PDA

View Full Version : въпрос относно спор между младши водачи...



Ruro
28-07-2011, 00:09
Колеги, спорът е следният : аз и един приятел спорим вече доста време и все не стигаме до едно мнение:cussing:
Я кажете сега кога колата харчи повече гориво - когато е на предавка или когато е на свободна и върви по инерция ? :gruebel:

soldier
28-07-2011, 00:19
http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=47976

mordohy
28-07-2011, 00:26
Въпроса така неясно зададен, може да доведе и до още по-глупав отговор!:prescription:
Ако е при спускане по нанадолнище, въпроса си е съвсем интересен!
При спускане по нанадолнище, когато си на предавка, мотора е в режим на принудителен празен ход. Тоест не му се подава никакво гориво, щом оборотите са му над , примерно 1100-1200, а педала на газта не е натиснат.
До като, ако не е на скорост, мотора работи с нужното му горива за празния год.
Тоест гори!
Или обобщено:
На скорост не гори, а на свободна предавка гори!
Баси и въпроса!
Изпоти ме:drunk:

Abar7h
28-07-2011, 03:22
Мотроник спира да подава гориво, когато двигателя работи с над 1600 оборота при затворена дроселова клапа, и започва да впръсква отново, когато оборотите паднат под 1300. :) Съответно отговора на въпроса е относителен!

badmadafaka
28-07-2011, 08:32
Освен, че колегите са дали вече отговора, да допълня, че тоя мит да се пуска колата на свободна по инерция за да харчи по-малко може би е бил верен едно време при карбураторните двигатели (за които вие като млади водачи сигурно само сте чували, че съществуват). ;) За сегашните коли пускането по инерция с изключена предавка не само, че не пести гориво ами според мен е и опасно, защото в такъв момент реално нямаш почти никакъв контрол над колата... :grin:

lordliness
28-07-2011, 11:51
Не съм много съгласен,че не гори никакво гориво-двигателя работи все пак нали,ако не гори нищо и работи е перпетум мобиле.За да работи устойчиво си има изискване каква да бъде горивната смес и колко.Ако двигателя работи не мисля,че е опасно да се спускаш с изключени скорости.При спускане се включва на директна скорост за да използваш двигателя да ограничава скоростта,иначе трябва постоянно да натискаш спирачките,а те при прегряване спират да работят.Така, при дълго спускане винаги на скорост иначе идва момент и няма спирачки,в случая разхода не е важен.А ламбда сондата какво прави в такъв случай,не се ли смахва?И като няма никакво гориво защо двигателят се чува,че работи.Нещо не чете май където трябва.И буталата като се движат какво засмукват или си правят вакуум някъде.ДВГ работи на празен ход-това е и си гори.Казва се четиритактов двигател-засмукване сгъстяване,възпламеняване(работен ход),изпускане.Засмукването на въздух дали се спира и то някак???При празен ход дросела или каквото имате там по двигателите също е затворен.Това ,че компа отчита нулев разход просто не е вярно.На празен ход двигателя работи на определени обороти и затова се казва ''моторна спирачка''

brazen
28-07-2011, 12:32
ейй интерсно ми стана, последно кво излиза? Някой ако може да обобщи.
П.П. моя стил на каране: много рядко изключвам от скорост, попринцип гледам повече да спирам(по-скоро да намалявам) на предавка(вече два пъти палих спирачки, но по-скоро от агресивно каране, а не от спускане на свободна...)

nyhm
28-07-2011, 12:47
Не съм много съгласен,че не гори никакво гориво-двигателя работи все пак нали,ако не гори нищо и работи е перпетум мобиле.За да работи устойчиво си има изискване каква да бъде горивната смес и колко.Ако двигателя работи не мисля,че е опасно да се спускаш с изключени скорости.При спускане се включва на директна скорост за да използваш двигателя да ограничава скоростта,иначе трябва постоянно да натискаш спирачките,а те при прегряване спират да работят.Така, при дълго спускане винаги на скорост иначе идва момент и няма спирачки,в случая разхода не е важен.А ламбда сондата какво прави в такъв случай,не се ли смахва?И като няма никакво гориво защо двигателят се чува,че работи.Нещо не чете май където трябва.И буталата като се движат какво засмукват или си правят вакуум някъде.ДВГ работи на празен ход-това е и си гори.Казва се четиритактов двигател-засмукване сгъстяване,възпламеняване(работен ход),изпускане.Засмукването на въздух дали се спира и то някак???

В невероятно грешна посока върви твоята логика. И за да не спорим излишно и безсмислено за нещо, което съм видял, а ти не си, помоли твой приятел да ти закачи на теглич колата, излезте на прав път или магистрала най - добре, включи на трета или четвърта предавка например и после ще те помоля само да ми кажеш двигателят ти като работещ ли се чува, движат ли ти се буталата, въртят ли ти се ролките и т.н. :) Mordohy е абсолютно прав в това, което е написал.

lordliness
28-07-2011, 12:50
Може, не разбирам много от ДВГ.Това, че когато се спускате от високо и ушите ви са заглъхнали не означава ,че моторите не работят. :)

bager
28-07-2011, 12:50
В темата от линка на колегата soldier, има обяснено нелошо, как и защо не изгаря гориво, автомобилът в режим на принудителен ход.

Коки
28-07-2011, 14:31
...Тоест не му се подава никакво гориво, щом оборотите са му над , примерно 1100-1200, а педала на газта не е натиснат.

