View Full Version : портване на главата
Интересуваме как мога сам да си портна главите и да ги полирам или по точно какво ще ми е необходимо за да го направя.С какво се полират не ми е ясно. :roll:
Аз си го правих сам........и ми отне 2 сидмици всеки ден по 4 часа работа. :wink:
На сайта на Бобо има снимки как става,там ще видиш и от какво имаш нужда..............обади ми се като стигнеш до проблема с накрайниците за шлайфмашинката,ще ти кажа от къде да си вземеш и от какви имаш нужда :wink:
Нямаш си и на представа с какво се захващаш :bash: :D
пусни линк към саита на Бобо щото не го знам :?
http://hfhpe.alfaromeo-bg.com/
виждам,че на никой не му се пише за това ще питам в процеса на работа :roll:
Че ти да не си свалил главите ? :shock:ако да карай пълен ремонт.Само да те предупредя че бутала за 16V няма никъде :(
Гледай по снимките и го прави по същия начин.Като започнеш ще видиш за какво става дума и тогава ще питаш.Има тънкости,затова най добре прави снимки ако имаш възможност зада ти казвам какво да правиш.
Това са нещата от които имаш нужда....
http://snimka.bg/profile.php?view_album&album_id=65602
1-мини бормашинка-от Метро
2-метални накрайници за сваляне на алуминий-от зъболекарски магазин
3-накрайници за шлайфане-в комплекта с машинката
4-накрайник за полиране-от зъболекарски магазин
5-шкурка 80,120,180,320
6-резервни ръце.....щот ще ги строшиш от търкане :twisted: :twisted: :twisted:
Абе у тая работа тънкостите са повече от самата работа :idea: То хубаво гледате снимки ма има неща дето никога нема да се уцелят това е цяла наука :idea: Аз и Еньо изядохме с кориците библията на портването и накрая пак сме пълни ламери :!: Аз незнам как така се фащате и почвате и глей ко става - от сега мога да кажа че на тоя принцип ефект няма да има :wink: Предполагам и при IXIBIT ефект не се е усетил :wink:
Oooo,усети се и още как,аз също изчетох доста информация за полирането и портването,не съм се хвърлил ей така без да знам нищо......колегата също трябва да потърси информация,само със снимки и питане не става :wink:
Само да уточня че аз не съм портвал,а само съм изгладил неравностите и съм полирал изпускателните канали.Портването не е за всеки,там е цяла наука :!:
Oooo,усети се и още как,аз също изчетох доста информация за полирането и портването,не съм се хвърлил ей така без да знам нищо......колегата също трябва да потърси информация,само със снимки и питане не става :wink:
На бас че се е усетило щото са ти напаснали клапаните дургото е под 1% подобрението :wink: Ще ти демонстрирам на феста :wink:
Не искам да споря,защото просто не разбирам колкото теб..... :lol:
Знаеш ли какво усетих.......преди полирането когато сменях предавките имаше моментен и много кратък пад в ускорението,тоест като превключа примерно от втора на трета и на колата и трябваше някакво време за да продължи да набира,а след полирането просто продължава да си набира,стана много по-плавна в ускорението и като че ли започна да дърпа малко повече във високите обороти.
Изключено и да си го втълпявам....подобрение има..... :roll:
мисля само да изгладия неравностите и да ги полирам,няма да се впускам
в кой знае какви подобрения на своя глава :roll:
недей че портването по принцип се прави с машина,и с тая бормашинка най много да пробиеш някоя дупка :sex:
недей че портването по принцип се прави с машина,и с тая бормашинка най много да пробиеш някоя дупка
:?: :?: :?:
От къде реши ,че ще използвам бормашина :shock: ,взел съм адския заболекарски комлект и машинка от един приятел,майка му е бивша зъбоехничка,пак извадих късмет :lol:
не се изразих правилно-минибормашинка-жълтия инструмент от снимките ми.
Значи да не те мисля щом имаш най-важното....успех :wink:
ALFA CORSE
26-09-2006, 23:47
не се изразих правилно-минибормашинка-жълтия инструмент от снимките ми.
Или още дремел го наричат, въпреки, че е Einhell :wink:
В работата ми ел.техниците имат такава машинка,май че неква руска пише ГНОМ
джуджанка
27-09-2006, 09:41
Смеете се за бормашините ама в начален етап когато е грубото отнемане става чудно с бормашина и комплект евтини китайски абразиви. Спестяват дни работа с малката машинка после 8)
ПП: Времето за П&П (без много полиш) на 8-клапанна тиква Фиат двувалка е 2 вечери (много е удобна за работа). Не повече от 4 часа общо. Говорим за аматьорска работа - не знам чичо Крофт за колко ще се справи.
удобно е ако не правиш Twin Spark дето клапаните му са широки,колкото диаметъра на монета от 1 лев :roll:
джуджанка
28-09-2006, 12:08
IXIBIT, съгласен съм с теб - затова и писах че става дума за друг тип глава. Най-проклети са 16-клапанни глави с отделни портове за всеки клапан - досега само една съм виждал подобна...
Смеете се за бормашините ама в начален етап когато е грубото отнемане става чудно с бормашина и комплект евтини китайски абразиви. Спестяват дни работа с малката машинка после 8)
ПП: Времето за П&П (без много полиш) на 8-клапанна тиква Фиат двувалка е 2 вечери (много е удобна за работа). Не повече от 4 часа общо. Говорим за аматьорска работа - не знам чичо Крофт за колко ще се справи.
