PDA

View Full Version : 2 неща по моята 155-ца



BiTurbo
02-08-2011, 11:25
Здравейте колеги,
има две неща които ме озадачават и ми е интересно дали имате идея за какво става въпрос.
1. След 140 км на 5-та, отпред, сякаш в дясно, почва един звук прррррррр и се усилва заедно с оборотите. На 4-та се проявява при по-бавна скорост, тоест звука идва на дадени обороти, но честно казано нямам идея точно кои. Някакви насоки къде е проблема?
2. Другото е малко странно, но вчера ме валя адски дъжд в Дружба, след което скоростния лост почна да сменя скоростите много мазничко и приятно. Като спря дъжда и мина малко време пак почна да ги сменя по-дървено или знам ли и аз как да се изразя. Идеи?
Благодаря ви предварително.

kolev
02-08-2011, 12:07
по точка 2 - ако скоростния лост управлява кутията с жила /не знам как е при теб/, в края на жилата има едни маншончета. когато се скъсат,между жилото и бронята се събира мръсотия и заради това се получава тоя ефект. понеже няма такива маншони, трябва или да смениш жилата или да ги продухаш с почистващ спрей и гресираш.

Flame
02-08-2011, 13:47
Лостове са на 155,може от влагата да са влизали по-лесно скоростите,ако има луфт при лостовата система,примерно.

Alfa User
02-08-2011, 14:06
... или ако са се размекнали налепите ...
По т.1 може да провериш за разхлабени детайли по или около мотора - особено за колектора и стартера - имат едни кофти разположени закрепващи болтове, които от честотата на дадени обороти на мотора изпадат в резонанс.
Наскоро познат така почти разглоби мотора по същите причини - оказа се разхлабен болт от задната страна и под колектора (смукателния де), а той беше решил че е за основен ремонт на двигателя :)

BiTurbo
02-08-2011, 14:38
... или ако са се размекнали налепите ...
По т.1 може да провериш за разхлабени детайли по или около мотора - особено за колектора и стартера - имат едни кофти разположени закрепващи болтове, които от честотата на дадени обороти на мотора изпадат в резонанс.
Наскоро познат така почти разглоби мотора по същите причини - оказа се разхлабен болт от задната страна и под колектора (смукателния де), а той беше решил че е за основен ремонт на двигателя :)

Благодаря, това изглежда разумен вариант, имайки предвид, че наскоро ми сменяха колектора. Колкото до скоростите това проблем ли е? Или иначе казано предпочитам да ми е варианта, в който скоростите влизат мазничко, но не можах да схвана това един вид проблем ли е? Ако не е може ли да се смаже нещо някъде?
Благодаря.

Alfa User
02-08-2011, 14:46
Можеш да си почистиш местата на свързване на щангите, и после да се гресира наново. Но така или иначе гадости си се събират там...

Xman
02-08-2011, 20:40
имах подобен проблем преди време-беше се разхлабил десния подкалник..трябваше ми доста време за да разбера за какво става дума...така, че колега погледни и това:lupe: