Log in

View Full Version : Тракане някъде от към пистовият ремък 156 SW 2.4 JTD 140 ph



stu
21-08-2011, 21:32
Здравейте, от около няколко дни започна да се чува неприятно тракане някъде от към пистовият ремък.Проблема е ,че сега съм на море в Созопол и тук няма къде да я погледнат.След два дни ще си тръгвам ме е страх да не ме остави някъде по пътя, тъй като съм с две деца и много багаж.Гледах, слушах но така и не разбрах от къде точно идва това тракане????Дали може да се случи нещо по сериозно на двигателя, че само това ми остава след охарчването на морето.

undy
21-08-2011, 21:36
Колега,напиши каква е колата.....но така или иначе това от разстояние трудно може да се оредели....но все пак имаме и магьосници във форума и дано ти помогне някой...успех

stu
21-08-2011, 21:45
Знам, че няма да ми оправите колата но поне може да ми дадете някоя насока.Колата е 156 SW 2.4 JTD 140ph.Нещо не успявам да си я добавя в подписа???

undy
21-08-2011, 21:50
Като казвам "магьосници" не се шегувам ,имаме вече доста такива случаи........за тракането,погледна ли обтяжната ролка с амортисьорчето...да не би то да е здало багажа???

stu
21-08-2011, 21:59
Гледах но нещо не можах да го видя къде точно се намира.Честно казано ремъкът ми се вижда малко хлабав, защото като го натисна малко , най горната ролка остава свободна.Другото което забелязах е ,че като подам газ или включа климатика тракането почти изчезва.

undy
21-08-2011, 22:03
Амортисьора с ролката се намира точно до демпферната шайба,така малко в ляво.Ремъка трябва да е толкова стегнат,че като го извиеш на страни,да може да се извие на 90 градуса,не повече...а щом даже ролката ти остава свободна ,не е на добре работата...ролката която е най-вдясно е на ексцентрик,и от там може да се натегне ремъка.....но нека кажат и по-компетентните нещо...

Събев
21-08-2011, 22:24
Колега ако можеш отиди в най-близкия сервиз където се намираш и поискай да ти натегнат ремъка!
Ако е натегнат до край или и след натягането не се оправи, решението е скъпо!
Ролката с амортисьора е сдала багажа и ще се наложи да се смени поне амортисьора, защото ще е доста омекнал!
Има и алтератива в подобни случай, но зависи с какъв ремък си като дължина! Ако ремъка е с дължина 1760мм, го сменяш с 1750 и пробваш, често закрепва положението! Това с алтернативта е колкото да се прибереш!
Успех!

vanko_monev
21-08-2011, 23:22
Полей ремъкът с вода и кажи какво е станало. И при мен нещо скърцаше направо все едно слушаш как стърже желязо в желязо, отидъх при моят майстор и каза,черемъкът бил твърд, сменихме го и всичко се кротна.

stu
21-08-2011, 23:27
Утре ще пробвам с водата.Между другото, това тракане започна на тръгване към морето и вече съм навъртял 300км.На тръгване ще мина през някой сервиз в Бургас.

Jivko7777
22-08-2011, 01:05
Само аз ли мисля че не е от ремъка или ролката, а от демпферната шайба...Точно когато се накъса гумата има едни метални нещица които се удрят едно в друго!
Така че колегата нека погледне и нея ;)

Събев
22-08-2011, 09:57
Само аз ли мисля че не е от ремъка или ролката, а от демпферната шайба...Точно когато се накъса гумата има едни метални нещица които се удрят едно в друго!
Така че колегата нека погледне и нея ;)

Ами заради амортисьора ми се е случвало да ми докарат кола със същите симптоми като колегата и тракането си беше точно откъм генератора! Ремъка подскачаше!
Може и от демпферната шайба да е, не е изключено!
Но като каза колегата че ремъка е хлабав мисля че демпфера е здрав!

stu
22-08-2011, 10:58
Според бившият собственик демферната шайба е сменяна преди по малко от 5000км за което съм убеден ,че е вярно, затова изключвам възможноста проблема да е от нея.Възможно ли е ремъка изведнъж да се разхлаби?

Събев
22-08-2011, 11:04
Всичко е възможно колега!

stu
22-08-2011, 11:32
Някой знае ли сервиз за Алфа в Бургас?

barash
22-08-2011, 13:01
Колега,при работещ двигател без да подаваш газ включи климата и като почне да трака,гледай внимателно дали демпферната шайба не мята,това че демпфера е 5000к,не значи,че стария собственик не я е рециклирал(при мен и 3000 не изкара),даже можеш да си свалиш и пластмасата която е пред шайбата от към дясното колело?

stu
22-08-2011, 15:20
Не е рециклирана а е сменена с нова!!!

