View Full Version : Загрява, а перката не се пуска
Преди 2-3 месеца смених датчика на радиатора за пускане на перката и всичко си беше ок. Докато днес в големите жеги в един момент гледам почти 100 градуса пише на тъблото. В последствие установих, че перката не се пуска. Прибрах се пуснато парно, но не знам какво да правя :prison:
Освен в тоя датчик има ли вариант да е другаде проблемът и къде?
Преди 2 години имах подобен проблем и след като колата не се кара 2 часа всичко се оправи. Преди година пак ми се случи същото. Вдига 100градуса перката не работи. След това всичко си е нормално.
Доста вероятно е утре пак да се ОК колата, но не е гот това, което случва, да не говорим, че предните два пъти бях в провинцията и добре, че се разминах леко.
П.П. датчика го смених, защото се беше шашнал и пускаше перката още на 50-60 градуса.
Колега точно над радиатора минават едни да не кажа някоя глупост но се намират над радиатора и регулират скоростта на перките мисля и при моята 145-ца бяха окъсили и имах проблем и аз можеш там да погледнеш,другото би трябвало да имат и бушонче може то да е сдало фира!!
Случвало ми се датчика да се лъже, защото има доста въздух в системата(обезвъздушаване), но това при друг автомобил. Варианта е този или да се е скапал пак. Трети вариант - да си пиша глупости наизуст. :)
Случвало ми се датчика да се лъже, защото има доста въздух в системата(обезвъздушаване), но това при друг автомобил. Варианта е този или да се е скапал пак. Трети вариант - да си пиша глупости наизуст. :)
Моята уж се самообезвъздушава, т.е. не би трябвало да има въздух. Не мисля, че е датчика, защото и преди ми се случвало това нещо и то с друг датчик. То е ясно, че ако продължава да не се пуска перката, датчика ще се смени, но мисля, че не е в него проблема и искам да разбера дали има друг вариант.
Третият вариант дето викаш - не е верен, всеки пост по темата е от полза ;)
PEPI-2ALFA
14-07-2011, 01:14
Ако си с климатик, включи го. Тогава перката се включва принудително и ще разбереш дали е в нея проблема или в управлението и.
Ако си с климатик, включи го. Тогава перката се включва принудително и ще разбереш дали е в нея проблема или в управлението и.
Бях на климатик когато стигна 100градуса.
Виж си бушона за перката.
И моята перка спря да работи.
--Извадих кабела, който влиза в датчика;
--вкарах му един тел, за да затвори веригата
--вкл. на контакт;
--перката работи
Сега си имам нов селски тунинг на колата, щото няма време да точа антифриз, да сменям датчици
един кабел с ключе виси под таблото(кеф ти с перка, кеф ти без перка)
Надявам се на есен, да си я оправя.
НАправи следния тест, направи мостче на датчика ,за давидиш дали проблема е по веригата или от самия датчик. Ако перката не се пусне, значи имаш проблем с окабеляването, ако се пусне е датчик(това го правиш като спре следващия път). Възможно е да има някаде леко прекъснат кабел, който от време на време да не прави контакт. Друг вариянт е да е клеясала букса - провери ги и зачисти ако има нужда някъде. И накрая - нагоряло реле, което да прави мизерии от време на време, но след като се охлади и мине време да се закрепя...
НАправи следния тест, направи мостче на датчика ,за давидиш дали проблема е по веригата или от самия датчик. Ако перката не се пусне, значи имаш проблем с окабеляването, ако се пусне е датчик(това го правиш като спре следващия път). Възможно е да има някаде леко прекъснат кабел, който от време на време да не прави контакт. Друг вариянт е да е клеясала букса - провери ги и зачисти ако има нужда някъде. И накрая - нагоряло реле, което да прави мизерии от време на време, но след като се охлади и мине време да се закрепя...
Трябва да ги видя тия неща. Не мисля, че от релето, защото и релето е сменяно преди 2 месеца с датчика.
Alexanderbb
14-07-2011, 13:37
Аз бих карал в реда бушон, реле, съпротивление, датчик, перка. Ако са в ред по жицата, по жицата докато се намери проблема
А защо си сигурен че перката не работи,данеби да си я гледал в момент който е спряла,защото има вероятност проблема да е в радиатора :holiday::holiday::holiday::holiday:Направи теста с моста на куплунга на радиатора.Третата възможност е просто да те лъже уреда,което не е рядко срещано при нашите любими коли.Хубаво е да провери и резостата,ако имаш такъв,това е варианта ако прескача 1-ва степен и стига до 2-ра.
