30 - МАГ1 (американско масло),двигателя мъъъъъъркааа :)
Щом си минал на по-гъсти масла,просто уплътняваш луфтове които няма да изчезнат от самосебе си (ако си решил да си я караш още дълго колата,де), сменяй повдигачи,мери компресия и слагай скъпи масла.Иначе ако си я взел,само защото е евтина ще я караш докато грохне и я хвърлиш,сипвай каквото има :)
А ако сложа 10/40 и взема добавка лъки моли за повдигачи няма ли да има резултат ?
Alfa User
08-07-2011, 00:01
Колегата много добре ти е казал какво да направиш ... От тук натам ти си решаваш какво искаш от тази кола.
И ако ще си слагаш добавка за повдигачите, си намери и такава за буталата и за клапаните ... :prescription:
митака-пловдив
08-07-2011, 00:06
Незнам,не съм пробвал с такива добавки.Добавки само в нафтата и бензина слагам :) Имаш ли уред за налягане на маслото?Всъщност с какъв двигател ти е колата,16в,8в,12,в....? Може да ти е проблема в маслената помпа,или някоя магистрала и да не захранва хубаво клапаните.При всякакви температури ли ти тракат клапаните?Може да искат само препасване смяна на пулове.....Така доколкото виждам,със софийски номер ти е колата,виж в темата за сервизите,там чувам че разбират много и хората са доволни.
Незнам,не съм пробвал с такива добавки.Добавки само в нафтата и бензина слагам :) Имаш ли уред за налягане на маслото?Всъщност с какъв двигател ти е колата,16в,8в,12,в....? Може да ти е проблема в маслената помпа,или някоя магистрала и да не захранва хубаво клапаните.При всякакви температури ли ти тракат клапаните?Може да искат само препасване смяна на пулове.....Така доколкото виждам,със софийски номер ти е колата,виж в темата за сервизите,там чувам че разбират много и хората са доволни.
не е софийски търговешки е , работи ми датчика за маслото но ми е много съмнителен .. сутрин като е студена дига до 4 бара после като загрее на обороти седи на нула като тръгна качва едва след 4000 на 4 бара и като ч изцепя до ограничител веднага рязко забива на нулата пак .. и това е винаги , изцепя ли я пада на нула иначе до 4000- 4500 вдига до 4 бара ..
Датчика за налягане на маслото е относителна величина при 155, особено оригиналния прецакан :) Да разбирам, че си с 8 клапана ? Двигател ?
Датчика за налягане на маслото е относителна величина при 155, особено оригиналния прецакан :) Да разбирам, че си с 8 клапана ? Двигател ?
Чесно да си призная нз с колко клапана е приятел .. мотора е 2.0 тс и е с верига .. двувалка е
Alexanderbb
08-07-2011, 09:31
Колега аз мисля че е най-добре да караш с това което пише в книжката. На моята са дали 15W40 и всеки опит да го заменя с нещо друго среща сериозен отпор от мотора. То ясно че филтъра на картерните газове отдавна е предал бого дух ама сипя ли и нещо по-рядко и веднага почва да го изхвърля
Чесно да си призная нз с колко клапана е приятел .. мотора е 2.0 тс и е с верига .. двувалка е
10W40 или 15W40 избора вече си е твой.:yes:
Здравей.
Ако си от Търговище малко трудно ще намериш Selenıa 20K, поне аз не можах. То и напоследък цената и е неоправдано висока в сравнение с други марки. В момента карам с AGIP SINT 2000 10W-40(наливно!!) което ми стъпва на 45-50лв. с филтъра и за около 4000км се държи доста добре. За човек който сменя масло на 4-5 месеца съм останал с впечатлението, че марката не е от значение стига маслото да е с доказан произход(което в днешно време е доста относително). Веднъж пробвах с 15W40 и както беше писал един колега от форума в една друга тема "го мислеше за бензин и си го гореше". Равносметката беше около 2-2.5л/10 000км, което с 10W40 варира около 1-1.5л/10000км.
добре де, аз имам един въпрос към всички които вместо 10в40 слагат 15в40 щото двигателя им бил износен и трябвало по гъсто масло.