INTEGRALE
22-08-2011, 15:40
Не е рециклирана а е сменена с нова!!!

И то с Рикамби Оригинали (лично съм свидетел)
А иначе и аз залагам на обтяжния механизъм. Моя го смених, защото беше блокирал и сутрин издаваше ужасни звуци.

Събев
23-08-2011, 15:12
Колега оправи ли колата???
Ако е готова какво се оказа?

nickyto
23-08-2011, 16:38
И аз имах същия проблем зимата. Има една ролка с обтяжен механизъм. Оказа се че тоя механизъм блокирал и скъсал гумения демпфер на демпферната шайба. Варианта е само един - смяна с нови!

Ilko Ivanov
23-08-2011, 17:41
А дали не забравяте шайбата на динамото?...
А имах точно такъв шум само сутрин като я запаля за 1-2 мин. и после спираше.
Не му обърнах внимание около 5000км. и накрая превъртя шабата.

Bobo
24-08-2011, 15:33
А дали не забравяте шайбата на динамото?...
А имах точно такъв шум само сутрин като я запаля за 1-2 мин. и после спираше.
Не му обърнах внимание около 5000км. и накрая превъртя шабата.

Обикновенно при твоя проблем се чува присвирване а не потракване както при колегата ;)

zdravko_ss
24-08-2011, 15:43
Обикновенно при твоя проблем се чува присвирване а не потракване както при колегата ;)

Как може да се хване това присвирване дали е от ролката на генератора или от оптяжния механизъм, че при мене има едно леко присвирване в началото след палене?

Bobo
24-08-2011, 15:45
Как може да се хване това присвирване дали е от ролката на генератора или от оптяжния механизъм, че при мене има едно леко присвирване в началото след палене?

Ами сваляш ремъка и проверяваш първо дали фрайлайфа на алтернатора работи ;)

me4o4ko
24-08-2011, 16:07
Някой знае ли сервиз за Алфа в Бургас?

Ако си в затруднение все още,пиши на ЛС да помагам с идеи за сервиз или за каквото и да е..:waving:

zdravko_ss
24-08-2011, 16:18
Ами сваляш ремъка и проверяваш първо дали фрайлайфа на алтернатора работи ;)

Фрайлайфа на алтернатора е съвсем ново понятие за мен. :shocking: Какво е и как да го проверя дали работи?

pakumba
25-08-2011, 09:59
Колега ако не успееш да минеш през сервиз, карай и се не бой, дори да го няма ремъка ще минеш 300тина км само на акумулатор ако не пускаш консуматори, е, няма да имаш хидравлика и няма да е приятно, но до входа на Сф ще се прибереш. Не е като да дадеш 500 лв за пътна помощ

oem
25-08-2011, 10:32
Фрайлайфа на алтернатора е съвсем ново понятие за мен. :shocking: Какво е и как да го проверя дали работи?

Фрайлайфа - това е един вид еднопосочен лагер. Като въртиш шайбата по посока на въртенето на двигателя тя е зацепена спрямо оста. На обратно обаче се върти свободно. Демек ако завъртиш генератора и рязко спреш шайбата оста и генератора продължават да се въртят.

Drag0
25-08-2011, 12:18
Колега ако не успееш да минеш през сервиз, карай и се не бой, дори да го няма ремъка ще минеш 300тина км само на акумулатор ако не пускаш консуматори, е, няма да имаш хидравлика и няма да е приятно, но до входа на Сф ще се прибереш. Не е като да дадеш 500 лв за пътна помощ

Водната помпа не се ли задвижва от същия ремък ? Вярно че дизелите са по-ефективни и отделят по-малко топлина но не ми се вярва да мине повече от 2-3 километра без водна помпа.

tonov
25-08-2011, 13:18
Водната помпа е на ангренажния ремък.

zdravko_ss
25-08-2011, 13:57
Фрайлайфа - това е един вид еднопосочен лагер. Като въртиш шайбата по посока на въртенето на двигателя тя е зацепена спрямо оста. На обратно обаче се върти свободно. Демек ако завъртиш генератора и рязко спреш шайбата оста и генератора продължават да се въртят.

Благодаря, сега вече ми е ясно.

oem
25-08-2011, 15:06
Благодаря, сега вече ми е ясно.