Значи като са ПОД примерно 1100-1200 подава. Тоест гори!


...Или обобщено:..

И в двата случая гори. В кой случай е повече, не знам, но според мен разликата е пренебрежимо малка.

pr_00f
28-07-2011, 14:32
Ето тук го има дискутирано и обяснено с цветни моливи като за начинаещи.

http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=30961&highlight=cut

Коки
28-07-2011, 14:38
И въобще, откъде ги вадите тия теории? Разходът на гориво не се ли мери в л/100 км.? Ако да, не трябва ли да се вземе предвид разстоянието, което ще измине колата с определено количество гориво? Е, като я пуснеш по нанадолнището, няма ли да се движи по-бързо, отколкото да я спъваш на скорост? Следователно ако приемем, че количеството гориво, подавано при празен ход е приблизително колкото това при принудителен празен ход, няма ли да е по-икономично тогава, когато колата изминава повече разстояние за единица време?

Old Fox
28-07-2011, 14:43
Lordiness, a ти май въобще не четеш;-)

Badmadafaka - Дори на ладите им се прекъсва пoдаването на гориво.

BLUE1
28-07-2011, 15:06
И въобще, откъде ги вадите тия теории? Разходът на гориво не се ли мери в л/100 км.? Ако да, не трябва ли да се вземе предвид разстоянието, което ще измине колата с определено количество гориво? Е, като я пуснеш по нанадолнището, няма ли да се движи по-бързо, отколкото да я спъваш на скорост? Следователно ако приемем, че количеството гориво, подавано при празен ход е приблизително колкото това при принудителен празен ход, няма ли да е по-икономично тогава, когато колата изминава повече разстояние за единица време?

Въпроса на темата не е такъв. При определени условия по инерция ще мине повече път от колкото на скорост, но риска не си струва евентуалната икономия.

Коки
28-07-2011, 15:20
Въпроса на темата не е такъв...

Въпросът на темата е точно такъв:


...кога колата харчи повече гориво - когато е на предавка или когато е на свободна и върви по инерция ?


...При определени условия по инерция ще мине повече път от колкото на скорост, но риска не си струва евентуалната икономия.

Кой риск?

kolev
28-07-2011, 15:20
системата се казва ППХ - принудителен празен ход. условието е газта да не е натисната и оборотите да са над някаква определена граница. за бензиновите обикновено е между 1500-1800. системата я има и на последните карбуратори. разхода е 0 тъй като скоростната върти двигателя. когато колата е пусната по инерция на неутрална скорост и работещ двигател се използва гориво което да държи празния ход. разхода в това положение беше нещо от рода на 2 литра на час.

badmadafaka
28-07-2011, 15:41
Дори на ладите им се прекъсва пoдаването на гориво.
Възможно е, затова казах "може би" ;) Ама ладите все пак са били с карбове от последните поколения на тази технология, или бъркам..?

kolev
28-07-2011, 15:54
ладите дори са с електронен ППХ....... олелеее :D
що се учудвате, има и карбове с автоматичен смукач дори.

Old Fox
28-07-2011, 16:47
Възможно е, затова казах "може би" ;) Ама ладите все пак са били с карбове от последните поколения на тази технология, или бъркам..?
Бе не са съвсем последните. Озон мисля се водеше карбуратора с ППХ

Коки
28-07-2011, 16:51
...разхода е 0 тъй като скоростната върти двигателя...

Що не пробваш да врътнеш ключа като си по нанадолното на скорост?

Mind_Control
28-07-2011, 17:09
Що не пробваш да врътнеш ключа като си по нанадолното на скорост?

Пробвал съм :) Абсолютно нищо не се случва. Пробвал съм също да врътна ключа докато съм на 5-та по магистралата. Ефекта пак е 0-лев. Което идва да покаже, че гориво не се впръсква докато колата е на предавка и газте не е натисната.

Alexandrov70
28-07-2011, 18:08
Гориво се подава колкото за празен ход , друг е въпросът че разходомерите вземат информация от доста места , не само от положението на дросела или оборотите на вала.Изчислява се със алгоритъм или както там се нарича и след като някои променливи са извън нормалните параметри(затворен дросел-2500 оборота , кьорав процент на кислорода и пр. )е логично разходомера да изчислява щури и неверни данни.Да не би да има датчик и на съединителя , та при натискане да започва подаване на гориво и да има ниски мотора...?По отношение на изключването от контакт в движение - ако колата не е с ел. помпа за гориво и с карб ,ако генерацията е само с половината заглушители при подаване на контакт се получава даста приличен гърмеж от ауспуха. Личен опит.

ФЕРАРИСТ
28-07-2011, 18:25
Ако следва голямо нанадолнище, освобождавам от скорост и се суркам колкото може и позволява.......верно че гори като празех нод, но инерцията ми компенсира изминатото разстояние, ако само пусна педала няма да мина толкоз разстояние.......
Иначе мита че се слизало по хлъзгаво надолнище на скорост е безкрайно неверен, единствения проблем може да е ако прегреят спирачките, но пък тва може да стане само лятото и то за съвременните коли е трудно това, освен ако не теглят яко ремарке, зимата на сняг и мокро тва няма как да стане, а пък слизането на скорост по заснежен път за мен си е направо опасно, освен ако колата не е 4х4.......

kolev
28-07-2011, 19:06
спускането на скорост - с моторна спирачка е по-комфортно , не изразходва бензин , запазва спирачките и съединителя, двигателя се охлажда по-добре, колата е по-управляема.
примерно спускаме се и имаме ограничение 70км. на 4-та скорост няма да се наложи да бутнем спирачките , докато на свободна ще трябва да помпим.
тежките машини-автобуси и камиони имат ретардер. той може да е ел, може и хидравличен . няма връзка със спирачките и може плавно да обира повишаващата се инерция.
всеки си кара колата както иска, но при спускане на скорост колата не изразходва гориво и няма нужда да се регулира скоростта със спирачката.