първата цифра нали показва "студения" вискозитет на маслото. 15в е по-гъсто когато е студено, помпи се по-трудно и повдигачите тракат. 40 е вискозитета при работна температура. значи при работна температура 2-те масла са еднакво редки. къде тогава е далаверата на уж по-гъстото масло. освен това 15в40 обикновено са по-евтини минерални масла които двигателя гори. на практика не се ли получава по-лош студен старт, по-лошо мазане + горенето на маслото.
endeavour
08-07-2011, 12:39
Здравей.
Ако си от Търговище малко трудно ще намериш Selenıa 20K, поне аз не можах. То и напоследък цената и е неоправдано висока в сравнение с други марки. В момента карам с AGIP SINT 2000 10W-40(наливно!!) което ми стъпва на 45-50лв. с филтъра и за около 4000км се държи доста добре. За човек който сменя масло на 4-5 месеца съм останал с впечатлението, че марката не е от значение стига маслото да е с доказан произход(което в днешно време е доста относително). Веднъж пробвах с 15W40 и както беше писал един колега от форума в една друга тема "го мислеше за бензин и си го гореше". Равносметката беше около 2-2.5л/10 000км, което с 10W40 варира около 1-1.5л/10000км.
Синт 2000 наливайка ??? Сууупер! И то на каква цена:dyrvo_v_kenefa:
badmadafaka
08-07-2011, 14:04
Това според мен е валидно за абсолютно всички алфи и вариантите са 2:
1) Отваряш предния капак и се оглеждаш за червен на цвят стикер, върху който с бели букви пише какви да са течностите в автомобила - хората са били достатъчно старателни и за маслото са ти написали освен вискозитет, марка и "модел" на маслото ;)
2) Selenia Racing :innocent:
митака-пловдив
08-07-2011, 18:59
Това според мен е валидно за абсолютно всички алфи и вариантите са 2:
1) Отваряш предния капак и се оглеждаш за червен на цвят стикер, върху който с бели букви пише какви да са течностите в автомобила - хората са били достатъчно старателни и за маслото са ти написали освен вискозитет, марка и "модел" на маслото ;)
2) Selenia Racing :innocent:
Ето една хубава приказка!! :) Значи или сипваш това което пише на стикера на капака,или по-добро!
Но след като вече имаш някакви луфтове и шумове в мотора,те с по-гъсто масло няма да изчезнат,винаги ще си бъдат там!Затова ако си мераклия за колата,сваляш правиш,мериш компресията и сипваш хубаво масло.Ако не ти се занимава или просто си си взел колата защото е евтина и ще я караш докато грохне - сипвай каквото ти е по джоба (интереса).
Какво ли не масло съм слагал....въпроса е да отговаря на начина на каране и експлотация на колата
п.п. на закуска препоръчвам..
Само 10/40, сипвал сам и 15/50 и 15/40 не ми харесва.
Furious 155
11-12-2011, 19:56
тази пък тема откъде я изкопахте :)
Иначе моя 8 клапанов мотор съм го карал с 10-40, 10-60 и сега е с 5-50. ;)
nonamecrew
11-12-2011, 20:00
Моя в момента се разработва с GM .. иначе само мобил 10/40 ... тествано и на извращения .. за парите си е добро масалце .. смея да кажа че и по-добро от селенията .. според мен :crazy::cheers:
AnastasKOSTOV-REX
11-12-2011, 20:10
shtoto pyk mejdy drugoto mi 4ukat povdigachiteНе те разбрах!Кое ти чука?!!
nonamecrew
11-12-2011, 20:16
А за чукането .. ти не си с хидравлични повдигачи ... по скоро да ти е изяден изпускателния вал или някой пул .. и от там да тракалясва :unsure:
thecleaner
11-12-2011, 20:21
Аз па налях на бабичката 10/40 елф опита се да го похапва, долях и половин кило SELENIA HPX и се едно се циментира. Тва зеленото масло за ризниците е чук.