Някои като не знаят този термин му казват съединител :) Ако те питат някъде генератора със съединител ли е, то това те питат :)

Ilko Ivanov
25-08-2011, 16:42
Обикновенно при твоя проблем се чува присвирване а не потракване както при колегата ;)
Моя проблем отдавна е решен, ама баш притракване си се чуваше. Даже и когато превъртя шайбата пак си тракаше. Понеже ми се случи в движение си помислих, че хидравликата или демпферната шайба са се предали.

stu
25-08-2011, 20:05
Благодаря за загриженоста колеги, вече се прибрах без никъкви проблеми , само дето ми се развали левият мигач и не можеше да се изключи през целият път:):):)Утре ще я закарам да я погледнат.Най странното е ,че на тръгване и сега почти нищо не трака и се чудя дали нещо около ремъците не изпада в резонанс.

tonov
25-08-2011, 22:35
Имаше тема някъде, но не се сещам на момента къде беше.
Та според написаното там, когато блокира фрайлауфа на алтернатора, се получават вибрации които се обират от демпферния амортисьор на обтегача и оттам - трептене. Провери си дали обтегача е спокоен по време на работа на мотора, или постоянно вибрира.

undy
25-08-2011, 22:57
Като се заговорихме за вибрации на амортисьора-нормално ли е на ниски обороти да вибрира амортисьорчето...говоря за амплитуда 3мм.?

stu
26-08-2011, 00:57
Как мога да проверя дали вибрира?

zdravko_ss
26-08-2011, 02:43
Как мога да проверя дали вибрира?

Сваляш гумата, палиш и гледаш.

stu
12-11-2011, 15:48
Здравейте отново,вчера смених ангренажен ремък и ролки и се оказа , че обтегача на пистовият ремък блокира от време на време и малко оставало да изхвърли ремъка.След като смениха и него и една паразитна ролка нещата се оправиха.Сега забелязах, че когато няма консуматори звукът е малко по друг а когато включа фаровете утихва съвсем и двигателят почти не се чува.Смятам да погледна и този фрайлауф , тъй като не знам дали са го погледнали.

stu
19-11-2011, 11:51
Нормално ли е когато няма никакви консуматори да има лека вибрация от пистовият ремък и при пускане на фаровете тази вибрация да изчезва напълно.Питам тъй като тази лека вибрация е от там но нямам никакво време да ходя до сервиза.Този фрайлауф сменя ли се или се сменя само ролката и на каква цена е?

Linkestis
19-11-2011, 19:42
Сменя се ролката 100лв. ориентировъчно.Ако не след време цялата обтяжна ролка барабар с алтернатора/генератора/ :)

stu
19-11-2011, 19:59
Там е работата, че вече смених обтяжната, демферната също е сменена и пак има вибрации.

Linkestis
19-11-2011, 20:04
Вибрациите на пистов ремък идват главно от блокирал съединител на ролката на алтернатора.

stu
19-11-2011, 20:13
Външно изглеждала здрава?Възможно ли е все пак да е от нея.Какво се променя когато включа фаровете ,че вибрациите да изчезват?

tonov
19-11-2011, 20:39
Външно изглеждала здрава?Възможно ли е все пак да е от нея.Какво се променя когато включа фаровете ,че вибрациите да изчезват?

Е как какво? Натоварва се алтернатора, с няколко не малки консуматора.

achov
19-11-2011, 20:47
залагам на ролката на алтернатора, скоро моята блокира и се появи това тракане, обтяжната ролка играеше буквално, след смяната всичко е ок

Linkestis
19-11-2011, 21:13
http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=64968

Образователна тема с линк и картинки какво се случва след блокажа на съединителя.

stu
19-11-2011, 21:16
Значи може да се окаже, че напразно съм сменил обтяжният механизъм!!!

achov
19-11-2011, 21:17
ами не, и тя си има живот :), но аз май се научих като имам проблем да припкам до сервиз...

stu
19-11-2011, 21:30
Ами днес и аз отскочих до там, но нямаха време и само я чуха и казаха, че не наред.В понеделник ще я оставя да я видят по добре.

Linkestis
19-11-2011, 21:36
Механизма подлежи на рециклиране от кадърен стругар.Щото 280 левчета са една средна заплатка.

stu
19-11-2011, 21:42
[/COLOR]
залагам на ролката на алтернатора, скоро моята блокира и се появи това тракане, обтяжната ролка играеше буквално, след смяната всичко е ок
Колко ти излезе ремонта?

Linkestis
19-11-2011, 21:53
100-на лева е ролката,труда зависи от майстора или от теб :)
Повече от 130-140лв няма да ти се размине

achov
19-11-2011, 21:58
[/COLOR]
Колко ти излезе ремонта?

втора ръка алтернанор, от стило 2006 - densy 120 камъка, иначе самата ролка варира от 90 до 120 и на горе.....

stu
19-11-2011, 22:22
Освен директно да им кажа сменят тази шайба или да изчакам да видя какво ще кажат?Има време до понеделник.

Linkestis
19-11-2011, 23:01
Ако имаш проблем като в линка с темата която пуснах,нямаш голям избор :)

stu
20-11-2011, 18:08
А как мога да разбера дали ангренажа е зацепен правилно, тъй като нещо ми се струва ,че двигателя започна да работи на равномерни импулси поне така звучи , но оборотомера не мени оборотите!!!

stu
22-11-2011, 12:11
Възможно ли е да работи така заради алтернатора.И още един въпрос, алтернаторите на бензиновите и дизеловите 156-ци еднакви ли са?

Linkestis
22-11-2011, 17:34
Възможно ли е да работи така заради алтернатора.И още един въпрос, алтернаторите на бензиновите и дизеловите 156-ци еднакви ли са?

Не!Приличат си само по външен вид,а се различават по ампераж и по въпросната ролка.

stu
22-11-2011, 18:01
Как мога да разбера дали ангренажа е зацепен правилно , имали някъкви белези или това може да стане само с така наречените пети.Съмнява ме звука от двигателят, който наподобява ритмично играене на оборотите.

pakumba
22-11-2011, 18:07
само с пети, ама то голяма работа, още 2 болта и все едно си сменил ангренажа.
По-добре се насочи към диагностика да покаже има ли някакви нередности по налягания, дюзи и т.н.

Linkestis
22-11-2011, 18:12
Как мога да разбера дали ангренажа е зацепен правилно , имали някъкви белези или това може да стане само с така наречените пети.Съмнява ме звука от двигателят, който наподобява ритмично играене на оборотите.

Ето гледай тук за зацепването http://www.alfaworkshop.co.uk/alfa_jtd_cambelt.shtml

Ти в крайна сметка,след толкова изписано провери ли си ролката??




само с пети, ......

pakumba,за какви пети говориш при печката???

stu
22-11-2011, 18:23
В сервиза ми казаха , че са я проверили и не била блокирала.

---------- Post added at 18:23 ---------- Previous post was at 18:16 ----------


само с пети, ама то голяма работа, още 2 болта и все едно си сменил ангренажа.
По-добре се насочи към диагностика да покаже има ли някакви нередности по налягания, дюзи и т.н.

Преди смяната на ангренажа никога не съм чувал двигателят да работи така.Странното е ,че се чува като играене на оборотите а оборотомерът не помръдва.Имам чувството ,че това може да е свързано с алтернатора.Нещо не те разбрах за двата болта?

Linkestis
22-11-2011, 18:31
Доста хора не знаят за този прословут съединител.А и аз самия не знам колко поста написах за него.Свали си сам пистовия ремък и провери дали работи.Ако работи тогава се насочвай към ангренажа.Всички тракания,чукания и тем подобни шумове при JTD идват първо от алтернатора.Той разбива обегача които прецаква ремъка,които пък рабива ролката на самия обтегач,след което идва ролката на компресора и след това демпферната шайба.

stu
22-11-2011, 18:57
Точно това казах, че в сервиза са го проверили и работел, ангренажа и ролките са нови, обтегача и ролката също са нови.Демпферната шайба е на 6-7хиляди марка Дайко.Еми не знам какво друго да сменя за да спре този дразнещ шум.Ако е заминала демпферната шайба това ще е последният и ремонт на тази кола защото не смятам на всяка смяна на масло да сменям шайби и обтегачи.

---------- Post added at 18:46 ---------- Previous post was at 18:41 ----------

Забелязах нещо друго което ми се струва, че не е редно, прозорците на вратите започнаха да се свалят и вдигат много трудно, дори тази сутрин едва успях да сваля и да вдигна един от прозорците.Изглежда така всякаш не и достига ток.

---------- Post added at 18:57 ---------- Previous post was at 18:46 ----------

Май ще сменя алтернатора и каквото стане.

achov
22-11-2011, 21:44
[/COLOR]Забелязах нещо друго което ми се струва, че не е редно, прозорците на вратите започнаха да се свалят и вдигат много трудно, дори тази сутрин едва успях да сваля и да вдигна един от прозорците.Изглежда така всякаш не и достига ток.

---------- Post added at 18:57 ---------- Previous post was at 18:46 ----------

Май ще сменя алтернатора и каквото стане.[/QUOTE]

:DD
така беше и при мен преди да сдаде багажа акумулатора:((((=.... но колегата Linkestis е прав, ако можеш да свалиш ремъка и да запалиш колата за да провериш дали тракането е същото или не, то тогава става ясно откъде е проблема....

stu
22-11-2011, 22:42
Странно но сутрин пали от без никъкви проблеми, а и през целият ден паля поне по 10пъти и нито един път не съм имал проблем.Ако сваля ремъка ще елиминирам всички ролки компресори и алтернатора и реално пак няма да разбера от къде точно е проблема, а е ясно ,че не е от ангренажа.

