View Full Version : Пуши бяло 1.9 JTD
error145
11-07-2011, 19:36
Здравейте на всички. Имам следния проблем: алфата изкарва бял дим. Като я запаля на място и дам малко газ излиза един бял облак. Мислех, че е от маслото- днес го смених и пак пуши. Маслото е мобил 10 40. В казанчето за антифриза си има течност и не знам. Съвет?
Здравейте на всички. Имам следния проблем: алфата изкарва бял дим. Като я запаля на място и дам малко газ излиза един бял облак. Мислех, че е от маслото- днес го смених и пак пуши. Маслото е мобил 10 40. В казанчето за антифриза си има течност и не знам. Съвет?
Съвет от мен - закарай я да я погледнат в сервиз, там имат уреди, с които да проверят дали е духнала гарнитура.
Дано са минимални щетите! :-)
trustworthy
11-07-2011, 21:52
Пушекът мирише ли на сурова нафта?
error145
12-07-2011, 00:59
Ами не, мисля че на изгоряло си мирише...
Белия пушек е от само две неща!
Или много нафта или от сдухана гарнитура!
Друго няма
trustworthy
12-07-2011, 08:06
Белия пушек е от само две неща!
Или много нафта или от сдухана гарнитура!
Друго няма
може и малко нафта да е. Ако е много нафта, би трябвало да е става дума за лошо смесообразуване. Иначе ще пуши черничко.
Но най-лесно е да се качи на компютър и ще стане ясно.
badmadafaka
12-07-2011, 08:48
На бензиновите двигатели белия пушек обикновено е знак, че гори масло... Или при дизелите е друго?
На бензиновите двигатели белия пушек обикновено е знак, че гори масло... Или при дизелите е друго?
Не е ли по-скоро синкав дим като гори масло? Мисля че бял е като похапва охладителна течност.
Jivko7777
12-07-2011, 19:45
може и малко нафта да е. Ако е много нафта, би трябвало да е става дума за лошо смесообразуване. Иначе ще пуши черничко.
Но най-лесно е да се качи на компютър и ще стане ясно.
Белия пушек е от неизгорена нафта по принцип, ако става въпрос за нафтата :)
trustworthy
12-07-2011, 20:33
Белия пушек е от неизгорена нафта по принцип, ако става въпрос за нафтата :)
По-точно казано би било 'от бедна смес'
Jivko7777
12-07-2011, 21:18
По скоро лошо изгаряне заради проблемни/пикаещи дюзи от там и бял пушек!
Дизела е прост мотор, но с уникални параметри.
Той пуши с бял, черен и синкав дим или смесено от трите.
Белия дим говори за неизгоряла нафта, тоест или много богата смес или цилиндри, които по ред причини не запалват горивото.
Черният е от голямо предварение или липса на въздух-запушен филтър.
Синия е от масло-сегменти и прочие!
Когато има черен дим в началото, а после изчиства, това е от дюзите.
Горе-долу това са нещата!
не са толкова сложни.
error145
12-07-2011, 23:27
А дали да и сложа някаква добавка в нафтата? http://www.merkury-bg.biz/Prod2104.htm гледах тази. Но не знам дали за комън рейл-а е добре? Някой от вас да я е ползвал и какви са отзивите? Защото като гледам цената на тия дюзи по-добре колело да си купя... :D :(
Никой не ти казва да си сменяваш дюзите!
Ако пушека изчезва, може да е от ред, все тъпи и нищо незначещи причини.
Ако колата върви добре и харчи добре, не я ръчкай, а просто си я карай и не се затормозявай с излишни глупости!
Jivko7777
12-07-2011, 23:57
Дизела е прост мотор, но с уникални параметри.
Той пуши с бял, черен и синкав дим или смесено от трите.
Белия дим говори за неизгоряла нафта, тоест или много богата смес или цилиндри, които по ред причини не запалват горивото.
Черният е от голямо предварение или липса на въздух-запушен филтър.
Синия е от масло-сегменти и прочие!
Когато има черен дим в началото, а после изчиства, това е от дюзите.
Горе-долу това са нещата!
не са толкова сложни.