nicola 59
11-12-2011, 23:28
Селения 15w40 но не тази 20К а е в пластмасови шишета по 1 литър а има и туби по 4 литра пак пластмасови дават му 15 000 или 20 000 по каталог ма аз редовно го оставям до 30 000 или 40 000 па и до 50 000 и каляската не се мръщи
don_pepone
11-12-2011, 23:50
Незнам дали моята влиза в една графа с 8 клапановите,но досега от няколо марки които съм пробвал, най-добре се държи Репсол 10х40 мултивалвулас ( пълна синтетика) на това каране дето му правя за 2000км нее мръднало и стои още карамелено на цвят- нее почерняло. Също таки и държи налягане при темп над 100 градуса ( тествах го на магистралата преди 2 дни при 200+ км/ч)
thecleaner
12-12-2011, 00:03
Незнам дали моята влиза в една графа с 8 клапановите,но досега от няколо марки които съм пробвал, най-добре се държи Репсол 10х40 мултивалвулас ( пълна синтетика) на това каране дето му правя за 2000км нее мръднало и стои още карамелено на цвят- нее почерняло. Също таки и държи налягане при темп над 100 градуса ( тествах го на магистралата преди 2 дни при 200+ км/ч)
Минало е покрай пълната синтетика 10в40ката на Репсол, инак за нисък ценови клас е пирфектно ;)
don_pepone
12-12-2011, 00:18
Минало е покрай пълната синтетика 10в40ката на Репсол, инак за нисък ценови клас е пирфектно ;)
Незнам дали е наистина пълна синтетика, поне така пише, ама е много добро според мен ( карах с Фюш, лики моли и с морис)
Карам си със Селения Голд и не ми пука. Сменям го на 20 000 км и за тоя пробег доливам 1-2 литра.
10-60 Райсинг също е добре, но вече не ми е необходим.
Нямам дълги дестинации на висока скорост.
20К не го коментирам, че един път го сложих и счупих клапан и се проби бутало:Silent:. На карък ми е.
Селения 15w40 но не тази 20К а е в пластмасови шишета по 1 литър а има и туби по 4 литра пак пластмасови дават му 15 000 или 20 000 по каталог ма аз редовно го оставям до 30 000 или 40 000 па и до 50 000 и каляската не се мръщи
Така правят Талиянците и ти като тях.:balloon:
nicola 59
12-12-2011, 20:54
Така правят Талиянците и ти като тях.:balloon:
Италианския автомобил изисква италиански маниери ако си много благ почва да ти създава проблеми ,като всички италианки .:paddle:
аз редовно го оставям до 30 000 или 40 000 па и до 50 000 и каляската не се мръщи
Тя не се мръщи ама тоя дето ще я вземе след тебе не ще се мръщи ами ще му побелеят косите
nicola 59
13-12-2011, 00:14
Тя не се мръщи ама тоя дето ще я вземе след тебе не ще се мръщи ами ще му побелеят косите
Кьорав карти не играе па и при цени от 1000 лева за 155 ще е цяло чудо ако пали изопщо.
Аз карам в момента със Selenia 20к Alfa Romeo,двигателят наистина работи много по-тихо отколкото с Мобила,с който я взех.Обаче го гори много това масло.Не тече отникъде,не пуши бяло,просто изчезва....Само когато я запаля студена и малко преди да загрее замирисва леко на масло откъм ауспуха-тя не може да се сбърка тая сладникава миризма.Напоследък в маркучите за картерните газове намирам някаква гадост жълта-ако сте виждали как се препенва пиле като ври-е същото изглежда :D
Furious 155
13-12-2011, 09:25
Аз карам в момента със Selenia 20к Alfa Romeo,двигателят наистина работи много по-тихо отколкото с Мобила,с който я взех.Обаче го гори много това масло.Не тече отникъде,не пуши бяло,просто изчезва....Само когато я запаля студена и малко преди да загрее замирисва леко на масло откъм ауспуха-тя не може да се сбърка тая сладникава миризма.Напоследък в маркучите за картерните газове намирам някаква гадост жълта-ако сте виждали как се препенва пиле като ври-е същото изглежда :D
Хммм, ти ще излезеш с като моята диагноза от 2008-ма година - гарнитура на глава. При мен в антифриза имаше налепи леко, докато не намерих над литър масло там :).