kiko73
23-11-2011, 01:12
Ами за да разбереш рЕално откъде е се прави точно това - сваляш ремъка и почваш проверка на ролки и обтегачи една по една - все някоя ще си каже че я боли. Ако след всичко изписано тук не знаеш какво и как да провериш по-добре я откарай на чичко майстор

stu
25-11-2011, 20:32
Днес след смяна на прословутата шайба няма никаква промяна.То май не остана какво да сменям.

stu
25-11-2011, 23:11
Останаха само компресора на климатика и хидравликата, ако някой се сеща за още нещо да казва, че вече ми писна от това тракане.Сега трябва да вкючвам фарове и халогени за да няма тракане.

stu
27-11-2011, 23:15
Сега разбрах, че двигателят изобщо не си мени оборотите а това се получава само когато са пуснати авариините и натварват алтернатора и тракането се чува с такт с авариините.Реално когато ремъкът е по натегнат няма тракане.Поне съм спокоен ,че зацепването е наред.

stu
28-11-2011, 12:36
Вече се чудя дали ремъка е затегнат добре или случайно не е по дълъг.

achov
28-11-2011, 17:28
stu а премери ли зареждането на алтернатора?

stu
28-11-2011, 18:06
Не , как мога да го замеря.

kiko73
28-11-2011, 18:12
Не , как мога да го замеря.

Ами палиш, забиваш и мултицета на клемите на акумулатора и четеш какво пише

stu
28-11-2011, 18:25
И колко е нормалното напрежение.

haljscho
28-11-2011, 18:44
И колко е нормалното напрежение.
14V

stu
28-11-2011, 21:06
А какво общо с проблема може да има това дали алтернатора зарежда нормално?

haljscho
28-11-2011, 22:30
А какво общо с проблема може да има това дали алтернатора зарежда нормално?
Я сподели в кой сервиз ходиш?

stu
28-11-2011, 23:24
В сервиза в който ходя ми казаха, че ролката на алтернатора ми е здрава но след изчетеното тук на своя глава им казах да я сменят!!!!И излишно се набутах с пари за труд и нова ролка.

stu
29-11-2011, 12:14
Ами палиш, забиваш и мултицета на клемите на акумулатора и четеш какво пише
Аз имах нещо друго в предвид , но благодаря за обяснението , точно като за първолак, дори по точно за като за малоумник.
p.s. Моят мултицет е със скала и малко трудно ще прочета какво пише!!!

achov
29-11-2011, 15:18
сори, просто с колегите искаме да изясним къде е проблема, с моя въпрос имах предвид дали алтернатора работи коректно, да не би да се товари самия алтернатор и от там да идва проблема, пък и това е форум за взаимопомощ, всеки сам си взима решенията, номоже съветите тук да са полезни също така..

stu
29-11-2011, 15:33
Според мен проблема може да се окаже,че ремъкът е по дълъг и смятам да го сменя тези дни.

Linkestis
29-11-2011, 19:21
stu,мисля че те посъветвах ТИ да провериш за себе си дали работи въпросната ролка.Думите ти малко обиждат...в смисъл че заради нас в частност мен си се прекарал с определена сума.Колкото до ремъка за 140 к.с. е 1740.

stu
29-11-2011, 19:56
Никой не се опитвам да обидя, най малкото защото имам глава на раменете и смятам, че взимам решенията си напълно самостоятелно.Решението да сменя въпросната ролка дойде след доста четене за подобни проблеми и в 70-80% от случаите наистина проблема е бил точно от нея.Уви, при мен не се получи и сметнах за редно просто да споделя , че съм се набутал , колкото и глупаво да изглежда от моя страна.А аз наистина се обидих но не на теб, а на някой друг, то се подразбира от предните ми постове.

danniel
29-11-2011, 19:56
Първо да се извиня за спама.
Linkestis няма как да си виновен за това, че колегата си е купил ролка. Това е форум, не е сервиз. Всеки дава съвети, но и всеки си има глава на раменете и си решава какво да купи на своя глава и какво не. За това са сервизите, за да видят кое е за смяна и кое не и да извършат ремонта.

Едит: В предния пост и колегата тва казва, но сме ги пуснали в една и съща минута...

Bobo
30-11-2011, 17:45
Първо да се извиня за спама.
Linkestis няма как да си виновен за това, че колегата си е купил ролка. Това е форум, не е сервиз. Всеки дава съвети, но и всеки си има глава на раменете и си решава какво да купи на своя глава и какво не. За това са сервизите, за да видят кое е за смяна и кое не и да извършат ремонта.

Едит: В предния пост и колегата тва казва, но сме ги пуснали в една и съща минута...

