Log in

View Full Version : температура двигател



standox
24-08-2011, 20:14
здравеите.колата е 166 2.5 V6 190кс автомат.тенпература на мотора е закована 90с.градоса;при всякакви външни тенператури.но до скорост 130кч.над 130 или 4000 оборота тенпературата скача до първата черта над 90 гр.според вас това нормално ли е.

AnastasKOSTOV-REX
24-08-2011, 21:34
Не е нормално.

savoibul
25-08-2011, 08:52
здравеите.колата е 166 2.5 V6 190кс автомат.тенпература на мотора е закована 90с.градоса;при всякакви външни тенператури.но до скорост 130кч.над 130 или 4000 оборота тенпературата скача до първата черта над 90 гр.според вас това нормално ли е.Здравей.Колега аз карам 3.0 V6, но моторите са почти еднакви (с изключение на работния обем), значи аз мойта кола не съм я карал много продължително време със скорост над 130кч, но скоро и минах около 20км в едната посока със скорост 150кч на темпомат и още 20 км в обратна поска с 180кч пак на темпомат (като отделно до преди да стигна този участък от пътя, кадето карах по бързо имам някоде около 80 км) и освен това колата през цялото време беше с пуснст климатик. И стрелката не се отлепи от 90 градуса, всъщност тя никога не се отлепя от там (дори съм си мислил че не работи коректно, но си работи). Само един път я нкарах да се вдигни леко нагоре (ама много леко), но това беше след около 30км газ до ламарина, по здраво нанагорно с много завои, само на 1-ва и 2-ра, като не съм я оставял да падне под 5000 оборота през целите 30 километра:shocked:.
П.П. инече мойта е с ръчни скорости, ако това има значение.

kiko73
25-08-2011, 10:31
Пробвай да измиеш "питите" на радиаторите - ако не стане значи ти е позадръстен радиатора - има начин да се разкопчае и да се изчисти (стига да не е германец), другия и най-сигурен начин е нов радиатор.

lordliness
25-08-2011, 12:06
Пробвай да измиеш "питите" на радиаторите - ако не стане значи ти е позадръстен радиатора - има начин да се разкопчае и да се изчисти (стига да не е германец), другия и най-сигурен начин е нов радиатор.В радиатора може да има отложен котлен камък-влошава топлообмена,проблем във водната помпа или термостата,грешки в електрониката.теНпературата трябва да е между 80 и 95 градуса всяка друга води до повишено износване на мотора.

standox
25-08-2011, 22:48
благодаря за мненията.моите съмнения са за водна помпа.ако е оригинална, тя е с пластмасова турбина и за 100000км ще доста изпилена.стрелката на температурата не трепва от 90гр не минали 140 км.ч

Bobo
25-08-2011, 23:07
благодаря за мненията.моите самнения са за водна помпа.ако е оригинална тя е с пластмасова торбина и за 100000км ще доста изпилена.стрелката на тенпературата не трепва от 90гр не минали 140 км.ч

Може да е помпата а може и да имаш тапа в аспуха ;)

standox
25-08-2011, 23:26
може да има и картонче пред радиатора.

Bobo
25-08-2011, 23:35
може да има и картонче пред радиатора.

На теб майтап ти се вижда ма някой ден ще осъзнаеш какво съм ти написал ;)

valjo
26-08-2011, 10:05
има предвид запушен катализатор?:)

Bobo
26-08-2011, 11:05
има предвид запушен катализатор?:)

Ахам;)

joros
27-08-2011, 17:42
Моята също тръгва да вари чай - от 90 до 108 градуса, но в отделни случаи при външна температура над 32 градуса и дълго движение в задръствание или при работа на място след продължително извънградско каране (над 1 час). Случи ми се и по време на движение при 30-минутно изрязване на магистрала "Тракия" при външна температура около 35 градуса. При преустановяване на някое от горните обстоятелства температурата бързо си се връща в граници. Термостатът и антифризът са сменени, катализаторът ми най-вероятно е за изтърбушване, даже колата леко глъхне като работи на място. Ще свърша тази работа до десетина дни и ще пиша дали има подобрение. Иначе преди беше много по-зле положението, до колкото си спомням имаше проблем с регулатора на оборотите на перката, смениха ми го и от тогава се държи прилично като изключим горните случаи. Датчика за температурата на охладителната течност е наред, тестваха го.

