PDA

View Full Version : Върви до 4000 оборота, после се спъва 156 1.8 с газов инжекцион



Monster
12-08-2011, 23:42
Имам 156 1,8ts с газов инжекцион. Върви добре до 4000 оборота, после се спъва. Прави го и на бензин и на газ. Компа дава обща грешка: http://prikachi.com/images/81/3686081f.jpg От къде да започна с търсенето на проблема - дебитомер, ланда сонда?

GammaRay
13-08-2011, 09:58
Това са проблемите, които се обобщават от грешка P1173.

1. Темп. датчик не подава вярна информация или е прекъсната връзката или датчика е дефектирал.

2. Налягането на гориво не е добро.

3. Проблеми с инжекторите.

4. Проблеми със запалването или компресията на мотора.

5. Няма добър вакум (провери тръбата преди дросела).

2 и 3 могат да се изключат, щом го прави и на газ.

Bobo
13-08-2011, 11:56
Това са проблемите, които се обобщават от грешка P1173.

1. Темп. датчик не подава вярна информация или е прекъсната връзката или датчика е дефектирал.

2. Налягането на гориво не е добро.

3. Проблеми с инжекторите.

4. Проблеми със запалването или компресията на мотора.

5. Няма добър вакум (провери тръбата преди дросела).

2 и 3 могат да се изключат, щом го прави и на газ.

В 99% от случайте проблема е дебитомер или т.5 от гореспоменатите причини останалите причини са си направо изключени освен ако не е гръмнала бензиновата помпа ;)

GammaRay
13-08-2011, 12:12
Колега проверяваш дебитомера и вакума. За вакума има доста писано - чети из форума.

simo-_-
13-08-2011, 12:44
И аз имам същия проблем само че го прави на газ,на бензин си върви влиза си в обороти , на газ на свободен ход неможе да качи до 7,чува се нещо като пукане като я вкарам

GammaRay
13-08-2011, 14:38
Критерия за вървене е бензина! Ако го прави на бензин и на газ, значи проблема е общ. Ако е само на газ проблема е в газовия инжекцион.

cassillas
13-08-2011, 15:18
В 99% от случайте проблема е дебитомер или т.5 от гореспоменатите причини останалите причини са си направо изключени освен ако не е гръмнала бензиновата помпа ;)

Напълно подкрепям! Имах същия проблем, вървеше до 4000оборота и после спира. Решение: смяна на дебитомер.

Stefan84
14-08-2011, 08:47
Имах го същия проблем колега смених дебитомера и се оправи ;)

Monster
20-08-2011, 19:30
Какво направих по колата - почистване на дросел + адаптация, почистване на моторче за празен ход, почистване на букси с контактен спрей. Вече си влиза в обороти и на газ и на бензин. Остана още един проблем, като е студена и я запаля работи като на 3 цилиндъра - тресе, прекъсва и мирише на неизгорял бензин. Като и дам газ след 10 секунди изчиства и си работи идеално. С фиат еку скан погледнах температурата на мотора като е студена -48 градуса, като позагрее пак дава същата абсурдна температура. Air temp и Engine temp един датчик ли са и къде се намира? http://prikachi.com/images/814/3716814q.jpg

GammaRay
20-08-2011, 19:35
Датчика за темп. ако е с три пина в него има два датчика и конфигурацията е следната -

1 и маса е за стрелката на таблото
2 и 3 е за Ecu.

Monster
20-08-2011, 19:38
Датчика за темп. ако е с три пина в него има два датчика и конфигурацията е следната -

1 и маса е за стрелката на таблото
2 и 3 е за Ecu.

а къде се намира?

digitalundgrd
20-08-2011, 19:50
На термостата http://clubalfaromeo.com/forum/attachment.php?attachmentid=65402&d=1296239019

Monster
20-08-2011, 19:55
При положение, че дава такава глупост ще му видя буксата и го сменям направо. Ако само го разкача, какво ще стане?

lokara
20-08-2011, 21:05
колега моят туин спарк правеше така,но след като смених дебитомера и всичко си дойде на мястото

oem
20-08-2011, 22:33
Колега тази 1.8-ца колко к.с. е? Коя година е колата? С МЕ7.3.1 ли е?

Monster
21-08-2011, 00:49
Колега тази 1.8-ца колко к.с. е? Коя година е колата? С МЕ7.3.1 ли е?

мисля че се води 144кс., 1997г., МЕ7.3.1

oem
21-08-2011, 13:00
Точно, че не е МЕ7.3.1 а е М1.5.5. като се вържеш как се връзваш въобще ми е интересно. Пробвай на М1.5.5 и ще ти покаже всичко реално. :)

Bobo
23-08-2011, 23:03
Точно, че не е МЕ7.3.1 а е М1.5.5. като се вържеш как се връзваш въобще ми е интересно. Пробвай на М1.5.5 и ще ти покаже всичко реално. :)

И според мен поне ИСО кода му дава грешка ;)

Drag0
24-08-2011, 05:44
Точно, че не е МЕ7.3.1 а е М1.5.5. като се вържеш как се връзваш въобще ми е интересно. Пробвай на М1.5.5 и ще ти покаже всичко реално. :)
Когато имах само безплатната версия на FES / в нея по някаква причина са забранили да може да се връзва за ME2.1 / се връзвах за него като задавах ME7.3.1 и донякъде работеше : показва грешките и може да ги триеш и показва вярно някои от параметрите.

oem
24-08-2011, 09:25
Да, но повечето неща не ги показва вярно, защото ги чете от друго място. А М и МЕ сериите нямат нищо общо по принцип :) И тези температури -48 градуса М1.5.5 няма дори в сервизните си карти толкова ниска температура. -38, -32, -30 - това са температурите които М1.5.5 може да покаже при откачен датчик или само на контакт. И някои формули за изчисление на стойностите в МЕ7 не са като на М1.5.5 (разбира се повечето са еднакви).