И да добавя когато извършат диагностициране на проблем и сменят част ако не са уцелили да си поемат разходите ;)

stu
30-11-2011, 20:34
stu,мисля че те посъветвах ТИ да провериш за себе си дали работи въпросната ролка.Думите ти малко обиждат...в смисъл че заради нас в частност мен си се прекарал с определена сума.Колкото до ремъка за 140 к.с. е 1740.

Гледам, че в АХМ ремъка го дават 1760!!!

Linkestis
30-11-2011, 20:44
На Гейтс е 6РК1740 за 140к.с. Някои слагат на 136к.с. 6РК1736
За това сваляш твоя ремък и отиваш с него и мериш.Това АКО си сигурен че преди това си бил с правилния размер!!!

Онлайн каталога на АХМ го използвай за ориентир :)

Защото за 166-140к.с. го дават 6РК1738 ама не е :)

haljscho
30-11-2011, 20:45
И да добавя когато извършат диагностициране на проблем и сменят част ако не са уцелили да си поемат разходите ;)
Да де, но за съжаление повечето ще ти изкарат от 10-кладеница вода, само и само те да са прави.......:thumbdown:
"Гадно, но няма как".....:bg:

stu
30-11-2011, 21:52
Съмнява ме , че съм с по дълъг ремък и затова обтегача не може да опъне максимално ремъка.Добре, какво се случва когато има повече консуматори-алтернатора се натоварва и натяга ремъка и абсолютно всички вибрации изчезват.На всякъде където съм чел за проблеми с демферната шайба проблемът е още по голям когато се включи климатроник или нещо друго натовари ремъка а при мен е точно обратното.По пътя на логиката се оказва ,че ремъкът не е достатъчно натегнат.

achov
30-11-2011, 22:14
какво се случва когато има повече консуматори-алтернатора се натоварва и натяга ремъка и абсолютно всички вибрации изчезват.На всякъде където съм чел за проблеми с демферната шайба проблемът е още по голям когато се включи климатроник или нещо друго натовари ремъка а при мен е точно обратното.По пътя на логиката се оказва ,че ремъкът не е достатъчно натегнат.

да, точно това и мен ме учудва, е няма начин да не може да се разбере дали си с правилния ремък, ако не е натегнат достатъчно, то това означава, че обтяжната ролка "играе" и от там е и тракането, възможно е

stu
30-11-2011, 22:32
Значи положението е следното:
1. няма никакви консуматори-тракането се чува силно
2. включвам габарити -тракането намаля малко
3. включвам и фаровете -тракането намаля още но все пак се чува
4. включвам и халогените -от тракането няма и помен

stu
10-12-2011, 16:59
Някой знае ли какъв е точният размер на пистовият ремък, тъй като вече разбрах, че съм с 1763 и на повечето места по каталозите им излиза същият размер.На едно място ми казаха 1860!!! а в онлайн каталога на Дайко излизат 2размера 1760 и 1750 и вече не знам какъв да взема.

stu
11-12-2011, 18:33
А ексцентричната ролка колко максимум може да бъде завъртяна?Защото днес махнах гумата и видях , че има още много за обтягане но не ми се занимаваше а и нямам необходимите инструменти.

zdravko_ss
11-12-2011, 19:38
аз съм с 6PK1740, обтяга се добре и има още място за обтягане от ексцентричната ролка.1860 ще е дълъг!

stu
18-12-2011, 14:55
Проблема е решен ,вече не вярвах , че ще чуя двигателят да работи без никъкви потраквания.

NightRider
18-12-2011, 16:08
Проблема е решен ,вече не вярвах , че ще чуя двигателят да работи без никъкви потраквания.
И какъв беше?

stu
18-12-2011, 17:47
Такъв, който ми струва 365лв и добре, че се отказах от смяна на демферната шайба защото щеше да ми струва 600-700лв.ХЛАБАВ ПИСТОВ РЕМЪК -ей ,това е бил проблема, който отстраних пред вкъщи с два ключа 32 и 15 взети назаем!!!С ремък 1763мм съм, като след натягането има още доста за натягане от ексцентрика.

Linkestis
18-12-2011, 18:51
Значи все пак 1763 е доста по-дълъг ремък,от колкото ти трябва :)

achov
18-12-2011, 23:05
ами това означава, че ти е тракала обтяжната ролка, радвам се, че си оправил нещата

stu
24-03-2012, 00:27
В кайна сметка се оказа демпферната шайба, която беше на 10-11хиляди(Дайко) от AXM!!!!!.В момента благодарение на колегата pininfarina съм с перфектна Дайко и всичко е наред, без изобщо да натягам ремъка.Малко преди това смених и лагера на климатика , тъй като имаше луфтове но тогава не последва подобрение.Покрай това тракане смених всичко по пистовият ремък.