Drag0
27-08-2011, 20:30
здравеите.колата е 166 2.5 V6 190кс автомат.тенпература на мотора е закована 90с.градоса;при всякакви външни тенператури.но до скорост 130кч.над 130 или 4000 оборота тенпературата скача до първата черта над 90 гр.според вас това нормално ли е.

Моята е 156 но със същия мотор. В задръстване и 35 външна температура качва до 97-98 (малко преди средата между чертата на 90 и следващата черта ) Не знам дали на 156 и 166 чертите са еднакви но при мен следващата след 90 градуса трябва да е 110.
При мен проблема изглежда че е :1ва скорост на перките включва към 95-96 , а май трябва да е по-рано.

radostin_ivanov
27-08-2011, 21:36
Стрелката след 90 градуса е 100 не 110(за 156) иначе и моята в задръстване си стига малко преди 100 отначало много се шашках тъй като 5 години преди 156 карам 155 2.5 и тя никога не е минавала 92 но изглежда 156 достига по висока температура.

AnastasKOSTOV-REX
27-08-2011, 22:54
Стрелката след 90 градуса е 100 не 110(за 156)
Т'ва как го определи ти!?

warbah
28-08-2011, 06:27
Искам да споделя какво ми се случи на мен.Преди години имах едно Типо Грантуризмо 2.0 литрово,по едно време забелязах че надвечер като включа някои консуматори като фарове или подгрев на задно стъкло или светлината за мъгла,температурата се вдигаше от 85-90 градуса на 120-130 което в началото ме притесни но вкрайна сметка се оказа лошо замасяване на акомулатора към купето.Изчистих с шкурка и воала проблема изчезна.Понякога много тъп и елементарен проблем може да причини тази малфункция,та дано и колегата си провери тази вероятност.

Satanism
28-08-2011, 08:24
Стрелката след 90 градуса е 100 не 110(за 156) иначе и моята в задръстване си стига малко преди 100 отначало много се шашках тъй като 5 години преди 156 карам 155 2.5 и тя никога не е минавала 92 но изглежда 156 достига по висока температура.

Изобщо не е 100 чертата след 90, не се заблуждавай ;) е, поне на дизелите със сигурност....

Tasho
28-08-2011, 14:33
Не знам дали е нормално или не,но и аз съм забелязал,че градусите на таблото сравнени с тези от FES не съвпадат.При работа на място ,когато съм правил тест на моята,на таблото ми показва 90,а на програмата 101-102.Дори в една тема ,колега беше обяснил за какво е така.

Иначе за момент и на мен ми се е случвало докато карам по магситрала да ми се вдигне за около 2-3 мин температурата и после пак си се нормализира.
Веднъж точно бях купил колата - преди 4 години ,правеха ремонт на един от булевардите в Пловдив - по-точно Руски.Седях около 45 мин в задръстване и температурата започна бавно да се качва - стигна 120 градуса и спря покачването - навън беше около 40 градуса,покрай мене коли,абе страшна жега - но нито антифриз извря,нито стана нещо.А тази година за първи път и долях антофриз и то около 200-300мл,мисля,че за 4 години да загуби подобно количество е нормално.След като тръгнах за около километър температурата падна на 89 -90.Така че ми се струва докато е в зеления сектор ,колега,няма от какво да се притесняваш.Излезе ли от него,светнат ли лампички,проблем имаш тогава.Лично мое мнение

Satanism
28-08-2011, 15:27
Не знам дали е нормално или не,но и аз съм забелязал,че градусите на таблото сравнени с тези от FES не съвпадат.При работа на място ,когато съм правил тест на моята,на таблото ми показва 90,а на програмата 101-102.Дори в една тема ,колега беше обяснил за какво е така.

Иначе за момент и на мен ми се е случвало докато карам по магситрала да ми се вдигне за около 2-3 мин температурата и после пак си се нормализира.
Веднъж точно бях купил колата - преди 4 години ,правеха ремонт на един от булевардите в Пловдив - по-точно Руски.Седях около 45 мин в задръстване и температурата започна бавно да се качва - стигна 120 градуса и спря покачването - навън беше около 40 градуса,покрай мене коли,абе страшна жега - но нито антифриз извря,нито стана нещо.А тази година за първи път и долях антофриз и то около 200-300мл,мисля,че за 4 години да загуби подобно количество е нормално.След като тръгнах за около километър температурата падна на 89 -90.Така че ми се струва докато е в зеления сектор ,колега,няма от какво да се притесняваш.Излезе ли от него,светнат ли лампички,проблем имаш тогава.Лично мое мнение

Според мен е крайно време да си оправите колите, вместо да обяснявате как вдигнала 120 градуса, ама нищо й нямало, значи всичко е наред....всичко, което е повече от една идея над 90, не е нормално и индикира проблем с охладителната система... :).

Tasho
28-08-2011, 15:35
Имал съм,колега,два фиата - темпра бензин и браво дизел.При по-дълго стоене на едно място при запален двигател си вдигаха също температурата над 90.На Темпрата си спомням,че се включваше перката на 4 деления след 90,може и да греша за броя им,но определено си беше над 90.
На Бравото също,заседи си ли на едно място температурата си скачаше.
При алфата не е толкоз драстично в смисъл,че както казах трябва да поседи доста за се вдигне температурата.
Все пак и трите коли не са ми правили проблем със загряване или нещо от сорта,нито с често доливане на охладителна течност и затова казах,че според мен не е проблем.Щом италианцие са дали зелен сектор на алфата до 125 градуса явно има за какво. :)

Satanism
28-08-2011, 15:48
Колега, и ние сме имали по някоя и друга кола...приеми го като съвет, прегледай си охладителната система....температури с 3 цифри са индикация, че имаш проблем....пък ако си мислиш, че 125 градуса са в рамките на нормалното, съжалявам за твоите коли....иначе остави ги италианците кое са нарисували в зелено и червено...

Tasho
28-08-2011, 15:51
Аз просто си изказах мнението ,с което никой не ангажирам.И все пак никой не може да ме убеди,че при температура от около 40 градуса и работеща кола на място около 45 мин не е нормално да вдигне температура над 90 градуса 8)

qpwo
28-08-2011, 18:34
Аз просто си изказах мнението ,с което никой не ангажирам.И все пак никой не може да ме убеди,че при температура от около 40 градуса и работеща кола на място около 45 мин не е нормално да вдигне температура над 90 градуса 8)
Колеги незнам вашите табла какви са, но моето е разграфено от 50 до 130 градуса, като от 50 до 110 са бели , а 120 и 130 са червени стрелките. преди месец се качи температурата ми над 110 и като загасих колата и спадна налягането антифриза наистина завря. Интересното е ,че на другия ден ми изгоря бушона на вентилатора. И аз мисля, че всяка температура различна от точно 90 градуса е ненормална...8)

radostin_ivanov
28-08-2011, 21:10
Определил съм го 4рез диагностика заштото и аз си мислех 4е е 110 по пътя на логиката но не е,точно заради тази стрелка ходих на диагностика даже и дат4ика смених.Няма да седна да пиша глупости штото си нямам работа.Поздрави.

Satanism
28-08-2011, 21:47
Определил съм го 4рез диагностика заштото и аз си мислех 4е е 110 по пътя на логиката но не е,точно заради тази стрелка ходих на диагностика даже и дат4ика смених.Няма да седна да пиша глупости штото си нямам работа.Поздрави.

Крайно интересно..точно по същия метод, 98 градуса са ми точно на средата между 90 и следващото деление....

radostin_ivanov
28-08-2011, 22:13
Нека каже някои по запознат аз казвам какво съм видял на диагностика като изри4но съм питал и гледал сам така карам второ лято и редовно си стига почти до 100(чертата след 90) в задръстване и там си пуска 2 та степен на перката.

Drag0
28-08-2011, 23:23
Нека каже някои по запознат аз казвам какво съм видял на диагностика като изри4но съм питал и гледал сам така карам второ лято и редовно си стига почти до 100(чертата след 90) в задръстване и там си пуска 2 та степен на перката.
Ранните v6 24v имат 2 термодатчика близо до термостата. Доколкото разбрах единия дава информация на ECU, другия дава информация за стрелката на температурата в купето.
Трябва от там да идват разликите.
Дизелите, TS и v6 след 2001ва мисля имат само по 1 термодатчик.
Кофти е че намирам 2 различни информации за това при какви температури включват вентилаторите: едната версия е 92 градуса първа, 98 втора ; а другата версия е 98 първа , 103 градуса втора. Може би първото е за тези , които имат само 1 вентилатор .

lordliness
29-08-2011, 17:32
Ако всичко си работи нормално външната температура би трябвало да е без значение,неможе въздух от 40 градуса да не свали температура от 100 на 90,два пъти по студен е,разбира се не става мигновено. В охладителната система се долива когато има нужда само дестилирана вода -изпарява се само тя- етилен гликола не се изпарява и за собствено успокоение преди зимата антифриза се замерва на колко замръзва.Зеления или син антифриз се сменя на 50 000 км или 2-3 години оранжевия или червен на 150-200000 км. или на 4-5 години.Не бива да се смесват.

Drag0
30-08-2011, 16:05
От днес съм без катализатор и температурите при пуснат климатик не мръднаха от 90 / даже 87-88 по едно време/, трафик, 30 градуса външна. Не съм виждал други катализатори за да сравня но моя си изглежда доста запушен.
Което потвърждава това
Може да е помпата а може и да имаш тапа в аспуха ;)

standox
30-08-2011, 20:56
при мен тенпературата се променя само над 3500 оборота когато се задаржат няколко минути на магистрала без значение вън плюс 40 гр.или минос 40 гр.

borvass
07-09-2011, 22:56
Е, и аз да споделя. Вярно че е дизел, ама да чукам на дърво до сега никога не е отлепяла стрелката от 90 градуса. Няма задръстване, няма климатик, няма бързо каране. Винаги си седи закована на 90 градуса. Дори вчера на прибиране от морето си повисяхме около Сливен с включена клима и 1ва - 2-ра пак нямаше ядове. Естествено както повечето колеги и аз имах скапан термостат и при едно връщане от Разлог през нощта колата замръзна на 60-70(не помня) градуса :), но след смяната му при Бобо нямам никакви проблеми от тогава.

mian4o
08-09-2011, 20:55
Е, и аз да споделя. Вярно че е дизел, ама да чукам на дърво до сега никога не е отлепяла стрелката от 90 градуса. Няма задръстване, няма климатик, няма бързо каране. Винаги си седи закована на 90 градуса. Дори вчера на прибиране от морето си повисяхме около Сливен с включена клима и 1ва - 2-ра пак нямаше ядове. Естествено както повечето колеги и аз имах скапан термостат и при едно връщане от Разлог през нощта колата замръзна на 60-70(не помня) градуса :), но след смяната му при Бобо нямам никакви проблеми от тогава.

И аз съм така няма бързо каране, нама бавно каране, задръстване, нагоре, надолу, клима, фарове като сложих новият термостат стрелката не мърда от 90 гр.

Поздрави

Drag0
08-09-2011, 21:26
Днес при около 30 мин. градско каране, пуснат климатик още при студен двигател - температурата не стигна 90 градуса, да не кажа че трудно мръдна от 70те. Ако логиката ми е вярна в случая: термостата е блокирал на отворено /или полуотворено/ към външния кръг. Хубаво е поне че цената на термостат за v6 не е изкуствено надута като тази за дебитомерите им. :boxed:

lordliness
09-09-2011, 00:21
Днес при около 30 мин. градско каране, пуснат климатик още при студен двигател - температурата не стигна 90 градуса, да не кажа че трудно мръдна от 70те. Ако логиката ми е вярна в случая: термостата е блокирал на отворено /или полуотворено/ към външния кръг. Хубаво е поне че цената на термостат за v6 не е изкуствено надута като тази за дебитомерите им. :boxed:За да разбереш пипни радиатора в подходящ момент!