Когато клапаните са колкото бутала на сузуки суифт е лесно :wink: Още повече полиша е доста по времеемка задача и за атмосверката е доста важен както казва чичо Крофт :wink: А за колко ще се справи той ми то си пишеше някъде в книгата 8 клапанова глава я прави за 2 цели дни :idea:
IXIBIT, съгласен съм с теб - затова и писах че става дума за друг тип глава. Най-проклети са 16-клапанни глави с отделни портове за всеки клапан - досега само една съм виждал подобна...
Ами мойте си бяха почти отделни преградата м/у портовете е бая гадна за обработка :wink:
Гледам,че бяха изброени доста финни шкурки. Ползват се 80-100 до 120. Ако наистина се полират портовете, ще се получи течен пълзящ слой гориво по стените - лошо изгаряне и като краен резултат влошен вървеж.
Иначе на Ф1 портовете са направо огледални :shock: , обаче са с директно впръскване :wink:
Гледам,че бяха изброени доста финни шкурки. Ползват се 80-100 до 120. Ако наистина се полират портовете, ще се получи течен пълзящ слой гориво по стените - лошо изгаряне и като краен резултат влошен вървеж.
Иначе на Ф1 портовете са направо огледални :shock: , обаче са с директно впръскване :wink:
Полират се до огледало изпускателните :idea: :!: :idea: Всмукателите са с 60/80 :wink: А и камерата се полира до огледало заедно с клапаните за да се смалят вероятните детонационни зони :wink:
Гледам че си чел ма май през ред :lol:
Гледам,че бяха изброени доста финни шкурки. Ползват се 80-100 до 120. Ако наистина се полират портовете, ще се получи течен пълзящ слой гориво по стените - лошо изгаряне и като краен резултат влошен вървеж.
Иначе на Ф1 портовете са направо огледални :shock: , обаче са с директно впръскване :wink:
Полират се до огледало изпускателните :idea: :!: :idea: Всмукателите са с 60/80 :wink: А и камерата се полира до огледало заедно с клапаните за да се смалят вероятните детонационни зони :wink:
Гледам че си чел ма май през ред :lol:
Eeee, при Гай Крофт няма огледално полиране нито на камерата,нито на изп. колектори. Имам доста снимки на негови работи, но ви е сложно качването тук.
Под огледално имам впредвид да се вижда отразен образ. При Ф1 е буквално огледало повърхността.
Гледам,че бяха изброени доста финни шкурки. Ползват се 80-100 до 120. Ако наистина се полират портовете, ще се получи течен пълзящ слой гориво по стените - лошо изгаряне и като краен резултат влошен вървеж.
Иначе на Ф1 портовете са направо огледални :shock: , обаче са с директно впръскване :wink:
Полират се до огледало изпускателните :idea: :!: :idea: Всмукателите са с 60/80 :wink: А и камерата се полира до огледало заедно с клапаните за да се смалят вероятните детонационни зони :wink:
Гледам че си чел ма май през ред :lol:
Eeee, при Гай Крофт няма огледално полиране нито на камерата,нито на изп. колектори. Имам доста снимки на негови работи, но ви е сложно качването тук.
Под огледално имам впредвид да се вижда отразен образ. При Ф1 е буквално огледало повърхността.
Е казвам ти аз че гледаш само картинки човека си пише че се полира колкото ви стигне търпението демек огледало :wink:
Ето ви една снимка на една професионално портната и полирана глава на Тwin Spark.
:wub: :wub: :wub:
http://snimka.bg/profile.php?edit_photo ... id=1297934 (http://snimka.bg/profile.php?edit_photo&photo_id=1297934)
Тоя и вид няма почти нищо общо с оригинална такава.
джуджанка
30-09-2006, 15:10
Изглежда красива. Полировката си личи - като за изложба.
Е казвам ти аз че гледаш само картинки човека си пише че се полира колкото ви стигне търпението демек огледало :wink:
Справка с Книгата на 53 стр. - долна дясна половина :wink:
Е казвам ти аз че гледаш само картинки човека си пише че се полира колкото ви стигне търпението демек огледало :wink:
Справка с Книгата на 53 стр. - долна дясна половина :wink:
Айде ти си прави справки там аз съм си правил кога требе :wink:
Novachev
07-10-2006, 15:48
мисля само да изгладия неравностите и да ги полирам,няма да се впускам
в кой знае какви подобрения на своя глава :roll:
Ако си намерил зъболекарска машинка ще ти е по лесно защото е гъвкава. Ако използваш диамантените накрайници трябва да си внимателен защото много бързо отнемат материала, за полирането може да използваш няколко размера на абразивни камъчета. Всмукателния колектор всмукателните и изпускателните отвори главата се полират лесно за щото обикновенно са алуминиеви но с изпускателните е доста по-трудно.Можеш да полираш и главите на клапаните, като гледаш да не нараниш уплътняващите повърхности.Ако имаш възможност да провериш дали когато са монтирани на главата отворите на колекторите и на главата нямат разминавания. Ако ги намажеш с боя и да ги монтираш и има препокриване можеш да го "издялкаш" и да ги полираш.
Изпускателния колектор може да стане и на пясъкоструйка предполагам. Успех в начинанието
при Алфа 33 няма изпускателен колектор ,а от главите излизат 4 тръби и се събират в една.
при Алфа 33 няма изпускателен колектор ,а от главите излизат 4 тръби и се събират в една.
Еми колега тва е изпускателен колектор :idea:
да така е, исках да кажа ,че изпускателния колектора не е отливка , а е направен от тръби .
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.