NightRider
24-03-2012, 06:39
В кайна сметка се оказа демпферната шайба, която беше на 10-11хиляди(Дайко) от AXM!!!!!.В момента благодарение на колегата pininfarina съм с перфектна Дайко и всичко е наред, без изобщо да натягам ремъка.Малко преди това смених и лагера на климатика , тъй като имаше луфтове но тогава не последва подобрение.Покрай това тракане смених всичко по пистовият ремък.
Ами сега вече има един педал долу вляво - натискай го и приятни моменти :rosso_racers:

nicks1
24-03-2012, 07:17
С този долу в ляво трудно ще се движи. :drunk:

П.С. Нещо много скучна тази трета тренировка в Ф1.

foty77
06-09-2013, 16:54
А ексцентричната ролка колко максимум може да бъде завъртяна?Защото днес махнах гумата и видях , че има още много за обтягане но не ми се занимаваше а и нямам необходимите инструменти.
може ли да те попитам с какъв номер звезди са болтовете на шайбата че имам същия проблем и се налага да сменям демферната шайба а нямам инструмент :(
а аз 6те се обадя да ми кажат точният размер на ремъка !

zdravko_ss
06-09-2013, 19:00
може ли да те попитам с какъв номер звезди са болтовете на шайбата че имам същия проблем и се налага да сменям демферната шайба а нямам инструмент :(
а аз 6те се обадя да ми кажат точният размер на ремъка !

T50

pakumba
07-09-2013, 22:00
Не е звезда, а е Райб или Рибе, различно му казват, М9.

barash
28-03-2014, 10:50
За да не отварям друга тема,ще си позволя тук споделя и аз проблема си отностно пистовия ремък?
След като смених и аз;
пистов ремък,паразитна с механизма,обтягаща и другата как и викат не знам,тази която се намира над обтегача.
Значи след смяната се чува едно съскане и разби лагера на компресора за около 1месец - чуваше се тракане за 1минута някаде и спираше.
Смниха лагера и след 2 месеца пак е разбит,като го гледам пистовия ремък май е много стегнат - като го пипна с пръст няма потчти никаква хлабина.
Пак почна да трака ролката на компресора,малко олабиха ремъка около 3,4мм и тракането сутрин на първо палене изчезна.
Сравних с друга марка кола колко е стегнат пистовия ремък,спрямо моя ремък онзи беше направо като ластик имаше ход около 1см.
Та въпросите са ми;
Колко трябва да се натегне пистовия ремък?
И за да се смени ролката на алтернатора сваляли се алтернатора или може и на място?
Че като го гледам каде е наврян ужас.

stu
29-03-2014, 17:58
Аз сложих малко по къс и изабщо не натегнах ексцентричната ролка и вече година и нещо нямам проблем.

barash
29-03-2014, 20:12
А колко е мек - като го натиснеш с пръст м/у паразитната ролка и ролката на компресора,колко потъва?

stu
29-03-2014, 21:52
Ами мисля, че на ръка можех да го извъртя на 90 градуса!Погледни колко ти е натегната тази ролка и ако трябва малко я отпусни.Ако ремъка не приплъзва няма проблем и да е по отпуснат, дори е най добре за да де скапва ролките и лагера.

ecotronic
29-03-2014, 21:57
Няма ли едни отвори в основата на обтяжната ролка (тази с пружината), които трябва да съвпадат, ако ремъкът е коректно обтегнат? Това проверявано ли е?

RUSEV-BGR
30-03-2014, 09:58
На 156 е почти невазможно да видиш нещо,без да свалиш мотора надолу!

stu
30-03-2014, 10:08
Като се свалят гумата и подкалника се вижда тази ролка.

lordliness
30-03-2014, 10:40
На 156 е почти невазможно да видиш нещо,без да свалиш мотора надолу!
виж това

http://clubalfaromeo.com/forum/showpost.php?p=861875&postcount=1

haljscho
30-03-2014, 23:14
виж това

http://clubalfaromeo.com/forum/showpost.php?p=861875&postcount=1

Той Русев ги е гледал-гледаллл!!!!!

При 156-цата се вижда около 1/3 от това на картинките......

Т.е. щи е необходим бая кУражжжж...

lordliness
30-03-2014, 23:26
То мозък трябва за това. Имаш мозък виждаш, нямаш не виждаш.
И пускаш безмислени постове, без решение на проблема.

barash
03-04-2014, 10:56
Така вчера бяхме на доктор,когато олабихме ексцентрика,
пистовия ремък беше достатъчно стегнат,че ремъка не излизаше.
Натискайки обтегача изкараха ремъка,после тестове кое какво но нищо.
Остана да сменя и фрайлайфа - трябва ли да се свали алтернатора за да се смени?
След като сложиха всичко обратно,пак с натискане съвсем леко затехнаха ексцентрика,
и въпреки това на ниски и има едно съскане при по-високи обороти изчезва + нов симптом на обороти се чува леко пърхане или рррркане некоя ролка здала или здава багажа?

