Log in

View Full Version : Проблеми в ел.оборудването след смяна на акумулатор и ремонт на генератор.



old alfist
08-07-2011, 21:55
Колеги, в момента тоците в колата си правят каквото искат вседсвие на упоменатите действия в заглавието на темата.
Ремонта на генератора беше наложен след замерване при смяна на акумулатора - даваше 11.86 V напрежение при работещ двигател.
Сменени бяха статора, който се беше деформирал от температура и четките с релето.
Дълго време преди това карах въпреки съобщението на дисплея за проблеми с волтажа, но го свързвах с 9-годишния акумулатор, който беше за смяна.
В момента се случват следните събития :

1.При налеко натискане на спирачки веднага се включна ABS, със съответната лампа на таблото и двигателя се опитва да загасва.

2.Централното заключване работи на случаен принцип.

3.Премигва осветлението в купето и осветлението на дисплея.

4.При подаване на контакт претреперват стрелките на скоростомера и оборотомера,

5.Включват се разни електроуреди сами.

6.Случват се и други странности, за които не се сещам в момента

Прегледани са обстойно връзки и предпазители.
Предполагам, че някои от блоковете се е прецакал, вследствие на гореспоменатите процедури или заради продължителното каране с прецакан акумулатор и тук в Плевен всички електричари само бърникат и нищо съществено не правят - най-много да прецакат нещо повече.
Ясно ми е, че оттук трудно става, но ако има някой опит при такъва или сходни проблеми да напише нещо, макар, че ми се струва, че трябва да се ходи до София.
Другата ми молба и да ме насочите към хора които си знаят работата в това отношение.
Моите уважения към Бобо, Лисан, Ванто и другите обявени във форума, но специално с ел.оборудването не знам към кой да се обърна в София.

sonchev
08-07-2011, 22:22
откачи захранването от динамото и остави да бачка само на акумолатор, виж дали ще се оправи, има вероятност да е проблема в самото динамо, след ремонта може да се е деформирало и да ти прави бели.

Ilko Ivanov
08-07-2011, 22:28
Това, което описваш ми прилича на лоша маса някъде (окислена, хлабава, нагоряла връзка) и най вероятно е някъде близо до това дето сте пипали,
демек динамо или батерия.

old alfist
08-07-2011, 22:46
Масите също са проверени, проверяваха и уж стабилираха конзолите на релетата и предпазителите, блоковете под волана. Доста бъгава работа, но в крайна сметка проблемите си останаха.
Струва ми се че трябва лицензиран софтуер, който да локализира областите на проблемите и да насочи хората къде да търсят, а друг вариант е да има други блокове и да се пробва със заменяне един по един.
Между другото ми казаха за една 156-ца в града, че човека се е скъсал да сменя блокове и накрая е намерил колега, който се е съгласил да му вземат от неговата кола един по един всеки блок и така са намерили проблемният, който е бил някакъв който управлявал таблото - повечето токове вървяли оттам.

Ilko Ivanov
08-07-2011, 23:01
Със софтуер няма да откриеш проблема.
По-скоро трябва опитен техник.
Това дето се случва при теб не зависи само от един "блок".
Симптомоте дето описваш са типични за много коли, когато имат проблем с масите м/у купе и мотор и т.н.

old alfist
08-07-2011, 23:09
Със софтуер няма да откриеш проблема.
По-скоро трябва опитен техник.
Това дето се случва при теб не зависи само от един "блок".
Симптомоте дето описваш са типични за много коли, когато имат проблем с масите м/у купе и мотор и т.н.
Може и така да е - между другото забелязахме на едно място и едни оголени изолации на кабелчета, но целостта на кабелите беше здрава и се появиха съмнения за намесата на плъхове.

leketo84
09-07-2011, 12:00
Дам това с плъховете го ядох и аз ! При мен извадих късмет , че бяха яли на по-достъпни места и не се наложи да търсим с врачка ;)

danchev63
10-07-2011, 08:51
Колега щом си от Плевен опита ли при момчетата от "Пансервиз". Жоро е много на ТИ със електрониките. Опитай той да ти открие проблема и тогава се насочвай извън града. Ако решиш мога да ти дам местоположението им или телефон.
Описаните проблеми наистина наподобяват лоша маса като основен проблем. Не е задължително да е прекъсната достатъчно е да е намалено сечението й (разкъсани жички). Местоположението може да е в самия генератор. Щом има и оголени кабели може да има частично допиране отвреме на време или прехвърляне по индукция.

mian4o
10-07-2011, 20:19
При мен се беше скъсала една маса която е между левият подкалник и тампона на кутията вътре в двигателният отсек. Просто болта който е на тампона беше скъсан от корозия защото е изложен на атмосферни влияния. Тогава ми правеше разни подобни чалъми.