Провери обаче да не губиш антифриз и да отива при маслото, че това е вече опасно за двигателя!
Иначе в момента съм със селения туринг 5-50 и съм доста приятно впечатлен от маслото, особенно сутрин на студено - до 1-2 минути след палене мога да си ползвам колата нормално, не като с 10-40 - да се чува все едно мели камъни първите поне 5 минути работа :).
Липсва онова сякаш затормозване на мотора при форсиране с гъсто масло.
Ейй,стига бе,каква гарнитура,не ме плаши.Антифризът е бистър като сълза и не се губи.Намалява само като човъркам по машинтъ и като забравя някой маркуч да виси надолу :D
AnastasKOSTOV-REX
14-12-2011, 00:07
Тя не се мръщи ама тоя дето ще я вземе след тебе не ще се мръщи ами ще му побелеят косите
Аз мога да ти кажа кой и е последният собственик.Пък намръщен не съм го видял.Е май веднъж в една Карера след като беше слезнал от едно 430.
Ако сменяш филтъра на 10-15000 мога и да допусна че няма да има проблеми, ама 50 000 с едно масло и филтър особено пък на бензин :screwy:
Ако сменяш филтъра на 10-15000 мога и да допусна че няма да има проблеми, ама 50 000 с едно масло и филтър особено пък на бензин :screwy:
Точно така!
Аз четири пъти съм карал с Райсинг и съм го сменял на около 50 000 км, ама на всеки 10 съм сменял филтъра!
nicola 59
09-04-2012, 00:28
Ето понеже видях зор с намирането на темата Та Жабетата казват ,че за 16 или 24 клапановите мотори е добре Селения 20К ,а за 8 клапановите мотори трее тази другата селения в пластмасовите шишета аз лично 9 години карам с нея и съм доволен.
http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=31375&page=477
DJ Vladic
09-04-2012, 01:39
Аз слагам евтино вече. 20 К и като позагуби малко доливам с някъв евтиняк. Писна ми да я къткам. Тя вече на кола не прилича. Светкат ламБи от време на време. Прежалих я вече. Газ сложих, по черно минава. Не обръщам внимание на някой неща.Иначе ще ми стане 'златна'. Вече няма любов :( Изгуби се. За съжаление.....
Аз слагам евтино вече. 20 К и като позагуби малко доливам с някъв евтиняк. Писна ми да я къткам. Тя вече на кола не прилича. Светкат ламБи от време на време. Прежалих я вече. Газ сложих, по черно минава. Не обръщам внимание на някой неща.Иначе ще ми стане 'златна'. Вече няма любов :( Изгуби се. За съжаление.....
Ще се сетиш. :-P
Съвсем прясно инфо по темата.
Алфа 155 1.8 ТС 8В е с втора смяна на масло с 15w-50 на Приста Ойл. 8 лева и нещо литъра.
На загрял мотор държи налягане 2.5 бара.
Мотора е на неизвестен брой километри. С 10-40 държеше под 2 бара .
Човека е сложил и термометър и следи общо-взето внимателно нещата. За сега няма оплаквания.
don_pepone
10-04-2012, 07:26
Дано да няма проблеми колега,че с тая минералка ако кара в обороти и не го сменя преди 10к км ще има ядове според мен. Иначе за цената... Аз с отстъпката от Тех-ко (които са вносител) си взимам REPSOL multivalvulas 10x40 за около 9лв. и мога да кажа,че се държи доста добре засега (над 4000км вече)
Съвсем прясно инфо по темата.
Алфа 155 1.8 ТС 8В е с втора смяна на масло с 15w-50 на Приста Ойл. 8 лева и нещо литъра.
На загрял мотор държи налягане 2.5 бара.
Мотора е на неизвестен брой километри. С 10-40 държеше под 2 бара .
Човека е сложил и термометър и следи общо-взето внимателно нещата. За сега няма оплаквания.
