View Full Version : прословутата 1ва степен на вентилатора
MaDHaCkEr
08-08-2011, 19:49
Колеги имам следният проблем. Не ми се включва 1вата степен на перката, а само 2рата като стигне 95-97 градуса. Закачих я на компютъра и при тест на 1ва степен ми завърта перката, а тест на 2ра не завърта, а цъка само релето. Като запаля колата и загрее когато трябва да се пусне 1ва степен, релето цъка, но вентилатора не се пуска :new_Eyecrazy: само на 2ра се пуска. Релетата работят проверил съм ги. От къде може да идва този проблем? Не се издържа в женигите перката постоянно върти и колата неможе да се охлади, става тромава и ме дразни. :bad_evil:
vankata_ll
08-08-2011, 21:16
Странно, че на диагностиката се случва точно обратното на това, което става реално. Аз когато имах съмнения за тази 1-ва степен, на работещ двигател извадих буксата на датчика на температурата (този, който се намира на термостата). След секунди се включи първа, а след още няколко и втора.
MaDHaCkEr
08-08-2011, 21:35
Свалих резистора който е на самия радиатор и пистичките бяха поразкъсани и имаше зелено по тях. Може ли да е от това и със контактен спрей ще се оправи ли или да си взема нов направо?
зеленото се е получило от не добра маса можеш да го измиеш с вода да го изсушиш и да напръскаш след това с контактен спрей ;) би трябвало да се оправи Успех
РуменАндонов
09-08-2011, 16:36
Със сигурност това е причината.При мен беше същото положение.
MaDHaCkEr
09-08-2011, 19:03
Ще го изчистя и ще пиша какво се е получило :)
Аз го сменях преди 2,3 седмици на Стамболийски струва 26 лева :)
Сега температурата не мърда :metal:
кое е 1ва степен и кое 2ра степен на перката ? По бъзото въртене като се1 сам пуснал климатика 1-ва степен ли е или 2-ра ? хахааха
MaDHaCkEr
12-08-2011, 18:46
кое е 1ва степен и кое 2ра степен на перката ? По бъзото въртене като се1 сам пуснал климатика 1-ва степен ли е или 2-ра ? хахааха
това е 2ра степен, а първа е преди това на 92-93г. мисля да се пускаше.
---------- Post added at 18:46 ---------- Previous post was at 18:44 ----------
Аз го сменях преди 2,3 седмици на Стамболийски струва 26 лева :)
Сега температурата не мърда :metal:
И аз така мисля да направя, няма какво да се занимавам с глупости да го чистя. :)
Колега, какво стана този резистор?
Аз като имах проблем с охлаждането на скоро и видях, че според схемата, ако си за 1ва степен и тя не работи, автоматично пуска 2ра.
Аз от 2-3 дена май нямам 2-ра степен 1-ва я пуска .. на 91-92 градуса обаче колата почва да загрява още повече почти до 100 стига не баш ама ... и не се пуска 2-рата степен ..
MaDHaCkEr
16-08-2011, 19:22
Днес купих резистора и го смених, но все същото. Като стигне малко над 90 градуса релето цъка, но перката не се пуска, а чак като стигне малко под червената стрелка (на снимката) тогава се пуска перката и оборотите рязко падат. И като е топло така перката се пуска постоянно, няма значение дали има задръстване или не.
Днес купих резистора и го смених, но все същото. Като стигне малко над 90 градуса релето цъка, но перката не се пуска, а чак като стигне малко под червената стрелка (на снимката) тогава се пуска перката и оборотите рязко падат. И като е топло така перката се пуска постоянно, няма значение дали има задръстване или не.
Едно към едно е и при мен, само дето не чувам релето след 90 градуса дето викаш, а директно преди червената стрелка.
MaDHaCkEr
16-08-2011, 20:01
Едно към едно е и при мен, само дето не чувам релето след 90 градуса дето викаш, а директно преди червената стрелка.
Някакви идей какво да правя?
Аз друго мнение освен, че било нормално това, не съм видял :goodnight:
Но и на мен някак си не ми е кеф.
Аз си карам в жегите на климатик, тогава перката се върти постоянно и седи около 80 градуса темп. Проблем ми е извънградско по баирите в жегите.
Аз друго мнение освен, че било нормално това, не съм видял :goodnight:.
нормално? :?
Само аз, Чилиев и Мадхакер ли имаме такъв проблем? :lupe:
Днес цял ден карах на клима из града и в центъра - стрелката не мръдна от 90. Не се сетих да спра климатика да видя дали пак ще скочи и дали той има нещо общо. А не беше много хладно днес преди няколко дни без климатик среклата беше постоянно на 100. :(
Днес цял ден карах на клима из града и в центъра - стрелката не мръдна от 90. Не се сетих да спра климатика да видя дали пак ще скочи и дали той има нещо общо. А не беше много хладно днес преди няколко дни без климатик среклата беше постоянно на 100. :(
На клима и аз нямам проблем, но тогава перката си върти заеади климатика и охлажда.