митака-пловдив
28-07-2011, 19:14
Преди може би точно една година,направихме следния опит.Пловдив - хижа Здравец - 26км,слизане по инерция - 1.350 литра бензин.Същия машрут,изминат на скорост,забележете от 0 до 100 грама бензин!!!!
Помпата,беше потопена в изрязан галон от минерална вода.Като и двата пъти бяха сипани точно по 5 литра.На крайната точка бяха пресипани в разграфена стъклена кана.Колата с която си направихме опита,беше форд ескорт 2.0 кубика,90 коня ЗеТек двигател.
Истината е че когато се спускаш,колата да е на скорост,имаш хидравлика,имаш серво,щадиш си спирачките.Пускаш ли се на загасена кола,ни серво ни хидравлика.Което си е абсолютна глупост.Но като гледам някой какви тъпи разсъждения праскат,няма да се учудя ако и незнаят каква техника да ползват при спускане на скорост. :)

ФЕРАРИСТ
28-07-2011, 19:57
Но като гледам някой какви тъпи разсъждения праскат,няма да се учудя ако и незнаят каква техника да ползват при спускане на скорост. :)
Е, аз не видях някой чак на зсагасена кола да спуска....

Old Fox
28-07-2011, 20:09
Гориво се подава колкото за празен ход .....Да не би да има датчик и на съединителя , та при натискане да започва подаване на гориво и да има ниски мотора...?.
Защо спорите изобщо? Линковете прочетохте ли? Като натиснеш съединителя оборотите падат под зададената стойност и се възобновява подаването на гориво.

renyx
28-07-2011, 20:11
Е, аз не видях някой чак на зсагасена кола да спуска....


Аз не само съм виждал , но и съм се возил така.С един приятел карахме фризер до Берковица и като стигнахме хижата на Петрохан вкл.4 на мохера и му врътна ключа.На съвременен автомобил това е равносилно на самоубийство.
Аз като стигна хижата и праскам 4-та и си махам краката от педалите , преди завой 3-та и в самия завой , ако е обратен изключвам от скорост и след това пак 4-та.Разхода до Берк ми е варирал около 5-6.На връщане от 7 нагоре.

ФЕРАРИСТ
28-07-2011, 20:16
Въпрос на обстоятелства и обстановка е всичко.......
Но идеята на свободното спиране без да си на скорост е много по добра, когато е заснежено или заледено......

kolev
28-07-2011, 21:06
това ако го направиш на кола без абс, всичко ще свърши в канавката.

mordohy
28-07-2011, 21:26
Давайте, Давайте!
И тая тема ще я осерете!:dyrvo_v_kenefa:
Добре, че е в "Общи приказки" , а не в някой от техническите!
Половината ще сте за :smackbum:
Пуснаха се и линкове, които очевидно и вие не сте чели, както мене.
Аз не съм ги чел, щото такава литература си мисля, че съм чел достатъчно.
Дадох примерно 1200-1300, по аналогия със старите карбураторни системи. Там празния ход е доста под 950 оборота.
Така, че посочилия 1500-1600 си е напълно прав, което не променя нещата.
Бих искал да видя хубавеца, дето ще ми спуска с 900-1000 оборота на скорост.
От това се къса обикновено ремъка и ражда мотора в седмия месец.
Даже и по-рано!
Оставям ви за няколко дена:on_da_beach::big_beer:
Ще има зор!

ФЕРАРИСТ
28-07-2011, 22:51
това ако го направиш на кола без абс, всичко ще свърши в канавката.
Е то и без абс може да стане добре, но трябва перфектни спирачки, и крак с усет.......иначе с абс си е по добре.....

lordliness
29-07-2011, 07:52
Спор няма,че това е вероятно икономичен режим,но не е вярно ,че не се изгаря никакво гориво,по вашата логика зимата трябва да оставам без парно при спускане,защото няма топлина от горене,при дълго спускане и ниски температури ДВГ трябва да се преохлади-така ли е?Значи ако се спускам и изключа от контакт няма да има разлика в движението?

Old Fox
29-07-2011, 08:21
Ти четеш ли че прекъсването на горивото се случва при определен диапазон обороти? Под това се възобновява. Не винаги и не постоянно реално си в този диапазон. Ти колко точно дълго спускане имаш че да успее да се охлади двигателя?

lordliness
29-07-2011, 08:28
Системата за ППХ ограничава развиването на високи обороти при пускане на скорост.Не е направена за икономии както си мислите.Колко от вас са завършили ДВГ ,та са толкова компетентни?

rossenvn
29-07-2011, 08:39
Спор няма,че това е вероятно икономичен режим,но не е вярно ,че не се изгаря никакво гориво,по вашата логика зимата трябва да оставам без парно при спускане,защото няма топлина от горене,при дълго спускане и ниски температури ДВГ трябва да се преохлади-така ли е?Значи ако се спускам и изключа от контакт няма да има разлика в движението?

