View Full Version : как действа климатроника ?!
Karaqnev
13-08-2011, 22:46
Колеги извинявам се за въпроса, но нещо не мога да се оправя. Значи, климатроника ми е ясно, че работи когато е на ауто, обаче там има две лампички. Цъкна ли копчето "екон" климатроника спира. Но ми е интересно какво се случва когато свети само едната лампичка на "ауто" тогава работи ли и изобщо каква е ситуацията ?!
Kaто свети едната на ауто значи си пипал нещо и не е баш ауто - примерно силата на вентилатора или клапата за вътрешна циркулация при 2та диода климатроника сам решава на коя степен да пусне перката дали да отвори клапата за външния въздух и тн
Като натиснеш екон спира компресора
Karaqnev
13-08-2011, 23:05
Kaто свети едната на ауто значи си пипал нещо и не е баш ауто - примерно силата на вентилатора или клапата за вътрешна циркулация при 2та диода климатроника сам решава на коя степен да пусне перката дали да отвори клапата за външния въздух и тн
Като натиснеш екон спира компресора
Тоест само на едната лампичка ауто компресора пак си работи ? питам защото само тогава ми суши прозорците
Тоест само на едната лампичка ауто компресора пак си работи ? питам защото само тогава ми суши прозорците
Да, работи
Демек - екон ти е режим на чисто отопление.
Alfa User
14-08-2011, 00:49
Абе най-просто казано, че малко омотахте колегата :
- когато свети лампата на бутона "econ" - компресора НЕ работи - т.е. ако искаш да се охлаждаш лятото - цъкваш econ-а да не свети;
- когато климатроника е в напълно автоматичен режим - светят И ДВЕТЕ лампи до бутона "auto". Пипнеш ли нещо по силата на вентилатора или разпределението на въздушния поток - климатроника излиза от автоматичния си режим.
Не знам дали е много правилно това, но лятото винаги пускам първо вентилаторите, за да "глътне" системата малко въздух отвън - защото на 37 градуса отвън в колата със сигурност е над 50 ... и чак после пускам компресора. А като започне да духа здраво студено - затварям клапата, за да взема въздух само от купето. Така поне си мисля, че ще му е по-лесно да поддържа температурата, и ще е по-икономичен, отколкото постоянно да дърпа топлия въздух отвън.
Има ли някаква логика в това, или само си фантазирам ???
Не знам дали е много правилно това, но лятото винаги пускам първо вентилаторите, за да "глътне" системата малко въздух отвън - защото на 37 градуса отвън в колата със сигурност е над 50 ... и чак после пускам компресора. А като започне да духа здраво студено - затварям клапата, за да взема въздух само от купето. Така поне си мисля, че ще му е по-лесно да поддържа температурата, и ще е по-икономичен, отколкото постоянно да дърпа топлия въздух отвън.
Има ли някаква логика в това, или само си фантазирам ???
Има, но след като вече в купето ти е с някой градус по-ниска темепратурата от външната. С други думи - като си поохладил - тогава може да пуснеш рециркулацията, с цел икономия или по-бързо постигане на желаните параметри :)
Alexanderbb
14-08-2011, 09:23
Абе най-просто казано, че малко омотахте колегата :
- когато свети лампата на бутона "econ" - компресора НЕ работи - т.е. ако искаш да се охлаждаш лятото - цъкваш econ-а да не свети;
- когато климатроника е в напълно автоматичен режим - светят И ДВЕТЕ лампи до бутона "auto". Пипнеш ли нещо по силата на вентилатора или разпределението на въздушния поток - климатроника излиза от автоматичния си режим.
Не знам дали е много правилно това, но лятото винаги пускам първо вентилаторите, за да "глътне" системата малко въздух отвън - защото на 37 градуса отвън в колата със сигурност е над 50 ... и чак после пускам компресора. А като започне да духа здраво студено - затварям клапата, за да взема въздух само от купето. Така поне си мисля, че ще му е по-лесно да поддържа температурата, и ще е по-икономичен, отколкото постоянно да дърпа топлия въздух отвън.
Има ли някаква логика в това, или само си фантазирам ???
Аз пък не знам защо смятате че сте температурно по-умни от работещ климатроник. Той следи 4 неща постоянно. Външна температура, вътрешна температура, разликата между двете и скоростта на колата. И това дето ти го правиш ако го оставиш на АУТО той ще го свърши по същия начин. Отделно от това притока на въздух към предното стъкло винаги го има и не може да бъде съвсем спрян, може само да се засилва. Именно за това дори и зимата компресора се включва периодично за да суши входящия въздух (в този филм е много важна и работещата клапа за външен въздух която е болно място в нашите коли). Та когато колегата щрака ключетата за силата и посоката на въздуха той не влияе на температурата която се опитва да подържа системата респективно на компресора. В случая обаче когато включи на ЕКОН тогава пък "казваш" две неща на климатроника 1. оправяй се само с помоща на външния въздух на което той ако е много горещо отговаря с мигане на дисплея (тъпако как очакваш да стане това), 2. спираш да сушиш входящия въздух и веднага "подушваш" влагата и 3 в моята кола е желание поне за малко да спре да трака вечно късащата се гумена муфа.
Karaqnev
14-08-2011, 10:30
благодаря :)
в този филм е много важна и работещата клапа за външен въздух която е болно място в нашите коли
Клапата определено е проблем-аз след известно четене във форума на Ланча успях да я оправя криво-ляво.Трудното е да се свали моторчето,както на всички е ясно-за целта трябваше да сваля цялото табло,което всъщност не е толкова трудно.По-трудната част е свалянето на самото моторче,щото гадината е хваната с три болтчета,от които само до едното има достъп,другите две просто няма как да се достигнат,докато целия климатик не се свали.Аз го извадих вандалски напъвайки с една голяма отвертка.Тънката ми мисъл беше да измъкна двете болтчета от резбите им,но се оказа,че съм го отчупил с парче от пластмасовия кожух на вентилатора,за който е хванато.Сега имам дупка в кожуха на вентилатора,която за мой късмет е само от едната страна на клапата,т.е. като искам да спра външния въздух мога.Самото моторче си работи,просто му е счупено рамото откъм зъбчатката-аз го реших тоя проблем с един тънък и дълъг винт за дърво и обилно количество к*пчица-сега гадината отваря и затваря когато й кажа.Ако правите процедурата,внимавайте като навивате винта,щото разпъва пластмасата на счупеното зъбно колело и може да затегне на места,на които трябва да има въртене ;)
Karaqnev
17-08-2011, 00:30
искам само още нещо да запитам, тоя климатроник като постигне така определената температура изключва ли се или постоянно си блъска ?
Alexanderbb
17-08-2011, 10:16
Затова е климатроник за да ПОДЪРЖА зададената температура. Тоест включва се и се изключва така че да е винаги на нея
Karaqnev
18-08-2011, 09:49
Затова е климатроник за да ПОДЪРЖА зададената температура. Тоест включва се и се изключва така че да е винаги на нея
това е хубаво, би било логично да е по икономичен от климатика в такъв случай :)
Alexanderbb
18-08-2011, 21:42
вероятно да, но пък 100% е по-здравословен :-)
Alexandrov70
18-08-2011, 21:53
[QUOTE=Alexanderbb;926678]вероятно да, но пък 100% е по-здравословен :-)[/QUOTE
Това е ако го бримчиш непрекъснато на макс вентилатор и на най-ниската температура.Аз примерно го пускам да вее повече на стъклото ,вента на 1 или 2 и температурата около среадата.След като се темперира купето разбира се.
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.