Само аз, Чилиев и Мадхакер ли имаме такъв проблем? :lupe:
Аз откакто имам колата (вече 3г.) 1ва степен не съм я чул. Директно на 2ра, но имам някакъв байпас там и не съм се занимавал.
Абе има някаква хава с тая 1-ва степен. От седмица с или без клима ми държи на 90, а си беше жега навънка. Супер странно и определено нещо се случва. Аз залагам на някаква хлабава връзка. Само някой да дойде да я намери де е :)
MaDHaCkEr
28-08-2011, 17:56
Аз мойта мисля да я вкарвам в бокса и да се отстрани този проблем, така с хвърлянето на бобец нищо не правим. Резистор смених, релета и пак същото си е... като мине 92-93г някъде ми цъка релето, но перката не завърта.
Аз мойта мисля да я вкарвам в бокса и да се отстрани този проблем, така с хвърлянето на бобец нищо не правим. Резистор смених, релета и пак същото си е... като мине 92-93г някъде ми цъка релето, но перката не завърта.
Пиши след това :)
Всички само питат и като оправят аварията, пазят тайна :)
Аз имам същият проблем, днес при случайно тестване с лаптопа стана точно така.
На програмата FiatECUScan тест1 цъква релето и след 1 сек завърта. На тест2 цъква релето, но не завърта. Направих си пробата да изкарам резистора и направих пак проба и същата работа както и с него ... може би той не работи.
Сега ще огледам насам натам ...
Имам колата от 4 години и загря само веднъж на шипка с пуснат климатик ... и мисля, че веднъж на карандила. Явно другата степен е за по екстремни баири :)
# Малко по късно след ремонта:
Свалих съпротивлението и изчистих крачетата с малко шкурка до блясване на бронза :) т.е. свалих и нанесеното покритие "не е нужно".
Почистих клемите както на резистора, така и на буксите на колата и открих, че едната обувка в буксата беше разширена и ако не е закопчалката на буксата би се извадила лесно. Затегнах малко клемичките в буксите монтирах направих отново тестовете и първият момент :цък релето и нищо, но се чуваше лек звук, поглеждам перката спира да се върти. Отново тест, но я гледах и работи. Първата степен е много тиха и ако не се гледа перката, може да не се разбере, че работи:.
При мен проблема е бил в клемите и връзката с резистора. Винаги ми се е вкл. на 2-та по- бърза степен, а аз съм мислил че е нормално така ... ПС: в диагностичната програма, първа и втора степен действително са обърнати, но не е болка.
MaDHaCkEr
01-10-2011, 22:26
Все още не съм я вкарвал в сервиза да я погледнат, защото не я карах известно време. Иначе вчера сменихме термостата и датчика с нов. И реших да провериме отново тази първа степен.
Проверихме релето и работи, след това резистора (чисто нов е) и ток до него достига. На пръв поглед всичко изглежда нормално и не би трябвало да има проблеми, клемите са почистени с нови кабелни обувки и т.н. Някой да има някаква идея и да сподели? И интересува ме като махна резистора и допра 2та кабела трябва ли да тръгне перката? защото при мен не тръгва.
Няма да тръгне, така само елиминираш резистора. Ако си го дал накъсо, ще ти върти бързо и при "бавната" скорост ;)
Все още не съм я вкарвал в сервиза да я погледнат, защото не я карах известно време. Иначе вчера сменихме термостата и датчика с нов. И реших да провериме отново тази първа степен.
Проверихме релето и работи, след това резистора (чисто нов е) и ток до него достига. На пръв поглед всичко изглежда нормално и не би трябвало да има проблеми, клемите са почистени с нови кабелни обувки и т.н. Някой да има някаква идея и да сподели? И интересува ме като махна резистора и допра 2та кабела трябва ли да тръгне перката? защото при мен не тръгва.
я закачи един мултицет. едната сонда на минус на акумулатора , другата на входа на резистора-този който идва от релето. палиш колата и като загрее достатъчно, трябва да дойде напрежение. пиши идва ли и каква е стойността.
MaDHaCkEr
03-10-2011, 20:47
я закачи един мултицет. едната сонда на минус на акумулатора , другата на входа на резистора-този който идва от релето. палиш колата и като загрее достатъчно, трябва да дойде напрежение. пиши идва ли и каква е стойността.
Това го мерих и идва напрежение, но ще те излъжа точно какво беше. Нещо от сорта на 12волта ако не се лъжа.
ivan dimitrov
03-10-2011, 22:55
---
Това го мерих и идва напрежение, но ще те излъжа точно какво беше. Нещо от сорта на 12волта ако не се лъжа.
точното напрежение измери като е закачена перката естествено.
MaDHaCkEr
05-10-2011, 13:06
А възможно ли е повредата да е в самата перка?
е нали се върти на 2-ра. измери напреженията, това ти го казвам щото можеш да имаш нагорял кабел.
А защо просто не провериш дали когато колата загрее изпраща напрежение до самата перка .... зада знаеш към коя част от системата да се насочиш .....
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.