Няма да останеш без парно. Поне ако е здрав термостата. Като падне малко температурата термостата ще си затвори и топлото ще остане. Двигателят не се охлажда така бързо. А и предполагам няма да се движиш вечно по инерция.

lordliness
29-07-2011, 08:58
Системата регулира момента на запалване,количеството и времето на впръскаване.И пак повтарям -ограничава развиването на високи обороти при спускане -това е с две думи.И как няма да се охлади ДВГ като според вас в цилиндрите постъпва само студен въздух без горене-ще се охлади моментално.Казвам -завършил съм и разбирам.Какво става с работещ ДВГ който не е в работна температура,зимата когато запаля компа показва разход от 30-40 л.мислите ли, че е вярно-не е.

pinko
29-07-2011, 09:15
Системата регулира момента на запалване,количеството и времето на впръскаване.И пак повтарям -ограничава развиването на високи обороти при спускане -това е с две думи.И как няма да се охлади ДВГ като според вас в цилиндрите постъпва само студен въздух без горене-ще се охлади моментално.Казвам завършил съм и разбирам.


Не знам какво си завършил, но пропускаш важни неща: първо, системата за ППХ няма как за ограничи развиването на високи обороти. Я се замисли какво ще стане ако се спускаш по наклон със 130 км/ч, ръгнеш втора и пуснеш съединителя - двигателят ще се развърти над допустимите максимални обороти и няма какво да го спре - НЯМА. Защото ограничителят на оборотите спира горивото (или управлява запалването) - ама в режим на ППХ двигателят се върти ПРИНУДИТЕЛНО и не му пука нито от горивото, нито от запалването (при бензинките).

За охлаждането - пропускаш вътрешното триене в двигателя и компресионните загуби. Около 20-30 процента от загряването на двигателя идва от вътрешното триене на детайлите (тази топлина до известна степен се отнема от маслото), както и от затоплянето при сгъстяването на въздуха в цилиндрите - а то е доста голямо, особено при дизелите (нали знаеш от какво се запалва впръсканата нафта - от лудата жега).

Така че въпросния студен въздух, дето постъпва в двигателя, всъщност доста го загрява при сгъстяването си. Ще ти дам елементарен пример - вземи да помпаш гума в студен зимен ден - след малко помпата ще се нагорещи така, че чак ще пари. Е, същата работа е и в двигателя. Загряване на същата тая помпа е от сгъстяването на въздуха и от триенето - без никво гориво. Я се замисли и компресорите за въздух кви ребра като на мотоциклетен двигател имат и с кви перки се обдухват - а вътре грам гориво не се подава.

Та при работещ термостат няма опасност двигателя да се преохлади - сети се за помпата.

Satanism
29-07-2011, 09:22
Oтоговора е, че зависи...
Теорията тука по-учЕните я изясниха...
На практика, ако се пусна от 1вия тунел на Хемус, на последна предавка, вероятно ще стигна до втория тунел с нещо от сорта на 50-60км/ч...и разхода ми ще е 0.00....обаче там трябва да вкарам пак 5та защото е нагорнище, да набера до 80-90 и после пак надолу до Ботевград...тоест комбиниран разход няма как да се сметне, но няма да е 0 за птя от 1ви тунел до Ботевград. Ако се пусна по инерция, обаче, 2ри тунел ми идва точно на 100тина, на изхода-тамън 80....и дефакто до Ботевград не включвам на предавка, освен ако не искам да си обера излишна скорост...тоест въпроса е на сметки кое е по-икономично в случая....

lordliness
29-07-2011, 09:43
Не мисля ,че има идиот който при 130 ще включи на втора ,а за спирането ще спре-нали си чувал за предавателни числа,когато я пуснеш на втора по наклон стига до някаква скорост и не качва повече нали-затова е тази система ,за да не става безконтролно въртенето на буталата от колелата.Нафтата се запалва от високото налягане ,а не от луда жега.Може да го загрява доста(въздуха) ,но не достатъчно.Не ми се спори и не ми се обяснява повече.А пък и какво значение има ние караме по равен терен,не живеем нито в Хималаите нито в Алпите,че да се вълнуваме чак толкова.И едва ли някога ще проектираме ДВГ.Системата не е за икономия на гориво.

Mupo
29-07-2011, 10:10
Самода допълня. При ППХ наистина няма разход на гориво, но важно условие е педала на газта. Т.е. ППХ имаме, когато спускаме на скорост и БЕЗ натиснат педал на газта - т.е. дросела е затворен. Тогава твойте притеснения за това, че двигателя ще се охлади от пресния въздух са неоснователни.

Abar7h
29-07-2011, 10:27
Спор няма,че това е вероятно икономичен режим,но не е вярно ,че не се изгаря никакво гориво,по вашата логика зимата трябва да оставам без парно при спускане,защото няма топлина от горене,при дълго спускане и ниски температури ДВГ трябва да се преохлади-така ли е?Значи ако се спускам и изключа от контакт няма да има разлика в движението?Да, може би ако спускаш цял ден някакъв 1000км наклон има вариант да останеш без добро парно. Защо чак тогава - нали си завършил ДВГ, отговори си сам! ;) И да, вярно е, че не се изаря никакво гориво. Почети първо и пак пиши! :)

kolev
29-07-2011, 10:34
Не мисля ,че има идиот който при 130 ще включи на втора ,а за спирането ще спре-нали си чувал за предавателни числа,когато я пуснеш на втора по наклон стига до някаква скорост и не качва повече нали-затова е тази система ,за да не става безконтролно въртенето на буталата от колелата.Нафтата се запалва от високото налягане ,а не от луда жега.Може да го загрява доста(въздуха) ,но не достатъчно.Не ми се спори и не ми се обяснява повече.А пък и какво значение има ние караме по равен терен,не живеем нито в Хималаите нито в Алпите,че да се вълнуваме чак толкова.И едва ли някога ще проектираме ДВГ.Системата не е за икономия на гориво.

колега, извинявай ама ППХ спира единствено инжекторите. даже на инглес и викат fuel cutoff . оборотите и скоростта ги регулира единствено задкормилното устройство. а системата е измислена точно за да свали разхода. а да ви питам, по проходите на слизане не сте ли виждали едни табели - превключи на по-ниска предавка.

lordliness
29-07-2011, 10:36
Дросела е затворен,но как се пълнят тогава цилиндрите при съответния такт,те си имат някакъв обем който трябва да се запълни с нещо нали?Пълнят се нали-никой не отрича,например с въздух на околната температура -минус 20градуса по целзий и после от триенето и от незнам какво става 100 градуса или може би повече.И от къде черпите такава научна информация искам и аз да прочета от извора.Като е затворен дросела и нищо не влиза в цилиндрите-глупости!Колко от вас вече ме мразят?Посочете ми литература от където черпите инфо.И като го прочета, че е така ще ме съгласите.Научна литература.

Mupo
29-07-2011, 10:41
Не съм казал, че нищо не влиза. Добре почваме с примери. Компресор, той извършва работа , т.е. "помпи" въздух. Компресора се задвижва с да кажем електромотор, който с ремък върти вала на самият компресор. Та сега ако махнем електромотора ама продължим да въртим вала на компресора, той ще продължи ли да "помпи" ? Хубаво на този въпрос отговорихме, а разход на ел. енергия ще имаме ли? Сега цялата тази картинка я постави в автомобила. И аз съм дотук, дано схванеш ... :flirt:

badmadafaka
29-07-2011, 10:41
Не мисля ,че има идиот който при 130 ще включи на втора...
Знам за един, който със 180 е включил без да иска втора вместо 4-та (не само се е пробвал ами някакси го е и постигнал)... Колата е тотална щета и за протокола е била нисан zx (модела може и да го бъркам, ама някакво спортно купе на нисан беше) :online2long:

kolev
29-07-2011, 10:42
1- при дизелите нямаш дросел
2- бензините работят при вакум в колектора
3- за топлината - имаш механична енергия от колелата която стигайки до буталата се превръща в топлинна - закон за запазване на енергията. спирачките правят същото - превръщат механичната енергия в топлинна, но чрез триене. ретардерите правят същото- механичната енергия - в топлинна.

Ramsezsh
29-07-2011, 10:44
Знам за един, който със 180 е включил без да иска втора вместо 4-та (не само се е пробвал ами някакси го е и постигнал

Пастора също беше постигнал такъв резултат!

lordliness
29-07-2011, 10:54
Не съм казал, че нищо не влиза. Добре почваме с примери. Компресор, той извършва работа , т.е. "помпи" въздух. Компресора се задвижва с да кажем електромотор, който с ремък върти вала на самият компресор. Та сега ако махнем електромотора ама продължим да въртим вала на компресора, той ще продължи ли да "помпи" ? Хубаво на този въпрос отговорихме, а разход на ел. енергия ще имаме ли? Сега цялата тази картинка я постави в автомобила. И аз съм дотук, дано схванеш ... :flirt:Е добре де майна, като махнеш мотора с какво го въртиш тоя вал,трябва да го завъртиш с друга енергия,няма перпетум мобиле.А за спирането от 130 естествено ,че ще спре завинаги,някой пишеше ,че нямало да спре??!!Между другото звъннах на едно приятелче също инж.ДВГ и доста се посмя.

Mupo
29-07-2011, 11:08
Добреееее. Явно е трудно представянето на нещата :) . В заключение, при движение, двигателя движи автомобила, при ППХ автомобила движи двигателя. Има и едни закони, сега ще използвам един F=m.a . Сега става ли ясна картинката?

lordliness
29-07-2011, 11:29
Добреееее. Явно е трудно представянето на нещата :) . В заключение, при движение, двигателя движи автомобила, при ППХ автомобила движи двигателя. Има и едни закони, сега ще използвам един F=m.a . Сега става ли ясна картинката?Нали това ви казвам-колелата въртят буталата и за да не излезе това от контрол сработва системата,нещо като защита.Написах го доста по нагоре.Но това не означава ,че няма никакъв разход на гориво.Лично мен не ме интересува разхода на гориво на моята кола и карайки не се съобразявам с това.F=ma-втори закон на Сър Исак Нютон. Айнщайн Е=МС2 ми харесва повече

Old Fox
29-07-2011, 11:36
Добре де за чий ти е да се подава гориво когато колелата движат двигателя?

Някакси не върви на човек с техническо обрзование да му се обясняват системи прилагани във ВАЗ от преди 30 години.

lordliness
29-07-2011, 11:39
Добре де за чий ти е да се подава гориво когато колелата движат двигателя?

Някакси не върви на човек с техническо обрзование да му се обясняват системи прилагани във ВАЗ от преди 30 години.
За да се контролира скоростта на движението.Не сте ли чували как при спускане понякога двигателите се товарят,работейки убиват скоростта.В някаква перфектна ситуация скоростта е подходяща и може да няма разход ,но когато тя се повиши двигателя я убива.Скоростта не е константа тя постоянно се мени и да се твърди ,че няма никакъв разход не е много сериозно.

kolev
29-07-2011, 11:49
За да се контролира скоростта на движението.

тука ме утрепа направо. аз ти предлагам следния експеримент. закачи осцилоскоп на единия инжектор на каквато кола искаш-бензин,дизел и вкарай двигателя в режим на ППХ , а после пак ще си говорим.
гарантирам ти че инжекторите няма да се отворят докато двигателя не падне под граничните обороти за ППХ.

lordliness
29-07-2011, 12:10
Е може в лабораторни условия,но на живо е друго -скоростта и оборотите не са константа.Сигурно затварят инжекторите ,но за кратко-както казах не разбирам и ми е все тая какво става под капака стига да работи,тук при мен няма баири и си карам по равното :cheers: Не се впрягайте,като имам време ще се метна на тепето с 2-3 мацки(за баласт) и ще видя какво става като се спускам.

kolev
29-07-2011, 12:19
закачаш осцилоскопа и изкарваш колата на равен път. на четвърта засилваш на 3000 и си махаш крака от газта. гарантирам ти че инжекторите няма да се включат докато оборотите не паднат под минимума за ППХ. то го пише и в сервизното за двигателя ти.

http://www.cardictionary.com/definition/deceleration-fuel-cut-off.html
:)

pinko
29-07-2011, 12:35
Нафтата се запалва от високото налягане ,а не от луда жега.

След това изказване те признавам за тотално неграмотен по отношение на двигателите и спирам да споря с теб. Завинаги. Щото със същия успех мога да споря и с радиоточката.

lordliness
29-07-2011, 12:52
Най- ниския разход който съм виждал на алфата е бил 5.8 и се е случвало 1-2 пъти нормално ми показва от 6.5 до 7,5( извън града) стига и до 8 При спускане на скорост ми показава същите цифри.Веднъж ме теглиха и показваше разход окло 3.С влючен климатик 7.5 средно.Излиза ,че надолу( ППХ) ДВГ е изгасен(няма гориво -не работи) като натиснеш газта пали ,при палене знаете как е лека детонация и т.н. никога не съм усещал такова палене нито съм чувал двигателя да изгасва.Как го обяснявате?На всеки сигурно му е гаснела кола в движение и я е палил в движение.Усеща се.

---------- Post added at 12:52 ---------- Previous post was at 12:44 ----------


След това изказване те признавам за тотално неграмотен по отношение на двигателите и спирам да споря с теб. Завинаги. Щото със същия успех мога да споря и с радиоточката.Едното е следствие от другото налягането достига до 40 атмосфери и затова се достига температура до 800 градуса,без налягане няма градуси -това е.Гледам ,че разбирате и се забавлявам.Още трябва да четете.Много.Така и не ме убедихте кое как става.И четете специализирана литература ,а не какво пишат по другите форуми-там информацията не е меродавна.Това е от мен.

stelt
29-07-2011, 12:56
Момчета, много се отклонихте от темата.
За мен лично, сигурността е на първо място.
Един автомобил, движещ се по инерция със запален двигател е по-несигурен отколкото движещият се автомобил с включена скоростна кутия. Знаете какви стари кошове караме, че даже ги кичим и с допълнителни екстри като разни газови уредби и т.н. и вероятността да угасне двигателя е голяма. А да остане един неопитен шофьор с неефективни спирачки и вдървен волан е много опасно, както за него, така и за околните.
Затова е препоръчително да се избягва движението на неутрална предавка.

rossenvn
29-07-2011, 13:21
Момчета, много се отклонихте от темата.
За мен лично, сигурността е на първо място.
Един автомобил, движещ се по инерция със запален двигател е по-несигурен отколкото движещият се автомобил с включена скоростна кутия. Знаете какви стари кошове караме, че даже ги кичим и с допълнителни екстри като разни газови уредби и т.н. и вероятността да угасне двигателя е голяма. А да остане един неопитен шофьор с неефективни спирачки и вдървен волан е много опасно, както за него, така и за околните.
Затова е препоръчително да се избягва движението на неутрална предавка.

По скоро ти се отклоняваш....

@lordliness
Признавам, че си прав, че на ППХ се регулират оборотите. Просто двигателя не впръсква гориво, получава се т.нар. моторна спирачка и оборотите намаляват, т.е. имаме регулиране:flirt:

nightroller
29-07-2011, 13:25
След това изказване те признавам за тотално неграмотен по отношение на двигателите и спирам да споря с теб. Завинаги. Щото със същия успех мога да споря и с радиоточката.