Mury, колата я оставих да истине леко и пак я заплаих от 80 до 100 перката не се пусна. Нямах куража да видя какво ще стане над 100градуса. Ще го видя това с моста и после ще го мисля
Възможно е и уреда да лъже дет викаш :(
---------- Post added at 15:02 ---------- Previous post was at 14:56 ----------
Сега си имам нов селски тунинг на колата, щото няма време да точа антифриз, да сменям датчици
един кабел с ключе виси под таблото(кеф ти с перка, кеф ти без перка)
Надявам се на есен, да си я оправя.
Тоя БГ тунинг няма ли да влияе зле на климатика? Аз бих направил такава екстра, но не да разчитам на нея нон стоп, а когато стане напечено.
didko_boy
14-07-2011, 19:56
щом и на климатик не се е пуснала значи търси проблема в перката или релето на перката или бушон. Датчика на радиатора за перката и климатика са 2 независими системи за пускане на перката
Бушоните, релето и датчика са ОК. Като изолирам датчика релето цъка, но перката не се пуска. Според схемата няма реле в купето при педалите, но преди като се пускаше перката го чувах да цъка вътре. Та има ли такова или не, за да го погледна и него?
Остава да проверя дали перката бачка и дали стига ток до нея. За съжаление нещата са малко побългарени и не можах да извадя буксата дето влиза в перката, ама събота ще се мъча по-сериозно.
Според схемата излиза, че дори и съпротивлението за 1ва-2ра степен да е изгоряло, перката трябва да си се пуска. Така, че това отпада като вариант.
Alexanderbb
14-07-2011, 21:07
Бушоните, релето и датчика са ОК. Като изолирам датчика релето цъка, но перката не се пуска. Според схемата няма реле в купето при педалите, но преди като се пускаше перката го чувах да цъка вътре. Та има ли такова или не, за да го погледна и него?
Остава да проверя дали перката бачка и дали стига ток до нея. За съжаление нещата са малко побългарени и не можах да извадя буксата дето влиза в перката, ама събота ще се мъча по-сериозно.
Според схемата излиза, че дори и съпротивлението за 1ва-2ра степен да е изгоряло, перката трябва да си се пуска. Така, че това отпада като вариант.
Това че релето цъка не значи 100% че работи. Вземи един мултицет и мери с него. Мене така миналата седмица ми изгасна единия фар и се оказа че уж всичко е наред пък до баласта стигат точно 3 волта. Беше се разхлабила една кабелна обувка
Това че релето цъка не значи 100% че работи. Вземи един мултицет и мери с него. Мене така миналата седмица ми изгасна единия фар и се оказа че уж всичко е наред пък до баласта стигат точно 3 волта. Беше се разхлабила една кабелна обувка
Мерих - ~12,3, като го натисна пада на ~0.
Alexanderbb
15-07-2011, 09:23
Мерих - ~12,3, като го натисна пада на ~0.
Не разбрах точно какво натискаш за да изчезне тока, но се надавам да мериш и силовата и управляващата верига.
Четки на моторчето на перката...........
didko_boy
15-07-2011, 21:33
дай директно 12 волта на перката , беше казал че има нещо побългарявано , първо там търси проблема
Днес имах малко време и успях да откача буксата и да я видя. Та в нея е проблема, нагоряла и трябва нова.
За всеки случай пуснах 12в на перката и си работи.
Сега остава да си намеря букса. Чакам предложния на л.с., ако има някой.
vlado_iv
17-07-2011, 21:57
А някой да ме упъти къде се намира релето за 1 степен Т.С.?:big_heat:
vlado_iv
18-07-2011, 21:23
:big_whoops: Намерих го прословутото НЕ РАБОТЕЩО А ЛЪЖЛИВО реле.......
Днес имах малко време и успях да откача буксата и да я видя. Та в нея е проблема, нагоряла и трябва нова.
За всеки случай пуснах 12в на перката и си работи.
Сега остава да си намеря букса. Чакам предложния на л.с., ако има някой.
Каква букса ти трябва,за датчика или за перката :mobile::mobile::mobile::mobile:
Каква букса ти трябва,за датчика или за перката :mobile::mobile::mobile::mobile:
За перката, но вече я смених, взех от един колега :drunk:
колега и аз така смених вси4ки дат4ици,термостат и стигнах до водна помпа.сега няма проблем.погледни дат4ика на перките на колко градуса работи,както и термостата.
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.