Много точно мнение, което подтвърди и допълни моето, че богатата смес не черно както повечето си мисля а бяло на цвят, тогава когато нафтата не изгаря!
trustworthy
13-07-2011, 07:20
Има голяма разлика м/у богата смес и неизгоряла нафта. Неизгорялата нафта не се включва в богатата смес, защото тя просто не изгаря. Затова и мирише на сурова нафта белия пушек. Особеността на дизела е, че, ако не е достатъчно фино разпръскан, просто не гори, за разлика от бензина. Богатата смес пуши задължително черно.
Има голяма разлика м/у богата смес и неизгоряла нафта. Неизгорялата нафта не се включва в богатата смес, защото тя просто не изгаря. Затова и мирише на сурова нафта белия пушек. Особеността на дизела е, че, ако не е достатъчно фино разпръскан, просто не гори, за разлика от бензина. Богатата смес пуши задължително черно.
Дай пак да уточниме, че ще ги сбъркаме съвсем!
Белия и синия е ясен.
Черния е в два случая:
В първия, помпата и дюзите подават нормално количество гориво.
Вариянтите са няколко: запушен въздушен филтър, тоест липса на въздух, неразпръскващи добре дюзи ( пушенето поизчезва като загрее мотора) и голямо предварение.
Втория е, когато сместа е добавъчно обогатена от чипове, кофти дебитомер, обогатители или при обикновено ГНП е разрегулиран ограничителя, тоест има много газ.
Дизела е прост мотор, но с уникални параметри.
Той пуши с бял, черен и синкав дим или смесено от трите.
Белия дим говори за неизгоряла нафта, тоест или много богата смес или цилиндри, които по ред причини не запалват горивото.
Черният е от голямо предварение или липса на въздух-запушен филтър.
Синия е от масло-сегменти и прочие!
Когато има черен дим в началото, а после изчиства, това е от дюзите.
Горе-долу това са нещата!
не са толкова сложни.
А пък перманетното изкарване на бял дим е от горенето на охладителна течност, просмуква някъде и всеки момент ще издуха гарнитура и някой цилиндър ще се наппълни с вода и ще блокира. От опит го знам... :heavy_cry:
митака-пловдив
15-01-2012, 08:52
А пък перманетното изкарване на бял дим е от горенето на охладителна течност, просмуква някъде и всеки момент ще издуха гарнитура и някой цилиндър ще се наппълни с вода и ще блокира. От опит го знам... :heavy_cry:
Всички духате в картера :)
Сутрин при палене вади бял дим,по простата причина че свещите не си знаят годините,че на колегата едва ли му работи обогатителя и може би неказва че като запали тресе като луд.
А може би също не е чувал че като му заминат на този мотор гумички на клапаните.Маслото вечер се отича по стеблото на клапана и сутрин докато запали с нафтата пуши бяло.
Като гледам одавна не е писал,сигурно си е сменил свещите :)
Май не четеш.
Като не работят свещите, какво става с нафтата:pokey:
trustworthy
15-01-2012, 18:26
Дай пак да уточниме, че ще ги сбъркаме съвсем!
Белия и синия е ясен.
Черния е в два случая:
В първия, помпата и дюзите подават нормално количество гориво.
Вариянтите са няколко: запушен въздушен филтър, тоест липса на въздух, неразпръскващи добре дюзи ( пушенето поизчезва като загрее мотора) и голямо предварение.
Втория е, когато сместа е добавъчно обогатена от чипове, кофти дебитомер, обогатители или при обикновено ГНП е разрегулиран ограничителя, тоест има много газ.
Черно пуши, когато сместа е богата, т.е. нафтата е била добре пулверизирана в камерата, но въздухът не е бил достатъчно. както казваш, причините за това може да са две:
а) недостатъчно въздух, било то заради задръстен филтър, пробит въздуховод, проблеми с турбината
б) прекалено много нафта заради чип, невярни дани от дебитомера и т.н.
Бяло пуши, когато огато нафтата не е била добре пулверизирана. Това не се води богата смес, защото тогава тя просто не образува смес, а си остава сурова и не участва в горенето. Тогава пуши бяло и сутрин е донякъде нормално при първоначално заплаване да изпуши бяло, докато се сафирясат всички цилиндри. Подгревните свещи са точно затова - да помогнат да се получи смесообразуването. Иначе няма палене при тоя визкозитет и темтератури.
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.