Поздрави

old alfist
11-07-2011, 08:36
Благодаря за съветите, но нещата се влошиха повече - сутринта се опитах да се прибера от вилата към града и колата загуби токове само след няколко метра.
Пред уикенда прегледах и претегнах де-що видях маси и изолирах двете оголени от мишоците кабелчета.
Дано намеря някой съвестен специалист, койта да се заеме с тази неприятна работа, пък и не смея да я подкарам, че не знам дали няма да ме остави някъде по пътя.

Bobo
11-07-2011, 10:11
Благодаря за съветите, но нещата се влошиха повече - сутринта се опитах да се прибера от вилата към града и колата загуби токове само след няколко метра.
Пред уикенда прегледах и претегнах де-що видях маси и изолирах двете оголени от мишоците кабелчета.
Дано намеря някой съвестен специалист, койта да се заеме с тази неприятна работа, пък и не смея да я подкарам, че не знам дали няма да ме остави някъде по пътя.

Въпреки че сте проверили всички маси направи един експеримент с кабели за даване на ток свържи масата на мотора с тази на купето ;) така ще елиминираш възможността да е изгнила масата на мотора вътре в изолацията което е много често срещано ;) След това провери кутията за разпределение на плюсовете и пластините вътре. Ако си проврил кабелите от алтернатора и стартера добре, ако не ги провери. Това мога да кажа отдалечено ;)

savoibul
14-07-2011, 11:33
Колега прочетох, че си с нов акумулатор, но пробвай с друг работещ със сигорност, защото аз имах абсулютно същите симптоми, когато ми замина моя акумулатора. Идеята ми е, че колата ако няма стабилна батерия, ел.блоковете си правят каквото си искат, защото те взимат ток от акумулатора, а не направо от генератора. (А относно новия акумулатор, аз съм попадъл на нов от магазина, на който волтаж е перфектен, но когато го напънаха с амперклещи се оказа, че не държи ток:death:. Ама поне беше в гаранция и го смениха с нов в рамките на същия ден:Yeeeehaaa:,смоче тъпотията беше дкато се установи, че проблема е в акумулатора, а не в колата.)

П.П. Провери си пак генератора дали е както трябва, да не се окаже, че на колата не и дастига ток и взима помалко от акумолатора и в един момент да изгаснеш съвсем, някаде далеч от дома:indian:.

old alfist
14-07-2011, 12:52
Струва ми се, че идва края на моите неволи - в момента тече 72-часово изпитание на ел.системата. Вече 24 часа всичко е стабилно.Лошото от цялата работа е разбитата ми нервна система, заради несвършената работа от мърлячи с претенции от уж специализирани сервизи в града. Ремонта беше извършен от скромни, но разбиращи специалисти по електроника - по техни думи проблема е бил в едно реле, което е пропускало малко над 7V, вместо 12 и един от основните електронни блокове се е шашкал.Всичко това стана с любезното съдействие на г-н Жоро Данчев63, който дори ме издърпа с неговото Алфа от вилата ми на 15км. от града и ме заведе при хората.

sonchev
14-07-2011, 13:00
РАЗГЕЛЕ ЗАЕБИИ, ТОРМОЗ ТОЛКО ВРЕМЕ. СЕГА ТРЕБВА ДА ГО ПОЛЕЕТЕ :holiday:

mian4o
14-07-2011, 18:35
Така е аман от "майстори". Важното е че си на пътя отново.

Поздрави

old alfist
22-07-2011, 20:56
Е, мога да кажа вече, че всичко е ОК - явно токовете в колата не са били добре.
Всичко е работело на забавени обороти - движението на стъклата, обдухването на въздуха в купето, централното заключване, светене на фаровете, въртенето на перката за охлаждане на радиатора и др., изискващи по-голяма сила и напрежение на тока - всичко работеше, но не както трябва.
Сега всичко цъка, свети и върти яко - тоците са си от голямо значение.