Дами и господа, призовавам ви да не се храните излишно за глупости :):) процеса на свиване на газ води до увеличаване на температурата му - процеса се нарича адиабатно свиване и се учи мисля по физика в май беше шести клас. В случая и двамата сте прави.

badmadafaka
29-07-2011, 13:50
Колко bars беше налягането в рейката на uniJet-a..? :whistle:

kolev
29-07-2011, 14:07
Най- ниския разход който съм виждал на алфата е бил 5.8 и се е случвало 1-2 пъти нормално ми показва от 6.5 до 7,5( извън града) стига и до 8 При спускане на скорост ми показава същите цифри.Веднъж ме теглиха и показваше разход окло 3.С влючен климатик 7.5 средно.Излиза ,че надолу( ППХ) ДВГ е изгасен(няма гориво -не работи) като натиснеш газта пали ,при палене знаете как е лека детонация и т.н. никога не съм усещал такова палене нито съм чувал двигателя да изгасва.Как го обяснявате?На всеки сигурно му е гаснела кола в движение и я е палил в движение.Усеща се.

---------- Post added at 12:52 ---------- Previous post was at 12:44 ----------

Едното е следствие от другото налягането достига до 40 атмосфери и затова се достига температура до 800 градуса,без налягане няма градуси -това е.Гледам ,че разбирате и се забавлявам.Още трябва да четете.Много.Така и не ме убедихте кое как става.И четете специализирана литература ,а не какво пишат по другите форуми-там информацията не е меродавна.Това е от мен.
той двигателя не е изгасен, върти се и просто няма гориво. в момента в който бутнеш газта, веднага излиза от ППХ, не прилашква а се усеща леко. просто като бутнеш газта , вече не се усеща че двигателя убива инерцията. освен това в ППХ не е възможно да се впръсква малко количество бензин щото съотношението въздух-гориво ще е голямо и просто сместа няма да се запали-няма ефект. бедни смеси от рода на 20:1 не може да ги запалиш с бензинов двигател предназначен да работи 14-1

Mind_Control
29-07-2011, 14:40
След това изказване те признавам за тотално неграмотен по отношение на двигателите и спирам да споря с теб. Завинаги. Щото със същия успех мога да споря и с радиоточката.

Пинко, и аз не съм съгласен с тебе! Запалването на нафтата е точно в следствие на високото налягане, а температурата също е следствие от налягането. Не случайно дизелите са с много по- високо налягане от бензина.

pinko
29-07-2011, 14:57
Пинко, и аз не съм съгласен с тебе! Запалването на нафтата е точно в следствие на високото налягане, а температурата също е следствие от налягането. Не случайно дизелите са с много по- високо налягане от бензина.

Абе хора, замислете се малко - ако нафтата се запалваше от налягане, а не от високата температура (както твърди колегата, цитирам "Нафтата се запалва от високото налягане ,а не от луда жега", то какво щеше да се случва в нафтовата помпа за високо налягане или в рейката? Там налягането е над 1000 бара. При най-модерните комън-рейли дори и над 2000 бара.

За сравнение -в цилиндръра на дизелов двигател налягането в края на такта сгъстяване е 40 бара. Да, температурата е следствие на сгъстяването на въздуха, но колегата твърди, че запалването е от налягането, а не от температурата.

Не трябвала температура ли? Защо тогава дизелите имат подгряващи свещи за зимата? Нали налягането в цилиндрите е същото и зимата, и лятото? Ама зимата на нафтата и е хладничко, нали?

Нафтата се самозапалва от жегата - това е истината

nightroller
29-07-2011, 15:03
Пинко, и аз не съм съгласен с тебе! Запалването на нафтата е точно в следствие на високото налягане, а температурата също е следствие от налягането. Не случайно дизелите са с много по- високо налягане от бензина.

Нафтата се самозапалва при висока температура която се получава вследствие на адиабатното свиване на сместа от въздух и малки капчици нафта и т.н. има един проблем тъй като нафтата не може да се възпламени вдновременно по целия обем на пространството в ГМТ се налагат такива шмекерии като мултипойнт впръскване, както и разделени във времето впръсквания - самата нафта както и всеки един петролен продукт не подлежи на свиване с голямото налягане в комънрейл системата се осигурява по-доброто и аерозолиране в горивната смес.
Пинко е прав но е много едностранчив в случая.
Относно темата - не мога да кажа мнение по нея - нямам идея кое на какво се дължи а фюълкътофф системата засега ми е непонятна - не като действие а като начин на взаимодействие на мотора по време на включването и ... толкова от мен

rossenvn
29-07-2011, 15:05
За да има огин требват 3 работи:
1. нещо което да може да гори;
2. висока температура - колко висока зависи от 1;
3. окислител - демек кислород.

Колегата с налягането предполагам и сам се е усетил, че налягането само по себе си няма как да запали горивото. Иначе налягането при палене зимата може и да е по-ниско, защото поради известни причини стартера върти по-бавно;-).

Mind_Control
29-07-2011, 16:11
Абе хора, замислете се малко - ако нафтата се запалваше от налягане, а не от високата температура (както твърди колегата, цитирам "Нафтата се запалва от високото налягане ,а не от луда жега", то какво щеше да се случва в нафтовата помпа за високо налягане или в рейката? Там налягането е над 1000 бара. При най-модерните комън-рейли дори и над 2000 бара.

За сравнение -в цилиндръра на дизелов двигател налягането в края на такта сгъстяване е 40 бара. Да, температурата е следствие на сгъстяването на въздуха, но колегата твърди, че запалването е от налягането, а не от температурата.

Не трябвала температура ли? Защо тогава дизелите имат подгряващи свещи за зимата? Нали налягането в цилиндрите е същото и зимата, и лятото? Ама зимата на нафтата и е хладничко, нали?