Аз съм карал с 15-50 на МОТУЛ инямаше ядове.:prescription:
Сега си карам с 10-40 доливам и си свиркам.:drive:
Колегата със 155-цата ми даде един диск със събрани лекции за маслата и там има много интересни неща.
Едно от тях е, че по-старите модели са изчислени за около 500 000км, а новите за 200-250 000 км.
По-старите са с по-голям луфт в коляно-мотовилковия тракт и за това при тях по-гъстото масло е препоръчително
Колеги,някой от вас поръчвал ли си е от маслата на онзи колега от ауди-форума?
i.ganchev.ganchev
15-06-2012, 18:15
Колеги,някой от вас поръчвал ли си е от маслата на онзи колега от ауди-форума?
Предполагам много хора :).
Аз карам с масло от него. Взех си Castrol Edge FST 10W60. За сега съм много доволен. Тракането на вариатора изчезна и шума на мотора доста по-слаб от колкото като бях със селения рейсинг.
Маслата му са добри, не са ментена.
Това ме интересуваше-че не са ментета.Благодаря,колега.Питам щото трябва да сменям маслото и искам със сигурност да разкарам 20к-не че не ми харесва как работи колата с него,но страшно много го гори.Сега ще сложа или от на тоя колега съответния мотул или кастрол или Selenia Touring може да пробвам-би трябвало да е по-издържлива и да не я гори толкова.
Колега, опитай Agip маслата от колегата от форума... ;) Няма да сбъркаш, а и цените са супер! :)
:metal:Аз смених моето с Repsol 10w40 преди нямам представа какво е било , но откакто го смених вече 2000 км. съм долял 500 гр. , а преди това дори не гледах щеката... Или маслото е кофти или баба Алфа нещо ми крои
Абе крои ти тя...ами си иска хубаво масло и може би смяна на масления сепаратор.Аз това чудо го киснах в меглио и изкара разни мизерии,но мисля,че не в него вината.Щото има много масло чисто на входа му-значи просто си се изпаряват прекомерно някои видове масла.Между другото,приблизително такъв разход ми дава и на мене на масло.Някой път повече,някой път по-малко.
Момчета всяко едно масло си има технически лист с характеристики. Харесвате си дадено масло,намирате в интернет инфо за спецификацията му и четете.
Пример:
http://www.uleiauto.ro/phpeuri/oiluri/motul/610010w40.pdf
Наблягате основно на 2 неща .
ВИСКОЗИТЕТ->Viscosity и Viscosity(100`C) -100 градуса.
Вискозитетът е мярка за съпротивлението на флуид, срещу преместването на едни негови пластове спрямо други. Възприема се като "гъстота" или съпротивление при изливане. Вискозитетът представя вътрешното съпротивление (напрежение) на флуида да изтича и може да бъде считан като мярка за триенето на флуида. Така водата е "рядка" имайки малък вискозитет, докато растителното масло е "гъсто" имайки голям вискозитет.
Колкото по-голяма е стойността на тези цифри толкова е по -добро маслото( държи повече и не е рядко на висока работна температура).
За нашите прекрасни и мили ,стари 155-чки мисля,че абсолютно Не е необходимо да се изхвърляте в избора на скъпи масла.:coolio:
don_pepone
16-06-2012, 21:14
Аз вече около 6000км карам Репсол 10/40 мултивалвулас и съм повече от доволен. И налягане държи, не почернява и не го бара грам,докато преди с други масла след 4000км почваше да спада нивото,а това не мърда.
Аз вече около 6000км карам Репсол 10/40 мултивалвулас и съм повече от доволен. И налягане държи, не почернява и не го бара грам,докато преди с други масла след 4000км почваше да спада нивото,а това не мърда.
Когато караш на Газ ,маслата не почерняват токова както при експлоатацията на бензинов автомобил. :)
don_pepone
17-06-2012, 10:36
Да знам,нали карам от 2 години на газ ( макар че редовно я пържа на бензин де) ,но има голяма разлика с предишните които съм карал. Даже звукът на мотора е малко по друг,хем съм с механични повдигачи :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.