Zeppelinist
03-04-2014, 11:42
"и въпреки това на ниски и има едно съскане при по-високи обороти изчезва + нов симптом на обороти се чува леко пърхане или рррркане некоя ролка здала или здава багажа?"

С каква демпферна шайба си колега? Че преди години като я сменях моята, попаднах ня някакво менте, на което гумата му се оказа лепната само за декорация и имах аналогични симптоми, само че на празен ход с пуснат климатик се чуваше едно хъркащо ручене от менте-шайбата.

barash
03-04-2014, 13:42
Шайбата е дайко,не е оригиналната но тя е здрава няма напукано или скъсано.

stu
03-04-2014, 13:52
Тя и моята нямаше и беше на 3-4000км

alfista 96
03-04-2014, 14:14
То мозък трябва за това. Имаш мозък виждаш, нямаш не виждаш.
И пускаш безмислени постове, без решение на проблема.

Открий разликата.Те това се вижда на 156- 2.4.

barash
03-04-2014, 14:26
Колега предишната ми шайба беше такава,сега е с по-малко гума?
Симптомите се появиха след смяна на ролките,видимо на снимките разлика няма,старата ми имаше луфт пру усукване?

Zeppelinist
03-04-2014, 16:56
Сега гледам, че въпросът с шайбите сме го дъвкали доста преди няколко години http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=48130&highlight=%E4%E5%EC%EF%F4%E5%F0%ED%E0+%F8%E0%E9%E1 %E0&page=3
В един от постовете на колегата Undy има няколко снимки на шайба идентични с това на моето менте, може да ги погледнеш за справка, да не би да са ти пробутали такава.

Ти преди време май беше правил и рециклиране на стара демпферна шайба в Пловдив - какви бяха резултатите, колко успя да изкара рециклажа?

barash
03-04-2014, 17:53
М дам същата е като на снимката на колегата Унди
демпферната шайба не е нова на 4 годинки е и на повече от 40к и все още е чук проверено е,рециклирах 2 пъти във Пловдив - 80лв,
първия път изкара 30к и се разтрака,а 2'я път още не съм я ползвал седи някаде в гаража а шайбата беше 130 или 180 не помня и си купих нова и сложих нея.
Симптомите на демпфера са други там си трака при натоварване,а при мен има едно досадно съскане и като загрее мотора се появи нов симптом рърка на интервали - натиснеш ли газта изчезва.
Интересува ме шайбата на алтернатора дали се сваля без да свалиш самия алтернатор

stu
03-04-2014, 20:41
Тя мисля, че може да се провери дали е наред!

barash
03-04-2014, 22:00
Ами всичко е уж проверено,
а да почна една по-една да ги сменям до като елиминирам проблема ;)
няма да стане.
Правя още една гимнастика и ако пак няма резолтат,
ще карам така и ще се моля за малкото зло.
Ще връщам една по една старите ролки и мисля да взема друг ремък-по дълъг.

alfista 96
04-04-2014, 09:12
М дам същата е като на снимката на колегата Унди
демпферната шайба не е нова на 4 годинки е и на повече от 40к и все още е чук проверено е,рециклирах 2 пъти във Пловдив - 80лв,
първия път изкара 30к и се разтрака,а 2'я път още не съм я ползвал седи някаде в гаража а шайбата беше 130 или 180 не помня и си купих нова и сложих нея.
Симптомите на демпфера са други там си трака при натоварване,а при мен има едно досадно съскане и като загрее мотора се появи нов симптом рърка на интервали - натиснеш ли газта изчезва.
Интересува ме шайбата на алтернатора дали се сваля без да свалиш самия алтернатор


Трябва да свалиш алтернатора.

Zeppelinist
04-04-2014, 09:35
"М дам същата е като на снимката на колегата Унди
демпферната шайба не е нова на 4 годинки е и на повече от 40к и все още е чук проверено е,рециклирах 2 пъти във Пловдив - 80лв,"

Бих те посъветвал по скромното ми мнение след като откриеш и отстраниш проблема да си сложиш и читава шайба (като тази oт снимките на колегата Alfista 96) с дебелата плътна гума, намират се по колите на части на добри цени (по-ниски дори от тази, по която си рециклирал) и в прилично състояние все още. Иначе предпоставките за разбиване на обтегача, ролките, фрайлауф шайбата, лагера на компресора са си баш на лице. Успех.