Нафтата се самозапалва от жегата - това е истината

Нафтовата помпа засмуква само нафта, но не и кислород. Няма как да се запали нафтата, колкото и високо да е налягането. За да има самозапалване трябва да има преди всичко налягане, с температурата е следствие. Най- малкото, като палиш, първо буталото нагнетява, а после се появява високата температура.

rossenvn
29-07-2011, 18:24
Дано поне това да изясним и да няма неясно:

Четиритактов дизелов двигател

За два оборота на коляновия вал, буталото извършва четири постъпателни движения, които се наричат тактове. Всяко едно движение на буталото е синхронизирано с други механизми в двигателя, с цел да се осъществи работния цикъл при точно определени условия.
I такт всмукване. От горна мъртва точка (ГМТ) буталото започва ход надолу в цилиндъра. Отваря се всмукателния клапан и цилиндърът на двигателя се изпълва с атмосферен въздух. За постигане на по-голяма мощност в някои двигатели запълването с въздух става принудително с турбокомпресор, т.е. въздушната маса в цилиндъра има по-високо налягане от обикновеното атмосферно налягане.
II такт сгъстяване. От долна мъртва точка (ДМТ) започва движение нагоре при затворен всмукателен клапан. Започва компресиране на въздуха в цилиндъра. Съпротивлението му се преодолява от инерцията на маховика на двигателя. При достигане на ГМТ налягането на компресирания въздух нараства до 30-40 атмосфери поради намаляване на първоначалния обем, достигащо до 22 пъти за някои дизелови двигатели. Температурата на въздуха в цилиндъра се повишава от 500 до 800 0C.
III такт разширение. Това е работният такт на двигателя. Горивонагнетателната помпа чрез дюзата в цилиндъра фино разпръсква дизелово гориво, което се самозапалва. Това се осъществява няколко градуса преди ГМТ. Процесът е лавинен и мигновен. С образуването на изгорели газове с много голямо налягане, рязко и мощно започва движението на буталото към ДМТ.
IV такт изпускане е последният от работният цикъл на двигателя. Движението на буталото е от ДМТ към ГМТ. Изпускателният клапан се отваря и изгорелите газове изтласкани от движението на буталото напускат цилиндъра. Изпускателният клапан ще се затвори преди да се отвори смукателния клапан за I такт на следващия работен цикъл.

lordliness
30-07-2011, 00:18
Дано поне това да изясним и да няма неясно:

Четиритактов дизелов двигател

За два оборота на коляновия вал, буталото извършва четири постъпателни движения, които се наричат тактове. Всяко едно движение на буталото е синхронизирано с други механизми в двигателя, с цел да се осъществи работния цикъл при точно определени условия.
I такт всмукване. От горна мъртва точка (ГМТ) буталото започва ход надолу в цилиндъра. Отваря се всмукателния клапан и цилиндърът на двигателя се изпълва с атмосферен въздух. За постигане на по-голяма мощност в някои двигатели запълването с въздух става принудително с турбокомпресор, т.е. въздушната маса в цилиндъра има по-високо налягане от обикновеното атмосферно налягане.
II такт сгъстяване. От долна мъртва точка (ДМТ) започва движение нагоре при затворен всмукателен клапан. Започва компресиране на въздуха в цилиндъра. Съпротивлението му се преодолява от инерцията на маховика на двигателя. При достигане на ГМТ налягането на компресирания въздух нараства до 30-40 атмосфери поради намаляване на първоначалния обем, достигащо до 22 пъти за някои дизелови двигатели. Температурата на въздуха в цилиндъра се повишава от 500 до 800 0C.
III такт разширение. Това е работният такт на двигателя. Горивонагнетателната помпа чрез дюзата в цилиндъра фино разпръсква дизелово гориво, което се самозапалва. Това се осъществява няколко градуса преди ГМТ. Процесът е лавинен и мигновен. С образуването на изгорели газове с много голямо налягане, рязко и мощно започва движението на буталото към ДМТ.
IV такт изпускане е последният от работният цикъл на двигателя. Движението на буталото е от ДМТ към ГМТ. Изпускателният клапан се отваря и изгорелите газове изтласкани от движението на буталото напускат цилиндъра. Изпускателният клапан ще се затвори преди да се отвори смукателния клапан за I такт на следващия работен цикъл.Най после някой да напише нещо смислено.Не мислите ли ,че Пинко ми дължи извинение,тук си спорим,а не раздаваме квалификации и обиди кой е неграмотен и по отношение на какво.Повечето от вас не са готови и не могат да се аргументират добре по техническите въпроси,на няколко пъти си противореча ,но на никой не му прави впечатление.Позволявам си да ви провокирам за да си размърдате мозъците,извинения ако съм засегнал някого.Когато някой се чувства безсилен и думите и аргументите не стигат започва да обижда.Истината се ражда в спора.И смятам ,че е редно да получа извинение с големи червени букви.

Abar7h
30-07-2011, 15:51
pinko, не че нещо, ама не разбираш много повече от тоя, с който спориш. Твоите изказвания са дори малко по-необмислени, от неговите. :)

Alexandrov70
31-07-2011, 22:25
хайде сега , вече е ред на хранилката.....


Я ЗАКЛЮЧЕТЕ ТАЯ ТЕМА

morfius
31-07-2011, 23:16
Елементарен въпрос и липса на елементарно уважение.

Като за първа вечер след отпуска ще съм добър и ще отправя само едно общо предупреждение, дръжте се културно!

Катанец...