View Full Version : Шум от клапаните
От доста време като ползвам "моторна спирачка" при спускане се появява един шум от тракане на клапаните. /осезаемо при студена колица/
На какво може да се дължи това? Не е от маслото това съм го проверил.
Леко да бутна педала на газта и шума изчезва.
Някой имал ли е подобни проблеми.
Предположение - ниски обороти - маслена помпа.
офф
@Милен, къде се загуби бре, Гласи се за феста момчето.
Ако е толкова зле на свободен ход няма ли да мига лампата :roll: . много странно :?
Все пак второ мнение за маслена помпа, което ме навежда на мисълта , че трябва да замерим налягането.
WhitePower
28-09-2006, 09:08
Масления вариатор на клапаните!!!
аз съм с 145 1.4 тс
и когато е студена има едно доста шумно чукане казаха ми че може да е или от хлабава верига на валовете или повдигачи на клапаните виж може и на теб да е сроден проблема
аз съм с 145 1.4 тс
и когато е студена има едно доста шумно чукане казаха ми че може да е или от хлабава верига на валовете или повдигачи на клапаните виж може и на теб да е сроден проблема
Колега, нашите коли с тебе не са на верига и тия дето са ти казали това бегай от тях да не ти направят поразия на колата. :wink:
как бе като е двувалка не е ли на верига мейди тях или ремак
16 клапановите ТС са с ремък
Я ква весела тема :lol:
Включи се де :hvala:
Пък аз обещавам само да питам без да се обаждам:shutup:
Я ква весела тема :lol:
Включи се де :hvala:
Пък аз обещавам само да питам без да се обаждам:shutup:
Провери това което ти каза Бялата сила :wink: Ако си сменял пружината значи вариятора е износен :wink:
Другият вариянт е обтягащата ролка на ангренажа да ти е дала фира :roll:
10Q
Вариатора с нов трбваше да си го сменя преди година ама кой да слуша и сега :wallbash: барабар с повдигачите :rip:
Yon кво стаа с тебе , много проблеми са ти се насъбрали.Я карай смело и не я ослушвай толкова :)То само ще се чуе (майтап ей)
Ща ти разправям като дойдеш на Калояново и ти е близко и няма офрод :tooth:
Незнам дали има логика но е ли е възможно дюзите да не затварят/ отварят да пуска/не пуска бензин и да бърка нещо фазите от там да дава резонанс по клапаните-пружините-вал/вариатор .
п.с.
Тракането като дизел когато запалиш(топла/студена без значение) ВСЕКИ ПЪТ спира все едно по часовник след 10 секунди дори и да е угасена и веднага да запалиш след това:shock:
:jason2:
Незнам дали има логика но е ли е възможно дюзите да не затварят/ отварят да пуска/не пуска бензин и да бърка нещо фазите от там да дава резонанс по клапаните-пружините-вал/вариатор .
Не ми се врева бате по скоро може просто на по-високи обороти/при моторна спирачка се вдигат обортите/ да не стига маслото в главата.А ти с какво масло караш бре :?: :?:
Mannol 5W40 /преди това със селениятя 10/40 пак същото/
Според мен вдига маслото , защото когато "проверявах това" един литър масло беше на замята за 2,3 секунди :oops: :oops: Долях лики моли пак 5W40
p.s
На своб. ход не трака, също и като запалиш но като се даде газ и почва да ръмжи точно 10 сек и после млъква ама отведнъж :shock: :(
как ще налея 10/60 или 15/50(300V) :twisted: ама аре напролет.
От два дни не беше палена и трее да отбележа, че не издаде никакъв шум :shock: :shock: Ей тая работа не ми е ясна :roll: :roll:
Напролет ще се налива 15/50 или 10/60
Последно спамене и мисля да приключа с тая суетня по колата :) :evil: :evil:
Колега вече сме двама с този проблем, вариаторчето ми седи в бюрото остава да ми дойде наколнение да го сменя :) иначе хората който не знаят се кефят колко хубаво мърка тоя дизел :twisted:
Евгени Генчев
12-11-2006, 18:16
Не е вариатора.Моя е сменен с нов и е на 15хил. На мен също ми тракат клапаните при старта и то само когато мотора е топъл ,но не е работил 10-15 мин. При студен мотор никакъв шум просто перфектен старт. Много странно. Ходи разбери! От мслото ли е какво ли е? Много се дразния.А маслото си е каквото трябва.
При мен при студен мотор звука е много силен и чак след 4-5 минути работа се загубва. При топъл мотор се загубва за около минута и то без значение дали ще го запаля веднага след като го угася или минат 10-15 минути
Ама то е добре да се прави разлика м/у шум от повдигачи, шум от вариятор и шум от много гъсто и много рядко масло :wink: Не за друго ма имам чувството че всеки от вас има различен проблем :lol:
шума си е се шум - това е общ проблем :lol: :lol:
konstantin
13-11-2006, 07:05
Тракат клапаните защото са хлабави претегниги и ги реголирай или ако ти се праскат пари ги смени
Искам и аз да отправя един въпрос и мисля че тук е мястото. Спрял съм се на 145 или 146. Гледах една 146 1.4 TS, направи ми впечатление че работи доста шумно и звука определено идваше от клапаните. Знам че не е с верига въпреки че конструкцията на мотора е единтична с моя който е с верига но работи доста по безшумно от това което чух при 146-цата. Не знаех че е с повдигачи, някой може ли да ми обясни малко за тях и за вариатора или да даде линк където са описани.
При мен шума се явява само в началото за около 2 минути на студено и след това изчезва..........................възможно ли е да е маслена помпа и може ли повече информация за нея? Как се сменя , цени и др.. Аз имам 145 1,4Т.С..
и моята трака за няколко секунди първоначално като я запаля ама после се оправя и незнам от какво е... незнам дали са клапани или повдигачи иначе маслото е тотал 10в 40
и моята трака за няколко секунди първоначално като я запаля ама после се оправя и незнам от какво е... незнам дали са клапани или повдигачи иначе маслото е тотал 10в 40
При тебе е вариатор :wink:
При мен шума се явява само в началото за около 2 минути на студено и след това изчезва..........................възможно ли е да е маслена помпа и може ли повече информация за нея? Как се сменя , цени и др.. Аз имам 145 1,4Т.С..
А като я палиш топла правили същото но за по-кратко?
и моята трака за няколко секунди първоначално като я запаля ама после се оправя и незнам от какво е... незнам дали са клапани или повдигачи иначе маслото е тотал 10в 40
При тебе е вариатор :wink:
А сигурно ли е и къде се намира това животно и как да проверя дали е от него?
как да проверя дали е от него?
като го смениш :wink:
Crusader
07-02-2007, 19:57
Yon бате, я опитай с Aral 15W40
Влади, напролет като запее коса съм се наточил за 10/60 :twisted: па да видим тоя звънкопей ще ли да млъкне или ке одим при нотариуса :?
При мен шума се явява само в началото за около 2 минути на студено и след това изчезва..........................възможно ли е да е маслена помпа и може ли повече информация за нея? Как се сменя , цени и др.. Аз имам 145 1,4Т.С..
А като я палиш топла правили същото но за по-кратко?
Не топла не го прави! Категорично......само на студено и имам чувството че докато подкачи масло до повдигачите. Аз я карам с 10В40 Селения Голд. Може и от маслото да е........чудя се дали да не сложа 5в40 или друго подобно.
Един ми каза че много добре ми работил дизела.....тоя ме разби..... :oops: :lol:
И преди са споделяли колеги подобни лафофе :)
Евгени Генчев
22-02-2007, 21:33
Брато махай го този "GOLD" само 20К ,че ще объркаш работата
С наближаване на смяната на масло шумът се увеличава.. мислим ,да лекуваме този хардуерен проблем със софтуер от типа 10W60
По -горе пак подобно питах ама сега май е по-сериозно:
E ли е възможно дюзите при изключване на мотора да пропускат малко бенз от рейката и при следващо палене да тракат клапаните поради "по-течен" бенз в цилиндъра /нещо като хидр. удър :? :? /. След като го изгори изведнъж млъква ? После се повтаря след изключване. По същия начин при слизане на моторна спирачка дюзите изключват но продължава да влиза бенз....
Като се изключи още студена по-силно трака после поради по-голямото налягане в рейката....нема кво друго да е всичко посменихме мамка му... :roll: :roll: :roll: :big_whoops:
а бе хора какав е този вариатор колко струва смяната м :cry: у
Crusader
05-04-2007, 19:29
Може дюзите да пускат по малко, ма тва ще е само докъто падне налярането в рейката, едва ли че е толкова много бензин, пък и според мен сегментитене не могат да задържат този бензин и той ще се оттече в картера, тоя хидроудар няма как да стане освен ако бензина не е чак толкоз много, ма той по скоро че се запали при подаването на искрата и ще последва едно яко БУМ в изпускателния колектор.
Ко стана смени ли маслото?
а бе хора какав е този вариатор колко струва смяната м :cry: у
ми неква джаджа дето разпределя газоразподаването( май така беше) и която струва 7 лева, обаче тук следва големия...... смяната е все едно си сменяш ремъка, тоест разглобяват всичко и пак го сглобяват - та цената варира , ама е около 150 лева :brickwall: :brickwall: :brickwall:
Ко стана смени ли маслото?
Още не съм но ще пиша. И бат Стенли е категоричен , че шума няма нищо общо с дюзите :wink:
а бе хора какав е този вариатор колко струва смяната м :cry: у
ми неква джаджа дето разпределя газоразподаването( май така беше) и която струва 7 лева, обаче тук следва големия...... смяната е все едно си сменяш ремъка, тоест разглобяват всичко и пак го сглобяват - та цената варира , ама е около 150 лева :brickwall: :brickwall: :brickwall:
7 лв струва "ремонтен комплект"
Най добрия вариант е да се смени с нов вариатор за около 180 евро
а бе хора какав е този вариатор колко струва смяната м :cry: у
ми неква джаджа дето разпределя газоразподаването( май така беше) и която струва 7 лева, обаче тук следва големия...... смяната е все едно си сменяш ремъка, тоест разглобяват всичко и пак го сглобяват - та цената варира , ама е около 150 лева :brickwall: :brickwall: :brickwall:
7 лв струва "ремонтен комплект"
Най добрия вариант е да се смени с нов вариатор за около 180 евро
Ам най- добрия вариант - е малко кофти, ми прави впечатление :wink: :wink: :wink:
А ИМА ЛИ ПРОБЛЕМ АКО Е ТОЗИ РЕМОНТЕН ЦОМПЛЕКТ.А НЕ НОВ :roll: ВАРИАТОР
А ИМА ЛИ ПРОБЛЕМ АКО Е ТОЗИ РЕМОНТЕН ЦОМПЛЕКТ.А НЕ НОВ :roll: ВАРИАТОР
Много зависи в какво състояние ще заварят зъбите на стария вариатор преди да му сменят пружината и шайбата :wink: А и в повечето случаи ако не е в сервиз където знаят какво правят, сглабят вариатора без да се замислят стига да се затвори само и в действителност спира да трака/измамно/ но не работи :!: :!:
За протокола и за тези които тепърва са решили да лекуват "тракане" със вид масло да кажа: лики моли 10/60 пак си трака :( Оправия само с подмяна на железата http://www.smailiki.nm.ru/prof/prof11.gif
Евгени Генчев
03-06-2007, 10:57
Бобо беше споменал ,че има вариант ако обтягащата ролка на ангренажния ремък се е износила ,това също да е причина за този "шум в клапаните",но въпроса е.Как може това да се провери?Или ,като сменяш вариатора ,сменяаш и ролката, защото работата почти се препокрива, даже е по изгодно за клиента. Но проблема е ,че при мен нито ролката нито вариатора/сменен е с нов/ са за смяна защото са на по 25Ккм.И ми се ще да зарбера кое от двете се е прецакало.Но пък шума става все по осезаем и с километрите се увеличава, така ,че го тълкувам като да е от вариатора, на за 25К км. да се прецака нов вариатор ,нормално ли е?. При смяната в сервиза ми се заклеха ,че е нов и при това оригинален.
P.S.
Как така незнам?
Но пък шума става все по осезаем и с километрите се увеличава, така ,че ... .
Ако не си сменял хидр. повдигачи най-вероятно е от тях :) Явно всичко трябва да си върви комплект вариатор + ремъци , ролки +повдигачи+гумички +,+,+, :fish:
Но пък шума става все по осезаем и с километрите се увеличава, така ,че ... .
Ако не си сменял хидр. повдигачи най-вероятно е от тях :) Явно всичко трябва да си върви комплект вариатор + ремъци , ролки +повдигачи+гумички +,+,+, :fish:
Нали я чу мойта как пали ...
т,е, не можа да я чуеш ...
и тва е след смяната на повдигачите и ремонт на главата, по вариатора е сменян само кит
Нали я чу мойта как пали ...
т,е, не можа да я чуеш ...
и тва е след смяната на повдигачите и ремонт на главата, по вариатора е сменян само кит
:wub: :shocked: :bowdown:
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.